Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Elfsteden

Europa here we come :scc

michello

Spelersbudget gaat dus 2.0 - 2.5 miljoen omhoog, echter zullen de huidige contracten normaliter ook opgewaardeerd worden omdat we eredivisie spelen.

Bernardo

Heb geen idee hoe 6,5 miljoen in verhouding staat naar andere Eredivisie clubs, zal vast fors meer zijn dan Telstar en Excelsior. Als ik google vind ik dat PEC werkt met spelers begroting van 8 miljoen, is nog wel fors hoger.

Elfsteden

Maar wij hebben Lambooij en onze scouting |:)

sunderland

Dit is niet geschreven door de LC .
Alle doemscenario?s aan de kant  |:)
Mooi dat Kooi er niet alleen voor heeft gestaan en dat Douma en van de Belt het fantastisch hebben opgepakt om met meer sponsoren een geweldig plan op de rit te zetten. Zelfs spelersbudget omhoog  |:)

michello

Citaat van: Bernardo op juni 12, 2026, 15:20:58
Heb geen idee hoe 6,5 miljoen in verhouding staat naar andere Eredivisie clubs, zal vast fors meer zijn dan Telstar en Excelsior. Als ik google vind ik dat PEC werkt met spelers begroting van 8 miljoen, is nog wel fors hoger.

https://www.capology.com/ne/eredivisie/payrolls/

Lore

Citaat van: sunderland op juni 12, 2026, 15:29:50
Dit is niet geschreven door de LC .
Alle doemscenario?s aan de kant  |:)
Mooi dat Kooi er niet alleen voor heeft gestaan en dat Douma en van de Belt het fantastisch hebben opgepakt om met meer sponsoren een geweldig plan op de rit te zetten. Zelfs spelersbudget omhoog  |:)

Dat lijkt mij wat te optimistisch. Zolang rente en aflossing blijven hanger er hele donkere wolken boven Cambuur. Zeker bij degradatie, maar er is tijd gekocht om te herfinancieren

sunderland

Citaat van: Bernardo op juni 12, 2026, 15:20:58
Heb geen idee hoe 6,5 miljoen in verhouding staat naar andere Eredivisie clubs, zal vast fors meer zijn dan Telstar en Excelsior. Als ik google vind ik dat PEC werkt met spelers begroting van 8 miljoen, is nog wel fors hoger.
dat is maar 1.5 miljoen.
Namli zal bijvoorbeeld ook niet voor minder dan een half miljoen terug zijn gekomen

sunderland

#1613
Citaat van: Lore op juni 12, 2026, 15:38:40
Dat lijkt mij wat te optimistisch. Zolang rente en aflossing blijven hanger er hele donkere wolken boven Cambuur. Zeker bij degradatie, maar er is tijd gekocht om te herfinancieren
niet te negatief. Je zat in een flinke negatieve spiraal met al jou berekeningen. Als je boef verkoopt is het nog beter?

Teun Seun

Denk dat we niet te vroeg moeten juichen. Mooi dat het voor nu gelukt is, nog voor de deadline. Maar verder zou ik me als supporter niet te rijk rekenen. Er is echt fors werk aan de winkel en dit is nu een start richting mogelijk iets moois. Het blijft Cambuur en ik blijf daarom sceptisch over de financiele toekomst.
Hopelijk wat geluk met aankoop en verkoop van talenten maar dat mag niet je verdienmodel worden want als je mis scout ben je alweer het bokje.
Er moeten meer sponsoren opstaan en die komen van buiten Leeuwarden. Die weigeren nu te investeren vanwege het 'anti fries' gelul

sunderland

Altijd dat negatieve, niet te vroeg juichen, moet het nog maar zien etc etc . Kom op man dit is toch een fantastisch begin . Is het eens positief is het weer negatief

Lore

Citaat van: sunderland op juni 12, 2026, 15:41:44
niet te negatief. Je zat in een flinke negatieve spiraal met al jou berekeningen. Als je boef verkoopt is het nog beter?

Hahah. Je hebt gelijk. Maar voor mijn geruststelling zou het wel fijn zijn dat Cambuur gewoon zijn cijfers publiceert

Lore

Citaat van: sunderland op juni 12, 2026, 16:28:44
Altijd dat negatieve, niet te vroeg juichen, moet het nog maar zien etc etc . Kom op man dit is toch een fantastisch begin . Is het eens positief is het weer negatief

Eens, dit is heel fijn! Ben ook benieuwd hoe die andere miljoen is geregeld. Geen certificaten lijkt mij? Dan sponsoring? Of een transfer van Baouf als garantie?

sunderland

Citaat van: Lore op juni 12, 2026, 16:56:15
Hahah. Je hebt gelijk. Maar voor mijn geruststelling zou het wel fijn zijn dat Cambuur gewoon zijn cijfers publiceert
een aantal sponsoren heeft ook iets meer dan een miljoen op het kleed gelegd.
Is vooral ook mooi voor Kooi, hij stond er steeds alleen voor.

Lore

Citaat van: sunderland op juni 12, 2026, 17:05:02
een aantal sponsoren heeft ook iets meer dan een miljoen op het kleed gelegd.
Is vooral ook mooi voor Kooi, hij stond er steeds alleen voor.

Weet je hoe zo dat hebben gedaan? Staan zij garant of is dit extra voor de begroting?