Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

SCC-J

Citaat van: dizzhead op mei 05, 2014, 17:18:27
En goed ook! Maar stop ajb met je negatieve toon richting kvc of ul. Jullie vertegenwoordigen beide een andere groep met kennelijk verschillende idealen. Leer er mee leven en stop deze kansloze steken onder de gordel.
dit forum is toch bedoeld om je mening kwijt te kunnen? Anders kunnen we wel stoppen en als ik vind dat UL weinig snapt van het ultra gebeuren dan  zeg ik dat.

dizzhead

#1081
Tuurlijk. Maar onderbouw t zelf eens ipv te roepen 'verdiep je eens'. Want waar ligt de oorsprong van ultras en hoe heeft dit zich geëvalueerd? Kennis die jij naar mijn idee ook niet in pacht hebt als je elke keer met 1 zin iets onderuit haalt. Ik heb me geprobeerd te verdiepen (lang geleden)... ultras zijn ooit gestart als protest tegen vernieuwing en vercommercialisering, hier is van alles omheen bedacht/bij gekomen o.a. het laten drukken van doeken. Maar als je diep graaft in de historie komt je per club de grootste tegenstellingen tegen binnen ultrabewegingen, dus echt een reglement is er niet. Het is meer een verzamelnaam voor de hardere kernen van voetbalclubs. Ook zijn er tekenen dat veel ultras meer politieke belangen hadden dan clubbelang. Ik zal eens kijken of ik die rommel (bronnen) er nog bij kan vinden. Nogmaals, ik wil t van harte van je aannemen. Maar je doet jezelf er wel erg gemakkelijk van af.





/note: Overigens ben ik het verder grotendeels met je eens.
Het gaat mij enkel om het zinnetje over 'ultras die zich moeten verdiepen in het ultra-gebeuren', het stoort mij dat je dit roept maar daarbij wel nalaat om het te onderbouwen.

siepelsjeu

Citaat van: SCC-J op mei 05, 2014, 17:32:01
dit forum is toch bedoeld om je mening kwijt te kunnen? Anders kunnen we wel stoppen en als ik vind dat UL weinig snapt van het ultra gebeuren dan  zeg ik dat.
Cc snapt er ook niks van één kenmerk van ulttas is namelijk dat ze een trommel hebben

dizzhead

#1083
Citaat van: siepelsjeu op mei 05, 2014, 18:09:27
Cc snapt er ook niks van één kenmerk van ulttas is namelijk dat ze een trommel hebben
maar die pretenderen ook geen ultras te zijn, toch? Overigens is dit ook weer zo'n kenmerk die mensen bij ultras hebben bedacht. Een beetje t zelfde principe dat als er een domme Belg is, ze allemaal wel dom zullen zijn. Verdiep je je in de ultras van verschillende clubs zul je zien dat de ene Wel een trommel wil terwijl de anderen ze verafschuwen

SCC-J

Cc profileert zich indd niet als een "ultra" beweging. Om het verhaal wat makkelijker te maken ik persoonlijk ben tegen gedrukte doeken en die (rook)machines. En volgens mij stroken die dingen ook niet met de beleving van de ultra's zoals UL zich wil profileren.

Correct me if im wrong

Dokkumer

Citaat van: siepelsjeu op mei 05, 2014, 18:09:27
Cc snapt er ook niks van één kenmerk van ulttas is namelijk dat ze een trommel hebben
De discussie over trommels is al heel erg lang gaande. Persoonlijk denk ik niet dat die trommel nog van de tribune gaat, dus moet je kijken naar de manier van trommelen. Goed gebruik van een trommel kan opzwepend werken, dan heb je iemand nodig die weet wat hij doet en dat mis ik wel eens...

Kunstgras

Hoezo raken we de trommel nooit meer kwijt? Volgens mij is het merendeel wel klaar met de trommel namelijk.

Verder vind ik die rookmachines en lichtjes een schande voor onze club. Past totaal niet bij Cambuur.

Galdiano

Trommel kan ik nog meeleven. Maar die rookdingen gebruiken ze voortaan maar bij de plaatselijke kinderdisco, maar niet meer in het stadion.  :R
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Cambuur LWD

Ik heb zelf ook geen problemen met de trommel. Al slaat het wel eens nummers dood, het kan ook erg opzwepend zijn als de sfeer wat weg valt.

Dokkumer

Citaat van: Kunstgras op mei 05, 2014, 20:07:01
Hoezo raken we de trommel nooit meer kwijt? Volgens mij is het merendeel wel klaar met de trommel namelijk.

Verder vind ik die rookmachines en lichtjes een schande voor onze club. Past totaal niet bij Cambuur.
Merendeel van vak 14-15 zeker.. Andere vakken zal het naar mijn mening wat anders liggen.

Rookmachines. Tja, doe het goed of doe het niet. Vanaf Noord lijkt het al niet veel, van andere tribunes nog minder. En die lichtjes? Kan ik persoonlijk niet zo goed tegen, dus anti lampjes.

Cambuur058

dan kennen we wel zeuren over onze sfeeracties maar de knvb heeft ons wel tot erediviseiclub met de beste sfeer uitgeroepen

SCC-J

Citaat van: Cambuur058 op mei 06, 2014, 12:46:23
dan kennen we wel zeuren over onze sfeeracties maar de knvb heeft ons wel tot erediviseiclub met de beste sfeer uitgeroepen
Ja? heeft de KNVB dit gedaan? of wij zelf?

Cambuur058

Citaat van: SCC-J op mei 06, 2014, 12:57:24
Ja? heeft de KNVB dit gedaan? of wij zelf?
KNVB fan onderzoek toch?

speculeter

Nee...de knvb.
top 3...
1cambuur
2eagles
3feijenoord.
rest weet ik niet.
op 18 zal wel dkv staan. :_schater

SCC-J

Citaat van: Cambuur058 op mei 06, 2014, 13:06:30
KNVB fan onderzoek toch?

Je kan toch wel meer lezen dan een titel mag ik hopen?