Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

SCC - Groningen

Gestart door drg, juli 28, 2013, 16:30:39

Vorige topic - Volgende topic

oost058

Citaat van: moodygrunn op augustus 19, 2013, 20:24:16
Derksen is geen fan/supporter, Genee schijnt het wel te zijn

Derksen is voor NEC  w:)

oost058

Heerlijk trouwens om vandaag juist mijn eerste werkdag na de vakantie weer te hebben in het ozo pittoreske Groningen.
Wat een chagrijnige gezichten  :)

scclwd

Citaat van: Jules058 op augustus 19, 2013, 20:23:37
Zometeen vi ben benieuwd hoe genee en derksen over cambuur gaan praten. Blijft toch leuk dat ze niet onder stoelen of banken schuiven dat ze voor Cambuur zijn!

Heb de eerste minuut gemist. Hebben ze al wat over ons gezegd? :devil

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Len Cantello op augustus 19, 2013, 20:08:16
Maar ik sluit me aan bij een eerder geplaatste opmerking in dit toppic. Laten we het aub weer over de voetbalwedstrijd hebben ipv de randzaken.

He gelukkig ik heb vandaag mijn stem weer terug, nou nog mijn realiteitszin!!
Henk, held, bedankt

Jules058

Nee nog niets maar zal wel komen! haha
Eens een Liwwadder, altied een Liwwadder

scclwd

En ja hoor, daar was het al. Een en al positief |:)

Yellow Army

Citaat van: scclwd op augustus 19, 2013, 21:06:01
En ja hoor, daar was het al. Een en al positief |:)

Kan ook niet anders he met Genee. Derksen heeft overigens wel een zwak voor Cambuur.
Area 58

Lore

Citaat van: scclwd op augustus 19, 2013, 21:06:01
En ja hoor, daar was het al. Een en al positief |:)

'Als er een plaats is waar de club door kan groeien dan is het Leeuwarden wel'

Jules058

Jah mooi! Die derksen zei ook weer als er ergens een plaats is waar ze kunnen groeien dan is het Leeuwarden. Publiek wil club wil de politiek. Ik zeg komt u maar met dat nieuwe stadion!
Eens een Liwwadder, altied een Liwwadder

Bernardo

Sinds wanneer wil de politiek hier? Derksen lult ook maar wat.

Yellow Army

Met acht spelers uit kampioensteam vernedert Cambuur medekoploper FC Groningen

Na 1 minuut 42 breekt Michiel Hemmen de ban

LEEUWARDEN – ,,Knijp eens in
mijn arm'', zei een Cambuurfan na
de 4-1zege op FCGroningen. Hij kon
het nauwelijks bevatten. Toch was
het waar.

Cambuur vernederde zaterdagavond
grote buur en
medekoploper FC Groningen.
Het opvallende was:
de club deed dat met acht
spelers van het kampioensteam in
de basis, aangevuld met Ramon
Leeuwin en de jonge huurlingen
Marcel Ritzmaier en Jody Lukoki.
Dat de acht 'eigen' jongens eredivisie-
ervaring missen, was totaal
niet zichtbaar. Doelman Leonard
Nienhuis stond er als het moest, de
backs Lucas Bijker en Wout Droste –
vooral hij - overvleugelden hun tegenstrevers,
Martijn van der Laan
zorgde met zijn rushes van achteruit
keer op keer voor paniek bij Groningen,
Mohamed El Makrini was weer
de betrouwbare controleur, kilometervreter
Erik Bakker trok de Groninger
defensie aan gort en Michiel
Hemmen scoorde.
Alleen cultheld/stilist Oebele
Schokker kwam minder in het stuk
voor. Wel scoorde Leeuwin in de
blessuretijd van de eerste helft de
dwong hij Bizot tot een redding na
een scherp aangesneden vrije trap.
Gezien ook de vele sterke fases tegen
NAC en Roda JC lijkt het dat de
club met beleid heeft gehandeld bij
de samenstelling van de selectie. Natuurlijk,
er was geen geld voor dure
versterkingen, maar er is duidelijk
gekozen om verder te gaan met spelers
waar nog rek in zit, aangevuld
met talenten van elders.
,,We willen zelf initiatief nemen'',
sprak trainer Dwight Lodeweges.
,,Geen lange ballen, maar we durven
te voetballen. Dat wil het publiek
ook. En natuurlijk zullenwe een keer
in het mes lopen, maar dat zij dan zo.
Hopelijk kunnen we ook op ons fantastische
publiek rekenen tijdens
een mindere periode. Wij willen zo
voetballen.''
Alles valt en staat echter met het
maken van doelpunten. Lodeweges
posteerde in de eerste twee duels
Martijn Barto in de spits. Geen koele
afmaker, maar volgens de argumentatie
wel iemand die anderen beter
kan laten spelen. Theorie en praktijk
lagen nog te ver uiteen, zodat Hemmen
eindelijk zijn vurig gewenste
basisplaats kreeg.
Na 1.42 minuten brak de topscorer
van vorig seizoen hoogstpersoonlijk
de ban die al twee duels duurde en
met de oefencampagne erbij al vier.
De aanval begon bij Bakker die de bal
achterin ophaalde en Ritzmaier aanspeelde.
De Oostenrijker draaide
simpelweg bij Van der Velden en loste
een schot, dat via een kluts voor
de voeten van Hemmen viel. Diens
linker kende geen genade. ,,Zijn we
ook van het gezeik af datwe niet scoren'',
dacht Lodeweges. ,,Ik wist dat
we dat doelpunten vanzelf zouden
vallen als we een periode goed voetballen.''
De treffer gaf Cambuur vleugels.
Nog binnen het kwartier miste Bakker
twee enorme kansen, maar in de
21ste minuut was het wel raak. Na
een een-tweetje met Hemmen krulde
de middenvelder de bal prachtig
in de bovenhoek. De goal van Leeuwin
vlak voor rust verhoogde de
feestvreugde in het Cambuurstadion
alleen nog maar.
Toen Groningen in de tweede
helft eindelijk grip kreeg op de Leeuwarders
en Michael de Leeuw de 3-1
maakte, was de situatie voor Cambuur
zorgelijk. Niet voor lang; Groningen
drukte wel, maar creëerde
hoegenaamd niets. Na de 4-1 van
Droste was het over en uit.
,,Je kunt een wedstrijd winnen,
maar op deze manier is echt ongelooflijk'',
sprak 'breekijzer' Hemmen.
Over zijn vroege goal: ,,Ik heb
meestal niet zoveel tijd nodig, haha.
We hadden nog niet gescoord, zelfs
niet op doel geschoten, geloof ik. Nu
winnenwe met 4-1 en krijgenwe nog
zeven kansen. Groningen kwam er
echt niet aan te pas. En ik heb niet
het idee dat dit een incident was.''
De spits liet zich vroeg in de tweede
helft vervangen nadat hij bij een
poging een bal te halen een krampgevoel
in zijn lies kreeg. ,,Dat heb ik
eerder gehad en wilde daarom geen
risico nemen. Ik hoop dat het meevalt,
maar met een beetje pech kost
me dit twee weekjes.''
Dat nam niet weg dat Hemmen
triomfantelijk rondliep in de cata-
comben. De spits was verrast dat hij
de eerste twee duels op de bank begon.
,,Daar ben ik heel eerlijk in. Ik
was het er ook niet mee eens, maar
dat lijkt me logisch.''
Hemmen was getergd. Niet voor
niets zat er zoveel venijn in het schot
dat de 1-0 opleverde. De spits wil per
se slagen op het hoogste niveau en
had er al veel eerder willen spelen.
,,Ik denk dat ik heb laten zien dat iedereen
heeft zitten slapen.''
Lodweges was ,,extreem trots'' op
zijn ploegje. ,,Je geeft de rest van Nederland
ook een boodschap mee.
Niemand komt hier nu nog naartoe
met het idee dat ze Cambuur wel
even oprollen.''

LC
Area 58

Leovardiascc

Ik kan de samenvatting maar niet vaak genoeg bekijken!
wat een wedstrijd en wat een sfeer!

En respect voor het spandoek met het echte wapen van Cambuur! Prachtig  |:) _O_

http://dijksfotografie.photoshelter.com/gallery-image/SC-Cambuur-FC-Groningen/G0000AsQc32uaJFk/I00009aoEHBAlMdQ

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Leovardiascc op augustus 19, 2013, 21:34:39

En respect voor het spandoek met het echte wapen van Cambuur! Prachtig  |:) _O_


Zag er prachtig uit vanaf Zuid  :scc |:) |:) :scc
Henk, held, bedankt


Big Man

#659
Waarom noemt LC Hemmen nog een breekijzer; begrijpen die mensen er ook al niks van? Hij is geen breekijzer maar een basisspeler en de nieuwe "Pelle" van de eredivisie. Daar deed hij mij met name aan denken. Cambuur speelde de eerste helft een beetje zoals Feyenoord vorig jaar.  De fysiek sterke spits aanspelen en dan de middenvelders die bijsluiten. Hemmen was niet van de bal af te krijgen en speelde het spelletje ook erg slim. Bij een klein duwtje duikelde hij als een stervende zwaan naar de aarde en kreeg dan een vrije trap mee. Hij deed dat op momenten dat Cambuur even rust nodig had. De gepokt en gemazzelde Harry van der Laan benadrukte die "slimheid" in zijn commentaar nog een keer. 

Waarom de vergelijking met Pelle? Ook dat is een een kolos van een spits die 9 van de 10 duels wint en ook hij beschikt nu niet over de meest gepolijste techniek. Pelle ook is geen Speedy Gonzales maar ook hij is een speler die voor een verdediger 1 meter 95 ellende betekent. Door hun postuur en power zijn jongens als Pelle en Hemmen niet af te stoppen. Die stopper van Groningen heeft zelfs in zijn slaap nog geen grip op Hemmen.

Eigenlijk vind ik Hemmen nog beter dan Pelle. Hij is sneller en wendbaarder en kan in tegenstelling tot Pelle wel wegdraaien. Volgens Gijp bij VI kan Pelle dat niet. Een jongen die nog van toegevoegde waarde voor Cambuur kan zijn. Dit jaar 15 keer scoren en zorgen dat Cambuur mooi in de middenmoot eindigt. Aan het einde het seizoen voor de jackpot prijs verkopen aan een grote club en dan met dat geld zorgen dat Cambuur de komende jaren kan groeien tot een stabiele middenmotor die zelfs meedoet om Europees voetbal.

Het verschil tussen Hemmen en Barto, heel simpel: Hemmen wint 9 van de 10 duels die hij uitvecht: Barto verliest er 9 van de 10. Dan maakt het niet uit of je met 1 of 2 verdedigende middenvelders speelt. Met Hemmen in de spits hebben de Bakker's en Ritzmaier's van deze wereld tijd zat om aan te sluiten; Barto aanspelen levert alleen bal verlies op en hoef je niet bij te sluiten.

Nu zal het jullie verbazen maar ik ben een Hemmen fan! Ik heb overigens niks tegen Barto. Die jongen doet stinkend zijn best en het is niet zijn schuld dat hij wordt opgesteld. Dat verwijt ik de TS. Onzin commentaren als "met Barto komen wij beter aan het voetballen". Ik denk niet dat het gebeurd maar mochten wij aan het eind een paar punten te kort komen dan denk ik terug aan de eerste twee wedstrijden. Daar hebben wij ze laten liggen en dat zal ik dan de TS verwijten. Gelukkig gaat het daar niet van komen, want wij gaan meedoen om Europees voetbal net als Feyenoord vorig jaar!  Dat kan niet anders want Hemmen is beter dan Pelle, Bakker is beter dan Immers en Makrini beter dan Clasie en zo verder! Dit Cambuur is beter dan het Feyenoord van vorig jaar dus wij worden minimaal derde in de competitie of droom ik nu teveel?