Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

SCC - Groningen

Gestart door drg, juli 28, 2013, 16:30:39

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

Citaat van: Len Cantello op augustus 18, 2013, 16:12:54
Kan het echt bij lange na niet halen bij de uit-overwinning op dkv uit het seizoen ....
http://www.youtube.com/watch?v=d2w2wqt9YYE

Maar, al met al wel een die in het rijtje historische potjes thuis hoort.
denk wel de beste 1e helft van de laatste 32 jaar .

el haj

Citaat van: Unknown op augustus 18, 2013, 20:52:52
Wat een avond gister. Ongelooflijk!

Zat even op de site van foxsport het doelpunt van droste terug te zien (kan geloof ik alleen als je abbo hebt) je kan dan ook op het cameratje klikken en dan kan je de goal via de 3 verschillende camera's zien. Die richten alle 3 op noord na de goal en dan vooral vak 14.
Wat een gekte daar zeg... Haha prachtig om te zien. Aardig agressief ook.

Welk cameratje? Wil die goal ook wel van verschillende hoeken zien namelijk maar ik zie nergens een camera..
Hieronder is wat ik zie bij Droste's goal.


Unknown

Heb even gekeken.maar zie het alleen op de iPad app. Via de website krijg ik het er niet voor, ook via de android app op mijn telefoon niet.

el haj

Citaat van: Unknown op augustus 18, 2013, 23:13:45
Heb even gekeken.maar zie het alleen op de iPad app. Via de website krijg ik het er niet voor, ook via de android app op mijn telefoon niet.

Ook op m'n android tablet niks te zien. Bedankt iig voor het kijken! Nu weet ik dat ik even ergens een ipad moet ritselen.  :P

Unknown

Citaat van: el haj op augustus 18, 2013, 23:37:58
Ook op m'n android tablet niks te zien. Bedankt iig voor het kijken! Nu weet ik dat ik even ergens een ipad moet ritselen.  :P



rechts bovenin bij die doelpunt video's zie je dan die camera's, bij geloof die goal van leeuwin is er ook 1 gericht op de bank, ook die reactie is leuk om te zien.
Wel raar dat het niet via de website zelf kan.

Holwerd voor Cambuur

Hebben jullie nog meegekregen wat er zich voor de wedstrijd afspeelde tussen de 2 stewards op het veld voor oost? :_schater

De ene dacht veilig onder de straal van het waterspuitkanon door de lopen, maar toen hij om keek richtte de ander de spuit vol om zijn persoontje :_schater Precies raak!
Wat was ie boos. En de ander maar lachen, met heel oost klappend en joelend achter hem :_schater
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Jules058

Tering dat had ik moeten zien was denk ik te druk met ouwehoeren  w:)
Eens een Liwwadder, altied een Liwwadder

Clint


michello

maandag 19 augustus 2013 in Columns | John
Veel supporters waren er blij mee: SC Cambuur weer in de eredivisie. Weer een noordelijke club er bij! Kortere afstanden, minder kosten en meer supporters mee naar een uitwedstrijd. Over de wedstrijd kan ik kort zijn, Cambuur heeft gewoon verdiend gewonnen. Niks mis mee. Dan kunnen wij beter naar onze eigen ploeg kijken, daar mankeerde die avond van alles aan. Maar goed, dat is een taak van de technische staf om daar lijn in te brengen.

Vierhonderd Groningse supporters gingen naar Leeuwarden met negen bussen. Op de heenreis liep alles voorspoedig. Er werd gereden in twee clusters. De bussen konden naast het uit vak geparkeerd worden. Die week ervoor was er net geasfalteerd omdat er voor die tijd maar twee bussen konden parkeren. Het Cambuurstadion is een relatief oud stadion waar ongeveer 10.000 toeschouwers in kunnen. Het staat midden in een woonwijk. Het doet denken aan het oude Oosterparkstadion. Nostalgie speelde op. Wat mij direct opviel is dat het uitvak pal naast de harde kern van Cambuur zit. Er zit weliswaar een hek tussen met een hangslot maar je kon elkaar bijna aanraken. Ook viel het mij op dat als je het uitvak in en uit wilde, je dit alleen aan de zijkant kon doen via een smalle opening. Bij echte calamiteiten is dit levensgevaarlijk, de mensen zitten dan echt opgesloten. Zeker als die kleine uitgang geblokkeerd is.

Tijdens de wedstrijd werd er gescandeerd over en weer. Logisch, het zijn supporters en de wedstrijd kantelde naar Cambuur toe vanwege de snelle voorsprong. Vervolgens werd er gegooid met bier en aanstekers van Cambuurzijde en ja, dan kun je erop wachten dat daar op gereageerd werd. Het hekwerk tussen beide partijen werd onder vuur genomen. De ME kwam er aan te pas en iedereen werd weer op zijn plaats gezet zonder dat de ME echt moest ingrijpen.

Het was een broeierig sfeertje. En dat hoort bij een derby. In de rust een bakkie patat gekocht met pak hem beet 25 ME-ers om me heen met een schild omhoog en twee blaffende herdershonden. Ik zat dat eens te bekijken en dacht 'tja we zijn hier ongeveer 25 jaar terug in de tijd'. Na de wedstrijd gingen we rustig naar de bussen. Bij elk stadion in Nederland wachten ze nog even tot de weg vrij is, zodat je zonder gedoe de snelweg op kan. Maar hier ging het te snel. Eenmaal het stadion uitgedraaid zo ongeveer 50 meter verderop bestormden Cambuur-supporters de bussen. Ze stoven dwars door tuinen kwamen uit zijstraatjes en belaagden de bussen met stenen. De ME voerden charges uit en maakte de weg schoon. Een bankstel werd voor een bus gegooid en wandtegels (zal wel iemand met een verbouwing bezig geweest zijn) vlogen tegen de bussen. Bij één bus vloog een stoeptegel door het dubbelglas.

Zoals jullie weten zijn er bij wedstrijden de laatste jaren niet of nauwelijks problemen geweest met supporters van FC Groningen. Wij doen er ook alles aan om alles goed georganiseerd te laten lopen. In overleg met de supporters, politie en beveiliging. Maar hier waren wij even in de tijd terug. Niet meegegroeid in het voetbal en het randgebeuren.

Cambuur zit met een probleem. Een slecht ingedeeld stadion en een heel slechte infrastructuur betekenen investeren. Er zal misschien geen geld voor zijn. Maar ik denk dat wanneer men zo doorgaat, de kosten vele malen hoger zullen zijn dan de investering die men zou moeten doen in de organisatie en infrastructuur. In de bus met de kapotte ruit zijn de supporters met de pet rondgegaan en is bij terugkomst de bus schoongemaakt, klaar voor de volgende uitwedstrijd in Deventer. Het is nog maar het begin van de competitie en Cambuur zal nog veel clubs op bezoek krijgen. Het was een mooie overwinning voor de club, maar wel één om over na te denken.

John Schurer
Voorzitter Supportersvereniging FC Groningen



Stiens

Die beste man heeft volledig gelijk.


Collingwood

Kalmte alleen kan u redden.

Jules058

Citaat van: Collingwood op augustus 19, 2013, 09:52:55
"sc Cambuur leverde dit weekeinde de meeste spelers (3)  voor het Elftal van de week."

|:) |:) |:)

In het AD staan van der laan &  Leeuwin in het elftal van de week. Mooie constatering! We moeten dus nog een extra vleugel speler erbij imo!
Eens een Liwwadder, altied een Liwwadder

fred

Terecht 3 man in het elftal van de week.
De beste eerste helft die ik ooit gezien heb in meer dan 25 jaar Cambuur.
Mooiste moment vond ik dat heel het stadion los ging:"En wie niet springt........." geweldig !

Linkerrijtje tot de feestdagen vasthouden zou ik zeggen  |:)

Len Cantello

Citaat van: michello op augustus 19, 2013, 08:44:08
Zoals jullie weten zijn er bij wedstrijden de laatste jaren niet of nauwelijks problemen geweest met supporters van FC Groningen.

John Schurer
Voorzitter Supportersvereniging FC Groningen
Grapjas.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli