Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuur -Dkv

Gestart door Specuveter, mei 02, 2026, 11:17:57

Vorige topic - Volgende topic

mark1989

Citaat van: zeewolde op mei 06, 2026, 20:29:57
Eens , als jouw buurman te hard rijdt moet jij ook een boete krijgen.

Als jij naast een drugspand woont en dat huis wordt afgesloten, moet jouw huis ook worden afgesloten.

En dat collectieve straffen kunnen we op nog veel meer manieren  doen.

Over de buurman, ja als ik naast de buurman zit in de auto en hem niet aanspreek terwijl hij veel te hard rijd en daardoor iemand aanrijd. Mag je mij ook een boete geven.
En ja als ik ook rondloop in het drugspand als de politie als meerdere keren heeft gewaarschuwd.
De vergelijkingen die je maakt zijn geen goede vergelijkingen. Het gaat hier om een geisoleerde groep die elkaar opjutten, elkaar niet aanspreken. En elkaar ook nog vededigen. Gezichtsbedekking dragen omdat ze te laf zijn om voor hun daden te staan. Colleftief straffen is daarom in deze situatie gerechtvaardigd.

zeewolde

Citaat van: mark1989 op mei 06, 2026, 20:35:32
Over de buurman, ja als ik naast de buurman zit in de auto en hem niet aanspreek terwijl hij veel te hard rijd en daardoor iemand aanrijd. Mag je mij ook een boete geven.
En ja als ik ook rondloop in het drugspand als de politie als meerdere keren heeft gewaarschuwd.
De vergelijkingen die je maakt zijn geen goede vergelijkingen. Het gaat hier om een geisoleerde groep die elkaar opjutten, elkaar niet aanspreken. En elkaar ook nog vededigen. Gezichtsbedekking dragen omdat ze te laf zijn om voor hun daden te staan. Colleftief straffen is daarom in deze situatie gerechtvaardigd.

Te makkelijk. Als het aan de ene kant van het uitvak misgaat, ben je van de andere kant niet zomaar daarbij.

Als er 20 man lopen te rellen begin je niks met 5 man. Maar je wordt dan maar gestraft?

Of jezelf maar de tering laten slaan? En daarna alsnog een collectieve straf krijgen?

debaas058

Citaat van: Lowieke op mei 05, 2026, 10:10:54
Volledig mee eens. Zou mooi zijn een gele tribune achter ' ons' doel.  Maar ja, dan doe je niet mee met die zwarte  gehoodiede losers van al die andere clubs. Het voetbal kan zulke supporters missen als kiespijn. Zou toch lekker zijn als je zonder suppoosten en politie gewoon naar een  voetbalwedstrijd kunt gaan.

Koop een gele (winter)jas dan  8P
Against Modern Football ~ Cambuur Culture 2012

James

Citaat van: mark1989 op mei 06, 2026, 20:35:32
Over de buurman, ja als ik naast de buurman zit in de auto en hem niet aanspreek terwijl hij veel te hard rijd en daardoor iemand aanrijd. Mag je mij ook een boete geven.
En ja als ik ook rondloop in het drugspand als de politie als meerdere keren heeft gewaarschuwd.
De vergelijkingen die je maakt zijn geen goede vergelijkingen. Het gaat hier om een geisoleerde groep die elkaar opjutten, elkaar niet aanspreken. En elkaar ook nog vededigen. Gezichtsbedekking dragen omdat ze te laf zijn om voor hun daden te staan. Colleftief straffen is daarom in deze situatie gerechtvaardigd.

Je kan laf zijn en dom doen maar je gaat toch niet open en bloot allemaal strafbare feiten plegen.

Je weet dat je met dit soort groepen te maken hebt en als de aanpak betaald voetbal breed hetzelfde blijft zal de uitkomst hetzelfde blijven. Je blijft er achteraan rennen en zegt dan op een gegeven moment uitsupporters zijn niet meer welkom.

Clubs kunnen veel doen in drankverkoop en bijvoorbeeld muziekkeuzes maar het aanpakken van strafbare feiten in een stadion kun je onmogelijk bij de clubs laten.

Straks uitvak bij Heerenveen zal ook wel weer een ?feestje? worden. Maar hier kun je als clubs ook al veel in doen. Wil je bijv. benevelde supporters in de supportersbussen hebben?

Eewal

Citaat van: James op mei 06, 2026, 23:35:33
Je kan laf zijn en dom doen maar je gaat toch niet open en bloot allemaal strafbare feiten plegen.

Je weet dat je met dit soort groepen te maken hebt en als de aanpak betaald voetbal breed hetzelfde blijft zal de uitkomst hetzelfde blijven. Je blijft er achteraan rennen en zegt dan op een gegeven moment uitsupporters zijn niet meer welkom.

Clubs kunnen veel doen in drankverkoop en bijvoorbeeld muziekkeuzes maar het aanpakken van strafbare feiten in een stadion kun je onmogelijk bij de clubs laten.

Straks uitvak bij Heerenveen zal ook wel weer een ?feestje? worden. Maar hier kun je als clubs ook al veel in doen. Wil je bijv. benevelde supporters in de supportersbussen hebben?
Als er straks alleen Nederlandstalige muziek wordt gedraaid word ik ook agressief  :devil

KernvanCambuur

Citaat van: mark1989 op mei 06, 2026, 20:21:38
Helemaal mee eens.

We zouden eigenlijk een supportersgroepje moeten oprichten voor normale mensen. Die niet coke snuiven en hoodies dragen. maar gewoon gezellig bier drinken, over voetbal praten. Met supporters van de tegenstander bier drinken en af en de club aanmoedigen.

Welkom! ;)

Bens

Wanneer worden de competitie wedstrijden door de KNVB bekend gemaakt?

Sakas

Citaat van: Bens op mei 27, 2026, 10:11:09
Wanneer worden de competitie wedstrijden door de KNVB bekend gemaakt?

Meestal medio juni, nog even wachten dus.
Laat sien ast foor Cambuur bist!

Tanjajeah

Deze wedstrijd wordt gespeeld in het weekend van 8-9 mei 2027. De uitwedstrijd: weekend van 4-6 december.

Galdiano

Citaat van: Tanjajeah op juni 10, 2026, 09:37:35
Deze wedstrijd wordt gespeeld in het weekend van 8-9 mei 2027. De uitwedstrijd: weekend van 4-6 december.

Noteer maar:
Zondag 6 december 2026 ? 12:15 uur
Zondag 9 mei 2027 ?12:15 uur
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Eewal

Eerlijk gezegd verheug ik me veel meer op de thuiswedstrijden tegen Utrecht, Twente etc dan deze, maar daar sta ik vast alleen in.

papier

Citaat van: Eewal op juni 10, 2026, 15:59:59
Eerlijk gezegd verheug ik me veel meer op de thuiswedstrijden tegen Utrecht, Twente etc dan deze, maar daar sta ik vast alleen in.

Qua wedstrijd/affiche niet. Maar het geouwehoer afgelopen seizoen bij de thuiswedstrijden tegen Ado en Vitessse daar zit ik toch echt niet op te wachten. Ik heb niet de illusie dat enkele lieden bij ons en enkele bezoekende lieden zich bij een Cambuur Heerenveen wel weten te gedragen. Waarbij het argument van veiligheid dat is gebruikt om naar deze nieuwe plek te verhuizen toch ook een is die terug in de prullenbak kan.

Ik zie de heen- en weer wedstrijd nog wel zonder uitsupporters plaatsvinden. Een zeer trieste ontwikkeling maar daar zijn de sukkeltjes toch echt debet aan.

Inferno-058

Citaat van: Eewal op juni 10, 2026, 15:59:59
Eerlijk gezegd verheug ik me veel meer op de thuiswedstrijden tegen Utrecht, Twente etc dan deze, maar daar sta ik vast alleen in.
Twente, zondagavond 20:00. Mooi man...

nee,wel?

verplichte Buscombi  via groningen  emmen hoogeveen  meppel steenwijk wolvega........... terugreis idem......

en niks op dat veld gooien, want dan gaat de bierkraan dicht!!!!   Jim binne waarskuwd maak er een mooi dagje van....... :proost :y 8P :zweep |:) |:) |:)

Eewal

Citaat van: Inferno-058 op juni 10, 2026, 18:13:41
Twente, zondagavond 20:00. Mooi man...
was niet de strekking van mijn bericht.