Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuur - Eindhoven Dinsdag 24 februari 20:00

Gestart door Noordcambuur, februari 19, 2026, 09:39:38

Vorige topic - Volgende topic

Man of the Match

Jansen
0 (0%)
Mulders
13 (35.1%)
Amofa
0 (0%)
Baouf
11 (29.7%)
Galvez
0 (0%)
Balk
1 (2.7%)
Souren
1 (2.7%)
Diemers
0 (0%)
Ferrah
0 (0%)
van der Sande
0 (0%)
Sjostrand
0 (0%)
Kian Visser
0 (0%)
Henstra
10 (27%)
Rolke
0 (0%)
Binder
0 (0%)
Marsman
1 (2.7%)

Totaal aantal stemmen: 37

Stemmen gesloten: maart 01, 2026, 22:58:50

Noordcambuur

Citaat van: sunderland op februari 23, 2026, 20:12:38
en wij hebben ook een paar goede spelers  :devil gelukkig wil poortvliet ook voetballen. Ze zijn volgens mij ook het sterkste in de as, met de punt naar voren zoals ze thuis tegen ons speelden en daar 3 of 4 kort bijelkaar. Misschien nu andersom
er voetbalt ook een heel groot talent bij Eindhoven Thijs Muller 18 jaar jong

Derkx R.H.


Noordcambuur

Er zijn nog voor de zuidtribune nog slechts 12 kaarten beschikbaar.
En voor de Oosttribune nog 26 kaarten beschikbaar.

Vak 21 is voor een gedeelte voor de kids club.

denistel

gas er op vanavond en 3 punten pakken veel succes allen :proost

Noordcambuur

Zijn weer extra kaarten beschikbaar voor zuid Skyboxen zijn weer open voor gebruik.

mark1989

Ik zie dat er nog maar 6 kaarten op Zuid zijn. Dat zou betekenen dat het stadion bijna helemaal uitverkocht is.
Heel mooi, maar ik kan het moeilijk geloven. Op een dinsdag in de vakantie tegen eindhoven?? Hoe dan? :_schater

Noordcambuur

Citaat van: mark1989 op februari 24, 2026, 13:52:03
Ik zie dat er nog maar 6 kaarten op Zuid zijn. Dat zou betekenen dat het stadion bijna helemaal uitverkocht is.
Heel mooi, maar ik kan het moeilijk geloven. Op een dinsdag in de vakantie tegen eindhoven?? Hoe dan? :_schater
Mark het is vakantie en er zijn veel weg er zullen wel veel lege plekken zijn in het stadion.

sunderland

Citaat van: Noordcambuur op februari 24, 2026, 13:54:23
Mark het is vakantie en er zijn veel weg er zullen wel veel lege plekken zijn in het stadion.
kunnen ons beter druk maken om het voetbal

michello

Citaat van: mark1989 op februari 24, 2026, 13:52:03
Ik zie dat er nog maar 6 kaarten op Zuid zijn. Dat zou betekenen dat het stadion bijna helemaal uitverkocht is.
Heel mooi, maar ik kan het moeilijk geloven. Op een dinsdag in de vakantie tegen eindhoven?? Hoe dan? :_schater

Komt omdat er eerder al veel kaarten verkocht zijn, maar wedstrijd is toen afgelast. Er zijn vast veel mensen (met losse kaarten van de afgelaste wedstrijd en seizoenkaarthouders ) die niet komen. Zal dus ook lang niet vol zijn.

michello

Citaat van: sunderland op februari 24, 2026, 14:01:38
kunnen ons beter druk maken om het voetbal

Precies. Gas geven. Snelle voorsprong en afstand nemen. Dan kunnen we wat gas terug nemen de tweede helft en een aantal sparen voor vrijdag.

Noordcambuur

Citaat van: sunderland op februari 24, 2026, 14:01:38
kunnen ons beter druk maken om het voetbal
heb je stress Sunderland voor vanavond  ;)

Noordcambuur

Citaat van: michello op februari 24, 2026, 14:04:17
Precies. Gas geven. Snelle voorsprong en afstand nemen. Dan kunnen we wat gas terug nemen de tweede helft en een aantal sparen voor vrijdag.
nou nergens om maar je wilt toch graag in een vol stadion voetballen en het levert de club ook nog geld op en dat hebben we juist ook nodig  :thumbsup

Johan-12

Citaat van: michello op februari 24, 2026, 14:04:17
Precies. Gas geven. Snelle voorsprong en afstand nemen. Dan kunnen we wat gas terug nemen de tweede helft en een aantal sparen voor vrijdag.
Su ist! Direct laten zien dat er niets te halen is.

Derkx R.H.

Druk wedstrijdprogramma dwingt SC Cambuur tot ge?mproviseerd trainingsschema richting duel met FC Eindhoven

Esther Broenink ? Gisteren, 20:53 ? Sport

Cambuurtrainer Henk de Jong moet flink improviseren om deze weken aan trainen toe te komen. Met zeven duels in februari leeft de selectie in een ?totaal ander ritme? toe naar het duel met FC Eindhoven.

Er stond afgelopen zaterdag een vrije training op het programma voor de selectie van SC Cambuur. Trainer Henk de Jong had zijn spelers de optie gegeven om te komen, maar een verplichting was het niet. De opkomst? De volledige spelersgroep stond op het veld.

De situatie is tekenend voor de positie waarin Cambuur momenteel verkeert. Na vijf afgelastingen door het winterse weer zit de ploeg nu midden in een inhaalfase en staan er in ??n maand zeven wedstrijden op de planning.

?Het is een totaal ander ritme. Normaal kunnen we toewerken naar twee wedstrijden in de week. Nu spelen we weken achter elkaar een dubbel programma.? Het drukke wedstrijdschema dwingt De Jong ertoe om het trainingsschema flink te herzien.

Zo kunnen de spelers dinsdagavond na de wedstrijd tegen Eindhoven nog niet direct naar bed. ?s Avonds wordt er na het laatste fluitsignaal eerst nog een veldtraining afgewerkt, waarna de groep ook binnen nog een training doet. Ook de dag erna staan de spelers weer op het veld om zich voor te bereiden op de wedstrijd van vrijdag.

Volle bak trainen op de reguliere manier zit er niet in met deze speelkalender, vertelt rechtsback Rik Mulders. ?Qua krachttraining doen we alleen het bovenlichaam. Verder nemen we af en toe een ijsbad om de doorbloeding te verbeteren en is het een kwestie van goed herstellen.?

Promotie of kampioenschap
Het is voor iedereen een beetje improviseren, maar geklaag hoor je niet rondom het Kooi Stadion. De Jong: ?Als ik als trainer zeg hoe zwaar het is, zullen de spelers dat gevoel overnemen en dan wordt het ook zwaar.?

De woorden van De Jong zijn helder overgekomen, zo blijkt wanneer Mulders even later aangeeft het niet over het drukke speelschema te willen hebben. ?Het programma is zoals het is. Het heeft niet heel veel zin om daar de focus op te leggen. Je bent veel aan het herstellen, maar daar wen je aan. Je legt de focus op je lichaam weer fit krijgen en weer gas geven.?

Terug naar de zaterdagtraining. De honderd procent aanwezigheid is exemplarisch voor de sfeer die er in de ploeg heerst, volgens De Jong. ?We willen met z?n allen heel graag. Het teamgevoel is echt de verklaring voor waar we nu staan.?

Om dat ook aan zijn spelers duidelijk te maken, liet hij ze afgelopen week de videobeelden van de wedstrijd tegen Jong Ajax zien. De Jong toonde niet alleen de acties op het veld, maar ook de reservespelers die het laatste doelpunt uitbundig vierden. ?Het is prachtig dat we de wedstrijd winnen, maar die reactie: dat is wie we zijn. Als we dit kunnen, dan gaat het gebeuren.?

Wat ?het? precies is, wil de oefenmeester niet specificeren. Promotie of het kampioenschap? ?Dat is even afwachten.? Mulders bekent wel kleur. ?Eigenlijk kijken we naar het kampioenschap, maar dat gaat hand in hand met promotie. Het is vrij duidelijk wat we willen en dan moeten we daar elke wedstrijd de focus op hebben.?

Niet zomaar winnen
Om in het spoor van ADO Den Haag te blijven en zicht te houden op het kampioenschap, kan Cambuur drie punten tegen Eindhoven dinsdagavond (aftrap 20.00 uur) goed gebruiken. Maar winst is allesbehalve een invuloefening. Het vorige duel tegen de Noord-Brabanders resulteerde in een gelijkspel. En terugkijkend op de afgelopen twee wedstrijden lijkt de ploeg uit Leeuwarden nog niet in de vorm te verkeren van voor de winter.

Tegen Jong Ajax werd weliswaar gewonnen, maar met de hakken over de sloot. En in eigen huis sleepte de ploeg door een doelpunt van Jort van der Sande er ternauwernood nog een punt uit tegen RKC. Mulders zit er niet mee. ?Je wint niet zomaar alles even. We cre?ren wel kansen en voetballen wel, maar soms heb je dagen dat je hem er niet in krijgt. Dan is het ook ok? om een puntje te pakken.?

Ook De Jong is positief gestemd richting het duel met Eindhoven. De selectie is fit en met twee wedstrijden minder gespeeld en zes punten voorsprong op De Graafschap is het gat met de nummer drie comfortabel. ?Het is een goed gevoel, maar we moeten het wel zelf doen.?

Over de opstelling wil De Jong niks delen. Na de succesvolle invalbeurt van Van der Sande tegen RKC Waalwijk zou het echter goed mogelijk kunnen zijn dat Tony R?lke plaats moet maken.

fred

Stijf uitverkocht. Op papier dan de thuisvakken....