Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuur - Eindhoven vrijdag 23 januari 20:00

Gestart door Noordcambuur, januari 17, 2026, 15:03:14

Vorige topic - Volgende topic

Johan-12

#90
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 23, 2026, 15:47:42
Wat een ongelofelijke negatieve reacties hier.  8P

Zo'n ongelofelijk goed beleid bij Cambuur rondom stadion, jeugdopleiding, staf (inclusief lambooij), selectie, verkoop, resultaten. Het is ongekend. En ik weet dat het stadion veel duurder is geweest dan begroot door economische omstandigheden. Maar het is juist door het voorbeeldige beleid dat Cambuur dit heeft kunnen opvangen.

En nu wordt er ??n potje afgelast en wordt FC Zeikstralen United wakker.  :proost
Helemaal eens. Was het doorgegaan dan hadden we het gezeik gehad dat het zo koud was.
Het veld is gekeurd, kon gewoon niet.
Kunnen dezelfde mensen straks weer zeuren over wedstrijd op een maandag of dinsdag.

Hopelijk weten dezelfde mensen ook dat je in de Eredivisie tussen vrijdagavond 20uur en zondagavond 20uur moet spelen. Dan is het tijdstip ook nooit goed  8P

Noordcambuur

Citaat van: Johan-12 op januari 23, 2026, 15:46:15
Inderdaad, en mooi op tijd. Dat is vanuit KNVB en Cambuur ook  wel eens anders geweest.
Alles weer richten op dinsdag, en door.
zo zit het Johan  :thumbsup Cambuur heeft het veld niet gekeurd maar KNVB  :y

Noordcambuur

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 23, 2026, 15:47:42
Wat een ongelofelijke negatieve reacties hier.  8P

Zo'n ongelofelijk goed beleid bij Cambuur rondom stadion, jeugdopleiding, staf (inclusief lambooij), selectie, verkoop, resultaten. Het is ongekend. En ik weet dat het stadion veel duurder is geweest dan begroot door economische omstandigheden. Maar het is juist door het voorbeeldige beleid dat Cambuur dit heeft kunnen opvangen.

En nu wordt er ??n potje afgelast en wordt FC Zeikstralen United wakker.  :proost
Kuz jij snapt maar er zitten er hier paar die totaal geen verstand hoe het werkt?.

Lore

Is er niemand anders die blij is dat die niet Cambuur hoeft te kijken in een eskimopak?

Inferno-058

Citaat van: Destroyer op januari 23, 2026, 15:27:51
:_schater Wat een idiote reactie man. Lees je reactie zelf eens terug. Blijkt wel dat jezelf geen financi?n hebt gestudeerd. Als er 1 club om e financi?n denkt is het Cambuur. Ik snap dat iedereen teleurgesteld is. Een andere vraag. Wie weet wat het kost om een veld vooraf te verwarmen? Wie weet wat het kost een veld verwarming versneld operationeel te maken? Ik denk dat er wel anderhalf maal over nagedacht is door onze club.
Dat blijkt uit de jaarcijfers en het feit dat ze hierop moeten bezuinigen!  :_schater

Nee goed beleid man, aflassen met -1 maar wel een kapitaal kwijt zijn aan een nieuw stadion

Inferno-058

Citaat van: Noordcambuur op januari 23, 2026, 15:28:38
Ben vanmiddag in het stadion en er kon echt niet gevoetbald worden het veld was op meerdere plaatsen hard en uit veiligheid van de spelers en scheidsrechters is het veld niet goedgekeurd.
En we kunnen veel negatieve tijd op de club geven maar het is niet anders.

Goed besluit  :thumbsup
Dat er niet op gevoetbald kan worden klopt. Ik denk dat iedereen het hier over eens is. Het is meer de manier waarop...

Inferno-058

Citaat van: Johan-12 op januari 23, 2026, 16:17:25
Helemaal eens. Was het doorgegaan dan hadden we het gezeik gehad dat het zo koud was.
Het veld is gekeurd, kon gewoon niet.
Kunnen dezelfde mensen straks weer zeuren over wedstrijd op een maandag of dinsdag.

Hopelijk weten dezelfde mensen ook dat je in de Eredivisie tussen vrijdagavond 20uur en zondagavond 20uur moet spelen. Dan is het tijdstip ook nooit goed  8P
Ik zie echt niemand zeggen dat we op dit veld kunnen voetballen. Ik snap niet waar je dat vandaan haalt. Het gaat over de totstandkoming

Noordcambuur

Citaat van: Inferno-058 op januari 23, 2026, 16:25:48
Dat er niet op gevoetbald kan worden klopt. Ik denk dat iedereen het hier over eens is. Het is meer de manier waarop...
wat de Graaf uitlegt snap ik helemaal veldverwarming is nog niet klaar voor gebruik en het kost handenvol met geld.
Dinsdagavond weer los tegen Emmen   :thumbsup

fred

Kan iemand het bericht van Ard hier plaatsen? Scheelt misschien weer wat azijn.

Zag ik een foto voorbij komen met een soort folie over het veld met daarop de zonne lampen?
Konden daar geen warmte kanonnen oner ?




Of desnoods alle supporters optrommelen, zeiltje omhoog en allemaal een beste skeet laten  :devil

Johan-12

Citaat van: Inferno-058 op januari 23, 2026, 16:25:48
Dat er niet op gevoetbald kan worden klopt. Ik denk dat iedereen het hier over eens is. Het is meer de manier waarop...
Wat is er mis met de manier waarop?

De KNVB heeft tijdig het veld gekeurd, en afgekeurd. Nu een keer niet tot laatste moment, met eventuele herkeuring en dan half uur voor de wedstrijd alsnog er uit gooien.
Cambuur heeft het niet doorgaan van de wedstrijd tijdig gecommuniceerd.

Wat is hier niet goed aan?

Derkx R.H.

#100
Directeur Ard de Graaf over afgelasting SC Cambuur - FC Eindhoven: ?Gebruik veldverwarming kost algauw 50.000 tot 80.000 euro?

Jonathan Ploeg ? Vandaag, 16:01 ? SC Cambuur


Volgens algemeen directeur Ard de Graaf hebben ze er bij SC Cambuur alles aan gedaan om het duel met FC Eindhoven door te laten gaan. ?Maar Koning Winter heeft de regie genomen. Pure overmacht.?

Toen hij vanochtend vroeg in zijn auto stapte, op weg naar Leeuwarden, had Ard de Graaf niet gedacht dat de wedstrijd tegen de nummer twaalf van de eerste divisie niet door zou gaan. ?De zon scheen, het was mooi weer. Bij mij in Heerde was het 7 graden.?

De directeur zou van een koude kermis thuiskomen. ?Het is heel simpel: een derde van het veld, voor de Noord-tribune, is top. Daar heeft de zon op gestaan. Het midden is slecht, daar hebben lampen op gestaan. Het stuk voor Zuid, in de schaduw, is heel slecht?


Niet verantwoord
?Het zijn in principe drie verschillende ondergronden?, vervolgt De Graaf. ?En dat is gevaarlijk. Dat gaat glijden worden, kan blessures veroorzaken. Het slechte stuk is gewoon keihard. Daar kom je met je noppen niet doorheen. Ik heb er zelf ook even opgestaan.?

Uiteindelijk heeft een afgezant van de KNVB, grensrechter Erwin Zeinstra uit Dronryp, het veld afgekeurd. ?Meestal zeg je zelf: dit kan niet. Nu was het andersom. We wilden vanavond graag voetballen, maar vanuit Zeist werd gezegd: dit is niet verantwoord.?

De Graaf snapt de kritische reacties van supporters, die vrijdagavond graag een potje voetbal hadden willen bijwonen. ?Maar stel dat een Oscar Sj?strand dan met een liesblessure van het veld gaat, dan zeggen we met z?n allen dat dit niet verantwoord was.?

Onbegrip is er ook over het feit dat ze bij Cambuur, in een stadion van ruim een jaar oud, niet over een werkende veldverwarming beschikken. De directeur snapt de aanvankelijke reacties, waarmee de club na de afgelasting werd overspoeld, maar pareert ze.

?De veldverwarming is nog niet aangesloten. In november is de warmte-koudeopslag actief geworden. Daarmee hebben we eerst de kantoren, kleedkamer en andere ruimtes willen verwarmen. Het aansluiten van de veldverwarming had niet de prioriteit.?

Geen veldverwarming
Volgens De Graaf wordt de aansluiting van de veldverwarming komende zomer afgerond, zodat het eventueel bruikbaar is als de club volgend seizoen in de eredivisie speelt. Op het hoogste niveau is werkende veldverwarming en het gebruik ervan verplicht.


?Ja, we hadden verwacht dat de veldverwarming nu al zou zijn aangesloten. Het proces heeft echter wat vertraging opgelopen. Tegelijkertijd: we hadden de veldverwarming anders ook niet gebruikt. Dat is in de eerste divisie sowieso heel ongebruikelijk.?

De Graaf doelt op de hoge energiekosten die ermee gepaard gaan. ?We hebben er zelf dus nog geen ervaring mee, ook niet in het oude stadion. Maar wat ik van andere clubs hoor, is dat een beetje winter je als club algauw 50.000 tot 80.000 euro kost.?

Een nieuwe datum voor de wedstrijd tegen FC Eindhoven is nog niet bekend. Naar verluidt wordt daar na het weekend over verder gepraat. De KNVB heeft het druk met andere zaken. Zo is het duel tussen FC Emmen en Jong Ajax van zaterdag ook in het geding.

De Graaf: ?Ik wil wel duidelijk maken dat we er alles aan gedaan hebben om het veld goed te preparen, zodat de wedstrijd door zou kunnen gaan. Met doeken eroverheen, lampen erop. Maar Koning Winter heeft de regie genomen. Het is pure overmacht.?

Inferno-058

#101
Citaat van: Noordcambuur op januari 23, 2026, 16:30:25
wat de Graaf uitlegt snap ik helemaal veldverwarming is nog niet klaar voor gebruik en het kost handenvol met geld.
Dinsdagavond weer los tegen Emmen   :thumbsup
Bijzonder 1,5 jaar het stadion in gebruik en het nog niet klaar hebben. Dat dat ook nu pas naar buiten komt is dan ook wel wat merkwaardig. Zou er geen aflassing zijn geweest dan dacht iedereen na vandaag nog steeds dat we veldverwarming hebben. Weinig transparantie 

Bankzitter

#102
Het is ook gewoon een gok. Is er zachte winter dan bespaar je veel door de veldverwarming nog niet aan te sluiten.
En had ook niemand geweten dat het ding nog niet aan kan.
Pakt nu even verkeerd uit.

Nieuwe spelers kunnen wel wat langer wennen, da's weer een voordeel dan.

Inferno-058

Citaat van: Johan-12 op januari 23, 2026, 16:32:27
Wat is er mis met de manier waarop?

De KNVB heeft tijdig het veld gekeurd, en afgekeurd. Nu een keer niet tot laatste moment, met eventuele herkeuring en dan half uur voor de wedstrijd alsnog er uit gooien.
Cambuur heeft het niet doorgaan van de wedstrijd tijdig gecommuniceerd.

Wat is hier niet goed aan?
Het gaat om veldverwarming. Volgens mij is dat het discussiepunt. Dan had dit allemaal voorkomen kunnen worden

Lowieke

Citaat van: Lore op januari 23, 2026, 16:21:56
Is er niemand anders die blij is dat die niet Cambuur hoeft te kijken in een eskimopak?
Er zijn er meer. Ik onder andere.