Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Emmen - Cambuur Vrijdag 9 Januari 20:00

Gestart door Noordcambuur, december 20, 2025, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Man of the Match

Jansen
0 (0%)
Jermoumi
0 (0%)
Amofa
0 (0%)
Berkhout
0 (0%)
Galvez
0 (0%)
Jonker
1 (3.7%)
Rolke
0 (0%)
Diemers
1 (3.7%)
Ferrah
12 (44.4%)
van der Sande
1 (3.7%)
Kvam
12 (44.4%)
Apkakou
0 (0%)
Kooistra
0 (0%)
Marsman
0 (0%)
Kian Visser
0 (0%)
Henstra
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 27

Stemmen gesloten: maart 30, 2026, 22:55:37

Specuveter

Citaat van: Johan-12 op januari 04, 2026, 17:37:28
Ik ben wel benieuwd of de KNVB dinsdag al vooruit durft te kijken, en direct het programma voor de KKD eruit gaat gooien. Geen halve competitie ronde of voetbal op bevroren velden.
Na komend weekend lijken de temperaturen weer in de plus te gaan. Iedereen weekje later laten beginnen, wel zo eerlijk en duidelijk.

Nu eruit gooien en over 2 of 3 weken alles op een maandag. Zo moeilijk moet dat niet zijn in de KKD.
KNVB en vooruit kijken :_schater

Holwerd voor Cambuur

De voorspellingen lijken wel steeds slechter te worden....
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

oost

Komt deze week niet boven de 0 graden uit. Zonder veld verwarming kan er nu al een streep door dit duel

hobbes

Er wordt ook nog zeer harde wind voorspeld plus nog zo'n 10 tot 20 cm.sneeuw..Beter maar vroeg  aflassen, weet iedereen waar hij aan toe is.

Klaasre1974

De knvb kende zal de wedstrijd vrijdag om 18.45 worden afgelast

Stanley

Ik heb even een onderzoekje gedaan naar de gele groeilampen op een besneeuwd of bevroren veld.


Sinds de overstap naar natuurgras in de zomer van 2025 maakt FC Emmen gebruik van groeilampen.

Hoewel de club besloot om (nog) geen veldverwarming aan te leggen vanwege de hoge kosten, zijn groeilampen essentieel om de nieuwe natuurgrasmat in goede conditie te houden, zeker in een stadion als De Oude Meerdijk waar schaduw van de tribunes de groei kan belemmeren.

Waarom heeft FC Emmen deze lampen nu?
Natuurgras heeft hulp nodig: Omdat FC Emmen pas sinds het seizoen 2025/2026 weer op echt gras speelt, moeten ze investeren in onderhoudsmiddelen die ze bij kunstgras niet nodig hadden.

Herstel van de mat: In de wintermaanden is er in Nederland te weinig zonlicht voor gras om te herstellen van een wedstrijd. De lampen bootsen het zonlicht na (fotosynthese), waardoor het gras ook in december en januari blijft groeien.

Compensatie voor veldverwarming: Omdat er geen verwarming in de bodem zit, zijn deze lampen extra belangrijk. Zoals we eerder bespraken, geven de klassieke gele lampen (HPS) ook stralingshitte af, wat helpt om de bovenlaag van het veld net boven het vriespunt te houden en sneeuw te smelten.

Bankzitter

Mooie info.
Maar hebben ze die lampen ook aangedaan? Ik kan me herinneren Roda wel veldverwarming had maar vanwege de energiekosten niet had aangezet.

Sonnema

Het veld ligt nu nog vol met sneeuw. Ze gaan er alles aan doen om de wedstrijd door te laten gaan. Ze houden de weersverwachtingen in de gaten, zodra het mogelijk is gaan ze het veld sneeuwvrij maken.

Inferno-058

Uitvak uitverkocht maar kleine kans dat het doorgaat lijkt me.

Galdiano

Citaat van: Sonnema op januari 05, 2026, 19:02:39
Het veld ligt nu nog vol met sneeuw. Ze gaan er alles aan doen om de wedstrijd door te laten gaan. Ze houden de weersverwachtingen in de gaten, zodra het mogelijk is gaan ze het veld sneeuwvrij maken.

Emmen wil koste wat het kost spelen. Cambuur heeft baat bij een goed veld.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets


Leeuwarder94

Gezien de weersverwachting lijkt het mij sterk dat de wedstrijd door gaat.
De wens is de vader van de gedachte

ruubmac

Ook al maken ze het veld sneeuwvrij, het moet ook veilig zijn om er te komen

NRG

De kans dat deze wedstrijd doorgaat is natuurlijk heel klein. Zeker als je kijkt naar hoeveel sneeuw er nog verwacht wordt. Misschien moet je het ook niet willen. Na de winterstop zijn er nauwelijks mogelijkheden heden geweest om fatsoenlijk te trainen. Maar lekker inhalen als de weersomstandigheden weer normaal zijn.

Klaasre1974

#44
De trainer van emmen zat bij de podcast van Omrop Fryslan. Hij dacht ook dat de kans klein is dat het doorgaat. De knvb wil nog geen wedstrijden uitstellen