Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oscar Sj?strand

Gestart door upweer, juli 10, 2025, 22:20:05

Vorige topic - Volgende topic

michello

Oscar gaat er wel komen. Als zijn linkerbeen nog wat sterker wordt, is hij n?g onvoorspelbaarder. Denk eigenlijk dat hij beter nog een tussenstap kan maken naar de subtop. Twente zou een perfecte club zijn. Voor ons misschien beter dat er Engelse clubs komen.  :proost

Andy King

Citaat van: Arno A op maart 03, 2026, 10:20:04
Prima seizoen voor Oscar. Nog een paar wedstrijden dan is de promotie wel veiliggesteld. Dan kan je hem misschien al vervroegd de zomerstop insturen. Hij speelt eigenlijk al meer dan een jaar achtereen.

Ja, heb ik ook gedacht. Maar zou hij dat willen? Ik kan me voorstellen dat hij alles wil meemaken. Ook het kampioenschap...

Voorstopper

Citaat van: Andy King op maart 09, 2026, 11:46:10
Ja, heb ik ook gedacht. Maar zou hij dat willen? Ik kan me voorstellen dat hij alles wil meemaken. Ook het kampioenschap...

Tuurlijk wil je dat meemaken en onderdeel van zijn.

Beul B

De negativiteit van de LC spat er weer af vandaag.  Hij kwam het eerste uur bijna niet voor in het spel. HA HA WAAR BEN JE GEWEEST REPORTER??   WINTERDIP    HA HA   WAT EEN DOM VERSLAG>

Hij stond al zeven wedstrijden droog, maar zondag maakte Oscar Sj?strand een belangrijke goal voor zijn club tegen Jong Utrecht. Daarmee deed Cambuur goede zaken in de strijd om de titel ?n promotie.
De Zweedse aanvaller kwam bijna een uur niet in het spel voor toen hij een pass van Amofa voor de voeten kreeg en niet twijfelde.
Hij maakte de 1-0 en zette daarmee de eindstand op het bord.
Winterdip
Sj?strand liet daarmee de winterdip achter zich. In de laatste zeven wedstrijden lukte het hem niet om te scoren.

Lore

Ik ben het eigenlijk met het LC eens. Hij had al lang niet gescoord en ik vond hem ook wat afwezig voor zijn doelpunt. Maar goed, hij beslist de wedstrijd wel.

Lore

Citaat van: Andy King op maart 09, 2026, 11:46:10

Dat moet Cambuur toch niet willen? Voetbal draait om prijzen. Wij zijn slechts 3 (of eigenlijk 4x) kampioen geworden in de KKD in de geschiedenis. Daar moet je vol voor gaan. Als je dat niet meer doet, kan je beter stoppen met betaald voetbal.

sunderland

Citaat van: Lore op maart 09, 2026, 13:13:44
Ik ben het eigenlijk met het LC eens. Hij had al lang niet gescoord en ik vond hem ook wat afwezig voor zijn doelpunt. Maar goed, hij beslist de wedstrijd wel.
Lc is gewoon een dieptrieste krant. Als er negatieve dingen zijn te melden staat het op de voorpagina zoals laatst met de schulden. Ook nu weer oneens, Sj?strand had immers een paar fantastische acties langs de zijlijn naar noord toe waardoor ook de sfeer beter werd.

Lore

Citaat van: sunderland op maart 09, 2026, 13:55:15
Lc is gewoon een dieptrieste krant. Als er negatieve dingen zijn te melden staat het op de voorpagina zoals laatst met de schulden. Ook nu weer oneens, Sj?strand had immers een paar fantastische acties langs de zijlijn naar noord toe waardoor ook de sfeer beter werd.

Tsjah, ik denk eerlijk gezegd dat het allemaal wel wat mee valt. Natuurlijk mag iedereen het zelf weten, maar het komt op mij altijd een beetje zielig over dat de KNVB, Het LC, de scheidsrechter en andere allemaal waardeloos en tegen Cambuur zijn.

De LC verkoopt gewoon meer kranten als het goed gaat met Cambuur (alhoewel er ook wat voor te zeggen is dat een dikke rel de LC kan helpen  :_schater)

Beul B

Zoals Sunderland zegt: hij voetbalde toch geweldig. De ene actie na de andere. En de meeste ballen kwamen ook voor het doel.

666

Het is ook maar waar zo`n krant de accenten op legt.
Wij zijn positief op de acties van Sjostrand en andere spelers, maar als je als journalist alleen maar het negatieve/verbeterpunten ziet ga je daarover schrijven en krijg je dit soort stukken.
Eigenlijk zeg ik dat die journalist wat minder azijn moet zuipen  :zweep
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

mark1989

Kan iemand dat artikel delen?

hobbes

Citaat van: mark1989 op maart 10, 2026, 10:19:02
Kan iemand dat artikel delen?

https://archive.is/2026.03.09-085840/https://lc.nl/sport/sc-cambuur/clubtopscorer-oscar-sjostrand-sluit-langer-verblijf-sc-cambuur-niet-uit-48652515.html

Derkx R.H.

Transfer gewilde Oscar Sj?strand kan clubkas SC Cambuur spekken, maar clubtopscorer sluit langer verblijf niet uit

Jonathan Ploeg ? Vandaag, 09:32 ? SC Cambuur

Oscar Sj?strand maakt einde aan doelpuntendroogte: ?Je moet je niet blindstaren op de cijfertjes"

Oscar Sj?strand maakte tegen Jong FC Utrecht een einde aan zijn doelpuntendroogte. Met een knappe actie bracht de Zweedse aanvaller SC Cambuur niet alleen dichter bij promotie maar ook dichter bij de titel.

Hij moest even heel diep nadenken na de vraag hoe vaak er nog moet worden gewonnen, voordat promotie definitief binnen is. ?Uhmmm, twee keer??, zei Oscar Sj?strand enigszins weifelend. Dan breeduit lachend: ?Ik heb eigenlijk geen idee. Rekenen is nou niet echt mijn sterkste kant.?
Het antwoord luidt in principe: drie keer winnen en de buit is binnen. Door de nederlaag van De Graafschap bij Vitesse (1-4) kan Cambuur op vrijdag 20 maart in eigen huis tegen Jong AZ promotie veiligstellen. Toch kan het ook zomaar eens zo zijn dat de weifelende Sj?strand gelijk krijgt.

Surplus aan kwaliteit

Dat zit zo: als Cambuur vrijdagavond in eigen huis van Roda JC wint en de Doetinchemmers een dag later van FC Dordrecht verliezen, dan kan Cambuur de maandag erna op bezoek bij Helmond Sport al promoveren. Bij winst in Helmond wordt het gat naar de tweede plaats onoverbrugbaar.

?We hebben het wel een klein beetje over promotie?, aldus Sj?strand. Bovenal bekijken hij en zijn teamgenoten het wedstrijd per wedstrijd, zoals hun trainer ze op het hart drukt te doen. Overmoed mag de missie niet in gevaar brengen. Wijze woorden van ervaringsdeskundige Henk de Jong.
Zondag bleek in een goed gevuld Kooi Stadion maar weer eens dat winnen geen vanzelfsprekendheid is. Jong FC Utrecht bood prima weerstand, met veel positiewisselingen voorin waarmee Cambuur zich soms geen raad wist. Meer dan gewenst werden de Leeuwarders in de achteruit gedrukt.
?De eerste helft was heel moeizaam?, zei De Jong na afloop. ?Dat lag ook aan Utrecht hoor, dat heel het seizoen al prima speelt. We waren zelf niet goed aan de bal, zaten er verdedigend niet kort genoeg op. Na rust hadden we die problemen niet meer, maar hadden we wel moeite met afmaken.?
Uiteindelijk gaf het surplus aan kwaliteit bij Cambuur dan toch de doorslag. Een bekeken steekpass van Jamal Amofa werd door Sj?strand op waarde geschat. De Zweed was zijn directe tegenstander te slim af, sneed naar binnen en schoot de bal in de verre hoek bekeken tegen de touwen: 1-0.

Na afloop had Sj?strand, naar eigen zeggen dus een belabberde rekenaar, geen bedenktijd nodig te vertellen dat het zijn tiende doelpunt van het seizoen was. Blijdschap en opluchting waren van zijn gezicht af te lezen. Hij had tenslotte al zeven wedstrijden op rij niet meer gescoord.
?Ik kan niet ontkennen dat het me dwarszat?, bekende Sj?strand. ?Tegelijkertijd moet je je niet blindstaren op de cijfertjes. Daar hebben de mensen dicht bij mij, onder wie de trainer, mij bewust van gemaakt. Het was niet zo dat ik heel slecht speelde. Een goal hangt soms van iets kleins af.?
Met tien goals is de Zweed nog altijd clubtopscorer, op de voet gevolgd door Jort van der Sande (8) en Remco Balk (7). Met die laatste heeft Sj?strand een kleine weddenschap. Lachend: ?Wat het wordt weten we nog niet, maar als ik topscorer word dan krijg ik wat van hem. En andersom ook.?

Oldehoofsterkerkhof

Wie Sj?strand regelmatig ziet voetballen, snapt dat hij over een gebrek aan interesse van andere clubs niets te klagen heeft. Afgelopen winter waren meerdere clubs concreet, maar wilde Cambuur hem niet kwijt. Komende zomer kan Sj?strand de Leeuwarder club alsnog miljoenen opleveren.
?Sj?strand wordt echt een heel grote jongen, denk ik?, aldus De Jong. ?Maar zo lang wij in de eerste divisie zitten, zijn de bedragen niet zo hoog. Hadden we dit seizoen in de eredivisie gespeeld en Oscar had dit laten zien, dan krijg je misschien wel zes of acht miljoen euro voor zo?n jongen.?

Clubtopscorer worden, een mooie transfer maken: het is voer voor later. ?Promoveren is het grote doel?, aldus Sj?strand. ?Bovendien is met Cambuur in de eredivisie spelen, mits dit team zo goed als mogelijk intact blijft en wordt versterkt, voor mij ook al een stap omhoog. Daar sta ik wel voor open.?
Hoe dan ook, dankzij de winnende van Sj?strand kwam Cambuur niet alleen dichter bij promotie ? het gat naar De Graafschap bedraagt nu 17 punten ? maar ook dichter bij de titel. Sterker, doordat koploper ADO Den Haag een dag eerder van Almere City verloor (1-0), ligt de ploeg op pole positie.
De achterstand op ADO Den Haag is weliswaar twee punten, Cambuur heeft nog een wedstrijd tegoed. Met andere woorden: als alle acht resterende wedstrijden worden gewonnen, staat Cambuur aan het einde van de rit met de schaal op het Oldehoofsterkerkhof. ?Een droom?, mijmert Sj?strand.

denistel

Citaat van: Beul B op maart 09, 2026, 15:04:18
Zoals Sunderland zegt: hij voetbalde toch geweldig. De ene actie na de andere. En de meeste ballen kwamen ook voor het doel.

dat klopt maar niet vaak bij een medespeler en met links kan hij niet veel dus
daar kan je altijd aan werken maar zeker een goeie speler waar je als supporter
voor komt.

sunderland

Citaat van: denistel op maart 10, 2026, 21:43:04
dat klopt maar niet vaak bij een medespeler en met links kan hij niet veel dus
daar kan je altijd aan werken maar zeker een goeie speler waar je als supporter
voor komt.
jij kunt ook wel bij lc werken. Alles met een negatief randje benaderen