Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

09-08-2013: Roda JC - Cambuur

Gestart door Chipke, juni 13, 2013, 09:02:46

Vorige topic - Volgende topic

Scout

Ik heb in de 2e helft genoeg aanknopingspunten gezien om vertrouwen te houden in dit Cambuur. Hopelijk heeft ook de TS gezien dat er bepaalde spelers te kort komen en dat de basis iets anders moet staan. Het is geen schande dat je een uitwedstrijd verliest, we zullen het dit seizoen van thuis duels moeten hebben. Roda is in eigen huis de 2e helft compleet weg getikt en dat is een groot compliment voor dit elftal. Een Roda moet je thuis gewoon 3 punten tegen pakken. Grote uitblinkers zijn El Makrini en Bijker, waarvan ik denk dat dat op dit moment de enige spelers zijn die makkelijk mee kunnen met dit niveau. De rest moet er nog wat in groeien, maar dat is niet erg. Wat mij wel verontrust is dat er in 2 wedstrijden nog geen 1 keer een doelpoging tussen de palen is geweest. Daarom denk ik ook dat er i.p.v. een verdediger er een aanvaller bij moet. Hemmen zie je moeite hebben op conditioneel niveau en Barto is gewoon te licht. Als ik Cambuur was zou ik eens informeren bij Achabar. Klein, snel en behendig aan de bal.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Stel dat zowel Cambuur als Roda, als Nak op het eind bij de onderste 5 degradatiekandidaten zit, iets wat gezien de afgelopen wedstrijden zeker een mogelijkheid is. Dan hebben we in 2 van de 8 onderlinge wedstrijden al 5 punten verloren tegen de directe concurrenten..........

Maar stel dat Nak vanavond dkv vernedert met pakweg 5-1, en omhoog stormt en Roda ook een opmars maakt naar het linkerrijtje, ja dan heb je het goed gedaan in de eerste twee wedstrijden.

Ik vrees voor de eerste mogelijkheid, maar hoop op de tweede.
Henk, held, bedankt

papagaaiensoep

#467
Veel te afwachtende, reactieve en passive eerste helft, prima tweede helft. Het liekt mij na twee wedstriiden wel klip en klaar dat het team beter wurdt:

- met Hemmen voor Barto
- met Oepie voor Feldballe
- met Ritzmeier voor Diekstra

want:
- Diekstra het geen gogme, geen vernuft, geen creativiteit. Bakker mut het voetbal er dus in sien eentsie inbrenge, met om zich heen een veel meer controlerende El M., een voetballend (technisch/tactisch) heel zwakke Barto (dit begint sneu te wurden) en een Feldballe die te weinig diepgang, loopvermogen en power het. En dus komt Bakker totaal niet uut de verf
- Ritzmeier ademt voetbal: de steekbal, de diepe pass, het overzicht, het vooruut denken, en pro-actief handelen, de techniek, de doelgerichte actie. Alles wat Diekstra niet het en wat ontbreekt in de ploeg! De band maar snel inlevere bij Mo en eerst de bank maar opzoeke is mien devies.
- Hemmen ken in tegenstelling tot Barto wél een bal vasthouwe suwel in de voeten als via hoofd/borst, sudat middenveld aansluute ken of hij maakt een doelgerichte actie (hek Barto ok nog niet op kenne betrappe); soms voert hij dit weliswaar te lang deur maar toevoegde waarde t.o.v. de rommelige en technisch en tactisch slechte Barto liekt mij zelfs voor sien eigen vrienden/familie van Barto wel duudelijk.
- Feldballe sien actieradius is beperkt; wer Lukoki de bal nog wel eens ophaalt en verdedigend werk verricht is het bij Feldballe veel afwachte tot er een diepe bal komt om te sprinten. Wurdt niet in't spel betrokken, komt miskien ok door het rommelige spel van Barto. Oepie daarentegen is veel meer voetballer en ken een speler vrij voor de keeper zette. Laten we vooral al die assists van vorig seizoen niet vergete. Siest em soms een tiid niet, maar dan ineens ken der iets geniaals komme. Van Oepie kenne we de kwaliteiten, van Feldballe hek die nog niet sien. Op basis van training seit mij niks.

Verdedigend vind ik het niet slecht gaan. Bijkerinho moest eerste halfuur net als tegen NAC even grip krije op de tegenstander maar derna weer prima. Geldt in iets mindere mate voor Droste die momenteel op sien top zit volgens mij. Leeuwin prima, soms wat 'Frank-de-Boertjes' dertussen. Van der Laan tot nu toe ok okay, maar betwiifel wel eens of ie constant genoeg zal blieve.

Moraal van dit verhaal: Sulang er geen voetbal in de ploeg zit (eerste helft dus) het de ploeg geen antwoord op snel bewegende en combinerende tegenstanders en wurre ze wegspeelt. Ondanks promovendus dit seizoen gewoon proberen de tegenstander de wil op te leggen anders gaast volkomen aant gas. Hemmen, Oepie en Ritzmeier dus vaste waarde make.

Goudvinger

Ik denk dat je als nieuwkomer op het hoogste niveau altijd lastige wedstrijden krijgt. Wat mij juist tevreden stelt is dat Cambuur zich in beide wedstrijden heeft kunnen herpakken. Laten we niet vergeten dat NAC en Roda zich prima hebben versterkt en elftallen opstellen met tonnen aan Eredivisie-ervaring. Dat je als Cambuur zijnde het schroom van je af kun gooien en deze ploegen in de tweede helft zwaar onder druk weet te houden, is wat mij betreft een teken aan de wand dat het allemaal wel goed komt en dat er zeker genoeg kwaliteit in de selectie zit om de concurrentie aan te gaan met andere degradatiekandidaten.

De statistieken over schoten op doel zeggen mij niet zoveel. Iedereen heeft tegen NAC kunnen zien dat het schot van Bijker rakelings naast de paal verdween en dat schoten/voorzetten van Schokker in de wedstrijd ook door Ter Rouwelaar tot corner verwerkt moesten worden. De bijna één-op-één van Bakker tegen Roda was ook geen schot op doel, maar toch een extreem grote kans. Statistieken kunnen sommige dingen verduidelijken, maar ook vertekenen.

moodygrunn

The day after:

Ik heb de beelden van gisteren nog maar eens bekeken, (de samenvatting dan) en ik denk dat we echt wel op de goede weg zijn. Als we iedere wedstrijd de durf hebben om ballen in te spelen zoals dat in de 2e helft gebeurde, komt het wel goed. Het is alleen wel van belang dat zodra er een bal ingespeeld wordt vanuit de verdediging naar een nummer10, dat er een kaats komt met gelijk een lopende man als Ritzmaier of Bakker die de bal gelijk weer diep kan geven op een buitenspeler.

Het statische middenveldvan de eerste helft moet worden voorkomen, veel beweging zoals in de tweede helft resulteerde al direct in een veldoverwicht. Als ik tot slot de statistieken van de wedstrijd bekijk, kom ik tot de conclusie dat we echt een hele goede tweede helft hebben gespeeld.
http://foxsports.nl/wedstrijd/693110
In Henk en Sandor we trust

Yellow Army

Feit is wel dat we na bijna 20 corners precies 0 keer gevaarlijk zijn geweest. Op Hemmen en Leeuwin na hebben we ook maar een bescheiden luchtmacht imo.
Area 58

GerardFraneker

#471

Wat was dat weer een tering eind..
Wel met goede moed naar volgende week zaterdag :devil

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: GerardFraneker op augustus 10, 2013, 12:46:32

Wat was dat weer een tering eind..
Wel met goede moet naar volgende week zaterdag :devil

TROTS OP ALLE 47 :y :y :y
Henk, held, bedankt

sunderland

Heb 2e helft een beetje met verbazing gezien .Dat dit elftal al zo ver is had ik niet verwacht .Maar ik de neem de TS kwalijk dat ze gvd Barto laten blijven verzuipen .We kunnen in de erediv niet met 10 man blijven spelen .wat een eigenwijsheid om hem te laten staan .Ik schaam mij der bijna voor .Wat een aanfluiting gister weer .

sunderland

Nu weer positief ....Zaterdag met Ritzmaier ,Oebele en Hemmen zie ik het zeker zitten .Wat een aanwinst die Ritzmaier .

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: sunderland op augustus 10, 2013, 13:51:38
Nu weer positief ....Zaterdag met Ritzmaier ,Oebele en Hemmen zie ik het zeker zitten .Wat een aanwinst die Ritzmaier .

wat een ommekeer in 1.25 minuut!!  _O_ _O_ lijkt cambuur in de tweede helft wel!!
Henk, held, bedankt

okkele


Cambuur maakt kennis met harde wetten van de Eredivisie



Roda JC heeft haar eerste driepunter van het nieuwe seizoen in de pocket. Cambuur Leeuwarden kwam niet tot scoren en kreeg er twee tegen (2-0), al is de eindstand ietwat misleidend. De promovendus maakte bij vlagen een uitstekende indruk tegen de Kerkradenaars.

Cambuur Leeuwarden, dat haar verste Eredivisie-wedstrijd van het seizoen afwerkte (329 kilometer), won haar laatste twee uitwedstrijden in de Eredivisie. Drie overwinningen op rij zou een nieuw clubrecord betekenen. In het eerste kwartier kropen de Friezen direct in hun schulp. Geloerd werd op de counter, waar Roda JC probeerde het spel te maken. Het eerste half uur was echter niet om over naar huis te schrijven. Cambuur Leeuwarden hield zonder franje redelijk stand tegen Roda JC, dat haar stempel nog niet op de wedstrijd wist te drukken. Na het eerste halfuur viel het eerste echte wapenfeit te noteren. Krisztian Németh ontsnapte aan de buitenspelval, omspeelde doelman Leonard Nienhuis, maar schoof de bal voorlangs. Vervelend, heel vervelend voor Roda JC.

Gelukkig was het nog geen drie minuten later alsnog raak voor Németh. De 24-jarige aanvaller vormde het eindstation van een aanval van Mark-Jan Fledderus en Guus Hupperts: 1-0. De Hongaar knalde binnen met links, het eerste competitiedoelpunt van het seizoen voor de Kerkradenaars en het derde doelpunt van Németh voor Roda JC. Voor zijn oud-werkgever RKC Waalwijk scoorde de spits eveneens drie doelpunten. Cambuur Leeuwarden heeft nu in haar laatste twintig Eredivisie-uitwedstrijden minstens één doelpunt tegen gekregen. Dit is de op één na langste reeks van Cambuur Leeuwarden in de Eredivisie. Alleen in de periode 1993/'99 kreeg Cambuur Leeuwarden in meer wedstrijden op rij een doelpunt tegen: 26. Niet bepaald een statistiek om trots op te zijn...

In de rust liet Dwight Lodeweges PSV-huurling Marcel Ritzmaier debuteren voor Cambuur Leeuwarden. Het eerste gevaar van de tweede helft werd gevormd door Fledderus, die de bal vanuit een vrije trap een metertje over het doel van Nienhuis schoot. Het missertje van Fledderus bleek voor Cambuur Leeuwarden een wake-up-call, want de bezoekers werden sterker en creëerden een grote kans in de persoon van Ramon Leeuwin. De bal kon nog maar net van de lijn worden gehaald. Daarna kwam Erik Bakker oog in oog te staan met doelman Filip Kurto, maar het kwam niet tot een schot. Een aantal spelers riep om een strafschop, maar scheidsrechter Kevin Blom wuifde het weg.

In de 66e minuut kwam Frank Demouge, die is hersteld van een spierblessure, binnen de lijnen voor Roda JC en dat kwam hem op een staande ovatie te staan. Echter zorgde ook de inbreng van de 31-jarige aanvaller er niet voor dat Cambuur Leeuwarden zich minder met het spel bemoeide. Ritzmaier vuurde maar weer eens op het doel van Roda JC. Het schot ging maar net over. Cambuur Leeuwarden was duidelijk een klasse beter in deze fase van de wedstrijd. Michiel Hemmen vuurde de bal op Kurto, die het speeltuig tot zijn opluchting via het hoofd van verdediger Bart Biemans over zijn doel zag verdwijnen.

Toch was het Roda JC dat de wedstrijd in haar voordeel wist te beslechten. Vlak voor het eindsignaal maakte Mitchell Donald een einde aan alle onzekerheid: 2-0. De 24-jarige middenvelder werkte uitstekend af na doorkoppen van Demouge.



aldus http://www.elfvoetbal.nl/
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

KristCambuur

Ik vond Bakker opvallend goed gister, op zeker laten staan! Ritzmaier is een geweldig goede aanwinst. Middenveld tegen Groningen: Makrini,  Ritzmaier, Bakker. Lukoki was niet goed maar wel dreigend. Maar wat valt Feldballe mij tegen, Schokker der in! Jaliens moet wel komen want V/D Laan is gewoon vaak dom aan het voetballen... Kaarten, lucht dekken, etc. Barto graag uit de basis, drama. Hemmen er eerst maar in en een bewegelijke spits halen die ook op de buitens uit de voeten kan. Reza of Achabar!                 
Cambuur till I die!

Sonnema

Wat was er gister zo opvallend goed aan bakker dan??? Deed veel dingen als anders achteruit voetballen en zich te makkelijk van de bal af laten zetten. Feldballe zal jij je nog raar in vergissen, deze jongen is al een stap verder dan de meeste voetballers bij Cambuur. Kijk maar eens goed naar zijn bal aanname en zijn direct doorspelen van de bal laat staan positioneel veldspel, laat deze jongen maar ff wennen. Hier gaan we zeker nog van genieten.

KristCambuur

2e helft gezien? Ritzmaier en Bakker waren de bazen op het middenveld... Goede aansluting naar de aanval steeds. Vergeet niet dat bij de kans die Bakker miste, hij zichzelf er goed vrijspeelde en doorzette... Feldballe kan het niveau in de eredivisie nog niet aan... Komt zn man nooit voorbij, komt geen enkele dreiging vandaan en is eigenlijk de hele wedstrijd ontzichtbaar. Niet voor niets dat hij met de rust steeds gewisseld wordt...
Cambuur till I die!