Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuur-De Graafschap vrijdag 28 maart 20:00

Gestart door Noordcambuur, maart 11, 2025, 14:02:30

Vorige topic - Volgende topic

NRG

Citaat van: Tanjajeah op maart 29, 2025, 11:04:50
Ben ik nou de enige die hoe Graafschap supporters een uitwedstrijd beleven helemaal niks vindt? Heeft toch niks te maken met je club aanmoedigen? Het is een theaterstukje van 90 minuten. Ze lijken er vooral voor zichzelf te zijn.

Staat zo'n volksmenner voor de groep die de hele wedstrijd met z'n rug naar het veld staat (want ja, alles moet wel goed geregisseerd), allemaal ingestudeerde dansjes, spandoeken voorin en achterin de kooi die precies op maat zijn (van te voren maten doorgekregen?), speciale fotograaf op het veld die instructies krijgt als er een doek zichtbaar wordt. Alles is van tevoren bedacht, niks is meer spontaan. Een soort koorrepetitie het. De wedstrijd lijkt bijzaak en totaal aan hen voorbij te gaan. Ongeacht wat er op het veld gebeurt; de instructies van de menner worden uitgevoerd.

Ik ben liefhebber van de Engelse voetbalcultuur, die lachen je vierkant uit met zo'n toneelstuk. Maar het zal misschien mijn leeftijd zijn.


Ik ben ook groot liefhebber van de Engelse voetbalcultuur en kom er regelmatig. Wat de supporters van de Graafschap doen staat daar mijlenver vanaf. Maar persoonlijk vind ik een uitvak met geregistreerde de Graafschap supporters 100x leuker dan een (bijna) leeg uitvak.

V-man

Dat gejank van die knakker met zijn microfoontje leek wel wat op een oproep om naar de moskee te komen.

sunderland

Citaat van: NRG op maart 29, 2025, 17:17:58

Ik ben ook groot liefhebber van de Engelse voetbalcultuur en kom er regelmatig. Wat de supporters van de Graafschap doen staat daar mijlenver vanaf. Maar persoonlijk vind ik een uitvak met geregistreerde de Graafschap supporters 100x leuker dan een (bijna) leeg uitvak.
zal volgende week naar Palace

Delfzijl/Cambuur

#243
Toe maar...
Lekker afgeven op de Graafschap support, zelf bekertjes bier smijten waar het hele eigen stadion zich aan ergert.
En dat zwart, is dat stoer ofzo, man onderscheid je toch van de rest van Nederland en draag ons eigen geel blauw.
Alleen maar hulde voor het prachtige gevulde uitvak...
Het was een heerlijke voetbal avond.
Ik heb genoten.
En wat een mooi doek van dat jongetje bij die paal... herkende mezelf er bijna in, wel in het geel blauw. :)

Vlampiep

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op maart 30, 2025, 00:23:33
Toe maar...
Lekker afgeven op de Graafschap support, zelf bekertjes bier smijten waar het hele eigen stadion zich aan ergert.
En dat zwart, is dat stoer ofzo, man onderscheid je toch van de rest van Nederland en draag ons eigen geel blauw.
Alleen maar hulde voor het prachtige gevulde uitvak...
Het was een heerlijke voetbal avond.
Ik heb genoten.
En wat een mooi doek van dat jongetje bij die paal... herkende mezelf er bijna in, wel in het geel blauw. :)
Sluit ik mij volledig bij aan.
De Graafschap aanhang is wat je ook van de beleving kan vinden,  voor mij het  mooiste uitvak in mijn herinnering. Na het verlies ook geen rottigheid
Iets het groepje binnen onze aanhang een voorbeeld aan kan nemen.   

Zuid1991

#245
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op maart 30, 2025, 00:23:33
Toe maar...
Lekker afgeven op de Graafschap support, zelf bekertjes bier smijten waar het hele eigen stadion zich aan ergert.
En dat zwart, is dat stoer ofzo, man onderscheid je toch van de rest van Nederland en draag ons eigen geel blauw.
Alleen maar hulde voor het prachtige gevulde uitvak...
Het was een heerlijke voetbal avond.
Ik heb genoten.
En wat een mooi doek van dat jongetje bij die paal... herkende mezelf er bijna in, wel in het geel blauw. :)
Iets waar het hele stadion zich aan ergert?..?
Volgens mij floot het HELE stadion tegen de scheidsrechter, die beide elftallen naar binnen stuurde om een paar bekers?.
Iets meer respect naar onze supporters is ook wel op zijn plaats.
Ook omdat ik nu weet hoe het precies zit waarom Noord nog geen grotere doeken heeft?.
Lees statement Cambuur culture maar eens.
Fijn weekend

zeewolde

Citaat van: Tanjajeah op maart 29, 2025, 11:04:50
Ben ik nou de enige die hoe Graafschap supporters een uitwedstrijd beleven helemaal niks vindt? Heeft toch niks te maken met je club aanmoedigen? Het is een theaterstukje van 90 minuten. Ze lijken er vooral voor zichzelf te zijn.

Staat zo'n volksmenner voor de groep die de hele wedstrijd met z'n rug naar het veld staat (want ja, alles moet wel goed geregisseerd), allemaal ingestudeerde dansjes, spandoeken voorin en achterin de kooi die precies op maat zijn (van te voren maten doorgekregen?), speciale fotograaf op het veld die instructies krijgt als er een doek zichtbaar wordt. Alles is van tevoren bedacht, niks is meer spontaan. Een soort koorrepetitie het. De wedstrijd lijkt bijzaak en totaal aan hen voorbij te gaan. Ongeacht wat er op het veld gebeurt; de instructies van de menner worden uitgevoerd.

Ik ben liefhebber van de Engelse voetbalcultuur, die lachen je vierkant uit met zo'n toneelstuk. Maar het zal misschien mijn leeftijd zijn.
ik kan het niet mooier omschrijven _O_

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op maart 30, 2025, 00:23:33
En dat zwart, is dat stoer ofzo, man onderscheid je toch van de rest van Nederland en draag ons eigen geel blauw.
Alleen maar hulde voor het prachtige gevulde uitvak...

.... Die ook allemaal in het zwart waren :insane
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

debaas058

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op maart 30, 2025, 00:23:33
Toe maar...
Lekker afgeven op de Graafschap support, zelf bekertjes bier smijten waar het hele eigen stadion zich aan ergert.
En dat zwart, is dat stoer ofzo, man onderscheid je toch van de rest van Nederland en draag ons eigen geel blauw.
Alleen maar hulde voor het prachtige gevulde uitvak...
Het was een heerlijke voetbal avond.
Ik heb genoten.
En wat een mooi doek van dat jongetje bij die paal... herkende mezelf er bijna in, wel in het geel blauw. :)

Jij doet de volgende wedstrijd dus een geel blauwe (winter)jas aan zo te lezen ;)
Against Modern Football ~ Cambuur Culture 2012

Vlampiep

Citaat van: debaas058 op maart 30, 2025, 10:53:42
Jij doet de volgende wedstrijd dus een geel blauwe (winter)jas aan zo te lezen ;)
Ja net as Delfzijl hef ik altied was blauw geels an. Dat is un stuk leuker dan die swatte jaskes van begravenis vereniging De laatste eer.
Wij gane nar de wedstried van oans klupke en dou warskienluk nar de kremaasie.

Lore

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op maart 30, 2025, 00:23:33
Toe maar...
Lekker afgeven op de Graafschap support, zelf bekertjes bier smijten waar het hele eigen stadion zich aan ergert.
En dat zwart, is dat stoer ofzo, man onderscheid je toch van de rest van Nederland en draag ons eigen geel blauw.
Alleen maar hulde voor het prachtige gevulde uitvak...
Het was een heerlijke voetbal avond.
Ik heb genoten.
En wat een mooi doek van dat jongetje bij die paal... herkende mezelf er bijna in, wel in het geel blauw. :)

Voor mij is het niet afgeven hoor. Sommige mensen houden van klassieke muziek, andere gaan naar een nudistencamping. Veel plezier en ik zal je er niet anders op aan kijken. Het is alleen echt mijn ding niet.

Het gemaakte van die theatershow. Ik zie ze gewoon door de week al oefenen onder de bezielende leiding van een doorgesnoven Pabo-student, die eigen liever Jaap van Zweden had willen zijn.   :devil

Ik heb veel liever de discussies over of er eigenlijk wel een trommel bij hoort op de tribune. Een club die oorverdovend stil kan zijn als het gewoon echt slecht is, maar ook compleet alles af kan breken als je een sliding op het juiste moment doet. Een club die intens meeleeft met alles wat gebeurd, in plaats van het volgende toneelstukje op voert (ookal verlies je een beslissende wedstrijd vlak voor tijd). Dat past gewoon niet bij mij.

Natuurlijk baal ik ook als Noord weer eens zich niet in kan houden. Maar die jongens horen bij ons. En zijn net zo fanatiek als de opa die met zijn kleinzoon al jaren de tribunes oploopt of de ondernemer die veel te veel geld in de club steekt, omdat hij zich status aan meet als hij bij Cambuur hoort. Dat zijn wij, divers en gelijk tegelijk.  Bloedfanatiek en nooit gemaakt.

En vroeger was De Graafschap ook zo'n mooie club.

Dreet

Geweldige reportage van een Britse groundhopper die Cambuur-De Grasfschap bezoekt:
https://youtu.be/zQSjCgmiCyg?si=H_57TXsRIfIL5PiZ

Inferno-058

#252
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op maart 30, 2025, 00:23:33
Toe maar...
Lekker afgeven op de Graafschap support, zelf bekertjes bier smijten waar het hele eigen stadion zich aan ergert.
En dat zwart, is dat stoer ofzo, man onderscheid je toch van de rest van Nederland en draag ons eigen geel blauw.
Alleen maar hulde voor het prachtige gevulde uitvak...
Het was een heerlijke voetbal avond.
Ik heb genoten.
En wat een mooi doek van dat jongetje bij die paal... herkende mezelf er bijna in, wel in het geel blauw. :)
Laat iedereen lekker zelf bepalen wat hij/zij aantrekt. 60% van het stadion is gewoon in het zwart gekleed (inclusief het hele uitvak waar je zo vol van bent). Vindt je het gek met deze temperaturen.

Slecht bericht van een administrator...

Inferno-058

Citaat van: Lore op maart 30, 2025, 11:55:27
Voor mij is het niet afgeven hoor. Sommige mensen houden van klassieke muziek, andere gaan naar een nudistencamping. Veel plezier en ik zal je er niet anders op aan kijken. Het is alleen echt mijn ding niet.

Het gemaakte van die theatershow. Ik zie ze gewoon door de week al oefenen onder de bezielende leiding van een doorgesnoven Pabo-student, die eigen liever Jaap van Zweden had willen zijn.   :devil

Ik heb veel liever de discussies over of er eigenlijk wel een trommel bij hoort op de tribune. Een club die oorverdovend stil kan zijn als het gewoon echt slecht is, maar ook compleet alles af kan breken als je een sliding op het juiste moment doet. Een club die intens meeleeft met alles wat gebeurd, in plaats van het volgende toneelstukje op voert (ookal verlies je een beslissende wedstrijd vlak voor tijd). Dat past gewoon niet bij mij.

Natuurlijk baal ik ook als Noord weer eens zich niet in kan houden. Maar die jongens horen bij ons. En zijn net zo fanatiek als de opa die met zijn kleinzoon al jaren de tribunes oploopt of de ondernemer die veel te veel geld in de club steekt, omdat hij zich status aan meet als hij bij Cambuur hoort. Dat zijn wij, divers en gelijk tegelijk.  Bloedfanatiek en nooit gemaakt.

En vroeger was De Graafschap ook zo'n mooie club.
Amen

mark1989

Wel weer hele sneue figuren op noord die bekertjes op het veld gooien. Was ontzettend in het nadeel van Cambuur. Net na de 2-1. Kreeg de graafschap mooi tijd om dingen om te zetten.
Ik hoop dat er eens eentje aan zijn oren wordt uitgepakt en nooit weer in het stadion komt.