Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

SC Cambuur - FC Den Bosch [di. 26/11 20.00 uur]

Gestart door fred, november 23, 2024, 07:29:14

Vorige topic - Volgende topic

Huizen

Zuur ritje terug naar 't Gooi maar toch een spannende wedstrijd gezien met veel kansen. De Leeuw is helaas echt ongelukkig dit seizoen. Tegen Dordt miste hij ook al zo'n niet te missen kans.

Op naar Velsen-Zuid!!  |:)

denistel

Citaat van: anderszchristian op november 27, 2024, 12:03:35
Het grote verschil tussen uit en thuis is dat ploegen hier komen en ons vervolgens het spel laten maken. Daar heeft Henk helaas nog nooit antwoord op gehad en dan zie je dat je overwicht hebt, tot de 16 komt en dan houdt het op. De tegenstanders wachten dan tot wij een fout maken om er vervolgens met een counter uit te komen. Als je dit constateert na x aantal minuten, zou ik er eerder voor kiezen om een kopper in de punt te zetten (Rolke/de Leeuw) en de buitens die ballen voor laten geven. De kans dat er dan een keer een bal goed valt is veel groter dan dat je maar eindeloos over de grond blijft aanvallen en uit wanhoop de bal vanaf rand 16 op doel gaat schieten. Den Bosch stond gister met 11 man in de eigen 16, daar kom je echt niet doorheen.
Hoe groot is dat contrast als we uit spelen. Dan zie je dat de thuisploeg wel probeert te voetballen waardoor er ruimtes ontstaan waar wij vervolgens met de snelheid van Balk en Pauwels daar wel raad mee weten.

speelst voor 12.000 mam en dan begin je zo slap dat mag nooit volle bak die lui
aanpakken en laten ziem dat hier niets valt te halen.maar niks van dat en spelers
die niet durven ja dat vinden die lui wel prima.

rudie

Citaat van: Bankzitter op november 27, 2024, 09:52:26
We hadden Mols uit de jeugd van Ajax gehuurd en dat was een voltreffer. Toen dacht de club, laten we er 5 halen, dan zijn we spekkoper.
Toen kwamen dus Landvreugd, Khandai, Cruyff, Uhlenbeek en nog eentje.
Alleen Uhlenbeek kon wat, de rest was kelder eerste divisie/ amateurniveau.
ja, eerste jaar Eredivisie. Landvreugd paar keer kort meegedaan, Uhlenbeek nog mooie loopbaan gehad (vooral na Cambuur), Cruyff werd al voor het seizoen naar Haarlem verhuurd en later bij TOp Oss gespeeld, geen minuut voor Cambuur volgens mij, net als Khandai, die bij Ajax een groot talent was (dook ook nog eens op bij Top Oss). Was die laatste niet iets van Van der Kuil (Bas?) ofzo?

R058

Citaat van: anderszchristian op november 27, 2024, 12:03:35
Het grote verschil tussen uit en thuis is dat ploegen hier komen en ons vervolgens het spel laten maken. Daar heeft Henk helaas nog nooit antwoord op gehad en dan zie je dat je overwicht hebt, tot de 16 komt en dan houdt het op. De tegenstanders wachten dan tot wij een fout maken om er vervolgens met een counter uit te komen. Als je dit constateert na x aantal minuten, zou ik er eerder voor kiezen om een kopper in de punt te zetten (Rolke/de Leeuw) en de buitens die ballen voor laten geven. De kans dat er dan een keer een bal goed valt is veel groter dan dat je maar eindeloos over de grond blijft aanvallen en uit wanhoop de bal vanaf rand 16 op doel gaat schieten. Den Bosch stond gister met 11 man in de eigen 16, daar kom je echt niet doorheen.
Hoe groot is dat contrast als we uit spelen. Dan zie je dat de thuisploeg wel probeert te voetballen waardoor er ruimtes ontstaan waar wij vervolgens met de snelheid van Balk en Pauwels daar wel raad mee weten.
We hebben toch aardig wat kansen gehad om te scoren? Tuurlijk kan het soms qua laatste bal wel beter, maar het ligt nu toch meer aan de afronding dan uberhaupt de kansen creeren. Deze wedstrijd hebben we denk ik vooral verloren op felheid in de duels en niet goed opletten. Bij de eerste goal is Diemers eerst zwak als hij de bal verliest, maar daarna moet Nieling gewoon harder ingrijpen en desnoods een overtreding maken. Bij de laatste goal staat Poll te slapen waardoor zijn man hem heel makkelijk voorbij loopt. Twee heel onnodige tegengoals.

fred

Het lijkt wel alsof er een Kooi vrees is. In uitwedstrijden word er nog wel eens vanuit de 2e lijn geschoten, thuis is het veel te veel tikkie breed. Diemers zal ongetwijfeld belangrijk zijn binnen en buiten het veld maar ik zie hem vaak breed of terug spelen geen diepgang. Corners komen ook niet voorbij de eerste paal. Vrije trap zat er overigens prima in.

denistel

Citaat van: R058 op november 27, 2024, 14:19:34
We hebben toch aardig wat kansen gehad om te scoren? Tuurlijk kan het soms qua laatste bal wel beter, maar het ligt nu toch meer aan de afronding dan uberhaupt de kansen creeren. Deze wedstrijd hebben we denk ik vooral verloren op felheid in de duels en niet goed opletten. Bij de eerste goal is Diemers eerst zwak als hij de bal verliest, maar daarna moet Nieling gewoon harder ingrijpen en desnoods een overtreding maken. Bij de laatste goal staat Poll te slapen waardoor zijn man hem heel makkelijk voorbij loopt. Twee heel onnodige tegengoals.

idd te weinig duel kracht en daar hebben we ook niet veel spelers voor
dus de bal moet op hoog tempo rond en het liefst naar voren,nu kon
d.bosch steeds weer goed gaan staan en alles blokken en duels winnen,

janou

Citaat van: anderszchristian op november 27, 2024, 12:03:35
Het grote verschil tussen uit en thuis is dat ploegen hier komen en ons vervolgens het spel laten maken. Daar heeft Henk helaas nog nooit antwoord op gehad en dan zie je dat je overwicht hebt, tot de 16 komt en dan houdt het op. De tegenstanders wachten dan tot wij een fout maken om er vervolgens met een counter uit te komen. Als je dit constateert na x aantal minuten, zou ik er eerder voor kiezen om een kopper in de punt te zetten (Rolke/de Leeuw) en de buitens die ballen voor laten geven. De kans dat er dan een keer een bal goed valt is veel groter dan dat je maar eindeloos over de grond blijft aanvallen en uit wanhoop de bal vanaf rand 16 op doel gaat schieten. Den Bosch stond gister met 11 man in de eigen 16, daar kom je echt niet doorheen.
Hoe groot is dat contrast als we uit spelen. Dan zie je dat de thuisploeg wel probeert te voetballen waardoor er ruimtes ontstaan waar wij vervolgens met de snelheid van Balk en Pauwels daar wel raad mee weten.

Eerste gedeelte klopt, tegenstanders laten ons het spel maken. Maar ik vind dat Henk hier juist een antwoordt op heeft normaal gesproken. Kijk in het kampioensjaar, toen werd elke tegenstander overlopen. In balbezit vond ik de 2e helft een van de beste helften die we hebben gespeeld. We waren na de 1-1 echt heel zuiver aan de bal in kleine ruimtes. Dat je de kansen niet afmaakt is een ander verhaal. Maar ballen van de zijkant voorzetten zijn 100 keer makkelijker te verdedigen, en daar wordt statistisch gezien gewoon een stuk minder uit gescoord.

Los van dat de zuiverheid aan de bal echt oke was, vond ik dat het veld 2e helft niet breed genoeg gehouden werd, waardoor er nog minder ruimte ontstond. Helemaal aan de rechterkant was niemand te bekkenen.