Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Vrijdag 1 November 20:00 Jong AZ - Cambuur.

Gestart door Noordcambuur, oktober 29, 2024, 13:36:30

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

Citaat van: Vlampiep op november 02, 2024, 08:27:06
Fijn dat er ook gisteravond weer punten zijn gepakt.
Ik zal wel aan het zeiken zijn, maar het voetbal is toch vaak niet om aan te gluren. Tegen een wat volwassener jong AZ en minder geluk waren we flink op onze bek gegaan..
Tactisch rammelt het nog steeds en sommige spelers kunnen het niveau niet vasthouden.
Henk heeft het geluk nu mee dat we de punten pakken, maar duidelijk is wel dat er een spits moet komen en een tacticus naast hem.
De spelers doen hun uiterste best, maar sommigen kunnen niet beter en waar Henk om vroeg, een sterke assistent, kreeg hij niet, dus kan ik alleen de beleidsmakers wat verwijten en het afbranden van spelers en trainerstaf is dan ook onterecht.
dit verhaal weten we allang en heeft niks met de wedstrijd te maken. Een assistent komt niet en een spits wel.

Grijskijkert

#151
Fijn dat de 3e wedstrijd in een week tijd wordt gewonnen... 5 wedstrijden in 14 dagen stelt niks voor natuurlijk voor en vermoeidheid gaat ook geen rol spelen.
IN HENK WE TRUST!!!

Galdiano

Citaat van: Grijskijkert op november 02, 2024, 09:19:10
5 wedstrijden in 14 dagen stelt niks voor natuurlijk voor en vermoeidheid gaat ook geen rol spelen.

Daar hebben alle clubs mee te maken toch?

Als dit iets structureels zou zijn, zou het anders zijn. Maar ??n keer in de zoveel tijd zo'n serie is prima te doen. En dan kunnen ze tijdens de interland periodes ook nog heerlijk met de beentjes omhoog.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Grijskijkert

Citaat van: Galdiano op november 02, 2024, 09:34:14
Daar hebben alle clubs mee te maken toch?

Als dit iets structureels zou zijn, zou het anders zijn. Maar ??n keer in de zoveel tijd zo'n serie is prima te doen. En dan kunnen ze tijdens de interland periodes ook nog heerlijk met de beentjes omhoog.
Jong teams hadden minimaal een week geen wedstrijden. Is dit wel zo, geen trainingen of oefenwedstrijd dan? De laatste keer hadden ze een weekend vrij gekregen..
IN HENK WE TRUST!!!

Vlampiep

Citaat van: sunderland op november 02, 2024, 08:58:02
dit verhaal weten we allang en heeft niks met de wedstrijd te maken. Een assistent komt niet en een spits wel.
En waarom denk jij dat een nieuwe spits verandering gaat brengen in het tactische gedeelte en beter voetbal gaat brengen?
Een spits komt tot scoren in een tactisch sterk spel en dat is momenteel bij ons de makke. Vorig seizoen ging het na de trainerswissel ook even hosanna en daarna gingen we wederom af als een gieter. Dus de wissel met Ultee had ook geen verbetering gebracht. Een trainer is zo goed als zijn selectie en staf.

Vlampiep

Citaat van: Grijskijkert op november 02, 2024, 09:40:45
Jong teams hadden minimaal een week geen wedstrijden. Is dit wel zo, geen trainingen of oefenwedstrijd dan? De laatste keer hadden ze een weekend vrij gekregen..
We hebben het wel over betaaldvoetbal h? ? Voetballers zijn zo langzamerhand verwende jongetjes.
Marathonschaatsen, ijshockey enz hebben soms ook meerdere wedstrijden in 1week.

Grijskijkert

Citaat van: Vlampiep op november 02, 2024, 09:40:58
En waarom denk jij dat een nieuwe spits verandering gaat brengen in het tactische gedeelte en beter voetbal gaat brengen?
Een spits komt tot scoren in een tactisch sterk spel en dat is momenteel bij ons de makke. Vorig seizoen ging het na de trainerswissel ook even hosanna en daarna gingen we wederom af als een gieter. Dus de wissel met Ultee had ook geen verbetering gebracht. Een trainer is zo goed als zijn selectie en staf.
Die is toch onderdeel van de tactiek, aanspeelpunt/rustpunt in het spel en het liefst nog wat doelpunten...
IN HENK WE TRUST!!!

Grijskijkert

Citaat van: Vlampiep op november 02, 2024, 09:43:20
We hebben het wel over betaaldvoetbal h? ? Voetballers zijn zo langzamerhand verwende jongetjes.
Marathonschaatsen, ijshockey enz hebben soms ook meerdere wedstrijden in 1week.
Maar geen 3, maar denk je dat die het makkelijk afgaan dan?
IN HENK WE TRUST!!!

R058

Citaat van: Vlampiep op november 02, 2024, 09:40:58
En waarom denk jij dat een nieuwe spits verandering gaat brengen in het tactische gedeelte en beter voetbal gaat brengen?
Een spits komt tot scoren in een tactisch sterk spel en dat is momenteel bij ons de makke. Vorig seizoen ging het na de trainerswissel ook even hosanna en daarna gingen we wederom af als een gieter. Dus de wissel met Ultee had ook geen verbetering gebracht. Een trainer is zo goed als zijn selectie en staf.
We worden nu vaak gedwongen tot een lange bal, omdat de opbouw niet goed geregeld is (of de spelers de oplossing niet vinden). Als je dan een goede spits hebt die de bal vast kan houden, waardoor we door kunnen voetballen, zal het spel wel beter worden. Verder ben ik het wel met je eens.

De Gast

Geen wonderen verwachten. We staan op een plek wat de doelstelling is. Meer kun je niet wensen. Dat dit wordt gepresteerd zonder een spits waar je op kunt bouwen vind ik knap.

Nu nog ervoor zorgen dat de druk er in thuiswedstrijden wat vanaf gaat en dan zullen we vast een acceptabel seizoen draaien.

Vlampiep

Citaat van: Grijskijkert op november 02, 2024, 09:45:17
Maar geen 3, maar denk je dat die het makkelijk afgaan dan?
Nee maar met wat meer kwaliteit en gogme kun jet het jezelf wel gemakkelijker maken.

sunderland

Citaat van: Vlampiep op november 02, 2024, 09:40:58
En waarom denk jij dat een nieuwe spits verandering gaat brengen in het tactische gedeelte en beter voetbal gaat brengen?
Een spits komt tot scoren in een tactisch sterk spel en dat is momenteel bij ons de makke. Vorig seizoen ging het na de trainerswissel ook even hosanna en daarna gingen we wederom af als een gieter. Dus de wissel met Ultee had ook geen verbetering gebracht. Een trainer is zo goed als zijn selectie en staf.
tjongejonge waarom deze uitgebreide vraag? Ik zeg alleen dat er een spits komt. Je ziet toch zelf ook wel dat die nodig is daar kun je wel een a4 over vol schrijven waarom.

sunderland

Win je 3 x in een week en heb je hier nog allemaal gezeik. Als we ook nog beter gaan voetballen dan kun je nog hoger eindigen of misschien zelfs meedoen!
Als je de rest van de wedstrijden ziet in de kkd is het over het algemeen niet best.
Iedere speelronde zijn er misschien 2 aardige wedstrijden.

Cambuur Groningen

Citaat van: sunderland op november 02, 2024, 11:08:02
Win je 3 x in een week en heb je hier nog allemaal gezeik. Als we ook nog beter gaan voetballen dan kun je nog hoger eindigen of misschien zelfs meedoen!
Als je de rest van de wedstrijden ziet in de kkd is het over het algemeen niet best.
Iedere speelronde zijn er misschien 2 aardige wedstrijden.
Sterker, je wint inclusief beker 4 keer op rij, niks mis mee. Natuurlijk mag het nog met wat mooier voetbal, maar ik kan ook genieten van de teamspirit. Ze lijken voor elkaar door het vuur te gaan, iedereen viert doelpunten mee. Ik las dat Kieftenbelt een nogal indrukwekkende speech over teamgevoel heeft gehouden, dat lijkt te hebben gewerkt.

Bankzitter

Je mag deze selectie ook niet vergelijken met het wonderteam met Muhren dat eigenlijk een eredivisieselectie in de KKD was in het 2e seizoen. Het niveau dat we nu halen is genoeg om mee te draaien en noem maar eens een team dat wel wekelijks fantastisch speelt.

Dit is KKD, wil je prachtig voetbal zien dan moet je een andere competitie gaan kijken.
Die goal van Diemers tegen Ado was trouwens ook geweldig mooi. Als je daar niet van genieten, weet ik ook niet wat je van dit team verwacht.