Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Matthias Nartey

Gestart door el haj, januari 26, 2024, 14:28:18

Vorige topic - Volgende topic

Galdiano

Citaat van: Lore op augustus 18, 2025, 22:31:47
Dan moet lambooij echt briljant zijn of de kopende clubs extreem dom

Tuurlijk niet.

Als je als speler talent hebt, maar niet altijd speelt en nu opeens wel en je laat het nu ook zien dan ben je interessesant. Dat heeft niks met ontwikkelen te maken.

Nieling deed zijn ding zoals hij bij MVV ook deed. Echter nu in de top van de KKD.
Ook die heb ik weinig zien groeien.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Lore

Citaat van: Galdiano op augustus 18, 2025, 23:00:49
Tuurlijk niet.

Als je als speler talent hebt, maar niet altijd speelt en nu opeens wel en je laat het nu ook zien dan ben je interessesant. Dat heeft niks met ontwikkelen te maken.

Nieling deed zijn ding zoals hij bij MVV ook deed. Echter nu in de top van de KKD.
Ook die heb ik weinig zien groeien.

Tsjah, er gaat echt heel weinig goed bij Cambuur he.

mark1989

Nartey is een talentvolle speler en nog erg jong. Hij heeft al behoorlijk wat stappen gemaakt. Maar kan nog veel beter worden.
Het is erg vroeg om nu al een stap te maken. Maar als een club het juiste bedrag bied dan snap ik wel dat Cambuur meewerkt. Ik zie hem graag nog dit seizoen hier spelen.

Bankzitter

De Jong is toch ook een presatietrainer. OK, hij wil leuk voetbal maar vooral omdat hij de overtuiging heeft dat het punten oplevert.
Een opleider is hij niet,  daar mag je hem ook niet op afrekenen.

diekhuzen

Citaat van: R058 op augustus 18, 2025, 14:42:50
Ik vind dit zulke respectloze reacties altijd. En dat ook nog bij een jongen die uit Leeuwarden komt en zijn best doet voor de club. Krijg je dit terug van je zogenaamde supporters.

Ach, je weet wie het zegt.

Jandehulk

SCC

Citaat van: oscarsielstra op augustus 18, 2025, 18:07:06
Ik heb Matthias van de kabouters tot de overstap naar Cambuur (jeugd) van dichtbij meegemaakt bij Frisia.
In deze jaren bij Frisia voetbalde hij samen met mijn zoon.
In de jeugd was Matthias een enorm getalenteerde spits, die vanuit alle hoeken scoorde (en veel).
Hij had in die tijd iets braziliaans... zo gemakkelijk ging het hem af.

In de jeugd bij Cambuur heb ik hem gevolgd, en ik vind dat Cambuur zijn natuurlijke intu?tie en gogme voor het voetballen heeft vernield.
Dit is wat ik meer binnen de jeugdopleidingen zie .. spelers die niet op hun natuurlijke plaats worden door ontwikkeld.
Veel worden omgeturnd in wat ze niet van nature zijn .. omwille om maar bij een bvo te blijven voetballen .... gaan spelers dan akkoord.

Dit zag ik ook in de wedstrijden van Matthias in de KKD. Eigenlijk een speler die niet lekker past op de plek waar hij voetbalt.
Erg onwennig, onzorgvuldig, driest soms ... veel balverlies .. en Henk die er soms raar in om wisselt qua positie.
Het scorende vermogen is echt helemaal weg toz van vroeger .. erg jammer.
Verder is Matthias enorm blessuregevoelig.

Ik denk dat Matthias bij Cambuur aan zijn plafond zit qua verdere ontwikkeling.
Ik denk dat hij daarom de stap wil maken.

Dit zie ik ook wel wat terug bij de jeugdteams van ons (Cambuur). Er wordt ingezet op breed ontwikkelen, dat kun je op 2 manier uitleggen.
Sommige spelers die meer in teambelang denken (vaak verdedigers) worden dan wel minder belangrijk gemaakt en moeten ook op een voor hen onnatuurlijke positie spelen.
Anderzijds: Nartey kwam al heel jong bij Cambuur en bij de (mini)pupillen komt het zelden voor dat een dragende/ uitblinkende speler in de spits speelt: over het algemeen zijn dit jongens die over het hele veld rennen om maar aan de bal te komen. Ik kan me niet voorstellen dat hij 12 jaar terug bij Frisia al spits was, hij zal toen toch ook wel meer op het middenveld gespeeld hebben?
Jij had je zoon erbij, dus jij weet dat natuurlijk beter, begrijp me niet verkeerd. Nogmaals, ik onderschrijf je punt dat er bij de jeugd van Cambuur (zal vast ook bij andere BVO's zijn, daar heb ik minder kijk op) vaak gerouleerd wordt om ze maar breed op te leiden.

Derkx R.H.

Geen Nartey bij de training van vandaag...

Noordcambuur

Citaat van: Derkx R.H. op augustus 20, 2025, 12:36:52
Geen Nartey bij de training van vandaag...
dus ??gaat hij weg :?

oscarsielstra

Citaat van: SCC op augustus 19, 2025, 17:13:05
Dit zie ik ook wel wat terug bij de jeugdteams van ons (Cambuur). Er wordt ingezet op breed ontwikkelen, dat kun je op 2 manier uitleggen.
Sommige spelers die meer in teambelang denken (vaak verdedigers) worden dan wel minder belangrijk gemaakt en moeten ook op een voor hen onnatuurlijke positie spelen.
Anderzijds: Nartey kwam al heel jong bij Cambuur en bij de (mini)pupillen komt het zelden voor dat een dragende/ uitblinkende speler in de spits speelt: over het algemeen zijn dit jongens die over het hele veld rennen om maar aan de bal te komen. Ik kan me niet voorstellen dat hij 12 jaar terug bij Frisia al spits was, hij zal toen toch ook wel meer op het middenveld gespeeld hebben?
Jij had je zoon erbij, dus jij weet dat natuurlijk beter, begrijp me niet verkeerd. Nogmaals, ik onderschrijf je punt dat er bij de jeugd van Cambuur (zal vast ook bij andere BVO's zijn, daar heb ik minder kijk op) vaak gerouleerd wordt om ze maar breed op te leiden.

Opleiden
Ik snap het breed opleiden, maar ik zie over de jaren dat er veel spelers vernield worden.
Omwille van : wat de BVO nodig is op bepaalde posities, speler die geen nee durft te zeggen (anders vertrek bvo),
fysieke tekortkomingen, een bepaalde trend van opleiden die men volgt etc. etc.

Ik vind dat als je te veel aan een speler sleutelt qua natuurlijke positie, je de natuurlijke basis (en ook plezier) van een speler weghaalt.
De natuurlijke basis uit zich ook in intu?tie en gogme van het voetbalspel.

Over Matthias
Matthias en mijn zoon zaten toentertijd in een team met Timo Zaal (Heerenveen/Feyenoord), Maurits Bouwer (Blauw Wit/ONS) etc.
Dit team is toentertijd op diverse nationale toernooien en competities enorm hoog ge?indigd, veelal voetballend tegen BVO jeugd.
Enorm veel voetbal en talent in dat team toentertijd, met al een goed uitgedacht systeem van voetballen.

Hier was Matthias altijd de spits. Uitzonderlijk talent toen in de spits.

YellowBlue

De beste backs ter wereld speelden in de jeugd nog in de aanval...
Op een gegeven moment gaat het lichaam groeien en verliezen spelers soms hun snelheid, doelgerichtheid en dergelijke en worden ze geschikter voor andere posities.

Derkx R.H.

Citaat van: oscarsielstra op augustus 20, 2025, 14:19:24
Opleiden
Ik snap het breed opleiden, maar ik zie over de jaren dat er veel spelers vernield worden.
Omwille van : wat de BVO nodig is op bepaalde posities, speler die geen nee durft te zeggen (anders vertrek bvo),
fysieke tekortkomingen, een bepaalde trend van opleiden die men volgt etc. etc.

Ik vind dat als je te veel aan een speler sleutelt qua natuurlijke positie, je de natuurlijke basis (en ook plezier) van een speler weghaalt.
De natuurlijke basis uit zich ook in intu?tie en gogme van het voetbalspel.

Over Matthias
Matthias en mijn zoon zaten toentertijd in een team met Timo Zaal (Heerenveen/Feyenoord), Maurits Bouwer (Blauw Wit/ONS) etc.
Dit team is toentertijd op diverse nationale toernooien en competities enorm hoog ge?indigd, veelal voetballend tegen BVO jeugd.
Enorm veel voetbal en talent in dat team toentertijd, met al een goed uitgedacht systeem van voetballen.

Hier was Matthias altijd de spits. Uitzonderlijk talent toen in de spits.
Is clubloos momenteel...(just saying)

oscarsielstra

Citaat van: Derkx R.H. op augustus 20, 2025, 15:48:06

Ja, en ... ?
Timo blijft een prima jongen en voetballer  :O ;)

justremco

Citaat van: Derkx R.H. op augustus 20, 2025, 15:48:06

In Emmen vonden ze m niet goed genoeg

Derkx R.H.

Citaat van: oscarsielstra op augustus 20, 2025, 16:03:39
Ja, en ... ?
Timo blijft een prima jongen en voetballer  :O ;)
Dat zal zeker zo zijn..