Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

SC Cambuur - Roda Zondag 19 november 2023 om 14.30 uur

Gestart door Grijskijkert, november 12, 2023, 16:34:59

Vorige topic - Volgende topic

James

Citaat van: Galdiano op november 19, 2023, 20:13:56
Een supporter met SV en omvevingsverbod ophalen van wat ik begreep. Schande dat ze zo een volle kroev in stappen.

Ja het is alles behalve de-escalerend optreden maar doe je niks dan is het weer ondermijning. Zulk soort acties hebben alleen zin als je hier blijvend tegen optreedt en niet ??n keer je spierballen wilt laten zien.

Poetser

Knap ploegje wel dat Roda.

Maar wij maken ook stappen en door dit soort wedstrijden niet te verliezen worden we alleen maar beter. Bij de eerste twee eindigen wordt lastig, maar echt niet onmogelijk.

Eerste 5 sowieso.

Bankzitter

Dat ligt ook aan de ambitie in de winterstop. De selectie is te smal.

De behoudende wissels in de rust waren ook veelzeggend. Hij is ervaren genoeg om concessions aan de aanvallende speelstijl te doen.
Nou denk ik Henk dat intern ook wel duidelijk maakt dat hij nu niet kan spelen zoals hij wil. En als hij de oude is dat alweer zelf spelers of sponsors aan het polsen is.

denistel

Citaat van: Bankzitter op november 20, 2023, 08:17:52
Dat ligt ook aan de ambitie in de winterstop. De selectie is te smal.

De behoudende wissels in de rust waren ook veelzeggend. Hij is ervaren genoeg om concessions aan de aanvallende speelstijl te doen.
Nou denk ik Henk dat intern ook wel duidelijk maakt dat hij nu niet kan spelen zoals hij wil. En als hij de oude is dat alweer zelf spelers of sponsors aan het polsen is.

door die wissels stond het de 2e helft wel veel beter daar gaat het om.als we vd water
van de loonlijst kunnen krijgen kun je vast 1 of 2 versterkingen halen.en van deze
wedstrijden leren de jonge knapen ook weer.

Poetser

Citaat van: Bankzitter op november 20, 2023, 08:17:52
Dat ligt ook aan de ambitie in de winterstop. De selectie is te smal.

De behoudende wissels in de rust waren ook veelzeggend. Hij is ervaren genoeg om concessions aan de aanvallende speelstijl te doen.
Nou denk ik Henk dat intern ook wel duidelijk maakt dat hij nu niet kan spelen zoals hij wil. En als hij de oude is dat alweer zelf spelers of sponsors aan het polsen is.

Ik denk dat je met een Sylla en Uldrikis gisteren had gewonnen.

Nu begon je met Wiebe, terwijl je die de laatste 20 minuten erin wilt gooien. Dan is ie (nu nog) veel beter dan dat wanneer hij in de basis start.

Maar verder is inderdaad de selectie qua kwaliteit te smal.

oost

Ik ben gisteren wel een  beetje geschrokken van onze rechterkant, zowel wiebe als poll komen zwaar te kort. Eerste helft stond het middenveld weer ouderwets slecht. Had van kaam de opdracht zich te terug vallen tussen de centraal verdedigers? Of is dat uit eigen initiatief? 2e helft stond het wel beter maar was erg saai ik hoop dat er in de winter 1 of 2 buitenspelers bijkomen want dit is echt te weinig. Wiebe komt te kort,  Balk heeft te weinig voetbal intelligentie en op het middenveld mis je nu echt een spelverdeler.
Al met al blij met een puntje.
Slechtste man van het veld was de scheidrechter.
Ik snap niet dat de knvb niet een capabele scheidsrechter op dit duel heeft gezet terwijl de eredivisie vrij was :rodekaart

SCC

Zo, de volgende ochtend even alles kunnen relativeren.
Ja, de penal was gemakkelijk gegeven, maar daarentegen wel mooi dat er door onze spelers niet te veel energie in wordt gestopt om met de scheids in discussie te gaan.
Na 5 min hadden we 2-0 voor kunnen staan, in de rust hadden we 1-3 kunnen staan (qua veldoverwicht). Keurige wissels en aanpassingen doorgevoerd, waardoor we wel weer de controle kregen.
Ik vind het altijd zo mooi om te lezen dat eenieder spelers heel anders ervaart en zaken aanrekent. Ik wil even, op een leuke manier en zonder spelers af te branden (mochten ze meelezen) waarderingen op basis van gisteren geven en ben benieuwd hoe anderen dat gister (of na een nachtje rust) hebben beleefd:

van Osch - voldoende, oogde rustig. Had bij de indraaiende vrije trap die Kongolo had moeten maken, eruit moeten komen. Ook, kan hij niets aan doen, is zo'n keeper van de tegenstander bij hoekschoppeb wel fijn hoor, met die lengte.

Cashilli - matig, vond hem erg slordig in de opbouw. Druistig is zijn spel (fel), maar gisteren kwam hij er opbouwend niet goed aan te pas en nam een aantal malen te veel risico met uitstellen pass en dan indribbelen.
Smand - uitstekend. Krijgt steeds meer bravoure.
Bergsma - goed/ uitstekend. Hij is op zijn best als hij niet opvalt, ik krijg het idee dat zijn medespelers daardoor ook meer rust krijgen.
Poll - onvoldoende. Goed dat hij eraf werd gehaald. Staat positioneel verdedigend niet goed en staat te hoog bij uitvallen/ counters tegenstander.

van Mullem - een 6. Belangrijk qua omzetting, matig qua spel, viel aan de bal ongelukkig in. Was regelmatig net te laat. Volgens mij had hij als opdracht meegekregen om de bal in de ploeg te houden en voor rust te zorgen (dus bij kopduels of hoge ballen - 2de ballen) proberen de bal zo neer te leggen bij je ploeggenoot dat je weer rustig kunt opbouwen. Maar dat mislukte regelmatig. Probeerde ook 2/3 keer een aanval tegenstander eruit te halen, maar dan mislukte zelfs het vasthouden/ overtredig maken.

Fedde de Jong - 2 gezichten: 1e helft nog matig, 2de helft uitstekend. Liet zien slim de versnelling aan de bal te zoeken (ala Frenkie soms), koos goed de diepte en probeerde energie in de wedstrijd te brengen. Alsof hij de rol van Breij (die dus 2de helft op de buiten stond) wou overnemen.
van Kaam - eveneens 2 gezichte; 1e helft regelmatig gevaarlijk balverlies of vastlopen, 2de helft pakte dat goed uit. stond ook dieper.

* toevoeging de Jong en van Kaam: ik begrijp dat net als ik eerder beschreef bij Bergsma, dat hij de anderen beter laat voetballen, dat het feit dat deze middenvelders 2de helft beter speelden ook te maken zal hebben met de komst van van Mullem.

Breij - voldoende. Brengt altijd energie met zijn drive. Maakt niet altijd de juiste keuzes en zijn hoekschoppen mogen ook iets nauwkeuriger, maar kun je er zeker bij hebben.
Balk - voldoende. Gisteren was een mooi voorbeeld waarin je ziet dat Balk toch, ondanks dat ik hem regelmatig wat onnozel en zuigerig vind, wel een hele gevaarlijke speler/ handenbinder is. Dit kon je zien omdat we aan de andere kant met Wybe niet 1x gevaar stichten, die moest achter zijn man aan. Balk liet daarentegen wel 3x in de eerste helft Cashilli zwemmen, doordat Balk dan vanuit het centrum nog achter de back aan moest. Dat heeft met het vastzetten centrum (tactiek) te maken, maar daar kwam uiteindelijk wel de strafschop vandaan.

Smit: voldoende. Werkte keihard en je ziet dat hij leert (van Uldrikis??) hoe je je lichaam in de duels moet gebruiken. Stond ook regelmatig op een eiland, maar bleef keihard werken. Doet het dit seizoen natuurlijk veel beter dan we met z'n allen hadden verwacht. mooi dat zo'n jongen de tijd en kans krijgt. Zal echter qua voetbal in het team, nog wel achter Uldrikis in de rangorde staan. Maar daar kunnen ze samen met Barto mooi aan werken.

Wiebe - onvoldoende. Deed z'n best, maar was vaak te laat, moest achter de man aan. Niets aan de hand, hier leer je van.
Veldman - Vond hem verdedigend wel druistig en ik hoop dat ik het fout zag, maar in tegenstelling tot eerder, meende ik gisteren te zien dat hij helemaal niet echt snel is. Probeerde een aantal malen ook een lange pass te geven, die werd regelmatig geblokt. Dus hij moet wennen aan de snelheid van een eerste elftal. Helemaal niet erg, mooi dat hij de kans krijgt.

el Hilali - 3 minuten.

oost

Citaat van: SCC op november 20, 2023, 09:35:54
Zo, de volgende ochtend even alles kunnen relativeren.
Ja, de penal was gemakkelijk gegeven, maar daarentegen wel mooi dat er door onze spelers niet te veel energie in wordt gestopt om met de scheids in discussie te gaan.
Na 5 min hadden we 2-0 voor kunnen staan, in de rust hadden we 1-3 kunnen staan (qua veldoverwicht). Keurige wissels en aanpassingen doorgevoerd, waardoor we wel weer de controle kregen.
Ik vind het altijd zo mooi om te lezen dat eenieder spelers heel anders ervaart en zaken aanrekent. Ik wil even, op een leuke manier en zonder spelers af te branden (mochten ze meelezen) waarderingen op basis van gisteren geven en ben benieuwd hoe anderen dat gister (of na een nachtje rust) hebben beleefd:

van Osch - voldoende, oogde rustig. Had bij de indraaiende vrije trap die Kongolo had moeten maken, eruit moeten komen. Ook, kan hij niets aan doen, is zo'n keeper van de tegenstander bij hoekschoppeb wel fijn hoor, met die lengte.

Cashilli - matig, vond hem erg slordig in de opbouw. Druistig is zijn spel (fel), maar gisteren kwam hij er opbouwend niet goed aan te pas en nam een aantal malen te veel risico met uitstellen pass en dan indribbelen.
Smand - uitstekend. Krijgt steeds meer bravoure.
Bergsma - goed/ uitstekend. Hij is op zijn best als hij niet opvalt, ik krijg het idee dat zijn medespelers daardoor ook meer rust krijgen.
Poll - onvoldoende. Goed dat hij eraf werd gehaald. Staat positioneel verdedigend niet goed en staat te hoog bij uitvallen/ counters tegenstander.

van Mullem - een 6. Belangrijk qua omzetting, matig qua spel, viel aan de bal ongelukkig in. Was regelmatig net te laat. Volgens mij had hij als opdracht meegekregen om de bal in de ploeg te houden en voor rust te zorgen (dus bij kopduels of hoge ballen - 2de ballen) proberen de bal zo neer te leggen bij je ploeggenoot dat je weer rustig kunt opbouwen. Maar dat mislukte regelmatig. Probeerde ook 2/3 keer een aanval tegenstander eruit te halen, maar dan mislukte zelfs het vasthouden/ overtredig maken.

Fedde de Jong - 2 gezichten: 1e helft nog matig, 2de helft uitstekend. Liet zien slim de versnelling aan de bal te zoeken (ala Frenkie soms), koos goed de diepte en probeerde energie in de wedstrijd te brengen. Alsof hij de rol van Breij (die dus 2de helft op de buiten stond) wou overnemen.
van Kaam - eveneens 2 gezichte; 1e helft regelmatig gevaarlijk balverlies of vastlopen, 2de helft pakte dat goed uit. stond ook dieper.

* toevoeging de Jong en van Kaam: ik begrijp dat net als ik eerder beschreef bij Bergsma, dat hij de anderen beter laat voetballen, dat het feit dat deze middenvelders 2de helft beter speelden ook te maken zal hebben met de komst van van Mullem.

Breij - voldoende. Brengt altijd energie met zijn drive. Maakt niet altijd de juiste keuzes en zijn hoekschoppen mogen ook iets nauwkeuriger, maar kun je er zeker bij hebben.
Balk - voldoende. Gisteren was een mooi voorbeeld waarin je ziet dat Balk toch, ondanks dat ik hem regelmatig wat onnozel en zuigerig vind, wel een hele gevaarlijke speler/ handenbinder is. Dit kon je zien omdat we aan de andere kant met Wybe niet 1x gevaar stichten, die moest achter zijn man aan. Balk liet daarentegen wel 3x in de eerste helft Cashilli zwemmen, doordat Balk dan vanuit het centrum nog achter de back aan moest. Dat heeft met het vastzetten centrum (tactiek) te maken, maar daar kwam uiteindelijk wel de strafschop vandaan.

Smit: voldoende. Werkte keihard en je ziet dat hij leert (van Uldrikis??) hoe je je lichaam in de duels moet gebruiken. Stond ook regelmatig op een eiland, maar bleef keihard werken. Doet het dit seizoen natuurlijk veel beter dan we met z'n allen hadden verwacht. mooi dat zo'n jongen de tijd en kans krijgt. Zal echter qua voetbal in het team, nog wel achter Uldrikis in de rangorde staan. Maar daar kunnen ze samen met Barto mooi aan werken.

Wiebe - onvoldoende. Deed z'n best, maar was vaak te laat, moest achter de man aan. Niets aan de hand, hier leer je van.
Veldman - Vond hem verdedigend wel druistig en ik hoop dat ik het fout zag, maar in tegenstelling tot eerder, meende ik gisteren te zien dat hij helemaal niet echt snel is. Probeerde een aantal malen ook een lange pass te geven, die werd regelmatig geblokt. Dus hij moet wennen aan de snelheid van een eerste elftal. Helemaal niet erg, mooi dat hij de kans krijgt.

el Hilali - 3 minuten.

Het is een redelijk lijn keeper maar voor de rest vind ik het allemaal vrij matig. Hoge ballen zit die er vaak naast oogt met meevoetballen erg zenuwachtig.
Maar goed we moeten het ermee doen. Alternatief Reizger is helaas van het zelfde pak en laken

PePe


sunderland

Citaat van: SCC op november 20, 2023, 09:35:54
Zo, de volgende ochtend even alles kunnen relativeren.
Ja, de penal was gemakkelijk gegeven, maar daarentegen wel mooi dat er door onze spelers niet te veel energie in wordt gestopt om met de scheids in discussie te gaan.
Na 5 min hadden we 2-0 voor kunnen staan, in de rust hadden we 1-3 kunnen staan (qua veldoverwicht). Keurige wissels en aanpassingen doorgevoerd, waardoor we wel weer de controle kregen.
Ik vind het altijd zo mooi om te lezen dat eenieder spelers heel anders ervaart en zaken aanrekent. Ik wil even, op een leuke manier en zonder spelers af te branden (mochten ze meelezen) waarderingen op basis van gisteren geven en ben benieuwd hoe anderen dat gister (of na een nachtje rust) hebben beleefd:

van Osch - voldoende, oogde rustig. Had bij de indraaiende vrije trap die Kongolo had moeten maken, eruit moeten komen. Ook, kan hij niets aan doen, is zo'n keeper van de tegenstander bij hoekschoppeb wel fijn hoor, met die lengte.

Cashilli - matig, vond hem erg slordig in de opbouw. Druistig is zijn spel (fel), maar gisteren kwam hij er opbouwend niet goed aan te pas en nam een aantal malen te veel risico met uitstellen pass en dan indribbelen.
Smand - uitstekend. Krijgt steeds meer bravoure.
Bergsma - goed/ uitstekend. Hij is op zijn best als hij niet opvalt, ik krijg het idee dat zijn medespelers daardoor ook meer rust krijgen.
Poll - onvoldoende. Goed dat hij eraf werd gehaald. Staat positioneel verdedigend niet goed en staat te hoog bij uitvallen/ counters tegenstander.

van Mullem - een 6. Belangrijk qua omzetting, matig qua spel, viel aan de bal ongelukkig in. Was regelmatig net te laat. Volgens mij had hij als opdracht meegekregen om de bal in de ploeg te houden en voor rust te zorgen (dus bij kopduels of hoge ballen - 2de ballen) proberen de bal zo neer te leggen bij je ploeggenoot dat je weer rustig kunt opbouwen. Maar dat mislukte regelmatig. Probeerde ook 2/3 keer een aanval tegenstander eruit te halen, maar dan mislukte zelfs het vasthouden/ overtredig maken.

Fedde de Jong - 2 gezichten: 1e helft nog matig, 2de helft uitstekend. Liet zien slim de versnelling aan de bal te zoeken (ala Frenkie soms), koos goed de diepte en probeerde energie in de wedstrijd te brengen. Alsof hij de rol van Breij (die dus 2de helft op de buiten stond) wou overnemen.
van Kaam - eveneens 2 gezichte; 1e helft regelmatig gevaarlijk balverlies of vastlopen, 2de helft pakte dat goed uit. stond ook dieper.

* toevoeging de Jong en van Kaam: ik begrijp dat net als ik eerder beschreef bij Bergsma, dat hij de anderen beter laat voetballen, dat het feit dat deze middenvelders 2de helft beter speelden ook te maken zal hebben met de komst van van Mullem.

Breij - voldoende. Brengt altijd energie met zijn drive. Maakt niet altijd de juiste keuzes en zijn hoekschoppen mogen ook iets nauwkeuriger, maar kun je er zeker bij hebben.
Balk - voldoende. Gisteren was een mooi voorbeeld waarin je ziet dat Balk toch, ondanks dat ik hem regelmatig wat onnozel en zuigerig vind, wel een hele gevaarlijke speler/ handenbinder is. Dit kon je zien omdat we aan de andere kant met Wybe niet 1x gevaar stichten, die moest achter zijn man aan. Balk liet daarentegen wel 3x in de eerste helft Cashilli zwemmen, doordat Balk dan vanuit het centrum nog achter de back aan moest. Dat heeft met het vastzetten centrum (tactiek) te maken, maar daar kwam uiteindelijk wel de strafschop vandaan.

Smit: voldoende. Werkte keihard en je ziet dat hij leert (van Uldrikis??) hoe je je lichaam in de duels moet gebruiken. Stond ook regelmatig op een eiland, maar bleef keihard werken. Doet het dit seizoen natuurlijk veel beter dan we met z'n allen hadden verwacht. mooi dat zo'n jongen de tijd en kans krijgt. Zal echter qua voetbal in het team, nog wel achter Uldrikis in de rangorde staan. Maar daar kunnen ze samen met Barto mooi aan werken.

Wiebe - onvoldoende. Deed z'n best, maar was vaak te laat, moest achter de man aan. Niets aan de hand, hier leer je van.
Veldman - Vond hem verdedigend wel druistig en ik hoop dat ik het fout zag, maar in tegenstelling tot eerder, meende ik gisteren te zien dat hij helemaal niet echt snel is. Probeerde een aantal malen ook een lange pass te geven, die werd regelmatig geblokt. Dus hij moet wennen aan de snelheid van een eerste elftal. Helemaal niet erg, mooi dat hij de kans krijgt.

el Hilali - 3 minuten.
mooi omschreven en helemaal eens. Ons centrum deed het gisteren prima. Vond Smand de beste aan onze kant en vond oldchick de beste van het veld.

sunderland

Citaat van: PePe op november 20, 2023, 10:07:52
Wiebe moet beter, maar gaf wel de assist!
ach ja dat weet ie zelf ook. Hij was gisteren nergens, kwam ook omdat we die 2 e niet maakten met die hele grote kans. Dan speel je een hele andere wedstrijd. Het was ook niet in zijn voordeel dat Poll achter hem stond. Nu werden we in de eerste helft een half uur tegen een muur gedrukt en hadden we geluk dat hun niet meer maakten

SCC

Citaat van: sunderland op november 20, 2023, 10:29:39
mooi omschreven en helemaal eens. Ons centrum deed het gisteren prima. Vond Smand de beste aan onze kant en vond oldchick de beste van het veld.
Zo bijzonder is voetbal. Oldchick bij Volendam net niet, hier wekelijks uitblinker. Ik vond zijn vertrouwen heel mooi op het moment dat die nr 7 geel kreeg voor zijn 3de overtreding binnen 5 minuten (2x op Balk, die slim ging liggen), toen gaf hij die 7 even een verbale veeg uit de pan omdat het een ontzettend domme gele kaart was. Dat doe je als speler alleen wanneer je ?n goed in je vel zit ?n weet dat je overwicht richting je medespelers hebt (op een gezonde manier).
Oldchick doet me, ook al is het gek gevonden en een totaal andere fysiek en positie, qua spel (glijd over het veld, hele goede eerste aanname en functionele techniek) denken aan Orlande Engelaar. Vraag me niet waarom, totaal anders qua postuur, maar die liet het ook altijd (met het gevaar dat het tegen flegmantiek aanschuurt) heel eenvoudig lijken.

sunderland

Citaat van: SCC op november 20, 2023, 15:56:32
Zo bijzonder is voetbal. Oldchick bij Volendam net niet, hier wekelijks uitblinker. Ik vond zijn vertrouwen heel mooi op het moment dat die nr 7 geel kreeg voor zijn 3de overtreding binnen 5 minuten (2x op Balk, die slim ging liggen), toen gaf hij die 7 even een verbale veeg uit de pan omdat het een ontzettend domme gele kaart was. Dat doe je als speler alleen wanneer je ?n goed in je vel zit ?n weet dat je overwicht richting je medespelers hebt (op een gezonde manier).
Oldchick doet me, ook al is het gek gevonden en een totaal andere fysiek en positie, qua spel (glijd over het veld, hele goede eerste aanname en functionele techniek) denken aan Orlande Engelaar. Vraag me niet waarom, totaal anders qua postuur, maar die liet het ook altijd (met het gevaar dat het tegen flegmantiek aanschuurt) heel eenvoudig lijken.
bij hun waren er veel die heel balvaardig waren dat viel mij op. Moeilijke ballen werden vaak uitstekend aangenomen. Een tegenstander met een echte 10 zie je bijna niet meer. Dat hij zijn medespeler even aansprak vond ik geweldig