Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Gerald van den Belt

Gestart door el haj, mei 08, 2013, 14:53:36

Vorige topic - Volgende topic

moodygrunn

http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=68091&_ga=1.9451765.1552798008.1411107708

Van den Belt denkt aan toekomst Cambuur, ondanks geel-blauwe wolk
Gerald van den Belt, algemeen directeur van SC Cambuur, was zondagmiddag zo blij als een kind met de eclatante 3-0zege van zijn club op FC Groningen. En zo trots als een pauw, dat ook. Want daar stonden de Leeuwarders dan, op plaats drie in de eredivisie. Twee dagen voor het uitduel met koploper PSV in Eindhoven staan ze er logischerwijs nog steeds. Maar Van den Belt is ondertussen alweer overgegaan tot de orde van de dag. ,,Ik geniet heus, maar je bent toch ook al snel weer bezig met de nabije toekomst."
Door Gerard Bos
Hoe staat het met de plannen voor het nieuwe stadion? Welke contracten lopen af? Met welke spelers willen we verlengen en met wie kunnen we daar alvast over om tafel? Zomaar enkele wat dagelijkse besognes en talloze vragen omtrent de toekomst van Cambuur.
Van den Belt is er maar druk mee. ,,Hoort erbij", klinkt het monter. Toch, zo erkent de algemeen directeur, zou hij graag langer van de huidige flow van Cambuur willen genieten. Derde in de eredivisie, terwijl de club pas vijf duels onderweg is in nog maar het tweede seizoen op het hoogste niveau sinds veertien jaar. De ster van Cambuur rijst. En snel ook.
,,Op voorhand had ik me altijd voorgenomen om van dagen of weken als deze extra te genieten als het eens zover zou komen", vertelt Van den Belt. ,,Maar uiteindelijk komt het er op neer dat ik er één dag echt van heb genoten. Dat was afgelopen maandag. Zondag was ik blij, wij allemaal. Derde en 90 minuten heer en meester tegen een goede ploeg als Groningen. Ik kon van pure adrenaline amper slapen. Maar er is ook werk aan de winkel."
Niet dat de algemeen directeur het zwaar heeft, integendeel. Het zijn immers mooie tijden voor zijn club. ,,Maar", legt hij uit, ,,er lopen veel contracten af in deze selectie. Dus stel je jezelf de vraag wat al die jongens gaan doen als we erin blijven. Willen ze dan verlengen? Zeggen ze straks: ik heb twee jaar met Cambuur in de eredivisie gespeeld, nu ga ik eens ergens anders kijken? Wie weet. En wat gebeurt er straks met een huurling als Albert Rusnák? Het zijn zaken waar je nu al mee bezig moet zijn als club. Het vraagt de aandacht, hoe mooie de euforie en de roze of geel-blauwe wolk waarop we zitten nu ook is."
Zich al rijk rekenen, is er niet bij. Noch bij de clubleiding, noch bij spelers of staf. Of zoals Van den Belt het zegt: ,,Met elf punten kun je ook degraderen." De algemeen directeur ziet naar eigen zeggen echter een club die leeft als nooit tevoren, een selectie die prima is en een staf die hij als ,,geweldig" typeert. En dus is de toekomst rooskleurig.
Nieuw stadion
Een toekomst met ook een nieuw stadion in de planning. Het haalbaarheidsonderzoek dat in samenspraak met de gemeente Leeuwarden wordt uitgevoerd, zal dit najaar klaar zijn. Welke locatie er als beste uit komt, is volgens Van den Belt nog niet te zeggen. ,,Er zijn zoveel variabelen die een rol spelen. Maar het overleg en de samenwerking is goed. En we liggen met alle partijen op schema. Dat is ook mooi."
In Henk en Sandor we trust

Eewal

We mogen concluderen dat v/d Belt samen met Keizer, De Jong etc. weer een puike prestatie heeft geleverd deze zomer!!!

SCC-J

Klopt en niet voor de eerste keer.

speculeter

Nu nog het nieuwe stadion!!

veteraan

Citaat van: speculeter op oktober 05, 2014, 12:24:09
Nu nog het nieuwe stadion!!

De gemeente zal een gebaar moeten maken, en met noodtribunes kom je er niet !

Eewal

Citaat van: veteraan op oktober 05, 2014, 14:23:46
De gemeente zal een gebaar moeten maken, en met noodtribunes kom je er niet !
ik snap niet wat je bedoelt..

veteraan

Om de opmars van Cambuur te bestendigen zijn structureel meer toeschouwers nodig. Het is onmogelijk voor de club om te investeren. Dus zou het van bestuurlijke slagvaardigheid getuigen om de club te ondersteunen in het vormen van een consortium dat wel een nieuwbouw of verbouw kan financieren !

Dokkumer

Citaat van: veteraan op oktober 05, 2014, 22:37:48
Om de opmars van Cambuur te bestendigen zijn structureel meer toeschouwers nodig. Het is onmogelijk voor de club om te investeren. Dus zou het van bestuurlijke slagvaardigheid getuigen om de club te ondersteunen in het vormen van een consortium dat wel een nieuwbouw of verbouw kan financieren !
Toeschouwers brengen in tegenstelling tot een jaar of 25 geleden relatief weinig geld in het laatje. Waar de grootste kneep qua financiële groei dus zit is in de buisenessruimtes, die puilen ook al gigantisch uit.

Uiteraard moet de totaalcapaciteit van het stadion wel omhoog.

John Hiatt

Weet je wat de beste beslissing van Van der Belt is geweest?

Het vrijstellen van arbeid van Alfons Arts!

PePe

Citaat van: John Hiatt op oktober 05, 2014, 23:21:19
Weet je wat de beste beslissing van Van der Belt is geweest?

Het vrijstellen van arbeid van Alfons Arts!
En Henk de Jong hoofdtrainer te maken.

mario

Citaat van: John Hiatt op oktober 05, 2014, 23:21:19
Weet je wat de beste beslissing van Van der Belt is geweest?

Het vrijstellen van arbeid van Alfons Arts!

Tsja, waar waren wij geweest wanneer Alfonske wel het seizoen af had mogen maken?

TopperM

In al die jaren dat hij hier zit heb ik één opmerking: aan het begin van het seizoen zei hij dat mocht vd laan of leeuwin vertrekken dat er dan één iemand van de twee blijft, en dat is niet gebeurd. Voor de rest Prima gozer die Cambuur er weer bovenop heeft gebracht.

Galdiano

Citaat van: TopperM op oktober 06, 2014, 09:13:59
In al die jaren dat hij hier zit heb ik één opmerking: aan het begin van het seizoen zei hij dat mocht vd laan of leeuwin vertrekken dat er dan één iemand van de twee blijft, en dat is niet gebeurd. Voor de rest Prima gozer die Cambuur er weer bovenop heeft gebracht.
[/quote

Zijn we minder geworden hierdoor? Nee! En zijn ook nog 750.000 rijker ;)
Hulde  _O_

Ik zat altijd te zeiken en te zeuren over Reijnen maar hij doet het perfect.
Ik zat verkeerd  ;)
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Yellow Army

Citaat van: TopperM op oktober 06, 2014, 09:13:59
In al die jaren dat hij hier zit heb ik één opmerking: aan het begin van het seizoen zei hij dat mocht vd laan of leeuwin vertrekken dat er dan één iemand van de twee blijft, en dat is niet gebeurd. Voor de rest Prima gozer die Cambuur er weer bovenop heeft gebracht.

Vd Laan wilde niet verlengen dus hebben eieren voor hun geld gekozen.
Area 58

Delamere

Het aantrekken van Gerald van den Belt is het allerbeste wat Cambuur ooit is overkomen. Hij  heeft de financiële en sportieve wanorde bij Cambuur weten om te buigen in een gezonde club, die voetbal speelt om je vingers bij af te likken. Iedereen in Nederland, behalve een handvol blinde boeren ergens verderop uit de provincie, houdt momenteel van onze club en van dit feestje is Van den Belt de grondlegger. Hulde voor deze man!