Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Telstar away

Gestart door D-to-f, augustus 03, 2023, 12:21:14

Vorige topic - Volgende topic

D-to-f

1e awayday van het seizoen.

Inferno-058

En direct een verplichte buscombi.

Grijskijkert

Citaat van: Inferno-058 op augustus 03, 2023, 12:22:27
En direct een verplichte buscombi.
Vrije verkoop voor de thuisvakken ;)
IN HENK WE TRUST!!!

Dokkumer

Citaat van: Grijskijkert op augustus 03, 2023, 12:23:59
Vrije verkoop voor de thuisvakken ;)
Rijmt ook uitstekend met de buscombi  :_spank
De echte, dat lees je :devil

Tom

Citaat van: Grijskijkert op augustus 03, 2023, 12:23:59
Vrije verkoop voor de thuisvakken ;)

Al bekend wanneer die begint?

TM

CiteerPOLITIE LEEUWARDEN FAALT ALWEER

Nadat politie Leeuwarden eerder door middel van een persbericht liet weten uitsupporters van Cambuur weer te willen begeleiden dit seizoen, lijken ze achter de schermen bezig met het tegenovergestelde. Op 18 augustus spelen we onze eerste uitwedstrijd van het seizoen tegen Telstar en waar de lokale driehoek van Velsen ons van harte welkom wil heten, heeft politie Leeuwarden de ontvangende gemeente dringend verzocht om een verplichte buscombi op te leggen. Een merkwaardig besluit en in onze ogen gebaseerd op helemaal niks. Er hebben zich immers in het verleden nooit incidenten voorgedaan tijdens onderlinge ontmoetingen.

Politie Leeuwarden heeft aangegeven dat wij ons als supporters weer opnieuw moeten bewijzen. Een vreemde uitspraak, omdat er tijdens uitwedstrijden nauwelijks incidenten zijn geweest de afgelopen jaren. Deze beslissing komt voort uit gebeurtenissen rondom thuiswedstrijden, iets wat compleet los staat van het bezoeken van uitwedstrijden.

Er wordt vanuit politie Leeuwarden zeer kortzichtig gedacht en hiervan zijn wij de dupe. Door dit beleid, en doordat de politie totaal niet bereidwillig lijkt, zijn wij bang voor een lang seizoen op het gebied van het bezoeken van uitwedstrijden. Indien politie Leeuwarden zich aan dit standpunt vasthoud dan vrezen wij voor misschien wel de slechtste uitsupportersaantallen in de historie van onze mooie club, omdat er door buscombi's in combinatie met verre afstanden naar uitwedstrijden en de vrijdagavond weinig supporters tijdig aanwezig kunnen zijn om een uitwedstrijd te kunnen bezoeken. Laten we hopen dat wij het bij het verkeerde eind hebben en politie Leeuwarden snel tot andere gedachten komt, zodat wij weer op enigszins normale wijze uitwedstrijden kunnen bezoeken. Voor zover dat mogelijk is in Nederland...

P.S. er is vrije verkoop voor de thuistribune.

Statement Cambuur Culture

Poetser

Citaat van: TM op augustus 04, 2023, 08:27:07
Statement Cambuur Culture

Je kan 100 statements maken. Maakt toch geen flikker uit, verspilde moeite

Gasgeve

Citaat van: Poetser op augustus 04, 2023, 08:31:55
Je kan 100 statements maken. Maakt toch geen flikker uit, verspilde moeite
Beter dan niks roepen en alles maar accepteren.

TM

Citaat van: Poetser op augustus 04, 2023, 08:31:55
Je kan 100 statements maken. Maakt toch geen flikker uit, verspilde moeite

Als CC dit niet publiceert dan weet niemand waar deze beslissingen vandaan komen. Door dit soort dingen juist te publiceren, komt er aandacht voor en wie weet heeft dat op een of andere manier effect. Het is in ieder geval belangrijk dat dit soort dingen niet stil blijven.

sunderland

Blijkt ook weer dat het een vies spel is. De politiek is een achterbaks wereldje.

papier

Als ik het statement lees dan waren we wel op vrij vervoer/autocombi welkom van de gemeente maar wil de politie hier niet aan meewerken mbt de begeleiding?

TM

Citaat van: papier op augustus 04, 2023, 10:16:14
Als ik het statement lees dan waren we wel op vrij vervoer/autocombi welkom van de gemeente maar wil de politie hier niet aan meewerken mbt de begeleiding?

Autocombi waarschijnlijk inderdaad. En daarnaast zou partybus welkom zijn. Net als voorgaande uitwedstrijden tegen Telstar. Maar politie Leeuwarden heeft de lokale driehoek Velsen anders geadviseerd en dat wordt natuurlijk overgenomen.

Voorstopper

Citaat van: TM op augustus 04, 2023, 10:38:09
Autocombi waarschijnlijk inderdaad. En daarnaast zou partybus welkom zijn. Net als voorgaande uitwedstrijden tegen Telstar. Maar politie Leeuwarden heeft de lokale driehoek Velsen anders geadviseerd en dat wordt natuurlijk overgenomen.

Onbegrijpelijk eigenlijk. Als jet het onderzoek van de KNVB mag geloven:

Zeven clubs hebben afgelopen twee seizoenen geen enkele geldboete gekregen. Dat zijn Almere City FC, AZ, SC Cambuur, FC Dordrecht, Excelsior, Go Ahead Eagles en Sparta. Ook de Jong-teams in de Eerste Divisie hebben geen straf opgelopen.

https://nos.nl/artikel/2485839-knvb-legde-sinds-corona-voor-tonnen-boetes-op-aan-voetbalclubs

Noordcambuur

Haha we zijn heel braaf  :thumbsup

666

Citaat van: TM op augustus 04, 2023, 10:38:09
Autocombi waarschijnlijk inderdaad. En daarnaast zou partybus welkom zijn. Net als voorgaande uitwedstrijden tegen Telstar. Maar politie Leeuwarden heeft de lokale driehoek Velsen anders geadviseerd en dat wordt natuurlijk overgenomen.

Vorig seizoen werden Groningen en Cambuur op 1 hoop gegooid met het begeleiden van de supporters. Politie Noord Nederland als ik het goed heb.
Hoe zit het nu met die Sikko`s... zij hebben zich, in vergelijking met ons, niet echt voorbeeldig gedragen de laatste thuiswedstrijden die mogen dan denk ik nergens meer heen.

ps Wat een waardeloze reden dat wij ons opnieuw moeten bewijzen  8P
Er gebeurd nooit wat bij uitwedstrijden.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander