Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

SC Cambuur - FC Emmen ( 11-08-23 )

Gestart door SaVaGe, juni 27, 2023, 20:11:05

Vorige topic - Volgende topic

SCC

Citaat van: janou op augustus 16, 2023, 14:49:11
Een elftal waarmee wij ons kunnen identificeren vind ik echt niets zeggen. Dit valt en staat met resultaat. Of je moet hierbij spelers uit regio bedoelen, dat zorgt voor identiteit. Termen als vechten voor je club heb ik helemaal niets mee. Die gasten doen altijd wel hun best, alleen is er soms een gebrek aan kwaliteit of staat het elftal niet goed gepositioneerd waardoor er geen druk op de tegenstander komt. In de wedstrijden dat er wordt geroepen ''Vechten voor je club'' maken ze juist vaak de meeste meters, puur omdat er veel te grote ruimtes ontstaan waardoor je telkens te laat bent en grote afstanden moet overbruggen. Dan lijkt het alsof ze niet willen, maar dan zijn de ruimtes te groot.
Misschien gebruik ik inderdaad identificeren niet juist. Maar waar het voor staat, de opvatting van Ultee, doel ik op. Bij Pep weet je: passing. Bij Simeone (Atletico) weet je: strijden. Bij Getafe weet je: gejank.
Peter Bosz: pressing, pass vooruit.

oost

Citaat van: SCC op augustus 16, 2023, 14:05:12
Dit doet me trouwens wel wat aan de politiek denken, de discussies over spelopvatting en hoe een staf daar invulling aan geeft. Dat zou toch een Netflix docu waard zijn.

Neem Wiebe Kooistra als voorbeeld: zo'n jongen is 17 jaar. Je actieve geheugen/ herinneringen over politiek (al is het maar met weinig interesse in de politiek, maar bijv via het jeugdjournaal), dat zal ergens vanaf zo'n jongen z'n 7-8 ste jaar zijn. Die heeft dus zijn hele leven Rutte als premier gehad. Maar hij zal Rutte later herinneren als de man van de persconferenties (covid) vermoed ik.

Maar over Rutte zal hij verder geen spectaculaire verhalen kunnen herinneren/ verzinnen, waarbij die op persoonlijk vlak bijzonder voor de dag kwam (affaires, rijden onder invloed, etc). Dat zegt natuurlijk wel wat. Ik ben geen Rutte aanhanger en heb ook geen VVD gestemd, maar wat ik ermee wil zeggen: zo'n man is jaren het mikpunt geweest, maar als je lijsttrekker bent van in dit geval een partij als de VVD, dan weet iedere nadenkende burger wel dat je nooit >60-65% van de partij opvattingen volledig steunt. Dan heb je vervolgens nog het fenomeen van coalities vormen, oftewel: uiteindelijk ben je het in je "eigen" kabinet waarschijnlijk voor 35-40% maximaal eens met de besluiten, maar je bent w?l het gezicht/ de verantwoordelijke hiervoor. Toch heeft hij nooit gezegd: "tsja, ik snap de kritiek, maar ik moet het ook maar gewoon zo doorgeven/ doorvoeren, etc".

Haakje naar Ultee, waarom ik de vergelijking trekt: bij zowel Rutte als Ultee is er ook geen persoon die kritiek uit op de inzet. Ze geven hun hele ziel en zaligheid voor hun opdrachtgever.

Ultee (terug naar voetbal) moest het doen met een bestaande (afglijdende) selectie, bestaande staf (met vaste taken, roosters, routines) en wordt daar net als Rutte volledig verantwoordelijk voor gehouden. Maar ook binnen een staf moet je soms compromissen sluiten, concessies doen, van je geloof afstappen, etc.
Ik hoop dat hij nu zijn "eigen partij" heeft kunnen samenstellen en nu qua opvatting en vaste patronen kan zien waarvoor het staat.



Is het vervolgens na 10 wedstrijden aan ons om zonder stemwijzer keuzes te maken (lees: conclusies te trekken) en ons minder door de publieke opinie te laten lijden. Haha, zo zijn we dan ook wel weer.

Haha hele leuke vergelijking  :thumbsup.
Echter grote  verschil is dat rutten tot 3x is weggestuurd en ongelooflijk maar weer tot 3x mocht terugkomen ondanks grove fouten (toeslagen etc).
Onze trainer heeft in een korte periode met heel aardig materiaal ook fouten gemaakt. Dat kan gebrek aan ervaring zijn of gewoon onkunde geen idee. Maar wat wel als een paal boven water staat is dat er geen enkele progressie in het spel te zien is.
Ik verwacht wanneer hij op deze voet verder gaat dat hij heel snel een motie van wantrouwen gaat krijgen. (Online heeft hij die al 10x gehad  :zweep)

poelie-lwd

Citaat van: R058 op augustus 16, 2023, 14:04:44
Ik zou dat graag van hem horen dan. Want er lijkt echt geen idee achter te zitten. Bij Henk en Sandor herken je het meteen. In de opbouw. Middenvelder loopactie in de diepte die de back dan op moet pakken waardoor een lange crosspass op de buitenspeler kan. Maulun die uitzakt en een hoge bal de 16 inspeelt, Jacobs die terugkopt en Muhren die afmaakt. Allemaal zo vaak gezien. Bij Ultee herken ik van zoiets helemaal niks qua vaste spelpatronen.

Geen speld tussen te krijgen  :thumbsup
Iedereen heeft recht op mijn mening.

sunderland

Citaat van: janou op augustus 16, 2023, 14:49:11
Een elftal waarmee wij ons kunnen identificeren vind ik echt niets zeggen. Dit valt en staat met resultaat. Of je moet hierbij spelers uit regio bedoelen, dat zorgt voor identiteit. Termen als vechten voor je club heb ik helemaal niets mee. Die gasten doen altijd wel hun best, alleen is er soms een gebrek aan kwaliteit of staat het elftal niet goed gepositioneerd waardoor er geen druk op de tegenstander komt. In de wedstrijden dat er wordt geroepen ''Vechten voor je club'' maken ze juist vaak de meeste meters, puur omdat er veel te grote ruimtes ontstaan waardoor je telkens te laat bent en grote afstanden moet overbruggen. Dan lijkt het alsof ze niet willen, maar dan zijn de ruimtes te groot.
bedoel herkenbaar spel. Ik heb dat vanaf januari niet kunnen ontdekken, geen spelpatronen iig

janou

Citaat van: SCC op augustus 16, 2023, 15:13:18
Misschien gebruik ik inderdaad identificeren niet juist. Maar waar het voor staat, de opvatting van Ultee, doel ik op. Bij Pep weet je: passing. Bij Simeone (Atletico) weet je: strijden. Bij Getafe weet je: gejank.
Peter Bosz: pressing, pass vooruit.

Eens. Alhoewel Atletico veel meer is dan alleen strijden, want ook dat is een containerbegrip. En wat je niet moet onderschatten bij deze elftallen, die zijn vaak beter dan de tegenstander waardoor alle opvattingen veel makkelijker zichtbaar zijn omdat de uitvoering beter is dan die van de tegenstander.

janou

Citaat van: sunderland op augustus 16, 2023, 16:35:49
bedoel herkenbaar spel. Ik heb dat vanaf januari niet kunnen ontdekken, geen spelpatronen iig

Ik heb het idee dat hij het veld vooral compact wou maken in eerste instantie om zekerheid in te bouwen. Dit ging ten koste van het initiatief in wedstrijden. Daarnaast als je veel verlies, gaat er blijkbaar ook veel fout want anders verlies je niet.

Maar ik ben met je eens dat er minder duidelijke patronen in leken te zitten. Maar dit zijn ook vastigheden die steeds beter worden naarmate de uitvoering vaker goed gaat. Daarom denk ik zou dit in de KKD in ook meer zichtbaar moeten zijn in mijn optiek. Ik vond de intentie met betrekking tot drukzetten wel goed afgelopen vrijdag. Tegenstander werd constant onder druk gezet.


papier

Citaat van: janou op augustus 16, 2023, 16:49:09
Ik heb het idee dat hij het veld vooral compact wou maken in eerste instantie om zekerheid in te bouwen. Dit ging ten koste van het initiatief in wedstrijden. Daarnaast als je veel verlies, gaat er blijkbaar ook veel fout want anders verlies je niet.

Maar ik ben met je eens dat er minder duidelijke patronen in leken te zitten. Maar dit zijn ook vastigheden die steeds beter worden naarmate de uitvoering vaker goed gaat. Daarom denk ik zou dit in de KKD in ook meer zichtbaar moeten zijn in mijn optiek. Ik vond de intentie met betrekking tot drukzetten wel goed afgelopen vrijdag. Tegenstander werd constant onder druk gezet.

Ik heb het idee dat Ultee vorig seizoen van alles heeft geprobeerd en daardoor eigenlijk niets echt heeft geprobeerd. Hij is verantwoordelijk voor het halve seizoen waar het spel ten hele is gedwaald. De degradatie stond natuurlijk al in de steigers toen hij kwam en hij heeft absoluut gedeeld in de malaise maar ik kan hem niet de schuld geven van de degradatie. Overigens kan ik niemand specifiek de schuld geven van degradatie, vorig seizoen was echt een wet van Murphy seizoen. Dat zou hij dit seizoen toch beter moeten doen. Hij heeft meer tijd en minder druk.

Tsjawat

Citaat van: Bankzitter op augustus 16, 2023, 12:12:20
Bij Slot inderdaad de kritiek dat alles door het midden ging en geen "voorzetten vanaf de achterlijn". Dat heeft hij toen ook prima uitgelegd dat dit onderbouwd was door data. Het zou Ultee ook wel helpen om een keer wat meer op de taktiek in te gaan.

Overigens heb ik echt de indruk dat de trage opbouw er nu vooral is door onzekerheid van de CV's. Even aarzelen en het moment van indribbelen is weer voorbij. Dan wil vKaam helpen terwijl hij daar inderdaad gewoon moet wegblijven. Net als vd Meer het duel niet aandurft omdat hij niet weet of hij rugdekking heeft.

Het heeft volgens mij allemaal te maken met angst dat bij een fout de restverdediging niet goed staat, terwijl ze juist dat risico moeten nemen om er eentje meer dan de tegenstander te scoren. Ga je op een gegeven moment 1 op 1 spelen dan wordt iedereen gedwongen met lef te spelen en ziet het al veel beter uit.
Klinkt heel logisch inderdaad. Alles begint bij de verdediging. Ik denk dat Sandor nadacht over aanvallen omdat de verdediging al stond. In zijn geval had wellicht Henk de verdediging neergezet. De nieuwe trainert heeft dat gedeelte nog niet staan. Kan wel snel gaan. 2 a drie wedstrijden in de zelfde samenstelling spelen achterin en het wordt al een stuk beter. 

janou

Citaat van: papier op augustus 16, 2023, 17:19:22
Ik heb het idee dat Ultee vorig seizoen van alles heeft geprobeerd en daardoor eigenlijk niets echt heeft geprobeerd. Hij is verantwoordelijk voor het halve seizoen waar het spel ten hele is gedwaald. De degradatie stond natuurlijk al in de steigers toen hij kwam en hij heeft absoluut gedeeld in de malaise maar ik kan hem niet de schuld geven van de degradatie. Overigens kan ik niemand specifiek de schuld geven van degradatie, vorig seizoen was echt een wet van Murphy seizoen. Dat zou hij dit seizoen toch beter moeten doen. Hij heeft meer tijd en minder druk.

Hier valt geen speld tussen te krijgen!  _O_

De Gast

Ik denk dat de druk er wel vol op staat. Bij Ultee, bij Uldrikis, Balk, Water, Bergsma, Tol, vd Meer. Die zitten nu met hoge verwachtingen. Ze m?eten leveren. Als dat binnen 5 wedstrijden niet gebeurt is de beer los.

richard

Citaat van: De Gast op augustus 17, 2023, 08:51:10
Ik denk dat de druk er wel vol op staat. Bij Ultee, bij Uldrikis, Balk, Water, Bergsma, Tol, vd Meer. Die zitten nu met hoge verwachtingen. Ze m?eten leveren. Als dat binnen 5 wedstrijden niet gebeurt is de beer los.

Bergsma gaat sws niet leveren die is geblesseerd.

sunderland

Citaat van: richard op augustus 17, 2023, 09:37:00
Bergsma gaat sws niet leveren die is geblesseerd.
naja hij speelt ook niet heel best. Duo Smand Tol is zeker niet best heeft het laatste half jaar wel uitgewezen