Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Fedde de Jong

Gestart door Huizen, juni 20, 2023, 19:06:23

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: Yellow Army op september 04, 2025, 13:05:46
Als het waar is dat de club of in dit geval Henk heeft gezorgd voor een contract bij de Graafschap kan ik me voorstellen dat hij geen geld heeft meegekregen. In elk ander geval is dit natuurlijk wel vanzelfsprekend

Ik nog steeds niet. Er zijn twee logische manieren dat zij contract nu ontbonden is:

1. Fedde heeft zelf opgezegd omdat hij een nieuwe baan heeft. Daarmee zou hij al zijn rechten verspelen als transitievergoeding of eventuele ww-rechten mocht er iets mis gaan
2. Er is een vaststellingsovereenkomst getekend.

Fedde heeft een zaakwaarnemer, die zijn werk niet doet als hij hier niet juridisch advies bij vraagt. Dan kom je altijd op punt 2 uit. Daarnaast zal elke jurist minimaal de transitievergoeding vaststellen, maar ik denk zelfs dat het meer is. Voor de duidelijkheid: juridisch had Cambuur een probleem en  niet Fedde. Dat Henk heeft gebeld met de trainer van De Graafschap is geen vrijwilligerswerk: het is een potentiele oplossing voor Cambuur

Yellow Army

#316
Citaat van: Lore op september 04, 2025, 16:02:55
Ik nog steeds niet. Er zijn twee logische manieren dat zij contract nu ontbonden is:

1. Fedde heeft zelf opgezegd omdat hij een nieuwe baan heeft. Daarmee zou hij al zijn rechten verspelen als transitievergoeding of eventuele ww-rechten mocht er iets mis gaan
2. Er is een vaststellingsovereenkomst getekend.

Fedde heeft een zaakwaarnemer, die zijn werk niet doet als hij hier niet juridisch advies bij vraagt. Dan kom je altijd op punt 2 uit. Daarnaast zal elke jurist minimaal de transitievergoeding vaststellen, maar ik denk zelfs dat het meer is. Voor de duidelijkheid: juridisch had Cambuur een probleem en  niet Fedde. Dat Henk heeft gebeld met de trainer van De Graafschap is geen vrijwilligerswerk: het is een potentiele oplossing voor Cambuur

Het is meer dan dat, het is werk naar werk begeleiding met in dit geval als resultaat een nieuw contract. Het overeenkomen van een vso is maatwerk en vooral onderhandelen. Een nieuw contract geregeld door Cambuur bij een andere werkgever (volgens de geruchten) zou zwaar meewegen in deze onderhandelingen. Daarnaast is het heel goed mogelijk dat Fedde gewoon voor optie 1 heeft gekozen in de wetenschap dat er een nieuw contract elders voor hem klaarligt ipv het lot te tarten en in het slechtste geval nog een jaar bij de beloften mee te moeten trainen. De zaakwaarnemer heeft hier natuurlijk ook geen enkel belang bij om Fedde sportief gezien nog verder achteruit te helpen.

Dus nogmaals; in de wetenschap dat er elders een nieuw contract klaarligt is het imo goed mogelijk dat hij zonder vergoeding is vertrokken
Area 58

sunderland

Maar hoe is het nu met Fedde gegaan?
Henk heeft Diekhuzen dus gebeld en zei die wil ik kwijt en die moet je nemen  :_schater
En Fedde zei tegen Cambuur ik hoef dat geld niet? :_schater

Yellow Army

Citaat van: sunderland op september 04, 2025, 18:11:29
Maar hoe is het nu met Fedde gegaan?
Henk heeft Diekhuzen dus gebeld en zei die wil ik kwijt en die moet je nemen  :_schater
En Fedde zei tegen Cambuur ik hoef dat geld niet? :_schater

Ik zou zeggen vraag Speculeter, die kan er vast een smeu?g verhaaltje van maken
Area 58

mark1989

Het is speculeren, maar daar doe ik graag aan mee.
Mijn redenering is dat het standpunt van Cambuur was dat Fedde geen plek meer zou krijgen bij de 1e selectie en dat cambuur had aangeboden om het contract te ontbinden met onmiddelijke ingang en dus zonder doorbetaling. Dat Fedde alleen wilde ontbinden tegen een afkoop/vergoeding. Beide partij kwamen daar dus niet uit.
Nu de Graafschap op de lijn is gekomen was het voor Fedde de keuze om het jaar af te maken bij jong cambuur of over te stappen naar de Graafschap. En voor dat laatste is dus gekozen en dus is het meest logische dat er geen doorbetaling of afkoopsom is betaald. Hooguit misschien 1 maandsalaris ofzo.


Lore

Citaat van: sunderland op september 04, 2025, 18:11:29
Maar hoe is het nu met Fedde gegaan?
Henk heeft Diekhuzen dus gebeld en zei die wil ik kwijt en die moet je nemen  :_schater
En Fedde zei tegen Cambuur ik hoef dat geld niet? :_schater

Wij kunnen in ieder geval niets kwaads meer zeggen over Fedde. Die geeft gewoon geld, waar hij recht op heeft aan Cambuur.
  :devil

Bankzitter

#321
Nou ja, Cambuur heeft ook keurig de mond gehouden over de reden van het vertrek en dat is best netjes als mijn vermoeden klopt.
Daardoor kan hij met schone lei bij De Graafschap de kleedkamer instappen

PePe

Het is best mogelijk dat Fedde bij de Graafschap minder kan verdienen, en dat Cambuur het aanvult tot het salaris wat hij normaal gesproken bij Cambuur zou hebben? Uiteindelijk een win-win situatie?

sunderland

Cambuur heeft Fedde dus een bedrag mee gegeven. Cambuur blij Fedde blij, 4 maandsalarissen mee en Feede tekende 2 dagen later bij Graafschap.

Lore

Citaat van: sunderland op september 04, 2025, 19:18:25
Cambuur heeft Fedde dus een bedrag mee gegeven. Cambuur blij Fedde blij, 4 maandsalarissen mee en Feede tekende 2 dagen later bij Graafschap.

Het is uiteindelijk handje-klap. En als Fedde niet meldt dat hij al bij de graafschap kan starten, is dat natuurlijk zijn goed recht

PePe

Citaat van: Lore op september 04, 2025, 19:39:41
Het is uiteindelijk handje-klap. En als Fedde niet meldt dat hij al bij de graafschap kan starten, is dat natuurlijk zijn goed recht

Henk heeft bemiddeld,  Cambuur wist er dus van.

Poetser

Hij is fut. Slotjeeeee

Lore

Citaat van: PePe op september 04, 2025, 19:44:01
Henk heeft bemiddeld,  Cambuur wist er dus van.

Dat weten wij niet. Henk heeft contacten gelegd, maar dat betekent niet perse dat zij wisten dat hij ging tekenen

diekhuzen

Wat een aandacht krijgt Fedde zeg..

Sakas

Citaat van: Lore op september 04, 2025, 16:02:55
Ik nog steeds niet. Er zijn twee logische manieren dat zij contract nu ontbonden is:

1. Fedde heeft zelf opgezegd omdat hij een nieuwe baan heeft. Daarmee zou hij al zijn rechten verspelen als transitievergoeding of eventuele ww-rechten mocht er iets mis gaan
2. Er is een vaststellingsovereenkomst getekend.

Fedde heeft een zaakwaarnemer, die zijn werk niet doet als hij hier niet juridisch advies bij vraagt. Dan kom je altijd op punt 2 uit. Daarnaast zal elke jurist minimaal de transitievergoeding vaststellen, maar ik denk zelfs dat het meer is. Voor de duidelijkheid: juridisch had Cambuur een probleem en  niet Fedde. Dat Henk heeft gebeld met de trainer van De Graafschap is geen vrijwilligerswerk: het is een potentiele oplossing voor Cambuur

In een VSO hoef je geen transitievergoeding op te nemen. Dus een bedrag tussen de ? 0,00 euro tot ? 100.000.000 is mogelijk (max transitievergoeding volgens arbeidsrecht is overigens ? 98.000. Dus het blijft speculeren en Cambuur zal hier geen mededelingen over doen. Ook in de jaarrekening zal dit vast weggepoetst worden onder de salariskosten. Dus we komen er nooit achter.
Laat sien ast foor Cambuur bist!