Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Voorbereiding 2022/2023

Gestart door Collingwood, mei 25, 2022, 16:43:20

Vorige topic - Volgende topic

Montana

#465
Geen hoogstaande wedstrijd. Zo spelen (in je uitshirt) op je Open dag, dat moet je als RKC zijnde maar willen.
Ik vond Cambuur de minst slechte. Ze wilden wel, maar het was z? voorspelbaar allemaal..
Sambissa op de rechtsbuiten kan echt niet. Hooguit linksbuiten of 3e linksback.
Smand viel mij positief op evenals Virginia. Uldrikis uit vorm, maar komt natuurlijk wel weer.
Einde bericht.



herr kunkel

Citaat van: Pisvlek op juli 30, 2022, 20:53:58
Ik wil het nog wel even rustig voor je opschrijven hoor, maar ja dan begrijp je het zelfs ook nog niet!
jij bent gewoon een boktor achtig sujet, dus je hoeft verder niets uit te leggen

Gronkowski

Een wedstrijd als die van vandaag, is lastig te beoordelen. Je mist nogal wat beoogde basisspelers en hebt op de buitens 2 jongens staan die daar van nature niet spelen. Als je dan tegen een ploeg speelt die met 5-3-2 de boel dicht timmert, en het veelal op de vleugel beslist moet worden, krijg je een wedstrijd als deze. Veel 1 op 1 duels en geen enkele gelukte actie of voorzet vanaf de vleugels. Smit wel weer lekker scherp voor de goal, dat wordt een topper. Positiespel en wil van Cambuur was (afgezien van begin 1e helft) wel prima gezien de omstandigheden.

herr kunkel


hobbes

Citaat van: herr kunkel op juli 30, 2022, 21:08:10
jij bent gewoon een boktor achtig sujet, dus je hoeft verder niets uit te leggen

Niet reageren, de enige reden waarom hij hier zit.

R058

Citaat van: SCC op juli 30, 2022, 20:55:14
Eerste seizoenshelft was, eerlijk is eerlijk, het spel met Boere op 9 ook beter.
Uldrikis wat speler betreft absoluut onze beste 9. Maar zoals eerder genoemd vind ik hem niet passen in ons systeem.
Maar met onze huidige buitens en ons gebrek aan snelle passing naar voren, heb ik met al z'n inzet ook wel met Roberts te doen.
Het spel in de eerste seizoenshelft was alleen beter, omdat de opbouw toen nog goed ging. De tweede seizoenshelft had elke ploeg door hoe we wilden opbouwen en ze lieten daarom onze backs en vooral Doke vrij. Ons spel leek daardoor nergens op en we kwamen bijna alleen via de lange bal aan het voetballen waar Uldrikis heel belangrijk in was. Boere kan die lange ballen juist minder goed vasthouden. Uldrikis is gewoon perfect voor ons als onze opbouw niet lukt.

herr kunkel

Citaat van: hobbes op juli 30, 2022, 21:21:00
Niet reageren, de enige reden waarom hij hier zit.
Thanks en idd. Ignore...

R058

Wat me het meest opvalt deze voorbereiding is hoe laag de intensiteit is. Langzame passing, totaal niet strak en ontzettend slap in de duels. Mag veel meer tempo en voorwaartse beweging in. Hopelijk gebeurt dit wel als de competitie begint en het echt ergens om gaat.

Bankzitter

Dat valt mij ook op. En dat heeft niks met kwaliteit te maken want ze hebben vaak genoeg laten zien wel hoog tempo te spelen(met name Hoedemakers).

EdsjeSCC

Citaat van: Montana op juli 30, 2022, 20:57:25
Ik vond Cambuur de minst slechte. Ze wilden wel, maar het was z? voorspelbaar allemaal..
Einde bericht.

Ik heb geprobeerd te kijken en ontdekken van de 'op een andere manier opbouwen van achteruit', waar ze het over hadden in de podcast. Daar was in ieder geval vandaag niets van te zien

michello

#475
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op juli 30, 2022, 20:53:39
Hij moet ze in de competitie maken, niet in de voorbereiding :|

Je meent het? Dan maar niet meer opstellen in de voorbereiding?  :_schater
Hij is nog niet zo scherp als vorig seizoen, misschien nog vermoeid?
Het is nog te vroeg om hem nu al te gaan wisselen, maar hij moet wel wat scherper gaan worden(Heeft Henk trouwens ook letterlijk gezegd in een interview). Smit legt ze er makkelijker in de afgelopen weken.

michello

Citaat van: R058 op juli 30, 2022, 21:27:09
Wat me het meest opvalt deze voorbereiding is hoe laag de intensiteit is. Langzame passing, totaal niet strak en ontzettend slap in de duels. Mag veel meer tempo en voorwaartse beweging in. Hopelijk gebeurt dit wel als de competitie begint en het echt ergens om gaat.

Ik vind dat we ook een echte type ?Rusnak? missen op het middenveld. Het is allemaal wat te houterig met Jacobs ?n Paulissen voor Hoedemakers. Ze zijn echt wel bruikbaar maar je mist gewoon wat extra?s.

Montana

Thomas Rier geblesseerd trouwens?

justremco

Citaat van: Montana op juli 30, 2022, 22:58:05
Thomas Rier geblesseerd trouwens?

Heeft in het begin wel meegetraind maar zag m de laatste weken niet meer dus vermoed inderdaad een blessure

sunderland

Dat uldrikus nog niet scoort komt ook doordat ie steeds uit de spits komt om het team (wat voor geen meter draait) te helpen. Hij voelt zich verantwoordelijk! Had het daar met nijp al over. In de combi was ie wel goed vandaag. Smand durft niks en speelt alles op save en te traag. Milan Smit blijft ook degelijk spelen en maakt uit het niks een goal. Als de var er was geweest hadden we een Penel gehad want hij schoot duidelijk tegen een hand( die was er anders ook in gegaan). Jacobs loopt weer bij een berg op, eerste helft neem die bal nu gewoon aan die hij kreeg binnendoor( hij struikelde weer half). Sambrissa lijkt wel een puppy komt ook niks vandaan. Vond ons middenveld wel aardig staan met Paulissen wat meer terug. Bangura word steeds niet begrepen, wat mist die Kallon. Balk aardige 2 e helft, die probeerde wat. Ons keeper kan alles volgens mij. Springt ook hoog bij corners en voorzetten. Ik las ergens dat het opvalt dat intensiteit zo laag is( valt mij ook op) maar wat denk je van rkc dan, dat was nog stukken trager in alles.