Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Engelse Premier League

Gestart door Holwerd voor Cambuur, april 16, 2013, 23:00:07

Vorige topic - Volgende topic

pvanbuijtene

Volg week!!!!

Liverpool - manchester city!

Ik kijk er naar uit..
Hoop echt dat liverpool wint en kampioen word!!

Clint

Mag van mij ook wel. Gun het De Raaf ook wel. Die jongen wacht er al zo lang op. 8)

Whoestemen


Galdiano

Citaat van: Whoestemen op april 07, 2014, 11:15:24
City Till I Die

Welke?

Enige club die ik redelijk volg is Hull City
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Holwerd voor Cambuur

Seizoenkaarthouders Hull City stemmen voor naamsverandering
Maandag, 7 april 2014 om 19:49

Assem Allam is sinds december 2010 de clubeigenaar van Hull City en is van plan om de clubnaam te veranderen in Hull Tigers, omdat City volgens hem 'nietszeggend' en 'te gewoon' is. Supporters kwamen direct in opstand, maar er blijken ook heel wat fans te zijn die een naamsverandering geen slecht plan vinden, zo blijkt uit een stemming.
/

De 15.033 seizoenkaarthouders van Hull konden laten weten of zij voor of tegen een naamsverandering zijn. In totaal brachten 5.874 fans hun stem uit en een kleine meerderheid (2.565 fans) koos voor de optie 'Ja voor Hull Tigers, met de familie Allam aan het roer van de club'. 2.517 fans kozen voor de optie 'Nee tegen Hull Tigers', het restant (792 fans) koos voor de optie 'Het maakt mij niet uit, ik blijf de club toch wel steunen'.

De 74-jarige Allam heeft al aangekondigd dat hij zal vertrekken als de clubnaam niet wordt veranderd en blijkbaar zijn er nog heel wat seizoenkaarthouders die willen dat de Egyptische zakenman bij de club blijft: ook al betekent dat een naamsverandering. Hull City werd in 1904 opgericht en staat momenteel keurig twaalfde in de Premier League.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Clint

Triest. Wie betaalt, bepaalt.

Len Cantello

Citaat van: Clint op april 08, 2014, 07:41:28
Triest. Wie betaalt, bepaalt.
Die gast is niet goed bij z'n hoofd. Snap ook niet dat er een nipte meerderheid voor die naamsverandering kan zijn. Ruikt naar fraude. 
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

gobo

Zat vanochtend nog even de samenvattingen van het Engelse voetbal te kijken op FOX. Het valt op dat in Engeland lang niet meer alle stadions gevuld zijn. Southampton, Aston villa, Manchester city en meer clubs hebben erg veel lege plekken op hun tribunes.
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

Clint

Klopt. Daarentegen zitten in verhouding in the Championship de stadions over het algemeen wel aardig vol. Zoals het nu staat volgend seizoen Leicester City en Burnley naar de Premier League. En nota bene Millwall staat op degraderen.

John Hiatt

Citaat van: Clint op april 09, 2014, 07:41:03
Klopt. Daarentegen zitten in verhouding in the Championship de stadions over het algemeen wel aardig vol. Zoals het nu staat volgend seizoen Leicester City en Burnley naar de Premier League. En nota bene Millwall staat op degraderen.

Ook daar zit het lang niet overal vol. Recessie heeft grote invloed op de kaartverkoop.

Clint

Ik zei daarom ook 'in verhouding'. Bournemouth (om maar een voorbeeld te noemen) zit altijd vol. Middenmootje. Yeovil (onderaan) ook aardig druk daar altijd. En zo zijn er nog wel een aantal.

Whoestemen

Citaat van: Clint op april 09, 2014, 08:06:19
Ik zei daarom ook 'in verhouding'. Bournemouth (om maar een voorbeeld te noemen) zit altijd vol. Middenmootje. Yeovil (onderaan) ook aardig druk daar altijd. En zo zijn er nog wel een aantal.

Heeft ook te maken met identiteit. Veel Engelse clubs gaan de verkeerde kant op. Hull bijvoorbeeld lijkt te zwichten voor het dreigement: anders trek ik de stekker eruit! Tsja, wat doe je dan? Die stemming gaat daarin ook net echt over de naamsverandering. Totale afhankelijkheid is gewoon slecht, zie Vitesse.

Sfeer wordt ook vaak minder, ik heb een zwak voor City sinds mid jaren 90. Een prachtige stadclub met heerlijk zeikende supporters. Altijd de potentie gehad, maar nooit gered. Dat geeft karakter. Op lagere niveaus prachtige sfeer. Manchester City heeft ook een prachtige historie. Nu is de club wereldwijd 'in de markt gezet'. Fanclubs in Aziƫ (ook door de eerder eigenaar) en de rest van de wereld. Perfecte social media en andere zaken, maar de sfeer wordt wel minder. Dan is de vraag natuurlijk of je uiteindelijk een 'Wiekens in je centrum wilt of een 'Kompany'. Wil je het laatste dan is het commerciƫle de (bijna) enige optie. De tijd met Wiekens was prachtig. Nu merk je pas weer dat het leeft als de derby op het programma staat. Toeristen in je stadion helpt nooit. Pas over een jaar of 10 a 20 gaan we zien of de premier league ooit weer van de lokale supporters wordt of dat alles een speeltje is geworden voor eigenaren.

Hoe dan ook :

TM

Citaat van: John Hiatt op april 09, 2014, 07:52:58
Ook daar zit het lang niet overal vol. Recessie heeft grote invloed op de kaartverkoop.

Niet alleen de recessie heeft er invloed op. Ook de enorme kaartprijzen die tegenwoordig gevraagd worden in de PL zijn belachelijk en houden veel mensen tegen. Ik ga over twee weken naar een kleine week Bournemouth. Wedstrijd van Bournemouth (championship), Portsmouth(second division) en Yeovil(championshion) bezoeken. Ik ben benieuwd hoe de sfeer daar is.

Whoestemen

We never win at home
and we never win away
We lost last week
and we lost today
We don't give a fuck
'Cos we're all pissed up
MCFC OK

CJ058

Citaat van: Whoestemen op april 09, 2014, 12:00:43
We never win at home
and we never win away
We lost last week
and we lost today
We don't give a fuck
'Cos we're all pissed up
MCFC OK
U wordt bedankt voor de bijdrage, tot ziens  :rodekaart