Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

MVV-Cambuur 11-10

Gestart door Tanjajeah, oktober 05, 2019, 09:53:19

Vorige topic - Volgende topic

PePe

Maastricht:

Pieter Nys (30) maakt geen deel uit van de MVV-selectie voor het duel tegen Cambuur, vrijdagavond.

De ervaren middenvelder kwam de afgelopen weken al nauwelijks in actie voor de Maastrichtenaren, maar mag vrijdag plaatsnemen op de tribune.
,,Om voetbaltechnische en -tactische redenen kies ik voor andere jongens op het middenveld", stelt MVV-trainer Fuat Usta. ,,We hebben een druk bezet middenveld. Iedereen moet nu knokken voor zijn plek. Vorige jaren was dat anders. Maar dat heb je met een brede selectie en zo gaat het in topsport. We zitten in een situatie dat iedereen in de spiegel moet kijken en bij zichzelf moet afvragen: 'Wat doe ik er voor en doe ik het allemaal goed?'."
Ook Maxime Gunst wordt opnieuw buiten de selectie gelaten. ,,Ik neem alleen spelers mee die ik kan gebruiken", zegt Usta over de Belgische linksback die dit seizoen nog geen minuten maakte voor MVV. ,,Op zijn positie heeft Maxime vier spelers voor zich."
MVV heeft een lange lijst afwezigen voor de strijd tegen de Friezen, die tweede staan op de ranglijst. De broers Shermar en Shermaine Martina zijn beiden op pad met het nationale team van Curaçao. Facundo Bonifazi is nog geblesseerd, Urho Nissilä heeft last van een liesblessure, Natanaël Frenoy is de afgelopen week ziek geworden en is in twee dagen vier kilo afgevallen. Joeri Schroijen is daarnaast geschorst. De Enes Mahmutovic en Lars van Meurs zijn al langer uit de roulatie en zijn nog steeds niet inzetbaar.
Vermoedelijke opstelling MVV: Bertrams, Vermijl, Van Acker, Mares, Last, Deom, Kot, Kostons, Goppel, Van den Hurk, Vlijter

PePe

Leeuwarden

Henk de Jong: "Focussen op eigen strijdplan en speelwijze"

Hoewel Henk de Jong en zijn mannen vorige week vrijdag de periodetitel aan zich voorbij moesten laten gaan, is er geen moment sprake geweest van chagrijn binnen het Cambuur Stadion deze week. Sterker nog, dankzij de klinkende 4-0 overwinning op Excelsior is de sfeer uitstekend te noemen. Morgenavond is het alweer tijd voor het volgende duel, uit tegen MVV Maastricht, en met onze hoofdtrainer blikken we vooruit.
Ten opzichte van vorige week kan De Jong tegen MVV weer beschikken over middenvelder Robin Maulun, die terugkeert binnen de wedstrijdselectie na twee duels schorsing. Maulun zal morgenavond in Maastricht echter op de bank plaatsnemen. De Jong: "Wanneer je twee wedstrijden op rij met ruime cijfers wint, heb je geen enkele reden om wijzigingen aan te brengen binnen de basis. Robin heeft de wedstrijden tegen Volendam en Excelsior zelf gezien en reageerde dan ook begripvol op deze keuze."
"En als iedereen fit is, hebben we veel te kiezen", vervolgt de oefenmeester. "Als ik iemand dan toch noodgedwongen moet vervangen, weet ik zeker dat we er niet minder van worden binnen de lijnen." Het lijstje met afwezigen is dan ook erg klein momenteel. "Doke Schmidt en Giovanni Korte zijn op de weg terug van hun blessure en Daniel Bouman is met Australië Onder 23 op trainingskamp in Qatar."
Met ruim driehonderd kilometer voor de boeg wacht SC Cambuur morgen een lange reis richting Zuid-Limburg. Aan dit soort randzaken heeft De Jong echter geen boodschap. "We zijn bewust bezig dit soort dingen niet ter sprake te laten komen binnen de groep en focussen ons op hoe we als ploeg voor de dag komen morgen. We kijken dan ook niet naar de tegenstander, maar naar ons eigen strijdplan en speelwijze."
De aftrap van MVV – SC Cambuur is morgenavond op een iets later tijdstip dan gebruikelijk, namelijk om 20.45 uur. Voor de thuisblijvers is duel live te volgen via Fox (Sports 1), de radioverslagen van Omrop Fryslan

thankyou

"We kijken dan ook niet naar de tegenstander, maar naar ons eigen strijdplan en speelwijze."
Zo mag ik het horen!!! ??? op naar de koppositie
Cambuur, Beer & Loyal Mates

RotterdamLeeuwarden

Aanwezig in Maastricht met 2.
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Noordcambuur

Nou dat Daniël Bouman op toernooi is in het buitenland krijgen we daar ook vergoeding voor weet iemand dat ook.

moodygrunn

Citaat van: Noordcambuur op oktober 11, 2019, 16:44:20
Nou dat Daniël Bouman op toernooi is in het buitenland krijgen we daar ook vergoeding voor weet iemand dat ook.

Voor A-interlands wel, dus ik denk dat er ook wel zoiets is voor U-23
In Henk en Sandor we trust

speculeter

Hou op joh.
We hebben geld zat :_schater

Destroyer

** Poolwinner 18/19 - 21/22

zeewolde

Wachten is op de 1=0 zo. Lekker slappe hap achterin en vooral Mac tot nu toe

Treb

Onherkenbaar eerste kwartier

Destroyer

MVV weet rete goed wat hun taak moet zijn. Druk zetten. Op dit moment lukt dat aardig bij hun maar moet maar zien of ze dat volhouden. Cambuur onherkenbaar tot nu toe.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Cambuur Groningen

Citaat van: Treb op oktober 11, 2019, 21:01:00
Onherkenbaar eerste kwartier
wel herkenbaar maar in veel te laag tempo, maar komt wel goed

oostside

Is dit het 2de elftal van Cambuur??? Ik herken ze niet.... erg matig...

AL

Zeer slordig Cambuur.
MVV gevaarlijker en wachten op 1-0

speculeter

Het lijkt of ze er te makkelijk over denken.