Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Doke Schmidt

Gestart door Stiens, juli 23, 2019, 12:05:54

Vorige topic - Volgende topic

Huizen

Citaat van: Bussum op februari 17, 2021, 12:07:39
Voor mij is het onbegrijpelijk hoe vaak hij de bal verkeerd inspeelt en/of zo'n ziekenhuisbal terug geeft aan Stevens. Je zag de boosheid na die verkeerde bal bij zichzelf, dus hopelijk leert hij ervan en gaat het de aankomende wedstrijden beter.

Het loopt dit seizoen gelukkig (!) vaak met een sisser af. Maar och och och je moet dit in de Eredivisie doen volgend jaar

Toch mooi hoe dit kan veranderen. Respect hoor Schmidt!!  |:)

Treb

Die kleun in de 30e minuut ofzo. Bam!  :_schater

Heerlijk.

Collingwood

#362
Mede dankzij strijders als Doke maar ook Bangura staat er ondanks een aanvallend spelconcept toch een vrij degelijke verdediging. Is ook heel wat waard, al voegt Doke in balbezit misschien wat minder toe dan bijvoorbeeld Bangura. Ik snap in ieder geval heel goed dat ze alleen een rechtsback wil(d)len halen als die beduidend beter was.
Kalmte alleen kan u redden.

Huizen

Citaat van: Treb op augustus 30, 2021, 12:10:54
Die kleun in de 30e minuut ofzo. Bam!  :_schater

Heerlijk.

Was echt genieten. Past ook perfect bij ons stadion, sfeer en club  _O_

Bankzitter

Mooi om te zien dat spelers waarbij nog een klein (of groot) vraagteken stond, toch goed meekunnen een stapje hoger.
Groningen. PSV en Twente waren prima tegenstanders om te zien dat Kallon , Maulun en Doke het ook in de erdedivisie kunnen.
Zelfs Breij valt me niet echt tegen, al is dat geen basis materiaal.

gobo

Ijzersterk wederom. Af en toe een foute pass, maar hoe hij er in de eerste helft een paar keer in ramt deed zij tegenstander  heel voorzichtig zijn. Hulde
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

Noordcambuur

Citaat van: gobo op september 11, 2021, 22:26:00
Ijzersterk wederom. Af en toe een foute pass, maar hoe hij er in de eerste helft een paar keer in ramt deed zij tegenstander  heel voorzichtig zijn. Hulde
klopt helemaal... |:)

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: gobo op september 11, 2021, 22:26:00
Ijzersterk wederom. Af en toe een foute pass, maar hoe hij er in de eerste helft een paar keer in ramt deed zij tegenstander  heel voorzichtig zijn. Hulde
en die pass op mees, toen hij de paal schoot, erg scherp
Henk, held, bedankt

Josli

Dit begint toch zo langzamerhand wel een fenomeen te worden. Gaat nu ook nog assists geven. Waar moet dit eindigen. Een liedje verdiend hij wel wat mij betreft...

Trainert!

Doke is lekker bezig. Goed gedaan kerel!

Yellow Army

Doke is de boer van Leeuwarden
Area 58

Grijskijkert

#371
Doke Schmidt staat niet langer op achterstand

Een staande ovatie en een brede lach. Wie Doke Schmidt tegen Heracles zag voetballen, weet dat hij goed in zijn vel zit.



Johan Stobbe • Vandaag, 07:00 • Sport


Nee, kippenvel had hij niet toen hij donderdagavond een kwartier voor tijd werd gewisseld. Doke Schmidt baalde vooral dat hij vanwege zijn gevoelige hamstring naar de kant moest. De staande ovatie die de verdediger van SC Cambuur ten deel viel, zorgde er echter voor dat hij toch met een goed gevoel op de bank ging zitten. ,,Mooi dat er waardering is.''

Die jongen van Heerenveen

Natuurlijk wist Doke Schmidt dat zijn komst 2,5 seizoen geleden bij een deel van de Cambuur-aanhang gevoelig lag. Hij was immers die jongen van Heerenveen. ,,Dan sta je misschien al wel met 1-0 achter.'' Die achterstand heeft Schmidt weggepoetst. Hij is hard op weg om in Leeuwarden een nieuwe cultheld te worden.
De passie waarmee hij speelt, wordt gewaardeerd op de tribunes. Schmidt verzaakt nooit en gaat elke wedstrijd volle bak. ,,Dat moet ik ook, want als ik op 80 procent of zelfs op 95 procent speel, haal ik mijn niveau niet.'' Hij wil er wel bij aantekenen dat hij niet alleen een fysieke speler is. ,,Ik ben op voetbal gegaan omdat ik het zo leuk vind om met de bal te spelen.''

Persoonlijk feestje

Daarom genoot hij twee weken geleden ook zo van het doelpunt van Jamie Jacobs tegen Go Ahead Eagles. De assist was van Schmidt, die eindelijk eens een rush buitenlangs beloond zag worden met een doelpunt. ,,Daar trainen we vaak op en het was nog niet gelukt.'' Met Michael Breij vierde hij voor de fanatieke aanhang even een persoonlijk feestje.

Ook donderdag straalde Schmidt. Vooral op het moment dat zijn directe tegenstander de bal over de achterlijn liep en een corner wilde. De Cambuur-verdediger schaterlachte bijkans. ,,Ze zeggen hier elke dag dat je plezier moet hebben, anders kun je niet goed spelen.'' Naar zijn zin heeft Schmidt het bij Cambuur. De club past bij hem, precies zoals Henk de Jong en Foeke Booy hem 2,5 jaar geleden voorspiegelden.

'Dan ben je het lulletje'

Plezier was zaterdagavond na de 9-0 oor wassing tegen Ajax in de Johan Cruijff Arena wel even ver te zoeken, erkent Schmidt. ,,Dan ben je toch even het lulletje. Maar we hebben een nuchtere groep en zijn niet in de war geraakt.'' De rechtsback zag dat in aanloop naar Heracles al. ,,Met verstand hebben we revanche genomen.''

Lang nagenieten was er echter niet bij. Schmidt moet zorgen op tijd fit te worden, want zondag wacht in Rotterdam Sparta alweer. Op Het Kasteel hoopt Cambuur de seizoenstart, die ondanks de zeperd in Amsterdam met 9 punten uit 6 wedstrijden gewoon prima is, een passend vervolg te geven.

De Jong kon een dag na de wedstrijd nog weinig over de opstelling zeggen. Maar hij verwacht dat iedereen die tegen Heracles speelde fit is. Erik Schouten is nog altijd niet inzetbaar. De Jong verwacht zaterdag wel Maxim Gullit en Marco Tol terug op de training. Als die laatste fit is, is de kans groot dat hij weer in het centrum van de verdediging gaat spelen.
IN HENK WE TRUST!!!

denistel

cruciale ingreep ook weer gister anders scoort smeets op zeker

D.H.Skolten

Ik ben zeker 180 graden gedraaid in mijn mening over Doke sinds hij hier kwam. Hij heeft ook zo'n aanstelijke lach, heerlijk!

sunderland

Citaat van: D.H.Skolten op september 27, 2021, 06:51:45
Ik ben zeker 180 graden gedraaid in mijn mening over Doke sinds hij hier kwam. Hij heeft ook zo'n aanstelijke lach, heerlijk!
nou nou Kest et ook overdrijven hè Skolten.