Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Robin Maulun

Gestart door Collingwood, juni 17, 2018, 16:25:29

Vorige topic - Volgende topic

De Gast

Moet spelers hebben waar hij de bal aan kwijt kan. Kon toch gister een paar keer mooi uithalen maar lijkt het niet meer te durven omdat hij geen schot in de benen heeft.

Lowieke

Citaat van: De Gast op februari 27, 2022, 12:16:51
Moet spelers hebben waar hij de bal aan kwijt kan. Kon toch gister een paar keer mooi uithalen maar lijkt het niet meer te durven omdat hij geen schot in de benen heeft.

Hij schoot wel twee keer. een keer recht op de keeper en een keer net naast.

Bernardo

Maulun krijgt plek in Frans sterrenteam na derby

Johan Stobbe

Robin Maulun is in vier jaar tijd een beetje Leeuwarder geworden. Hij heeft SC Cambuur voor altijd in zijn hart gesloten, maar de 25-jarige Fransman staat open voor een stapje hogerop.
Wat hebben Kylian Mbapp? en Robin Maulun gemeen buiten het feit dat ze beiden Fransman zijn? De middenvelder van SC Cambuur twijfelt geen moment. Het is hem niet ontgaan dat de toonaangevende Franse sportkrant L??quipe hem na de derby tegen SC Heerenveen heeft opgenomen in het sterrenteam van Franse spelers.

Zijn telefoon stroomde vol met berichten uit Frankrijk en ook op Twitter regende het reacties. Van (oude) bekenden en volslagen vreemden. Maulun schiet in de lach. ,,Iemand zette in de reacties ?Cambuur? Is dat een club uit India ofzo????

De Franse spelmaker kijkt even op het A4?tje voor zijn neus, met daarop het Franse sterrenteam. ,,We staan nu op de kaart tussen de grote clubs??, zegt hij trots. Naast Cambuur staan er spelers op van onder andere AC Milan, Galatasaray, Lyon en Besiktas.

Maulun is geposteerd als rechter middenvelder. Vlak voor hem staat Mbapp?, de sterspeler van Paris Saint-Germain en het Franse nationale elftal. ,,Ik zei al tegen mijn familie dat ik alle ballen wel op Mbapp? geef.??

Zijn spel in de derby is opgevallen. Ook in zijn geboorteland. Op de tribune in het stadion loopt Erik Schouten voorbij. Hij kijkt naar het papier en schudt lachend zijn hoofd. ,,Een penalty raak schieten en dan meteen in het sterrenelftal??, grapt hij. ,,Ho ho, telt mijn assist niet???, riposteert Maulun.

Er verschijnt een gelukzalige glimlach op Mauluns gezicht. ,,Dat heb ik de hele week al als ik terugdenk aan de derby.?? Natuurlijk zorgde de ultralate gelijkmaker voor teleurstelling, maar een mooiere wedstrijd heeft de Fransman nog niet gespeeld in zijn loopbaan.

En dan was hij ook nog eens belangrijk. Eerst benutte Maulun de strafschop die de 2-2 op het scorebord bracht, in de vierde minuut van de extra tijd gaf hij de assist waaruit Mitchel Paulissen de 2-3 scoorde. ,,Ik dribbelde en dribbelde, gaf ?m aan Mitchel en zag dat-ie heel veel tijd had. Met zijn schot wist ik dat het een doelpunt zou worden.??

Die treffer leek de winnende en zorgde voor euforie die hij nog niet eerder voelde. Maulun toonde het embleem van Cambuur aan de supporters. ,,De club en de supporters gaven mij de kans om me hier te ontwikkelen, nu geef ik ze wat terug. Ik kende het belang van de derby, dat voedde me. Als kind droomde ik van het spelen van dit soort wedstrijden.??

Wat had hij de fans graag een overwinning gegund, maar het ging in de laatste 50 seconden alsnog mis. ,,Als je de wedstrijd terugkijkt, was een gelijkspel wel terecht??, zegt Maulun. ,,Maar als je er z? dichtbij bent, is de teleurstelling groot. Ik kon die nacht niet slapen van de adrenaline. Deze krankzinnige wedstrijd ga ik nooit weer vergeten.??

Na afloop sprak hij met Kevin Diaz, de oud-speler van Cambuur die tegenwoordig in Frankrijk sportjournalist is. ,,Hij heeft de wedstrijd gezien en heeft nog altijd spijt dat hij de derby nooit heeft gespeeld.??

Maulun wil de derby ook graag nog eens in een vol Cambuur-stadion meemaken. Of het ervan komt? Hij weet het niet. Vier jaar geleden streek hij in de zomer als grote onbekende neer in Leeuwarden, tegenwoordig valt zijn spel ook op bij de grote sportkrant in Frankrijk. Het zorgt ervoor dat hij ook in zijn vaderland op de radar van clubs komt te staan.

Vooropgesteld, Maulun hoeft niet per se weg. Er is ook (nog) geen sprake van. Hij heeft in Leeuwarden nog een contract voor een jaar en woont in de stad met zijn Leeuwarder vriendin. ,,Zij is bereid me te volgen als ik ergens anders naartoe ga??, zegt hij. ,,Al is er klaar voor zijn iets anders dan het daadwerkelijk doen.??

Terug naar Frankrijk hoeft Cambuurs spelmaker niet per se. ,,Maar ik droomde als kind ook van spelen voor grote clubs in grote stadions. Als ik hogerop kan en het totaalplaatje voelt net zo goed als hier bij Cambuur, dan sta ik er wel open voor.??

Maulun weet ook dat de Leeuwarder eredivisionist deze zomer nog wat kan verdienen aan een vertrek. ,,Maar ik blijf hier ook graag. Cambuur is goed voor me.??

Hoe dan ook is Robin Maulun nog niet klaar bij Cambuur. Hij wijst op de strijd om plaats acht. Cambuur staat weliswaar dertiende, maar het verschil met FC Groningen dat nu op de Europese play-offplek staat, bedraagt slechts twee punten. ,,We kunnen van een heel goed seizoen nog altijd een ongelooflijk seizoen maken

Collingwood

Absolute masterclass vandaag.
Kalmte alleen kan u redden.

AL

Noordcambuur

Klopt vandaag goed maar er zijn meer wedstrijden dan alleen tegen Groningen.

AL

Citaat van: Noordcambuur op mei 15, 2022, 17:23:47
Klopt vandaag goed maar er zijn meer wedstrijden dan alleen tegen Groningen.

Over het hele seizoen voor mij ook de beste middenvelder hoor.

Noordcambuur

Citaat van: AL op mei 15, 2022, 17:28:41
ben ik niet met je eens Mees :thumbsup

Specuveter

Citaat van: Collingwood op mei 15, 2022, 16:56:55
Absolute masterclass vandaag.
Die bal op Paulissen waar de penalty uit komt...
Subliem!

sunderland

Citaat van: AL op mei 15, 2022, 17:28:41
nou dat vond ik niet

AL

1e seizoenshelft Mees.
Die was 2e seizoenshelft vaak (ook door omstandigheden) niet best.
Maulun ook paar zwakke potjes, maar vaak wel voldoende en af en toe subliem.
Maar maakt ook niet uit. We hadden altijd moeten spelen met de 3 van vandaag. Prima middenveld zo.

Lowieke

Aan de bal de beste middenvelder zonder bal niet.

LWD vak 7

Om 21.00 is er een documentaire op ESPN 1 over Robin Maulun en David Sambissa getiteld bloedbroeders

Noordcambuur

Pisvlek

Heeft zojuist getekend bij DKV hoor ik net..