Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Marcel Keizer

Gestart door Galdiano, februari 12, 2016, 17:49:21

Vorige topic - Volgende topic

moodygrunn

Citaat van: DK op februari 15, 2016, 20:35:52
Prima stuk idd! Lees ook deze maar eens:

https://decorrespondent.nl/3483/Dit-is-de-reden-waarom-het-Nederlandse-voetbal-zo-weinig-voorstelt-en-Oranje-zo-slecht-speelt/178538580-0606ebc7


Wordt precies uitgelegd wat er mis is met het Nederlandse voetbal, en Cambuur wordt met name genoemd. Hoop dat Keizer ook mee leest.

In dit artikel ook nog een mooie opmerking van Guardiola over de U-beweging. Past mooi in combinatie met het balbezit op eigen helft.
https://decorrespondent.nl/3980/Manchester-Citys-volgende-coach-is-dol-op-verdedigen-en-heeft-helemaal-niets-met-tiki-taka/351466496700-ddface6e
Citeer
Guardiola voert het hele seizoen een oorlog tegen het gevaar van 'de U-beweging:' dat de bal in een U-vorm van de linksback, schuin naar achter naar de ene centrale verdediger, breed naar de andere centrale verdediger, en dan weer schuin naar voren naar de rechtsback gaat – en weer terug. De ploeg heeft balbezit, maar is geen meter opgeschoten, terwijl de verdediging van de tegenstander met elke zinloze tiki-taka-pass ingegravener raakt.
In Henk en Sandor we trust

666

Nou Marcel Keizer, ik hoop dat je naar PSG Chelsea zit te kijken. Ik zou graag het positiespel van PSG bij Cambuur willen zien, ga daar maar lekker op trainen en we blijven er in  :devil.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

poelie-lwd

Citaat van: 666 op februari 16, 2016, 21:20:46
Nou Marcel Keizer, ik hoop dat je naar PSG Chelsea zit te kijken. Ik zou graag het positiespel van PSG bij Cambuur willen zien, ga daar maar lekker op trainen en we blijven er in  :devil.

Onmogelijk. Wij hebben geen type Veratti  ;)
Iedereen heeft recht op mijn mening.

El Ma-kri-niii

Citaat van: poelie-lwd op februari 16, 2016, 21:30:52
Onmogelijk. Wij hebben geen type Veratti  ;)
Als PSG het zonder type-Barto kan, kunnen wij het zonder type-Verratti :D

poelie-lwd

Zlatan of Barto, ik zie het verschil niet  :zweep
Iedereen heeft recht op mijn mening.

moodygrunn

Citaat van: poelie-lwd op februari 16, 2016, 21:41:10
Zlatan of Barto, ik zie het verschil niet  :zweep

Pff die Lucas Moura is hun Rosheuvel....lekker hard draven...
In Henk en Sandor we trust

Vedetski

Zlatan en Barto zijn stuk voor stuk fenomenen.

Elk in hun eigen vakgebied, dat wel.  :)
:koffie

DayDreamer

'Spelers lieten De Jong in de steek bij Cambuur, discipline was ver te zoeken'

Coach Henk de Jong heeft er inmiddels lang en breed de brui aan gegeven bij SC Cambuur, nadat hij een keertje 's nachts wakker werd en ging mijmeren over zijn toekomst. Het liep en loopt ook niet bepaald lekker in Leeuwarden en De Graafschap staat inmiddels boven de Eredivisie-laagvlieger. Daar komt nog eens bij dat de spelers van Cambuur hun coach ook niet echt hielpen.

Het blad Voetbal International schrijft namelijk op woensdag: "De opluchting van de opgestapte trainer komt vooral vanuit de teleurstelling die hij dit seizoen geregeld heeft gevoeld. De Jong was niet te spreken over de discipline van sommige spelers. Geregeld kwamen er voetballers te laat, boetes et cetera hielpen niet meer. Het zelfcorrigerend vermogen in de selectie is niet groot en dat heeft ook te maken met het gebrek aan leiders."

De VI gaat verder: "Etiënne Reijnen was dat wel, maar de verdediger vertrok na één speelronde naar FC Groningen. Topscorer Bartholomew Ogbeche was het ook. De spits was ontevreden over het aankoopbeleid van Van der Vegt en vertrok naar Willem II. De huidige selectie mist karakters. Zo manifesteert de Ier Jack Byrne zich bijvoorbeeld op een wijze die bij collega's ergernis oproept. Dat is de eerste taak voor de nieuwe trainer Marcel Keizer. Alleen als hij van deze selectie in de resterende elf wedstrijden een hecht team maakt, kan SC Cambuur degradatie afwenden."


DayDreamer

Als je bovenstaande leest is het wel duidelijk waarom een Berisha bijvoorbeeld nooit speelt.

Verder heeft Keizer ook gezegd dat "voor mensen die alleen aan zichzelf denken geen plek is"

Denk dat een Byrne weleens geslachtofferd kan gaan worden, ook omdat hij op de training heel nadrukkelijk met Streek - Vloet- Hoefdraad is bezig geweest.

Ben heel benieuwd naar de opstelling komende zaterdag. Als spelers niet mee willen, geen discipline hebben, mogen ze ervan mij naast gezet worden, ongeacht wie het is.

El Ma-kri-niii

Er naast gezet worden is het minste. Als Byrne echt zo'n rotte appel blijkt te zijn, graag op het eerste vliegtuig terug naar Manchester aub. Misplaatst vedettegedrag hebben we niks aan.

Montana


Scc01

Kon je eigenlijk ook wel een beetje zien tijdens een interview onlangs waar Berisha en Byrne in voor kwamen. Net even iets teveel uit de hoogte. Helaas

runner 1

In  en in triest als je waar dan ook de kantjes er af loopt dan is het einde oefening .

Waarvan akte

Bankzitter

Dat er geen hiërarchie in de selectie is, was al langer duidelijk. Ook op het forum vliegen wekelijks de opstellingen om de oren. Geen speler heeft een onomstreden basisplaats.

Normaal ontstaat die hiërarchie op natuurlijke wijze, maar er was geen vaste basiself met name door blesures. En daarbij veel huurlingen.
Daarnaast zijn er ook eigenlijk geen natuurlijke leiders in de groep, te veel spelers die zelf met vorm of fitheid worstelen.
Bakker pakte het wel goed op, verscheen zelfs op trainingskamp maar raakt weken geblesseerd.
Overgoor leek gebukt te gaan onder de aanvoerders band.
Nienhuis blunderde net wat te vaak en kwam op de bank.
Barto,vd Streek,Vytas en Peersman zijn wel prima profs maar die hebben weer net te vaak ruzie met de bal.
Voor de rest blijft er dan niet veel over.
Monteiro komt net kijken en ziet er uit als een A-junior.
Narsingh, ook absoluut geen leiderstype. Met alle respect voor deze spelers, we hebben eigenlijk niemand die een ander op zijn plek kan zetten op of buiten het veld.

Natuurlijk is de TD, TS en spelersgroep er allemaal medeschuldig aan als de dicipline wegzakt door genrek aan leiders maar dat sluipt er door de omstandigheden  in.
"Geforceerd"een leider aanwijzen (Barto. Peersman?) werkt vaak ook niet.

Beste wat Keizer kan doen is een dikke streep onder het seizoen tot toe zetten. Met een groep van ong. 18 spelers door met enige doel om 1 punt meer dan de Graafschap te halen.
Hopelijk kan er nu eindelijk een serie met een vaste speelwijze en basiself worden gespeeld.