Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Tom Hiariej rugnummer 24

Gestart door marrumer, januari 11, 2016, 14:43:54

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Citaat van: Collingwood op januari 11, 2016, 16:34:28
Nu bevestigd door Cambuur. Komt op huurbasis tot het einde van het seizoen, geen optie tot koop.



http://cambuur.nl/nieuws/tom-hiariej-op-huurbasis-naar-sc-cambuur/
Ben benieuwd of Wiekie wat te melden heeft over deze overenthousiaste foto :_schater

el haj

Citaat van: Treb op januari 11, 2016, 16:41:31
Mooi logo op de noordtribune. .

:_schater




't Is een wapen trouwens.

Vedetski

Citaat van: el haj op januari 11, 2016, 17:27:59
:_schater




't Is een wapen trouwens.

Haha inderdaad, zo met de vorm van een baksteen  8P
:koffie

Vedetski

Mooie aanwinst overigens, prima back met een goede mentaliteit die we nodig hebben in de huidige situatie.

Hopen dat de verdediging met de 2 nieuwe aanwinsten een stuk verder is en we kunnen voortborduren op de laatste 2 gewonnen wedstrijden. Dan kan het nog wel eens een mooie 2de seizoenshelft worden!  :y
:koffie

Bankzitter

#34
Eerlijk gezegd is hij me nooit zo opgevallen, maar dit soort spelers wort ook vaak onderschat.
Lijkt me weer zo'n goedlachse vrolijk jongen als Vytas en Hooutkoop, dus in ieder geval goed voor de sfeer. Daarbij ook de nodige ervaring en op meerdere posities inzetbaar, allemaal postief. Eigenlijk een defensieve middenvelder die ook back kan spelen, dus ben benieuwd of we nog met een extra verdediger verrast worden de komende weken.

Wat voor type voetballer is het? Eentje die hard de duels aangaat met een goede basistechniek zoals El Makrini of meer positioneel/opbouwend zoals Bakker en Overgoor?

fred

Welkom  |:)
Zeer benieuwd naar deze halve aanwinst.

Geelblauwstiens


Galdiano

Overal waar ik lees of hoor zeggen dat hij niet goed is op de back, maar juist goed in de rol van Makrini.

Waarom niet een speler die van orgine een pure back is?m

Desondanks welkom Tom! Aan je inzet zal het niet liggen!  |:)
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

fred

Inderdaad, dat viel mij ook al op.

Bill Shankly

Welkom.   
Ik verwacht er veel van

Tanjajeah

#40
Citaat van: Galdiano op januari 11, 2016, 18:36:43
Overal waar ik lees of hoor zeggen dat hij niet goed is op de back, maar juist goed in de rol van Makrini.

Waarom niet een speler die van orgine een pure back is?m

Desondanks welkom Tom! Aan je inzet zal het niet liggen!  |:)

Hij is juist van origine een verdediger (een centrale zelfs), later op de rechtsback beland en nog weer later als verdedigende middenvelder.

AL

Prima verdedigende middenvelder.
Als back niet denderend, maar wel beter dan wat we nu hebben.

denistel

speelde 80% van zijn wedstrijden toch op de rechtsback bij groningen.

degelijke speler vrij fel en ook opkomend.die we hebben we nodig lijkt mij.

Marc S

Hij heeft er in iedergeval wel zin in aan die foto te zien

Collingwood

Cambuur huurt met Hiariej back met overzicht

Albert Rusnák en Etiënne Reijnen gingen van SC Cambuur naar FC Groningen. Na Martijn van der Laan bewandelt ook Tom Hiariej de omgekeerde weg.

Van der Laan kwam aan het begin van het seizoen (op huurbasis) en wordt nu gevolgd door de 27-jarige Tom Hiariej (spreek uit als Hiejaariee). Eergisteren was hij nog met FC Groningen op trainingskamp in Zuid-Spanje. Gistermiddag maakte hij kennis met de mensen bij Cambuur. Hiariej wordt een half seizoen gehuurd.

Vorige week werd centrale verdediger Darryl Lachman al gehaald. ,,Een oude bekende, want ik heb bij FC Groningen nog twee seizoenen met hem gespeeld'', zegt Hiariej. Cambuur was ook nog op zoek naar een rechtsback en denkt die nu gevonden te hebben. Cambuurs nieuwe huurling liet zich onder meer door Reijnen bijpraten. ,,Etiënne heeft me wat dingen verteld en dat beviel me erg.''

Overzicht

,,Eigenlijk ben ik middenvelder, maar ik ben een multi-functioneel type. Mijn kracht ligt in het opkomen en het meevoetballen. Daarnaast heb ik een goed overzicht, ik zie het spelletje wel. Cambuur heeft een voetballende ploeg en dat spreekt me aan.'' Het eerste contact van Cambuur met Hiariej dateerde van tien dagen geleden. ,,En vorige week heb ik zelf nog even met Henk de Jong gebeld.''

Het is niet zo dat hij bij FC Groningen, waar Hiariej nog een contract tot de zomer van 2017 heeft, op dood spoor zat. De situatie is ook wezenlijk anders in vergelijking met het seizoen 2012-2013 toen hij een half jaar aan Emmen verhuurd werd. ,,Ik wil niet zeggen dat ik toen in paniek was, maar zat bij Groningen wel redelijk op dood spoor. Dat ligt nu anders, maar ik ben wel toe aan een nieuwe prikkel.''

Pech

Dit seizoen begon hij bij Groningen in de basis, belandde op de bank en liep daarna een enkelblessure op die hem drie maanden buitenspel zette. Ook het seizoen 2014-2015 bleef blessureleed Hiariej, die een Molukse vader en Nederlandse moeder heeft, niet bespaard.

,,Toen had ik alles gespeeld. In de laatste wedstrijd voor de winterstop, tegen FC Dordrecht, brak ik mijn arm. Dat kan je gerust pech noemen. Ik was toen een halfjaar uitgeschakeld. Er zat een gat in het bot en dat moest eerst weer dichtgroeien.'' Toch verlengde FC Groningen zijn contract toen met twee jaar. ,,Daar sprak wel vertrouwen uit.''
Kalmte alleen kan u redden.