Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Bob Paisley

We stonden allemaal in een voorwaartse beweging..
Daarom was de sliding van mees ook te laat.
En ja dan krijg je de vrije trap al onterecht tegen en en dwarrelt die bal er zo in.

010 blijdorp

Citaat uit de Telegraaf van Fred Rutten, die aantal trainers de revue laat passeren:

,,Weet je wie wordt onderschat? Henk de Jong bij Cambuur Leeuwarden. Hij en zijn technische staf laten Cambuur heel herkenbaar voetbal spelen met altijd veel snelheid voorop. Tactisch weet hij een tegenstander toch vaak te verrassen met kleine aanpassingen. Dan cre?ert hij ergens een vrije man om zijn beste speler, middenvelder Mees Hoedemakers, in zijn kracht te laten spelen. Dat vind ik knap.?

Noordcambuur

Klopt helemaal maar hij heeft met zijn linker en rechterzijde een goede TD.

ruubmac


Grijskijkert

'Henk de Jong is wellicht de meest onderschatte trainer van Nederland'

Door Martijn Krabbendam

Go Ahead Eagles won zaterdag bij Willem II, SC Cambuur versloeg een avond eerder NEC in Nijmegen. Deze twee promovendi blijven hun punten pakken en dat geldt eigenlijk ook voor NEC, dat keurig in de middenmoot van de Eredivisie staat.

Maar los daarvan valt het op dat deze teams zich vooral onderscheiden in het voetbal. Ze kiezen allemaal een andere weg naar succes. SC Cambuur valt aan, Go Ahead Eagles en NEC proberen dat ook, maar veel meer vanuit een gesloten organisatie. In alle gevallen is de hand van de trainer zichtbaar.

De vraag die interessant is, is in hoeverre de terugkeer naar de Keuken Kampioen Divisie een rol heeft gespeeld in de wederopstanding. Toen ze degradeerden, kwam dat hard aan, maar terug op het een na hoogste niveau zorgden de clubs dat ze hun zaakjes op orde kregen. NEC heeft daarbij hulp van Marcel Boekhoorn en de ervaren technisch directeur Ted van Leeuwen. In Leeuwarden en Deventer zetten de clubbestuurders echt de tering naar de nering. Go Ahead is al zo ver dat het de gezondste club van het land is. Doordat het in de top rustig is, kunnen de trainers op het veld bouwen aan hun formaties en spelprincipes.

Henk de Jong kan zomaar de Foppe de Haan worden van Leeuwarden

Henk de Jong doet dat op zijn eigen manier. Love him or hate him, dit immer optimistische character, maar intussen laat hij SC Cambuur met aanvallend voetbal boven zichzelf uitstijgen. De Jong is wellicht de meest onderschatte trainer van Nederland. Achter het imago van een vriendelijke oom, schuilt een vakman.

Rogier Meijer leert snel bij NEC. Hij heeft in Fred Rutten een adviseur die over zijn schouder meekijkt en wat de voormalige coach van onder meer FC Twente, Schalke 04, PSV en Feyenoord ziet, bevalt hem wel.

Kees van Wonderen richtte zijn loopbaan zorgvuldig in. Hij trainde jeugd, was assistent en koos bewust voor Go Ahead boven het onrustige NAC Breda om voor het eerst op eigen benen te staan. In Van Wonderen herken je veel van de onverstoorbaarheid van Bert van Marwijk, die ooit bij Feyenoord ook terugviel op duidelijkheid en een goede organisatie.

Het is niet gek dat FC Groningen in Kees van Wonderen de nieuwe trainer ziet voor volgend seizoen

Zo geven de promovendi de Eredivisie kleur en dat straalt af op de trainers. Rogier Meijer heeft al een promotie op zijn cv en valt op het hoogste niveau niet uit de toon. Henk de Jong kan zomaar de Foppe de Haan worden van Leeuwarden. Hij heeft Cambuur het imago bezorgd van een club die altijd aanvallend en verzorgd voetbalt. Het vakwerk van Kees van Wonderen blijft ook niet onopgemerkt. Hij bracht volksclub Go Ahead Eagles naar waar het hoort, in de Eredivisie. Het is dan ook niet gek dat FC Groningen in hem de nieuwe trainer ziet voor volgend seizoen en volgens ingewijden de onderhandelingen al is begonnen.
IN HENK WE TRUST!!!

Trainert!

Blijkbaar kunnen de spelers niet zonder je

Noordcambuur


sunderland

Hoe is het met Henk ?

Inferno-058

#1043
Citaat van: sunderland op december 06, 2021, 22:56:15
Hoe is het met Henk ?
Van wat ik gehoord heb is het erger dan verwacht. Hij is vandaag onderzocht en mogelijk geopereerd in het UMCG. Hij heeft iets met z'n hoofd.

Treb

Citaat van: Inferno-058 op december 07, 2021, 00:47:07
Van wat ik gehoord heb is het erger dan verwacht. Hij is vandaag onderzocht en mogelijk geopereerd in het UMCG. Hij heeft iets met z'n hoofd.

Dat meen je..  :|

Niks ernstigs hoop ik? En dan bedoel ik ernstig ernstig...

Cor

Waarom zou je dit hier posten. Bijzonder vreemd, ik zou de reactie van de club eerst afwachten. Beetje respect en privacy kan geen kwaad.

Specuveter

Zo is het....
Als er iets aan de hand mocht zijn dan zal dar wel door Cambuur zelf worden meegedeeld.
Lekker met rust laten.

Inferno-058

Yes, kunnen het beter laten rusten. Leek me wel fair om medesupporters op de hoogte te stellen omdat het in meerdere whatsapp groepen rondging.

Cor


denistel

idd laten we afwachten wat er naar buiten komt.nadat ie maandag is onderzocht
moest hij zich vandaag weer melden bij de artsen voor onderzoeken dus dat
moeten we maar afwachten.laat henk en  de familie hun privacy houden aub