Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

joop 33

hoop dat henk blijft

Grijskijkert

IN HENK WE TRUST!!!

nee,wel?

henk is voor cambuur wat kukelekuu voor dkv was,anders henk maar klonen zodat we nog decennia lang henk voor de groep hebben.

Stiens

SC Cambuur leeft op na terugkeer icoon: ?Henk de Jong-effect? Doe maar normaal?

AMSTERDAM - Henk de Jong (59) moest op 20 oktober 2022 noodgedwongen stoppen als hoofdtrainer van SC Cambuur. Voorgoed. De cyste in zijn hoofd hinderde zijn functioneren en zijn gezondheid werd nog veel slechter. Maar een succesvolle hersenoperatie verder, stond hij bijna exact een jaar later, op 15 oktober, als opvolger van Sjors Ultee voor de groep tegen NAC Breda. Dat duel ging verloren, maar de club is inmiddels acht duels op rij ongeslagen. ?Het Henk de Jong-effect? Ach, doe maar even normaal?, aldus De Jong.

Het is de Cambuur-icoon ten voeten uit. Met zijn sociale vaardigheden zou hij als formateur niet alleen het nieuwe kabinet kunnen smeden, maar ook enthousiasmeren. Bij wijze van. Dan nog zou hij zeggen wat hij nu zegt: ?We doen het met z?n allen.? En in dit specifieke geval: ?Sjors Ultee heeft er al een mooie groep jongens van gemaakt.?

De Jong was de afgelopen dagen even niet op de club. ?Corona?, zegt de coach, af en toe snotterend en hoorbaar verkouden aan de andere kant van de lijn. ?Het blijkt ook in de groep te komen, want drie basisspelers zijn al ziek. Dat is mijn schuld, denk ik. Ik heb vrijdag (tegen FC Eindhoven, red.) zonder het te weten gecoacht ermee, met een paar paracetamols erin. Die test sloeg daarna direct goed uit. Maar dan kunnen we tegen De Graafschap vrijdag nog een resultaat boeken, hoor. Dat dit na de afgelopen jaren overkomelijk is? Juist, we mogen niet zeuren, h???

Want De Jong heeft er slechter bijgelegen. Hij spreekt van een wonder, nu hij weer kan doen wat hij nu doet. ?Onvoorstelbaar?, zegt De Jong. ?Ik had nooit verwacht dat ik buiten dit werk om gewoon weer lekker kon wandelen met de hond bijvoorbeeld. Totdat ik dat berichtje kreeg via LinkedIn.?

?M'n wereld is veranderd?
Dat kreeg hij van de Eindhovense arts Jos Eijkenboom, wiens vrouw hetzelfde was overkomen. Hij bracht hem op het spoor van chirurg Erik van Lindert, van het Radboud-ziekenhuis in Nijmegen. ?Een heel lieve man en dokter?, zegt De Jong. ?M?n wereld is daardoor veranderd, ik heb weer een normaal leven. Ik had nooit verwacht weer trainer te kunnen zijn. Ik had soms drie uur per dag mijn ogen open. Zo erg was het. Dat kun je je niet voorstellen. Ik moest de hele dag slapen, kon niets meer hebben.?

Er werd een snee in het hoofd van De Jong gemaakt en een luikje in zijn schedel. ?Gek verhaal, h??? Hij kan er nu om lachen. ?Ze hebben dat achterhoofd opengesneden. Ik had m?n haar eraf gehaald, maar van het litteken zie je nu niets meer. Dat maken ze mooi weer dicht en daar groeit dan weer haar overheen. Het is mooi geworden, hoor. Zenuwachtig was ik niet. Die mensen bij het Radboud hebben zoveel ergere dingen gezien en horen op dit gebied bij de top van de wereld. ?cht waar. Het was ook m?n enige kans. Ik zei tegen mijn vrouw Diana: het is geen kanker, het is niet verkeerd, alleen kan ik niets meer. Maar als we hulp krijgen, dan is het weg.?

Massale roep om herintreding
En zo geschiedde. De Jong zette met zijn verhaal nog een man en vrouw met een cyste in het hoofd op het goede spoor: ?Prachtig..? De roep om zijn herintreding werd massaal onder de aanhang van Cambuur na zijn gezondverklaring in september. Niet vreemd, na drie kampioenschappen in de Eerste Divisie en tussendoor de promotie via de play-offs met De Graafschap.

Het betekende het vertrek van Ultee. ?Ik heb die druk nooit op Sjors willen leggen en wij zijn hartstikke goed met elkaar?, aldus De Jong, bijna verontschuldigend: ?Ik heb hem ook niets gedaan, h?. Ik had alleen het geluk dat ik beter werd.?

In Leeuwarden wrijft men zich in de handen voor een nieuw kunststukje. ?Moeten promoveren is bij ons helemaal niet aan de orde, we horen tussen plek vier en zeven te spelen?, zegt De Jong, die zijn rentree bij de huidige nummer zes legendarisch kan maken. ?Dit jaar nog niet. Nou, ja. Je weet het niet. Alles is mogelijk in de wereld, weet ik nu. Maar ik ga er niet van uit.?

Bron: Telegraaf Premium

KernvanCambuur

Helaas voelt onze hoofdtrainer zich toch niet fit genoeg en daarom zal deze Forumavond uitgesteld worden. #Grieperig

Wordt vervolgd..

Bankzitter

Verstandig dat hij zijn grenzen aangeeft. Soms is even gas terug het beste, zeker met een griepje.

sunderland

Geweldig hoe hij het rechtzet in de 2 e helft. Compleet ondersteboven gespeeld die lui

thankyou

Echt bizar wat deze man met de club doet en allemaal voor ons heeft gedaan. Er moet imo een standbeeld komen of een tribune worden vernoemd naar Henk de Jong. Wat een fenomeen en lief mens. Held  |:) |:) |:)
Cambuur, Beer & Loyal Mates

Zuid1991

Citaat van: thankyou op december 09, 2023, 08:47:03
Echt bizar wat deze man met de club doet en allemaal voor ons heeft gedaan. Er moet imo een standbeeld komen of een tribune worden vernoemd naar Henk de Jong. Wat een fenomeen en lief mens. Held  |:) |:) |:)
100 procent mee eens. |:)
Misschien een crowdfunding beginnen voor standbeeld bij nieuwe stadion.
Zou fantastisch voor hem en de club zijn. En het geeft het stadion meteen ook aanzien/een ziel.

Beter bij leven een standbeeld dan als iemand overleden is.
De man betekent zoveel voor de club(cultuur). |:)

Specuveter

Filmpje op Espn maar even bekijken!! :thumbsup

Bankzitter

In de periode voor zijn ziekte bewees Henk gewoon een van de allerbeste trainers in Nederland te zijn geworden.
Wat hij nu weer uit deze groep haalt, is waanzinnig knap.
We hebben geluk dat het beeld in het land van knuffeltrainer leeft anders was hij allang door een andere club weggelokt.




Vlampiep

Citaat van: Bankzitter op december 09, 2023, 10:18:56
In de periode voor zijn ziekte bewees Henk gewoon een van de allerbeste trainers in Nederland te zijn geworden.
Wat hij nu weer uit deze groep haalt, is waanzinnig knap.
We hebben geluk dat het beeld in het land van knuffeltrainer leeft anders was hij allang door een andere club weggelokt.
Henk mag geplaatst worden in het rijtje toptrainers. Hij onderscheidt zich door met weinig middelen topprestaties te leveren, terwijl de Koemannetjes en Van Gaaltjes, ten Hagjes enz vele miljoenen ter beschikking hebben of hadden.


Andy King

Citaat van: thankyou op december 09, 2023, 08:47:03
Echt bizar wat deze man met de club doet en allemaal voor ons heeft gedaan. Er moet imo een standbeeld komen of een tribune worden vernoemd naar Henk de Jong. Wat een fenomeen en lief mens. Held  |:) |:) |:)

Dan ook een standbeeld voor Hampie Bakker!

moodygrunn

In Henk en Sandor we trust

veteraan

#2609
Citaat van: Bankzitter op december 09, 2023, 10:18:56
In de periode voor zijn ziekte bewees Henk gewoon een van de allerbeste trainers in Nederland te zijn geworden.
Wat hij nu weer uit deze groep haalt, is waanzinnig knap.
We hebben geluk dat het beeld in het land van knuffeltrainer leeft anders was hij allang door een andere club weggelokt.


Henk hoort al jaren bij de kopgroep van trainers er is maar een dreiging en dat is dat in het betaalde voetbal iedere selectie voor 25 of 30% wisselt per seizoen, dat betekent dat hij steeds opnieuw zijn aanpak vd groep moet updaten. Maar als Groningen of Twente met het voor hun beschikbare budget op hem inzetten dan staan ze vast in de top drie.