Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Hoe nu verder?

Gestart door Bens, november 01, 2015, 18:33:28

Vorige topic - Volgende topic

DayDreamer

Het fysieke aspect en optrainen zie ik veel voorbij komen, aangezien wij allemaal jonkjes in het team hebben is dit van levensbelang dit seizoen. Ik zie dat ze af en toe krachttraining doen, hoe moet ik dat zien, zitten ze dan met hele team in de sportzaal, hangen ze bijelkaar wat over de apparaten, beetje lullen etc, zo zie ik het zelf een beetje voor me.

Persoonlijk snap ik niet dat zoiets op het programma staat, ik vind namelijk dat je als club een schema moet meegeven aan de spelers en eisen moet stellen, binnen zoveel weken zoveel procent spiermassa trainen, ik noem maar wat. Begeleid ze met voedsel, persoonlijke trainingsschema etc. Laat ze in hun eigen tijd in de sportschool trainen, die gasten hebben alle tijd van de wereld. Dan is het echt niet moeilijk om in een paar weken / maanden een x aantal procent spiermassa te trainen. Ik weet het, het ligt ook bij spelers zelf om in jezelf te investeren, maar als de spelers het niet doen, eis dit dat van je spelers. Ik zeg het nogmaals, volgens mij heerst er geen topsportmentaliteit bij Cambuur.

losang09

TRAINEN sowiezo. In jezelf investeren , juist. Maar laat Streek eens uit de basis of Bakkertje eruit. Scherp houden betekent niet altijd basisplaats. Zondag met Byrne beginnen.

denistel

Citaat van: DayDreamer op november 03, 2015, 09:36:15
Het fysieke aspect en optrainen zie ik veel voorbij komen, aangezien wij allemaal jonkjes in het team hebben is dit van levensbelang dit seizoen. Ik zie dat ze af en toe krachttraining doen, hoe moet ik dat zien, zitten ze dan met hele team in de sportzaal, hangen ze bijelkaar wat over de apparaten, beetje lullen etc, zo zie ik het zelf een beetje voor me.

Persoonlijk snap ik niet dat zoiets op het programma staat, ik vind namelijk dat je als club een schema moet meegeven aan de spelers en eisen moet stellen, binnen zoveel weken zoveel procent spiermassa trainen, ik noem maar wat. Begeleid ze met voedsel, persoonlijke trainingsschema etc. Laat ze in hun eigen tijd in de sportschool trainen, die gasten hebben alle tijd van de wereld. Dan is het echt niet moeilijk om in een paar weken / maanden een x aantal procent spiermassa te trainen. Ik weet het, het ligt ook bij spelers zelf om in jezelf te investeren, maar als de spelers het niet doen, eis dit dat van je spelers. Ik zeg het nogmaals, volgens mij heerst er geen topsportmentaliteit bij Cambuur.

200% mee eens het zou uit hun zelf moeten komen toch.als het al1 bij 1x in de week kracht training met de club blijft dan schiet het niet op,tis wel zo denk ik dat je het niet binnen een paar maanden klaar hebt maar je kunt er altijd
aan werken. voorbeeld oa cherry dat was hier een mugje en must em nu eens zien.

Cor

Citaat van: R-member op november 02, 2015, 22:13:19
Als je 4 a 5 dagen in de week op massa traint met personal trainer, en met gezonde voeding, kun je enkele kilo's zeker in 3 maand bij trainen. Heb je Gareth Bale in één zomer zien veranderen. Dat is misschien overdreven, maar met goede begeleiding wordt je zeker sterker.

Sta zelf drie keer per week in de sportschool, met gezonde voeding en hoog in de eiwitten. Kan je verzekeren dat het allemaal niet zomaar gaat. En als je wel lekker snel spiermassa krijgt kun je beter een andere sport dan voetbal gaan doen. Never mind, een hoop paniek hier weer op het forum, hoop dat we zondag winnen, is iedereen weer eufoor

DayDreamer

Ik kan er ook niet bij dat het niet uit de spelers zelf komt, in het hedendaagse voetbal heb je veel spiermassa nodig, helemaal als je al niet veel lengte hebt. Je moet met je vak bezig zijn, continue, als je dat niet kan opbrengen ben je niet geschikt voor het betaalde voetbal.

Neem als voorbeeld Barto en Ogbeche, Ogbeche heeft ook niet een hele fijne techniek, maar die man is 1 bonk spier, moet je alleen die bovenbenen eens zien, die man is altijd met zijn vak bezig, ( die heeft trouwens ook al eens geklaagd over de trainingen bij Cambuur ) , door zijn lichaam kan hij meer duels winnen, als je Barto daar tegenover zet is dat maar een breinaald, als Barto jaren geleden met veel meer krachttraining was begonnen had hij nu een heel ander lichaam gehad, iedereen kan spiermassa trainen, als je maar goede begeleiding hebt en de absolute wil hebt om dat te bereiken.

hobbes

Citaat van: Cor op november 03, 2015, 10:28:43
Sta zelf drie keer per week in de sportschool, met gezonde voeding en hoog in de eiwitten. Kan je verzekeren dat het allemaal niet zomaar gaat. En als je wel lekker snel spiermassa krijgt kun je beter een andere sport dan voetbal gaan doen. Never mind, een hoop paniek hier weer op het forum, hoop dat we zondag winnen, is iedereen weer eufoor

Klopt, alleen had je afgelopen zondag een leuke sprong kunnen maken op de ranglijst. Maar dan wint eerst Ado onverwacht en dan verlies je de derby. Dan dreunt het extra door. Vorig jaar konden we lang teren op de succesvolle start, maar nu zit dan ook alles tegen wat tegen kan zitten. En waar de voorgaande wedstrijd naar mijn idee het spel steeds beter werd werden we zondag totaal afgebluft. En als de spelers al onzeker zijn helpt zo'n eigen doelpunt zo vroeg in de wedstrijd ook niet. Het zit voor een groot deel tussen de oren, alle onzekerheid op het veld. Ze hebben nu echt een overwinning nodig, en daar moeten wij ze zondag naar toe schreeuwen :0= Het mag wel weer eens kolken in het stadion.

Josli

Helemaal mee eens. Het is maar een tamme bende de laatste tijd. We hebben de afgelopen jaren Groningen totaal overrompelt. Dat moet nu weer...
Het publiek erachter verdorie. In goede en in slechte tijden...

Bascambuur

Citaat van: DayDreamer op november 03, 2015, 10:37:18
Ik kan er ook niet bij dat het niet uit de spelers zelf komt, in het hedendaagse voetbal heb je veel spiermassa nodig, helemaal als je al niet veel lengte hebt. Je moet met je vak bezig zijn, continue, als je dat niet kan opbrengen ben je niet geschikt voor het betaalde voetbal.

Neem als voorbeeld Barto en Ogbeche, Ogbeche heeft ook niet een hele fijne techniek, maar die man is 1 bonk spier, moet je alleen die bovenbenen eens zien, die man is altijd met zijn vak bezig, ( die heeft trouwens ook al eens geklaagd over de trainingen bij Cambuur ) , door zijn lichaam kan hij meer duels winnen, als je Barto daar tegenover zet is dat maar een breinaald, als Barto jaren geleden met veel meer krachttraining was begonnen had hij nu een heel ander lichaam gehad, iedereen kan spiermassa trainen, als je maar goede begeleiding hebt en de absolute wil hebt om dat te bereiken.
Eens. Onbegrijpelijk dat Barto als spits de strijd aan gaat met zijn 70kg wegende lichaam. Misschien moeten ze eens naar rugby kijken.



Dokkumer

Doe maar niet, straks nog meer penalties tegen!

fred

Hoe nu verder ja, om te beginnen eerst maar weer eens een kolkend stadion.
En verder dat kutveld eruit. Blijf volhouden dat 9 van de 10 blessures door het veld komt !
Afgelopen zaterdag ook zo een voorbeeld....waarom showtje stelen op dat kutgras. Ga godverdomme trainen op echt gras man  ;(

Waarom nu weer zo een georganiseerde training in het stadion, ja vinden ze prachtig. Nou ze hebben die 5000 man wel lekker voor lul gezet zondag !

DayDreamer

Citaat van: Bascambuur op november 03, 2015, 16:24:28
Eens. Onbegrijpelijk dat Barto als spits de strijd aan gaat met zijn 70kg wegende lichaam. Misschien moeten ze eens naar rugby kijken.



Heb de gek er maar mee jongen, 70 kg of niet, die vent is een spillepoot en daar lopen er veel te veel van rond in deze selectie.

Bascambuur

Citaat van: DayDreamer op november 03, 2015, 19:22:13
Heb de gek er maar mee jongen, 70 kg of niet, die vent is een spillepoot en daar lopen er veel te veel van rond in deze selectie.
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Was niet cynisch bedoeld.  :proost

Cor

Citaat van: DayDreamer op november 03, 2015, 19:22:13
Heb de gek er maar mee jongen, 70 kg of niet, die vent is een spillepoot en daar lopen er veel te veel van rond in deze selectie.

Was dat vorig jaar anders dan? Wat een gelul, het zit met name tegen maar daar heb je het niet over.

Cor

Zit CL tekijken en zit er helemaal naast. Allemaal gespierde spelers, zeker Bas Dost

legeips

We kunnen nu wel allemaal dingen bedenken.. Maar dat het zondag slappe hap was, zag zelfs een blinde.

We hebben teveel geblesseerden, we spelen al veel te lang met een JL spits.. (sorry Cor) Overgoor is niet in vorm of misschien wel zoekende naar zijn rol. Dat zelfde zie ik bij van der Streek.

Achterin zijn we na het vertrek van Reijnen een leider en een sterkhouder kwijtgeraakt. Persoonlijk vind ik dat Cambuur hier veel te laconiek mee is omgegaan. Dammers halen was een wilde gok, maar diep van binnen wisten we dat hij niet een leider is of een sterkhouder voor de centrale plek achterin. Deze gok kan wel eens een hele dure en zure zijn.

Want met alle respect, als we in de winterstop er kansloos voorstaan, zie ik niet voor mij dat een aantal spelers staan te springen om hier te gaan voetballen voor degradatie. Ja voor euro's, maar die zijn er niet en zakkenvullers zoals NAC ze had, schieten we echt geen reet me op.

Ik hoop van harte dat we het overleven, want nergens om, wat is die  :jupiler competitie een troosteloos gebeuren..