Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

BryanFerry0304

Het belangrijkste voor het bouwen van een nieuw stadion zijn niet de sentimenten die spelen....
Het gaat erom dat het nieuwe stadion voldoende perspectief biedt om als Club zowel sportief als financieel door te kunnen groeien.
Cambuur heeft de potentie om tot in ieder geval een hele goeie eredivisionist uit te groeien.
Een groot stadion in een woonwijk is volgens mij geen goed plan.
Behalve de beveiligings cq logistieke problemen ( veel onnodige kosten brengt dit met zich mee ) heeft het vaak ook geen doorgroei mogelijkheden meer voor de toekomst. ( ruimtegebrek )

Ik begrijp desondanks de sentimenten heus wel om op de huidige locatie te blijven.....

Maar Leeuwarden is klaar met de jupiler league en wil op zijn minst een stabiele midenmoter worden.
Pak daarom de zaken nu dan ook rigoreus aan met een goed onderbouwd plan.
Men moet tenslotte het ijzer smeden als het heet is....

Ik hoop dan ook dat net na de jaarwisseling de kogel door de kerk gaat en dat Cambuur kiest voor de locatie achter het WTC

speculeter

Ik gok op verbouw huidige stadion met maximaal 15.000 plaatsen.

scclwd

Ik hoop met heel mijn hart huidige locatie. Dan maar in de jupiler league.

Sander Scc

Citaat van: scclwd op november 14, 2014, 16:48:28
Ik hoop met heel mijn hart huidige locatie. Dan maar in de jupiler league.

_O_ _O_ _O_

Eewal

Citaat van: scclwd op november 14, 2014, 16:48:28
Ik hoop met heel mijn hart huidige locatie. Dan maar in de jupiler league.
de eredivisie is inderdaad niks aan. Ik heb ook alweer zin in de wedstrijden tegen Telstar en Almere..

piene hassus

Dan toch nog maar een nieuwe optie: Nieuwbouw op vroegere terreinen van sc Leeuwarden. Sitte we oppe ouwe plek en krije we nieuwbouw. Kenne we mooi tydens de bouw int ouwe stadion sitte.

Scc01

Citaat van: scclwd op november 14, 2014, 16:48:28
Ik hoop met heel mijn hart huidige locatie. Dan maar in de jupiler league.

Dan hoef je ook niet te verbouwen

mescc

Citaat van: BryanFerry0304 op november 14, 2014, 16:46:55
Het belangrijkste voor het bouwen van een nieuw stadion zijn niet de sentimenten die spelen....
Het gaat erom dat het nieuwe stadion voldoende perspectief biedt om als Club zowel sportief als financieel door te kunnen groeien.
Cambuur heeft de potentie om tot in ieder geval een hele goeie eredivisionist uit te groeien.
Een groot stadion in een woonwijk is volgens mij geen goed plan.
Behalve de beveiligings cq logistieke problemen ( veel onnodige kosten brengt dit met zich mee ) heeft het vaak ook geen doorgroei mogelijkheden meer voor de toekomst. ( ruimtegebrek )

Ik begrijp desondanks de sentimenten heus wel om op de huidige locatie te blijven.....

Maar Leeuwarden is klaar met de jupiler league en wil op zijn minst een stabiele midenmoter worden.
Pak daarom de zaken nu dan ook rigoreus aan met een goed onderbouwd plan.
Men moet tenslotte het ijzer smeden als het heet is....

Ik hoop dan ook dat net na de jaarwisseling de kogel door de kerk gaat en dat Cambuur kiest voor de locatie achter het WTC

Kijk eens wat er van de volksclub in Groningen van terecht is gekomen!
Dat moet je toch niet willen man. Zo'n sfeerloze betonbak aan de rand van de stad. 
De hele ziel gaat uit de club.
Cambuur hoort op het Cambuurplein.!

Nightmarelwd

Citaat van: mescc op november 14, 2014, 17:07:44
Kijk eens wat er van de volksclub in Groningen van terecht is gekomen!
Dat moet je toch niet willen man. Zo'n sfeerloze betonbak aan de rand van de stad. 
De hele ziel gaat uit de club.
Cambuur hoort op het Cambuurplein.!

Garantie dat de sfeer blijft heb je ook niet op de huidige locatie. 

Ook ons nieuwe stadion wordt van beton.

MI-Sider for Life

Nightmarelwd

Citaat van: mescc op november 14, 2014, 17:07:44
Kijk eens wat er van de volksclub in Groningen van terecht is gekomen!
Dat moet je toch niet willen man. Zo'n sfeerloze betonbak aan de rand van de stad. 
De hele ziel gaat uit de club.
Cambuur hoort op het Cambuurplein.!

FC Groningen was in de begin jaren van de Euroborg sfeervol, totdat men het nodig vond om toiletpapier in de fik te zetten en dat men op een andere plek op de tribune moest plaatsnemen.


MI-Sider for Life

SCC-J

Citaat van: BryanFerry0304 op november 14, 2014, 16:46:55
Het belangrijkste voor het bouwen van een nieuw stadion zijn niet de sentimenten die spelen....
Het gaat erom dat het nieuwe stadion voldoende perspectief biedt om als Club zowel sportief als financieel door te kunnen groeien.
Cambuur heeft de potentie om tot in ieder geval een hele goeie eredivisionist uit te groeien.
Een groot stadion in een woonwijk is volgens mij geen goed plan.
Behalve de beveiligings cq logistieke problemen ( veel onnodige kosten brengt dit met zich mee ) heeft het vaak ook geen doorgroei mogelijkheden meer voor de toekomst. ( ruimtegebrek )

Ik begrijp desondanks de sentimenten heus wel om op de huidige locatie te blijven.....

Maar Leeuwarden is klaar met de jupiler league en wil op zijn minst een stabiele midenmoter worden.
Pak daarom de zaken nu dan ook rigoreus aan met een goed onderbouwd plan.
Men moet tenslotte het ijzer smeden als het heet is....

Ik hoop dan ook dat net na de jaarwisseling de kogel door de kerk gaat en dat Cambuur kiest voor de locatie achter het WTC

Waarom ga je niet naar ajax? als het alleen om grote gaat en succesen? Sentimenten zijn wel degelijk belangrijk, Cambuur is een stukje identiteit wat je kan betrekken op je zelf. En de huidige locatie is enorm belangrijk voor de identiteit van Cambuur.

mescc

Citaat van: Nightmarelwd op november 14, 2014, 17:15:13
Garantie dat de sfeer blijft heb je ook niet op de huidige locatie. 

Ook ons nieuwe stadion wordt van beton.

Met een nieuwe oost en zuidtribune ,een beetje zoals Utrecht, heb je die garantie echt wel hoor.
Dan hoeft het geen betonbak te zijn.
En wat een ruimte ligt er achter oost! Volop mogelijkheden.

mescc

Citaat van: Nightmarelwd op november 14, 2014, 17:17:23
FC Groningen was in de begin jaren van de Euroborg sfeervol, totdat men het nodig vond om toiletpapier in de fik te zetten en dat men op een andere plek op de tribune moest plaatsnemen.

Maar echt niet te vergelijken met het Oosterparkstadion!

Nightmarelwd

Citaat van: mescc op november 14, 2014, 17:25:32
Maar echt niet te vergelijken met het Oosterparkstadion!

Dat komt omdat het Oosterpark net als ons stadion oud is. Oude tribunes, oude pisbakken etc. Dat krijg je niet meer terug.

MI-Sider for Life

Nightmarelwd

Citaat van: mescc op november 14, 2014, 17:22:47
Met een nieuwe oost en zuidtribune ,een beetje zoals Utrecht, heb je die garantie echt wel hoor.
Dan hoeft het geen betonbak te zijn.
En wat een ruimte ligt er achter oost! Volop mogelijkheden.

Sprak zondag een aantal gasten van FC Utrecht, die vinden ons stadion geweldig en hun eigen een betonbak zonder sfeer.
MI-Sider for Life