Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

J.v.G.

Citaat van: AL op november 02, 2022, 10:43:25
Uitspraak van Raad van State m.b.t. bouwvrijstelling ook gevolgen voor stadion?
Er mag alleen toestemming voor een project worden gegeven als zeker is dat individuele beschermde natuurgebieden geen schade oplopen, zegt de Raad van State. Lijkt mij niet..

Lore

Citaat van: Bernardo op november 02, 2022, 10:55:17
Zoals ik het lees, geldt het alleen voor toekomstige bouwprojecten die nog een vergunning nodig hebben.

Lijkt mij dat dat allemaal al rond is bij het stadion.

Dit lijkt mij ook. En dit was een soort juridisch olifantenpaadje waarvan de overheid eigenlijk al wist dat het niet kon. Ik denk dat de overheid tijd heeft gerekt door het op een rechtzaak aan te laten komen.

Een tijd geleden was al duidelijk dat het stadion heen invloed had op natura 2000 gebieden en daarom gewoon door kon gaan.

Destroyer

Zijn trouwens hard bezig met de fundering. Heimachines lijken klaar.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Lore

Citaat van: Destroyer op november 02, 2022, 12:16:42
Zijn trouwens hard bezig met de fundering. Heimachines lijken klaar.

Het is inderdaad al een tijdje aangenaam rustig bij mij op kantoor!

Treb

Kunnen we er nog 10.000 van maken ipv 15.000.

Dat gaan we natuurlijk volgend jaar in de KKD nooit vol krijgen.

Wel zin in trouwens.. zo'n openingswedstrijd tegen Top Oss.

zeewolde

Citaat van: Treb op november 04, 2022, 22:47:54
Kunnen we er nog 10.000 van maken ipv 15.000.

Dat gaan we natuurlijk volgend jaar in de KKD nooit vol krijgen.

Wel zin in trouwens.. zo'n openingswedstrijd tegen Top Oss.
meld je je tot die tijd hier ook niet meer?

Treb

Citaat van: zeewolde op november 04, 2022, 22:49:46
meld je je tot die tijd hier ook niet meer?

Waarom word je persoonlijk?

zeewolde


Noordcambuur

Citaat van: Treb op november 04, 2022, 22:47:54
Kunnen we er nog 10.000 van maken ipv 15.000.

Dat gaan we natuurlijk volgend jaar in de KKD nooit vol krijgen.

Wel zin in trouwens.. zo'n openingswedstrijd tegen Top Oss.
haha je hebt wel een punt :y

Destroyer

Citaat van: Treb op november 04, 2022, 22:47:54
Kunnen we er nog 10.000 van maken ipv 15.000.

Dat gaan we natuurlijk volgend jaar in de KKD nooit vol krijgen.

Wel zin in trouwens.. zo'n openingswedstrijd tegen Top Oss.

:O ja joh die kan natuurlijk niet vol in de eerste divisie.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

J.v.G.

Heiwerkzaamheden afgerond!

Goed nieuws: alle heipalen zitten in de grond! Dit zijn in totaal 1670 palen met een totale lengte van circa 35 kilometer. Daarnaast is het bouwrijp maken bijna klaar. De infra aannemer rond in het westen de werkzaamheden af. Ook is vorige week het eerste beton in het zuiden gestort, elke vijf dagen komt er een nieuwe stort. Wat betreft het vlechtwerk van de fundering, deze ligt er in het zuiden grotendeels al in. In week 45 start de vlechter in het westen. De funderingswerkzaamheden worden in week 48 opgeschroefd. Vanaf dan wordt er met een dubbele ploeg gewerkt zodat de hele fundering er voor de kerst in ligt.

Het stadion komt binnenkort van de grond
De eerste rupskraan wordt begin week 47 opgebouwd. Deze begint diezelfde week met het leggen van de begane grondvloeren. De start opbouw van het casco vindt plaats in week 50. Vanaf dan komt het Cambuurstadion echt los van de grond en valt er steeds meer te zien.

Bouwplaatsinrichting
Nu de grond aan de westzijde bijna helemaal bouwrijp is, kunnen alle ketens een definitieve bestemming krijgen. De vorige indeling was tijdelijk en inmiddels is de bouwplaats heringericht met een nieuwe ketenopstelling. Zo staat de bouwkeet en de portierskeet nu op de juiste positie en is er ruimte voor de pop-up locatie van ROC Friese Poort gereserveerd, deze komt volgende week. In week 46 komt er een 200 meter lange inrit vanaf de rotonde van de Slauerhoffweg naar de portierskeet. Daarnaast blijft er in het westelijke en zuidelijke deel ruimte vrij voor de gronddepots.

Delfzijl/Cambuur

Heh..... bedankt ! Blijf updaten in de toekomst ,wordt zeer gewaardeerd!!

J.v.G.

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op november 10, 2022, 14:06:42
Heh..... bedankt ! Blijf updaten in de toekomst ,wordt zeer gewaardeerd!!
Komt goed! |:)