Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Vlampiep

Citaat van: hobbes op januari 30, 2019, 13:29:27
Ook het goede bericht dat de provincie geld had toegezegd was maar heel klein terug te vinden.
De Lc heeft wel weer een artikel waarin zij melding maken van aangifte door de CIDI tegen Cambuur supporters die antisemitische leuzen zouden hebben geuit, dit samen met AZ supporters.
Dat in de afgelopen periode 19 geweldsdelicten zijn geweest bij de thuis wedstrijden van DKV Waarbij ook antisemitische en andere spreekkoren zijn vastgesteld, laten ze buiten hun eenzijdige nieuwsgaring.


hobbes

Citaat van: Vlampiep op januari 30, 2019, 13:45:40
De Lc heeft wel weer een artikel waarin zij melding maken van aangifte door de CIDI tegen Cambuur supporters die antisemitische leuzen zouden hebben geuit, dit samen met AZ supporters.
Dat in de afgelopen periode 19 geweldsdelicten zijn geweest bij de thuis wedstrijden van DKV Waarbij ook antisemitische en andere spreekkoren zijn vastgesteld, laten ze buiten hun eenzijdige nieuwsgaring.

Ik las dat DKV in de top 3 stond qua geweldsdelicten rondom voetbalwedstrijden, maar dat past niet bij het plaatsje wat ze van de club willen geven. Wel een groot verhaal dat een bankzitter van Jong Ajax als verlosser binnengehaald wordt  8P

Bankzitter

Zo werkt de media. Er is een beeld van een club gecreeerd en vermarket. Alless wat daarin niet past, wordt niet vermeld. Alles wat het imago bevestigd wordt uitvergroot.

Noordcambuur

Alles wat negatief is over dkv mag niet in de krant komen te staan dat willen riemer en Foppe niet hebben.

Noordcambuur

Ze zijn al bezig om een goede selectie neer te zetten dat we in het nieuwe stadion komen.

justremco

Citaat van: Noordcambuur op februari 08, 2019, 18:21:03
Ze zijn al bezig om een goede selectie neer te zetten dat we in het nieuwe stadion komen.

Verklaar u nader?

Galdiano

Provinciale politici maken zich zorgen over WTC-plan

   

De ontwikkeling van het WTC-gebied in Leeuwarden is in provinciale staten nog geen gelopen koers. Er zijn veel vragen en zorgen.

Mogelijke concurrentieverstoring voor de middenstand maakt meerdere fracties ongerust. ,,Dit plan mag niet ten koste gaan van de binnenstad'', zegt Fenna Feenstra (SP). Maar ze vraagt zich af of dat genoeg is afgedekt.
Meerdere cijfers

Is de provinciale voorwaarde dat de totale winkelruimte in Leeuwarden niet mag groeien wel hard genoeg. En hoeveel vierkante meter is eigenlijk toegestaan? Er circuleren meerdere cijfers.

Met dit soort vragen en opmerkingen doken VVD, FNP, PVV, D66, GrienLinks, 50PLUS en het zelfstandig statenlid Sietze Schukking gisteravond in het Provinsjehûs diep in de materie. Ook SP, CDA en PvdA willen meer informatie.
Eerst nog schriftelijke informatie

Gedeputeerde Klaas Kielstra kon gisteravond lang niet alle vragen in detail beantwoorden. Hij zal dat schriftelijk doen, voordat het plan op 27 februari opnieuw op de provinciale politieke agenda staat.

De staten moeten dan beslissen of ze 4,947 miljoen euro bijdragen aan het project, waarin een nieuw stadion voor SC Cambuur de blikvanger is. Er komen ook winkels en andere voorzieningen.
Geld voor het gebied, niet voor de club

De provincie benadrukt dat er van dat bedrag geen euro bestemd is voor de voetbalclub. Het geld is bedoeld voor de ontwikkeling van het gebied.

Gedeputeerde staten willen het licht op groen zetten, mits de totale hoeveelheid winkeloppervlak er niet op vooruit gaat. Als zich retail vestigt in het gebied, moet dat elders verdwijnen.
Nog veel open einden

CDA en D66 vroegen hoe dat praktisch in zijn werk gaat. Komen er dan woningen aan de Nieuwestad in plaats van winkels, vroeg CDA'er Johan Tjalsma. Accepteren eigenaren van winkelpanden dat hun gebouw een andere bestemming krijgt, vroeg Ursi Frehner (D66). Zij ziet nog veel ,,open einden''.

Volgens Kielstra kan de provincie op de rem trappen als Leeuwarden bestemmingsplannen wil veranderen. Ook kan de provincie voorwaarden stellen als de subsidie wordt overgemaakt. Maar hij zei ook ,,dat afdwingbaarheid lastig en ingewikkeld is''.
Grootste partijen willen wel

Maar de twee grootst partijen, CDA en PvdA, lieten alvast weten dat zij over twee weken hun fiat geven. Ook de FNP is positief, ook al wil de fractie meer informatie over toekomstige verkeersdrukte rond het gebied. De VVD vindt dat nog te veel onduidelijk is: ,,We zijn er nog niet.''

Monkeytown Leeuwarden en Snowcentrum Leeuwarden en Joure waarschuwden de staten dat er veel te veel bedrijfsruimte komt voor leisure (vrijetijdsbesteding).

Bron: LC.nl
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Hilaard voor Cambuur

Bericht op omroep @be lijkt een stuk positiever, grotere partijen lijken het plan zeker te steunen en verwachting is dat het er gewoon doorkomt.

speculeter

De lc nou.....
Nooit positief

Agy

Beide berichten zijn op hoofdlijnen hetzelfde, het is maar net welke kop je er boven zet.

LC: Provinciale politici maken zich zorgen over WTC-plan.

OF: Grote kans dat de Provinciale Staten instemmen met de 5 miljoen euro voor Cambuurstadion.

Grijskijkert

Citaat van: speculeter op februari 12, 2019, 11:24:27
De lc nou.....
Nooit positief
Je kon het zo over bepaalde supporters hebben :_schater
IN HENK WE TRUST!!!

Collingwood

Nou, ik lees in de LC eigenlijk helemaal niet dat de kans groot is dat de bijdrage wel doorgaat. Dat de grootste partijen waarschijnlijk instemmen lees ik ook pas in de één na laatste alinea.

Ik ben normaal niet zo van de complottheorieën maar tijdens het hele stadiondossier heb ik toch wel een heel groot verschil in toon gezien tussen de verslaggeving van de LC enerzijds en OF en het FD anderzijds.
Kalmte alleen kan u redden.

Viper

#7872
De Leeuwarder Courant lijkt de berichtgeving omtrent het nieuwe stadion dusdanig te framen, dat er een negatief beeld ontstaat. In dit geval is het contrast met Omroep Friesland enorm. De zorgen zijn er al jaren. Dat de (grootste) partijen positief zijn lijkt mij toch een stuk relevanter om te noemen. Het is de essentie van het verhaal, toch? Over 2 weken wordt er besloten, dan moet de LC naar alle waarschijnlijk 180 graden draaien.

666

De LC bestaat over een paar jaar niet meer. Ze proberen nog wel goedkoop te scoren, maar de papieren versie is ten dode opgeschreven (net zoals alle andere papieren media). Ik hoop alleen dat het zsm is, wat een nare berichtgeving hanteren die nepjournalisten.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Drumfather SCC

Hoe zit het eigenlijk met die certificaten-actie van (dacht ik) € 1000,- p/stuk?

Het lijkt mij niet echt een slim plan vanwege de hoge prijs van zo'n papiertje

Een andere forum-gebruiker stelde voor om de stoeltjes in de verkoop te doen voor een x-bedrag
Dat lijkt mij een veel mooiere manier om de club financieel te steunen in aanloop naar het nieuwe stadion
Er zijn volgens mij genoeg supporters die een of meer stoeltjes willen hebben als een souvenir en aandenken aan het Cambuurstadion

Dat is tastbaar en dus ook meer waar voor je geld
Er zit gevoel en waarde bij dus het kan best een succes worden

Ik hoop ontzettend dat dit geïnitieerd gaat worden; Ik zal er sowieso eentje kopen