Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

zeewolde

Citaat van: okkele op juni 06, 2018, 14:33:47
wethouder jan lul was niet voor commentaar bereikbaar.
Dat snap ik wel. Man was druk op zoek naar een brievenbus om een belangrijke brief te posten.

sunderland

Er is maar 1 ding wat er telt hier. Juppenfeest.

vialli

De TOEKOMST van de club staat wel op het spel :_spank

Viper


Vlampiep

De werkelijke reden is volgens mij de financiele huishouding van de gemeente Leeuwarden.
Als ik goed ben ingelicht is de gemeente op korte termijn niet meer in staat hun fianciele verplichtingen na te komen.
Met CH2018 en en andere megamolane projecten hebben ze hun fianciele mogelijkheden volledig overspeeld, dit met gevolg dat de inwonenden en dienstverleners aan de gemeente hier de dupe van gaan worden.
Dus het wegmoffelen van de brief aan de Provincie past het college prima om voorlopig niet aan te hoeven schuiven in de nieuwbouw van het stadion.
Het lijkt doemdenken, maar de gemeente zal de komende jaren niet in staat zijn de kosten van de infrastructuur rondom een stadion te bekostigen en zal het stadion dan ook in de komende jaren niet worden gebouwd.



sunderland

Dit was verl jaar al voorspeld. Subsidie hier en subsidie daar voor kunst en cultuur gedoe.Mooi voor de stad zegt men dan. Hotels vol geweldig, hef liever een nieuw stadion wat om de 2 weken vol zit.

Vlampiep

Citaat van: sunderland op juni 07, 2018, 10:51:19
Dit was verl jaar al voorspeld. Subsidie hier en subsidie daar voor kunst en cultuur gedoe.Mooi voor de stad zegt men dan. Hotels vol geweldig, hef liever een nieuw stadion wat om de 2 weken vol zit.
Denk je nu echt dat de enorme investeringen die sommige hotels en restaurants hebben gedaan binnen 1 jaar terug zijn verdiend?
Na 2018 is Leeuwarden een gemeente en stad zonder geld en blijven de toeristen net als in het verleden weg van de stad.
De Horeca kan weer op een houtje bijten en na verloop hun deuren weer sluiten.
Korte termijn denken levert niets op.



Voorstopper


Agy

Al met al dus nog geen steek verder...


Cambuur/WTC-plan nog altijd erg wankel
2 uur geleden Willem Bosma - LC - Friesland

Het plan voor een nieuw Cambuurstadion aan de westkant van de stad wankelt nog altijd. Dit heeft de gemeenteraad vertrouwelijk te horen gekregen.

De voetbalarena zou volgens het consortium van projectontwikkelaars Dijkstra Draisma en Wyckerveste haalbaar zijn in combinatie met de bouw van winkels, kantoren en woningen. Hiervoor is ook een deel van het terrein van het World Trade Centre nodig, dat onder voorwaarden wil meedoen.

Financiering komt moeizaam rond
Het project kreeg een jaar geleden groen licht van de gemeenteraad, waarna de gemeente een stedenbouwkundig plan opstelde. De financiering van de 'herontwikkeling' van het gebied is echter verre van rond.

Partijen willen dat de gemeente de kosten van een groot parkeerterrein voor haar rekening neemt, maar daar is geen zicht op. Wethouder Henk Deinum heeft de gemeenteraad – anders dan de marktpartijen hoopten – gisteravond geen voorstel voor extra publieke financiering gedaan.

De komende twee weken zou er een doorbraak moeten komen om het stadionproject vlot te trekken. ROC Friese Poort dreigt anders als belangrijke kandidaat-huurder van kantoorruimte af te haken. De school wil 1 juli duidelijkheid om zeker te zijn dat de nieuwbouw in 2021 in gebruik genomen kan worden. ,,Als die datum niet gehaald wordt, moeten we ons tijdig oriënteren op andere huisvesting. De ruimtenood bij Friese Poort is groot'', aldus directiewoordvoerder Ilse van der Weide.

Gedoe om bouwmarkt
De participatie van het WTC in de 'herontwikkeling' staat nog steeds op losse schroeven. Als beoogd koper van het WTC wil de zuivelondernemer Jan Anker beslist niet dat er in de buurt een bouwmarkt komt, die concurreert met een Karwei-filiaal dat Intergamma in het Cambuur-complex zou willen vestigen.

Het Duitse concern Bauhaus krijgt van de gemeente echter wel vergunning voor zo'n bouwmarkt, aan de Einsteinweg/Slauerhoffweg. De gemeente kan dit niet keren, omdat het bestemmingsplan er ruimte voor biedt.

Agy

#6984
Einde verhaal lijkt me....

De gemeente gaat (terecht) never en nooit niet een commercieel parkeerterrein betalen van onze belastingcentjes....
en al zou de gemeente de vergunning voor de Bauhaus weigeren kunnen ze dit via een rechtsgang alsnog afdwingen.

speculeter

Bauhaus komt er.
Anker haakt af.
Friese Poort haakt af want die krijgt voor 1 juli geen duidelijkheid.
Het lijkt mij ook einde verhaal

jimny

Het ziet er al met al niet zo rooskleurig meer uit en ik heb er een zwaar hoofd in dat dit nog goed gaat komen.

NRG

Tja... En nu? Er is geen plan B volgens mij.
In het huidige stadion kunnen we geen stappen maken.
Bovendien dondert dat binnen een paar jaar van ellende in elkaar.

speculeter

Citaat van: NRG op juni 14, 2018, 11:29:00
Tja... En nu? Er is geen plan B volgens mij.
In het huidige stadion kunnen we geen stappen maken.
Bovendien dondert dat binnen een paar jaar van ellende in elkaar.
Dan is er nog maar een optie...Huidige stadion verbouwen.

Viper

Het is in en in triest!