Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

el haj

Citaat van: Yellow Army op januari 30, 2018, 20:35:42
Voor de luilakken:

Thx!  _O_ Niet van plan een account bij die heikneuters aan te maken.

Collingwood

Nieuw Cambuur Stadion is mooie kans

LEEUWARDEN – De plannen voor een nieuw Cambuur Stadion in het WTC-gebied zijn gesmeed. Maar hoe kijkt men aan tegen de komst van het nieuwe Cambuur Stadion?

Wethouder Henk Deinum is als supporter en bestuurder bij de bouw betrokken en kijkt uit naar het nieuwe stadion. In de werkkamer van de wethouder hangt het shirt van Cambuur ingelijst aan de muur. Als hij over de Leeuwarder club vertelt begint hij van oor tot oor te glunderen. Het is duidelijk dat Deinum een Cambuursupporter in hart en nieren is.

,,Het is een prachtige club die zich bezighoudt met de supporters. Zo'n intensief sociale club heb ik nog nooit gezien", stelt Deinum. ,,Het doet zeer om te zien dat Cambuur op een mooie plek weg moet, maar het kan niet anders. De wijk en de club zijn erg met elkaar verbonden. Dat zegt iets over hoe Cambuur wordt gedragen. Maar de nieuwe plek in het WTC-gebied is een kans die wij moeten grijpen. Ik denk dat het een stimulans is om het voetbal te laten groeien en daarnaast is het goed voor de economie met het werkgebied dat wij om en in het stadion gaan realiseren", aldus Deinum.

Bij de bouw van het stadion is gekeken naar de opfleuring van het WTC-gebied. ,,Het is er nu nog vrij kaal. Er komen veel meer voorzieningen bij waardoor er straks van alles te doen is. Dat geeft een nieuwe dynamiek aan de stad", zegt Deinum. Hij verwacht dat met de komst van het stadion in het WTC-gebied de sociale projecten van Cambuur nog verder zullen groeien. ,,En dat maakt Cambuur ook de volksclub die het is. Dat moet worden vastgehouden door de club want dan gaan er nog prachtige dingen gebeuren."

De plannen worden op hoofdlijnen steeds duidelijker. Vooral punten met betrekking tot het verkeer, licht en geluid worden op dit moment tijdens de besprekingen met de wijken, Cambuur, de gemeente en andere betrokkenen verder uitgewerkt. De uitgewerkte plannen gaan door middel van een plattegrond voor de zomer naar de raad. Daarna komt er een bestemmingsplan en moeten de vergunningen worden aangevraagd. ,,In 2019 hopen we dat de bouw kan starten. Ik kan bijna niet wachten", besluit Deinum.

Tekst: Joshi Kuiper

http://www.huisaanhuisleeuwarden.nl/nieuws/83184/nieuw-cambuur-stadion-mooie-kans/
Kalmte alleen kan u redden.

Hilaard voor Cambuur



Komst Bauhaus is een risico voor ontwikkeling Cambuurstadion

Leeuwarden - De komst van bouwmarkt Bauhaus vlak bij het te bouwen Cambuurstadion bij het WTC is niet wenselijk. Dat zegt Frank Meijer van Wyckerveste dat het nieuwe stadion samen met bouwbedrijf Dijkstra Draisma ontwikkelt en bouwt.

In de plannen voor het nieuwe stadion is een groot winkel- en vrijetijdsaanbod opgenomen met daarin bouwmarkt Karwei. De komst van retailbedrijven is noodzakelijk om het nieuwe stadion te financieren. Zonder winkels, bioscoop en een bouwmarkt is de bouw van een nieuw stadion niet haalbaar.

,,Dat er nu zo dichtbij een Bauhaus filiaal komt, komt het project niet ten goede", stelt Meijer van Wyckerveste. Jan Spoelstra, adviseur en woordvoerder van eigenaar Jan Anker van het WTC Expo meldt dat 'het duidelijk is dat Bauhaus een deel van de doe-het-zelfbusiness opeet'.

In de oorspronkelijke plannen voor het Cambuurstadion en de bijbehorende winkels zou Bauhaus zelf een plek krijgen. De oppervlakte voor een bouwmarkt in de plannen werd echter verkleind omdat Anker meer ruimte nodig heeft voor evenementen zoals 'Caravana'. ,,Op dat moment haakte Bauhaus af, een oppervlakte van vierduizend vierkante meter was voor het concern niet groot genoeg", aldus Meijer.

De Bauhausvestiging aan de zuidkant van de Slauerhoffbrug, op het terrein van kraanbedrijf Kielstra en omliggende gronden, wordt met twaalfduizend vierkante meter drie keer zo groot als de geplande bouwmarkt bij het nieuwe stadion. Er zullen zo'n 150 mensen komen te werken en nog eens honderd indirecte banen bij betrokken zijn. Voorwaarde is dat de vergunningen rondkomen. De gemeente Leeuwarden wil in ieder geval meewerken.

In de vorig jaar door de ontwikkelaars gepresenteerde plannen voor het WTC-gebied werd de Karwei genoemd als de bouwmarkt die zich in plaats van Bauhaus in het complex zou vestigen. Maar of Karwei daar nog wel voor voelt nu concurrent Bauhaus zich op een steenworp afstand van vestigt, is onduidelijk.

Woordvoerder Yze de Vries van het hoofdkantoor van Karwei in Leusden meldde deze week aan het Friesch Dagblad dat vragen over een Karwei-filiaal in het WTC voorlopig onbeantwoord zullen blijven. ,,De komst van de Bauhaus is ons intussen bekend. Wij beantwoorden nu geen vragen meer over de komst van de Karwei naar het WTC-gebied", zei De Vries. Intergamma, het moederbedrijf van de Karwei en Gamma bouwmarkten, was gisteren niet bereikbaar voor een reactie.

De gemeente Leeuwarden zegt ervan uit te gaan dat de Karwei gewoon onderdeel blijft van de plannen voor het nieuwe Cambuurstadion. Binnenkort praat de gemeenteraad over het bestemmingsplan dat de nieuwe ontwikkelingen bij het WTC mogelijk moet maken.



Vlampiep

#6663
De banen die dergelijke bedrijven een gemeente voorspiegelen, zijn over het algemeen "hamburger" baantjes die de 18 uur per week niet overstijgen.
Gemeenten zijn hier erg gevoelig voor en kunnen werklozen "dwingen" dergelijke banen te accepteren.
Hiermee komt de werkloze niet uit de bijstand, maar verdwijnt wel uit het bestand van de cijfers van werkloosheid die de gemeenten jaarlijks overleggen. Die gaan er van uit dat een persoon meer dan 12 uur per week werkzaam is, niet meer geregistreerd staat als werkloze.
Als het anders zou zijn, zou er gesteld kunnen worden dat meerdere van de zelfde grote bedrijven niet passen binnen het bestemmingsplan.
Door dergelijk handelen van onze gemeentelijke overheid kan de financiering van het stadion op losse schroeven komen te staan.
Ik denk dat ze daaraan voorbij gaan en dat hun etalage politiek prefereert.
Voorbeeld van de onbetrouwbare overheid.

DK

Nog ff wat inspiratie voor het nieuwe stadion: https://youtu.be/z9td7KRwlfY

okkele

leuk.
maar die lui die nu bij ons spelen verdienen nog niet een afbeelding op een postzegel.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Viper

'Kosten bouw Cambuur stadion miljoenen hoger'

http://www.liwwadders.nl/kosten-bouw-cambuur-stadion-miljoenen-hoger/

Hoe serieus moeten we dit nemen?

Jandehulk

Ik denk heel serieus. .

Jandehulk

    Word een lachwekkend verhaal dit.....geen stadion,geen normale selectie en de duurste technische staf van allemaal...slappe hap man.

Grijskijkert

Citaat van: Jandehulk op maart 26, 2018, 19:39:56
    Word een lachwekkend verhaal dit.....geen stadion,geen normale selectie en de duurste technische staf van allemaal...slappe hap man.
Citaat van: Jandehulk op maart 26, 2018, 19:36:23
Ik denk heel serieus. .
Gelukkig is denken niet je sterkste kant..
IN HENK WE TRUST!!!

speculeter

Niet te serieus nemen
Als ik als speculeter zoiets in de lucht gooi en één iemand neemt
Het over word het al gauw een verhaal

Destroyer

Begon Ype hem dan toch te kniepe?  :X
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Lore

Citaat van: Viper op maart 26, 2018, 19:28:03
'Kosten bouw Cambuur stadion miljoenen hoger'

http://www.liwwadders.nl/kosten-bouw-cambuur-stadion-miljoenen-hoger/

Hoe serieus moeten we dit nemen?

Geen idee, maar stijgende bouwkosten kan ik mij wel wat voorstellen. Maar waarom zou iemand die naar Liwwarders lekken? Als je exposure voor je verhaal wil lek je het echt naar een groter medium!

Destroyer

Het is zeker niet onrealistisch gezien er een dik tekort op dit moment is aan timmermannen loodgieters elektriciens dakdekkers etc. Bouwmaterialen zijn ook fors gestegen in prijs plus zeer lange levertijden. Als het project begroot is 4 jaar geleden zul je hier nu zeker niet voor kunnen bouwen. Dat wordt weer 10 jaar wachten....
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Jandehulk

Citaat van: Grijskijkert op maart 26, 2018, 19:55:04
Gelukkig is denken niet je sterkste kant..
ga jij maar naar je holmaat Foeke...kun je samen met hem fantaseren over hoe je de club verneukt