Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Grijskijkert

Citaat van: SCC-J op mei 23, 2013, 16:37:48
zoals?

Voor artiesten waar ziggodome te groot voor is die gaan naar HMH...
En jij bent werkzaam in de evenementen?  8P
En lees sonnema
Bijvoorbeeld zei ik..
IN HENK WE TRUST!!!

Dreet

@Sonnema: die concertzaal bij de Harmonie snap ik heel goed. Dat is voor een ander publiek, dat nu in Romein en Asteriks komt. Dat is een heel ander publiek dan de Harmonie. Romein zal verdwijnen en Asteriks zal niet eeuwig in de gevangenis kunnen blijven. Het idee dat je met een concertzaal de zilvervloot binnenhaalt, is achterhaald. Vaak wordt het omgedraaid: 'wat moeten we met dat stadion doen als er niet wordt gevoetbald? Concerten, ja dat trekt publiek.' Terwijl je eerst moet kijken waar de behoefte van concertbezoekend publiek zit. Nou, dat zit echt niet in Leeuwarden hoor. Alle grote namen gaan als eerste naar A'dam. Daar hebben ze qua publieksgrootte alles bijna wel afgedekt, tussen 1500 en 15000 man (Paradiso, HMH, Ziggo Dome). Bovendien heeft zelfs de Ziggo Dome niet altijd wat te doen. Dus winstgevend zal het nooit worden, kijk maar naar De Geldredome waar ze ondanks de concerten die daar worden gehouden toch geen bergen geld overhouden. Ik denk dat ze moeten proberen om bedrijven en grote winkels in dat nieuwe stadion te krijgen. Net zoals FC Dordrecht gaat doen. Dan krijg je een redelijk verdienmodel. Mocht het niet lukken om het bestemmingsplan te wijzigen voor bij het WTC, wat dan nog? Ik vind dat Cambuur ook op andere locaties moet inzetten behalve het WTC, ik snap sowieso niet dat ze dat nu niet doen. Is dat een soort heilige grond of zo? Eerder een vervuilde, gezien het Phillipsverleden daar.   

Sonnema

Die nachtvergunning wordt alleen tegen gehouden ivm het geluid verder is er geen reden, en omdat het het WTC veel geld kost om de boel geluidsdicht te krijgen laten ze het zo..
[/quote]

WTC heeft geen geld om ook maar iets uit te geven moeten elke bedrag verantwoorden. Zoals al vorig jaar in de krant heeft gestaan. Gewoon winkels erbij doen met een mooie ijshal met voetbalstadion en je hebt een prachtig gebied. Gemeente leeuwarden moet gewoon eens beslissingen nemen

Sonnema

@Dreet Cambuur wil daar graag heen en heeft afspraken toen gemaakt met het WTC toen ze sponsor werden.

Bernardo

Citaat van: Sonnema op mei 23, 2013, 16:54:37
@Dreet Cambuur wil daar graag heen en heeft afspraken toen gemaakt met het WTC toen ze sponsor werden.

Maar als de gemeente maar blijft tegenwerken, moet je dan is niet naar andere opties gaan kijken?

Dreet

Volgens mij is WTC allang geen sponsor meer.....ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de Leyten-afspraken m.b.t. het oude stadion...

Len Cantello

Citaat van: Bernardo op mei 23, 2013, 16:55:55
Maar als de gemeente maar blijft tegenwerken, moet je dan is niet naar andere opties gaan kijken?
Van de plaatselijke politiek hoeven we niets te verwachten. Die zie je alleen maar met een drup aan het geslachtsdeel bij huldigingsfeestjes van SCC rondlopen. En dan ook nog alleen maar als er media in de buurt is.

Die buitenpoorters moeten zich gvd eens realiseren dat topsport DE gedroomde stadspromotie van LWD is, ipv van zich bezig te houden met de frequentie van de onkruidbestrijding in Wirdum...

De politiek heeft NU de kans om de stad duidelijk op de kaart te zetten door volop mee te werken aan de realisatie van een multifunctioneel onderkomen voor Aris, SC Cambuur en een ijshal.

Maar goed, ze zullen wel te druk zijn met die (flauwe)kulturele hoofdstad en serious request om zich met de echt belangrijke BLIJVENDE zaken voor de stad bezig te houden....
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

jeff

Citaat van: Len Cantello op mei 23, 2013, 20:27:01
Die buitenpoorters moeten zich gvd eens realiseren dat topsport DE gedroomde stadspromotie van LWD is, ipv van zich bezig te houden met de frequentie van de onkruidbestrijding in Wirdum...
Doen ze dat nog in wirdum dan?
Maar als het aan de bestuurders van LWD ligt komt er nooit een nieuw stadion krijg ik het idee

Dreet

Citaat van: Len Cantello op mei 23, 2013, 20:27:01
Van de plaatselijke politiek hoeven we niets te verwachten. Die zie je alleen maar met een drup aan het geslachtsdeel bij huldigingsfeestjes van SCC rondlopen. En dan ook nog alleen maar als er media in de buurt is.

Die buitenpoorters moeten zich gvd eens realiseren dat topsport DE gedroomde stadspromotie van LWD is, ipv van zich bezig te houden met de frequentie van de onkruidbestrijding in Wirdum...

De politiek heeft NU de kans om de stad duidelijk op de kaart te zetten door volop mee te werken aan de realisatie van een multifunctioneel onderkomen voor Aris, SC Cambuur en een ijshal.

Maar goed, ze zullen wel te druk zijn met die (flauwe)kulturele hoofdstad en serious request om zich met de echt belangrijke BLIJVENDE zaken voor de stad bezig te houden....

En zo ist!

Sampdoria

Ik vind het wat te makkelijk om alles af te schuiven op de politiek. Het lijkt me vrij logisch in deze tijd dat de gemeenteraad eerst van Cambuur plannen eist met daarbij ook sponsoring. Ik weet niet in hoeverre dat nu al is gebeurd. Ook is het niet zomaar mogelijk om er geld bij te leggen als gemeente en is het niet zomaar mogelijk om winkels te plaatsen op de gewenste plek rondom het nieuwe stadion. Dat hele bedrijventerrein west is niet geworden wat het zou moeten worden en bovendien is de huidige binnenstad ook een lachertje met belachelijk veel leegstand. Dat zegt al genoeg lijkt me.

Yellow Army

Medewerking van de gemeente vwb aanpassing van het bestemmingsplan is geen probleem. Wel werd er bij verteld dat dat het enige is wat de gemeente kan/mag doen. Financiele steun wordt door de europese regelgeving verboden.

De bal ligt momenteel weer bij de bvo om met investeerders/projectontwikkelaars op de proppen te komen die heil in dit project zien. Het zal dus wel weer een aantal weken/maanden duren voor er weer wat nieuws valt te melden.
Area 58

Clint

Citaat van: brambo3004 op mei 23, 2013, 16:17:57
Wat hebben mensen nou te zoeken in die noordelijke uithoek genaamd Leeuwarden? Laten wij nou lekker naar Schaaf gaan.

Vorig jaar Golden Earring in WTC. Was lekker vol. Zelfde gold voor Status Quo. Ook al 3 keer in het WTC geweest waarbij het altijd lekker vol zat en het publiek uit het hele land (zelfs buitenland) kwam.

Met dit soort bands kun je nog steeds een lekkere gezellig vol WTC krijgen hoor.

John Hiatt

Citaat van: Yellow Army op mei 24, 2013, 01:41:04
Medewerking van de gemeente vwb aanpassing van het bestemmingsplan is geen probleem. Wel werd er bij verteld dat dat het enige is wat de gemeente kan/mag doen. Financiele steun wordt door de europese regelgeving verboden.

De bal ligt momenteel weer bij de bvo om met investeerders/projectontwikkelaars op de proppen te komen die heil in dit project zien. Het zal dus wel weer een aantal weken/maanden duren voor er weer wat nieuws valt te melden.

Ik vind ook dat de overheid zeer terughoudend moet zijn met sponsoring. En er zijn idd Europese regels voor staatssteun. Opvallend is wel dat het gewest Brussel de komende jaren per jaar 300.000 euro steekt in een basketballclub en de gemeente Brussel ook nog een 2 ton per jaar. Blijkbaar gelden er in Europa niet overal dezelfde regels.

Len Cantello

Citaat van: John Hiatt op mei 24, 2013, 09:31:20
Ik vind ook dat de overheid zeer terughoudend moet zijn met sponsoring.
Eens. Alleen is er een verschil tussen sponsoring middels harde euros en het maximaal ondersteunen van, en het lobbyen voor, de topsportaccomodaties in LWD. Dat laatste mis ik. Maar goed, dat is oud nieuws. De politiek is meer met eigenbelang bezig dan met de stad.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Dokkumer

Citaat van: John Hiatt op mei 24, 2013, 09:31:20
Ik vind ook dat de overheid zeer terughoudend moet zijn met sponsoring. En er zijn idd Europese regels voor staatssteun. Opvallend is wel dat het gewest Brussel de komende jaren per jaar 300.000 euro steekt in een basketballclub en de gemeente Brussel ook nog een 2 ton per jaar. Blijkbaar gelden er in Europa niet overal dezelfde regels.
Ken de exacte regels omtrent staatssteun voor sport niet, geldt dit voor elke vorm van "topsport"? Jij weet daar meer over als ik, vandaar de vraag even.