Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Nightmarelwd

Ook Keimpe Vellinga (tot volgende maand veiligheidscoördinator, red.) is tegen, maar alle anderen zijn voor.''

die man is altijd dwars geweest.  :D
MI-Sider for Life

John Hiatt

Ik vind het kunstgras ook niks. Maar ik heb liever dat ze het weinige geld dat er is, nu in spelers steken dan in dure veldverwarming. Denk dat we dit nu moeten accepteren en er voor zorgen dat in een nieuw stadion weer gewoon gras komt te liggen.

SCC-J

moeten we dan nog 5 jaar op kunstgras gaan spelen? eerder zie ik het nieuw stadion er niet staan!

John Hiatt

Citaat van: SCC-J op mei 18, 2013, 11:46:57
moeten we dan nog 5 jaar op kunstgras gaan spelen? eerder zie ik het nieuw stadion er niet staan!

Dan speel ik liever 5 jaar op kunstgras in de Eredivisie!

Kunstgras

#319
Beetje makkelijk. Kunstgras is natuurlijk geen garantie voor 5 jaar Eredivisie.

Kunstgras

Een financieel voordeel van een ton lijkt misschien veel. Hier kan je echter maar één jaar het salaris van anderhalve speler betalen.

Dit terwijl we voor meerdere jaren aan kunstgras vastzitten!

Kunstgras

Daarnaast heeft kunstgras meerdere nadelen.

Een mindere uitstraling. Niet alleen naar supporters toe, maar zeker ook naar sponsoren. Spelers die eerder voor een andere club kiezen. En je zit gewoon met plastic opgescheept in plaats van echt gras.

SCC-J

Edel kunstgras: negatief thuisrecord volgens mij!
Echt gras: play-offs >> kampioenschap
Spelers die niet willen spelen op plastic gaan naar concurrentie.

bovenal hoort een volksclub op echt gras. Spelers met smerige shirts! geur van gras ipv verbrand/warm plastic..

Dokkumer

Citaat van: SCC-J op mei 18, 2013, 12:29:23
Edel kunstgras: negatief thuisrecord volgens mij!
Echt gras: play-offs >> kampioenschap
Spelers die niet willen spelen op plastic gaan naar concurrentie.

bovenal hoort een volksclub op echt gras. Spelers met smerige shirts! geur van gras ipv verbrand/warm plastic..
Eerste argument ondersteun ik totaal niet.
Trek de vergelijking eens door met de kwaliteit van de spelers en trainer van toen -en ook het spelersbudget- met de selecties en het budget van later! Té gemakkelijk om dit op het veld af te schuiven.

Het tweede argument kan ik me meer in vinden, het is ook vaak de angst voor het onbekende.

Derde argument.. Niet alleen een volksclub maar eigenlijk hoort iedereen op een écht veld te spelen. En dan niet op een knollenveld of toendra, maar een fatsoenlijke echte mat met veldverwarming.

Helaas is en blijft het momenteel een centenkwestie waarbij keuzes moeten worden gemaakt. Ik zie niet even iemand opstaan die een paar miljoen in de club pompt en daarmee zorgt voor een kwaliteitsverbetering én veldverwarming.

Kunstgras

Citaat van: Dokkumer op mei 18, 2013, 12:34:00
Helaas is en blijft het momenteel een centenkwestie waarbij keuzes moeten worden gemaakt. Ik zie niet even iemand opstaan die een paar miljoen in de club pompt

Het gaat niet om een paar miljoen. Dat weet jij ook wel.

Galdiano

Aan je naam te zien ben je een groot voorstander van kunstgras!!  ;)
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Dokkumer

Citaat van: Kunstgras op mei 18, 2013, 12:35:45
Het gaat niet om een paar miljoen. Dat weet jij ook wel.
Selectief quoten gaat je prima af kerel. Kom dan ook even terug op de rest van de inhoud... Jij snapt net zo goed als ik dat we elk dubbeltje niet 2 keer om moeten draaien, maar wel
4 keer.

denistel

gaat wel over 5 ton dus wel veel geld kunstgras oa ook de kosten per seizoen van 75.000 euro. en nadelen zijn  er zeker.

voordeel is dat je altijd kan spelen en trainen op een goed veld en niet hoeft uit te wijken
naar ouwehorne of waar dan ook.
tevens kun je dan altijd oefenen  op eigen veld.topduels van de d en c jeugd kun je eventueel
laten spelen in het stadion en de andere duels bij leovardia.

dat spelers niet op kunstgras willen spelen zou kunnen maar zwolle en Heracles hebben toch
ook goeie spelers en ze blijven daar ook komen zaols nijland en mokotjo bij zwolle.
als ik naar de jeugd kijk bij bijna alle profclubs die spelen allemaal al op kunstgras.
dus die spelers zijn er allemaal aan gewend en de velden die je er nu in kan leggen zijn
10x beter dan wat we hadden liggen.

en de huidige mat was dit seizoen oek niet om aan te zien of wel.

Eewal

Citaat van: denistel op mei 18, 2013, 12:47:24
gaat wel over 5 ton dus wel veel geld kunstgras oa ook de kosten per seizoen van 75.000 euro. en nadelen zijn  er zeker.

voordeel is dat je altijd kan spelen en trainen op een goed veld en niet hoeft uit te wijken
naar ouwehorne of waar dan ook.
tevens kun je dan altijd oefenen  op eigen veld.topduels van de d en c jeugd kun je eventueel
laten spelen in het stadion en de andere duels bij leovardia.

dat spelers niet op kunstgras willen spelen zou kunnen maar zwolle en Heracles hebben toch
ook goeie spelers en ze blijven daar ook komen zaols nijland en mokotjo bij zwolle.
als ik naar de jeugd kijk bij bijna alle profclubs die spelen allemaal al op kunstgras.
dus die spelers zijn er allemaal aan gewend en de velden die je er nu in kan leggen zijn
10x beter dan wat we hadden liggen.

en de huidige mat was dit seizoen oek niet om aan te zien of wel.

Hier valt geen grasspriet tussen te krijgen. Hoop wel dat het gewoon een goed veld wordt. Bovendien zal kunstgras wellicht een puntje of zes extra opleveren thuis, maar dat is een aanname..

John Hiatt

Citaat van: Kunstgras op mei 18, 2013, 12:12:52
Beetje makkelijk. Kunstgras is natuurlijk geen garantie voor 5 jaar Eredivisie.

Weet ik ook wel. Maar de financiële positie van Cambuur is op dit moment zodanig, dat Cambuur dit geld goed kan gebruiken. Onderschat ook de jaarlijkse energiekosten niet van veldverwarming. En daarom heb ik nu liever eredivisievoetbal op kunstgras dan biervoetbal op een toendra!