Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

AL

Nou weer een leuk stukje op OF.
Sorry, maar dat stadion zie ik niet komen.

Dokkumer

Kun je het (vertaald in een normale taal) samenvatten?

El Ma-kri-niii

Citaat van: Dokkumer op januari 11, 2016, 22:20:53
Kun je het (vertaald in een normale taal) samenvatten?
Wat LC laatst ook al schreef, dat de presentatie van het businessplan een kwartaal wordt uitgesteld.

mario

Citaat van: Dokkumer op januari 11, 2016, 22:20:53
Kun je het (vertaald in een normale taal) samenvatten?
Citeer
De ynfolling fan bedriuwen yn it nij te bouwen Cambuurstadion is noch net klear. It wie de bedoeling dat ein 2015 dúdlik wêze soe oft der genôch kommersjele partijen wiene om de bou fan it stadion mooglik te meitsjen. It docht bliken dat soks net helber is. De projektûntwikkelers hoopje de saak yn de kommende trije moannen klear te krijen.

Blah blah blah. Het lijkt erop dat het niet haalbaar is. Blah blah blah.

zeewolde

Ofwel projectontwikkelaar moet bedrijven regelen die zich in het stadion willen vestigen. Dit is nog steeds niet rond.

en als dat nu nog niet rond is, lijkt het me sterk dat het in 3 maanden anders is.

PePe

Cambuur blijft in de wachtkamer voor belangrijk dossier.

Cambuur hoopt al een aantal seizoenen op een doorbraak in het stadiondossier. Hoewel de volksclub zich prettig voelt in het huidige onderkomen, is er te weinig perspectief om door te groeien. Vernieuwbouw is voorlopig aan de kant geschoven en het vizier richt zich op de realisatie van een gloednieuw stadion.

Het is de insteek om bedrijven plaats te laten nemen in het nieuwe stadion. Eigenlijk zou er eind 2015 duidelijk moeten zijn of er voldoende commerciële partijen zijn om de bouw van het stadion te realiseren, maar dat is niet gelukt. Volgens Omrop Fryslân is het de bedoeling om de komende drie maanden alsnog duidelijkheid te bieden.

El Ma-kri-niii

Het is nu acht maanden geleden dat men begonnen is met rondmaken van de businesscase. Ik vind dat niet bijzonder lang voor zo'n miljoenenproject waarvoor verschillende investeerders nodig zijn. Ik ben nog vol vertrouwen in een goede afloop.

twingo

Het blijft een probleem dat de gemeente geen winkels toestaat in of bij het eventuele nieuwe Cambuur stadion zij willen geen derde winkelconcentratie in Leeuwarden.
In de weekend editie van de Leeuwarder courant is dit expliciet gemeld door de stadsmanager en ik denk dat een bioscoop op deze plaats niet haalbaar is of de gemeente moet de bestaande bioscopen uitkopen dus de Leeuwarder en Tivoli bioscoop maar dat zie ik niet gebeuren.
Met andere woorden dan blijft er weinig over, de plannen zijn niet voor niks weer een kwartaal uitgesteld.

Vlampiep

Het ontbreekt dit gemeentelijk bestuur aan visie wat zij met de stad willen.
Het bestuur heeft zich verplicht aan een aantal grotere ketens in Leeuwarden.
De verantwoordelijke Wethouder lijkt niet in staat dit te doorbreken, zodat er op termijn  geen Familia o.i.d. zich zal kunnen vestigen in een nieuw te bouwen stadion op een andere locatie.
De beste optie is een verbouwing van het oude stadion, wat in fasen kan gebeuren.
Hetz is tenslotte bijna heilige grond waar we nu spelen en een Volksclub behoort in mijn beleving te spelen in Volksbuurt.



CambuurPortaal

Citaat van: Vlampiep op januari 12, 2016, 09:19:42
Het ontbreekt dit gemeentelijk bestuur aan visie wat zij met de stad willen.
Het bestuur heeft zich verplicht aan een aantal grotere ketens in Leeuwarden.
De verantwoordelijke Wethouder lijkt niet in staat dit te doorbreken, zodat er op termijn  geen Familia o.i.d. zich zal kunnen vestigen in een nieuw te bouwen stadion op een andere locatie.
De beste optie is een verbouwing van het oude stadion, wat in fasen kan gebeuren.
Hetz is tenslotte bijna heilige grond waar we nu spelen en een Volksclub behoort in mijn beleving te spelen in Volksbuurt.

Dat is juist het probleem,
Van de KNVB mag het stadion niet meer midden in een woonwijk staan waar het al 50 jaar staat,
Er zijn namelijk allemaal klachten gekomen van de mensen er omheen
Dat er straten vol staan met auto's dit en dat

Ik zou liever ook hebben dat het stadion gewoon een upgrade zou hebben
Ook omdat het er al 50 jaar zo is
En voor veel mensen niet meer weg te denken is
CambuurPortaal
Opgericht 2016 voor alle nieuwtjes en weetjes!

SCC-J

Citaat van: CambuurPortaal op januari 12, 2016, 09:24:19
Dat is juist het probleem,
Van de KNVB mag het stadion niet meer midden in een woonwijk staan waar het al 50 jaar staat,
Er zijn namelijk allemaal klachten gekomen van de mensen er omheen
Dat er straten vol staan met auto's dit en dat

Ik zou liever ook hebben dat het stadion gewoon een upgrade zou hebben
Ook omdat het er al 50 jaar zo is
En voor veel mensen niet meer weg te denken is

ONZIN!


SCC-J

Citaat van: twingo op januari 11, 2016, 23:08:35
Het blijft een probleem dat de gemeente geen winkels toestaat in of bij het eventuele nieuwe Cambuur stadion zij willen geen derde winkelconcentratie in Leeuwarden.
In de weekend editie van de Leeuwarder courant is dit expliciet gemeld door de stadsmanager en ik denk dat een bioscoop op deze plaats niet haalbaar is of de gemeente moet de bestaande bioscopen uitkopen dus de Leeuwarder en Tivoli bioscoop maar dat zie ik niet gebeuren.
Met andere woorden dan blijft er weinig over, de plannen zijn niet voor niks weer een kwartaal uitgesteld.

Er wordt wel erg veel naar de gemeente gewezen maar ype en de ontwikkelaar weten wat er wel en niet mag en daar is men mee akkoord mee gegaan.

Dokkumer

Citaat van: CambuurPortaal op januari 12, 2016, 09:24:19
Dat is juist het probleem,
Van de KNVB mag het stadion niet meer midden in een woonwijk staan waar het al 50 jaar staat,
Er zijn namelijk allemaal klachten gekomen van de mensen er omheen
Dat er straten vol staan met auto's dit en dat

Ik zou liever ook hebben dat het stadion gewoon een upgrade zou hebben
Ook omdat het er al 50 jaar zo is
En voor veel mensen niet meer weg te denken is

ZOals SCC-J al zei onzin met hoofdletters! Anders mag jij mij haarfijn uitleggen waarom de Eagles dus wel mochten vernieuwbouwen in een woonwijk. Die plannen zijn goedgekeurd op het moment dat ze nog Eredivisie speelden!!
Dat de gemeente het hier niet zou willen komt eerder in de buurt, daar staat de voetbalbond los van.
Wat mij betreft houden we het Cambuurplein aan als locatie, dat is het mooiste wat er is. Maar (even voor de rekenmeesters onder ons) tot hoever kunnen we dan groeien als we ongeveer op dezelfde locatie blijven... We willen niet een club worden als Telstar die al 20 jaar schamel onderin de middenmoot van de biercompetitie speelt.

michello

Citaat van: AL op januari 11, 2016, 22:08:14
Nou weer een leuk stukje op OF.
Sorry, maar dat stadion zie ik niet komen.

Weer typisch dat Liwwadder praat.. Ik zou zeggen ga nog maar eens naar het bericht:http://www.omropfryslan.nl/nijs/syktocht-nei-bedriuwen-cambuurstadion-rint-fertraging-op en luister wat De Graaf te zeggen heeft. Dat klinkt al weer heel anders dan dat getypte stukje van een dkver op de OF redactie.

John Hiatt

Citaat van: SCC-J op januari 12, 2016, 09:53:46
Er wordt wel erg veel naar de gemeente gewezen maar ype en de ontwikkelaar weten wat er wel en niet mag en daar is men mee akkoord mee gegaan.

Klopt en een bioscoop mag gewoon!