Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Spine

Ik weet niet of er hier mensen wel eens stemmen voor de gemeenteraad, zo ja, dan kun je gewoon de partij of persoon aanspreken op wie je gestemd hebt. Het zijn volksvertegenwoordigers nietwaar?
Mochten hier mensen zijn die op PAL/Groen Links of op het CDA gestemd hebben dan zou ik als de bliksem contact opnemen met deze dwarsliggers!

Vakje 9

Waar haal jij de informatie vandaan dat deze twee dwars liggen? Tevens heeft het CDA zich nooit concreet uitgesproken over bepleiter van het nieuwe stadion.Dit in tegenstelling van de PvdA met hun folderactie voor het stadion ten tijden van de verkiezingen.

De gemeente heeft een rol als het gaat om de randvoorwaarden voor de infrastructuur rond een eventueel nieuw
Cambuurstadion. Aan een nieuw voetbalstadion van Cambuur kan echter niet worden meebetaald. Eventuele
nieuwbouw vindt bij voorkeur plaats aan de rand van de stad, waar het sportgebied goed bereikbaar kan zijn
met het openbaar vervoer (Programma CDA 2014-2018)

 In het programma(2014-2018) van Pal/GroenLinks kan ik niks vinden over het stadion.

Vakje 9

PGL is trots op de promotie van SC Cambuur en vindt de maatschappelijke functie van de club belangrijk
voor de stad en de regio. De gemeente moet daarom meedenken over een locatie voor een nieuw stadion
en de club hierbij faciliteren. Het door de gemeente verstrekken van financiƫle steun of financiƫle garanties
aan een voetbalclub vinden wij echter ongewenst.

Heb toch iets gevonden. Zij zijn inderdaad concreter zou dan zeker vreemd zijn mochten zij nu gaan dwarsliggen.

moodygrunn

Ik weet niet of dit artikel al eens geplaatst is, maar voor de zekerheid: http://www.ouderenjournaal.nl/friesland/2015/03/01/geen-winkels-bij-nieuw-cambuurstadion/

De winkeliers van Leeuwarden keren zich tegen de plannen voor een nieuw Cambuurstadion met winkels, aan de westkant van de stad. De ondernemers zijn bang dat de toename van het winkelaanbod de binnenstad zal leegzuigen. Zij roepen de gemeente op geen medewerking te verlenen aan de nieuwbouwplannen.

Dit staat in een brandbrief die binnenstadmanager Hayo Galema heeft geschreven namens de zeven winkeliersverenigingen van de stad. "Nog meer detailhandel gaat ten koste van de bestaande locaties. Leeuwarden heeft eerder minder winkelruimte nodig dan meer." In de brief wijst Galema er verder op dat nieuwbouw aan de rand van de stad haaks staat op de detailhandelsvisie uit 2013. Daarin spreekt de gemeente zich duidelijk uit voor de binnenstad als 'hoofdwinkelcentrum', met De Centrale als annex voor de grote ketens.

Krimp

Dat de winkeliers nu aan de bel trekken berust volgens de binnenstadmanager niet op toeval. De winkeliers zijn er expres vroeg bij omdat de politiek de gedachten over het voetbalstadion nog moet vormen. Daarvoor liggen momenteel twee opties op tafel.  Het bestaande stadion aan het Cambuurplein renoveren en uitbreiden, of nieuw bouwen aan de westkant van de stad achter het WTC. Om die laatste variant te kunnen bekostigen zouden winkels deel moeten uitmaken van het complex, volgens de projectontwikkelaar. De binnenstadwinkeliers vechten dat  plan nu aan.  "We zijn niet tegen Cambuur, we juichen het succes juist toe. Maar we moeten ons realiseren dat de winkelmarkt krimpt, dat zie je in alle steden. Nog meer nieuw winkelgebied ontwikkelen zou schadelijk zijn voor de anderen", aldus de Galema.

detailhandelsvisie 2013: http://www.leeuwarden.nl/sites/leeuwarden.nl/files/images/conceptdetailhandelstructuurvisie.pdf

In Henk en Sandor we trust

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: moodygrunn op maart 09, 2015, 19:13:39
"We zijn niet tegen Cambuur, we juichen het succes juist toe. Maar we moeten ons realiseren dat de winkelmarkt krimpt, dat zie je in alle steden. Nog meer nieuw winkelgebied ontwikkelen zou schadelijk zijn voor de anderen", aldus de Galema

Natuurlijk moet je het grote geheel meenemen, maar dit lijkt wel heel erg op: Nog meer concurrentie zou schadelijk zijn voor anderen
Henk, held, bedankt

Cor

40 kledingzaken, 10 schoenenwinkels, talloze telefoonwinkels en drogisterijen. Leve het gevarieerde aanbod van de huidige binnensteden. En maar klagen dat de mensen niet komen, nee sukkels, er is teveel van hetzelfde

Lore

Citaat van: Cor op maart 09, 2015, 20:56:46
40 kledingzaken, 10 schoenenwinkels, talloze telefoonwinkels en drogisterijen. Leve het gevarieerde aanbod van de huidige binnensteden. En maar klagen dat de mensen niet komen, nee sukkels, er is teveel van hetzelfde

Maar dat is dan geen probleem, want dit is niet wat in het nieuwe stadion zou komen.

albert54

 :scc

Nieuwe CambuurTempel

Middenstand begint weer te roeren.
Er moeten geen winkels bij WTC komen volgens hen, teveel concurrentie voor binnenstad.
Snapt men nu nog steeds niet dat de wereld al 10 jaar aan het veranderen is!!
Binnensteden zijn / gaan verworden voor vermaak en vertier. Aankopen gaan via winkels aan de rand van de steden en nog meer via Internet. Alle jongeren beneden de pakweg dertig jaar komen alleen nog voor vermaak, terrasjes, restaurants, bios en gezamenlijk stappen naar de binnenstad. Deze ontwikkeling is dus allang gaande en gaat alleen maar verder. Ambachtelijke winkels, iets unieks en woon / werken op kleine schaal zal nog kunnen in de binnenstad samen met appartementen.
Middenstand in de binnenstad zal zich dus helaas voor hen, moeten gaan aanpassen of nog erger, afhaken.
Als er nu wel of niet een nieuw stadion voor Cambuur komt, het is twaalf uur voor de middenstand.
Aanpassen aan nieuwe ontwikkeling door iets anders te gaan doen. Maak gebruik van Internet. Kijk meer naar wat de jongeren willen. Zij zijn tenslotte de toekomst.
Misschien zijn er wel winkels die mee willen en zich willen vestigen in het nieuwe stadioncomplex. Wacht hier dan niet mee. Ook moet er in bij het nieuwe stadion, scholen en natuurlijk mijn paradepaardje "WETSUS" komen. Middenstand, politiek en bestuurders ogen open en ga met Cambuur  ( visitekaartje ) van onze mooie stad Leeuwarden deze nieuwe weg in. Het is een project, investering voor minstens 50 jaar. Trek van de jongeren naar de stad om te studeren gaat door. Jongeren gaan bijna allemaal niet weer terug naar de dorpen. Deze opgeleide jongeren moeten we ook wat bieden om de trek naar de Randstad te voorkomen. Daar hoort een multifunctioneel complex met Cambuur bij.
Als alles negatief blijft, dan hebben we over vijf jaar geen Cambuur meer en zijn jullie ook al lang ten ondergegaan omdat jullie de boot misten en in ieder geval de verkeerde weg hebben gekozen die dood liep.

Nog een tip voor de politiek, 18 maart komt eraan, jullie zijn er voor het volk en ook jullie kunnen de verandering en vooruitgang niet keren.
Opmerking van mij: PVDA en VVD zijn voor nieuw Cambuurstadion. De rest niet zodat er nog steeds geen meerderheid is.


w:) 

drg

Citaat van: albert54 op maart 10, 2015, 10:33:09
Opmerking van mij: PVDA en VVD zijn voor nieuw Cambuurstadion. De rest niet zodat er nog steeds geen meerderheid is.

Al beloven ze onze prachtige club een miljard, ik ga niet op die honden stemmen.

hobbes

Citaat van: albert54 op maart 10, 2015, 10:33:09
:scc

Nieuwe CambuurTempel

Middenstand begint weer te roeren.
Er moeten geen winkels bij WTC komen volgens hen, teveel concurrentie voor binnenstad.
Snapt men nu nog steeds niet dat de wereld al 10 jaar aan het veranderen is!!
Binnensteden zijn / gaan verworden voor vermaak en vertier. Aankopen gaan via winkels aan de rand van de steden en nog meer via Internet. Alle jongeren beneden de pakweg dertig jaar komen alleen nog voor vermaak, terrasjes, restaurants, bios en gezamenlijk stappen naar de binnenstad. Deze ontwikkeling is dus allang gaande en gaat alleen maar verder. Ambachtelijke winkels, iets unieks en woon / werken op kleine schaal zal nog kunnen in de binnenstad samen met appartementen.
Middenstand in de binnenstad zal zich dus helaas voor hen, moeten gaan aanpassen of nog erger, afhaken.
Als er nu wel of niet een nieuw stadion voor Cambuur komt, het is twaalf uur voor de middenstand.
Aanpassen aan nieuwe ontwikkeling door iets anders te gaan doen. Maak gebruik van Internet. Kijk meer naar wat de jongeren willen. Zij zijn tenslotte de toekomst.
Misschien zijn er wel winkels die mee willen en zich willen vestigen in het nieuwe stadioncomplex. Wacht hier dan niet mee. Ook moet er in bij het nieuwe stadion, scholen en natuurlijk mijn paradepaardje "WETSUS" komen. Middenstand, politiek en bestuurders ogen open en ga met Cambuur  ( visitekaartje ) van onze mooie stad Leeuwarden deze nieuwe weg in. Het is een project, investering voor minstens 50 jaar. Trek van de jongeren naar de stad om te studeren gaat door. Jongeren gaan bijna allemaal niet weer terug naar de dorpen. Deze opgeleide jongeren moeten we ook wat bieden om de trek naar de Randstad te voorkomen. Daar hoort een multifunctioneel complex met Cambuur bij.
Als alles negatief blijft, dan hebben we over vijf jaar geen Cambuur meer en zijn jullie ook al lang ten ondergegaan omdat jullie de boot misten en in ieder geval de verkeerde weg hebben gekozen die dood liep.

Nog een tip voor de politiek, 18 maart komt eraan, jullie zijn er voor het volk en ook jullie kunnen de verandering en vooruitgang niet keren.
Opmerking van mij: PVDA en VVD zijn voor nieuw Cambuurstadion. De rest niet zodat er nog steeds geen meerderheid is.


w:)

Ik blijf erbij dat deze klachten niet uit de binnenstad afkomstig zijn, maar vanaf de Centrale. Juist deze bedrijven moeten het meeste de concurrentie vrezen van een nieuw Cambuurstadion. Hier gaan het soort winkels komen welke je niet in de binnenstad zal vinden, maar juist wel op de Centrale. En aangezien deze een stevige politieke vinger in de pap hebben (zie het koopzondagen verhaal) vrees ik dat zo ook hierin hun zin zullen krijgen.

SCC-J

Citaat van: albert54 op maart 10, 2015, 10:33:09
:scc

Nieuwe CambuurTempel

Middenstand begint weer te roeren.
Er moeten geen winkels bij WTC komen volgens hen, teveel concurrentie voor binnenstad.
Snapt men nu nog steeds niet dat de wereld al 10 jaar aan het veranderen is!!
Binnensteden zijn / gaan verworden voor vermaak en vertier. Aankopen gaan via winkels aan de rand van de steden en nog meer via Internet. Alle jongeren beneden de pakweg dertig jaar komen alleen nog voor vermaak, terrasjes, restaurants, bios en gezamenlijk stappen naar de binnenstad. Deze ontwikkeling is dus allang gaande en gaat alleen maar verder. Ambachtelijke winkels, iets unieks en woon / werken op kleine schaal zal nog kunnen in de binnenstad samen met appartementen.
Middenstand in de binnenstad zal zich dus helaas voor hen, moeten gaan aanpassen of nog erger, afhaken.
Als er nu wel of niet een nieuw stadion voor Cambuur komt, het is twaalf uur voor de middenstand.
Aanpassen aan nieuwe ontwikkeling door iets anders te gaan doen. Maak gebruik van Internet. Kijk meer naar wat de jongeren willen. Zij zijn tenslotte de toekomst.
Misschien zijn er wel winkels die mee willen en zich willen vestigen in het nieuwe stadioncomplex. Wacht hier dan niet mee. Ook moet er in bij het nieuwe stadion, scholen en natuurlijk mijn paradepaardje "WETSUS" komen. Middenstand, politiek en bestuurders ogen open en ga met Cambuur  ( visitekaartje ) van onze mooie stad Leeuwarden deze nieuwe weg in. Het is een project, investering voor minstens 50 jaar. Trek van de jongeren naar de stad om te studeren gaat door. Jongeren gaan bijna allemaal niet weer terug naar de dorpen. Deze opgeleide jongeren moeten we ook wat bieden om de trek naar de Randstad te voorkomen. Daar hoort een multifunctioneel complex met Cambuur bij.
Als alles negatief blijft, dan hebben we over vijf jaar geen Cambuur meer en zijn jullie ook al lang ten ondergegaan omdat jullie de boot misten en in ieder geval de verkeerde weg hebben gekozen die dood liep.

Nog een tip voor de politiek, 18 maart komt eraan, jullie zijn er voor het volk en ook jullie kunnen de verandering en vooruitgang niet keren.
Opmerking van mij: PVDA en VVD zijn voor nieuw Cambuurstadion. De rest niet zodat er nog steeds geen meerderheid is.


w:)
Volgens de experts is het juist zo dat de winkels aan de rand van de steden geen toekomst meer hebben vanwege het internet en dat ze terug moeten naar de binnenstad voor de beleving.

Wetsus heeft al een gloed nieuw pand.

En als je het hebt over entertainment in de binnenstad zou Cambuur daar ook horen. Stadion buiten de stad (zuidlanden) is de doodsteek.

Vakje 9

Leeuwarden, 5 maart 2015

Aan :       directie BVO SC Cambuuur
Van :       supportersvereniging Kern van Cambuur
Betreft :   nieuwbouw/verbouw Cambuurstadion

Geachte directie,
Afgelopen woensdag 4 maart 2015 heeft er een vergadering plaatsgevonden met een afvaardiging van de supportersvereniging Kern van Cambuur, de SC Cambuur Culture en de MI-side.
Uitgangspunt van deze bijeenkomst was om vanuit alle geledingen van de supporters eens van gedachten te wisselen aangaande de nieuwbouw/verbouw stadion SC Cambuur. In een prettig verlopen vergadering bleek al snel dat de onderlinge standpunten aangaande het nieuwe stadion nagenoeg overeenkomen. Een samenvatting van deze wensen vindt u verder in dit schrijven.
Een andere vraag die momenteel erg leeft onder de supporters is wanneer er eindelijk duidelijkheid komt over de locatie van de nieuwbouw/verbouw van het SC Cambuur stadion. In december 2014 zou dit bekend worden gemaakt, echter zitten we nu reeds in maart 2015 nog zonder bruikbare informatie en groeit de onrust onder de supporters.
Aandachtspunten nieuw verbouw/nieuw stadion:
In eerste instantie verbouw/nieuwbouw op de huidige locatie aan het Cambuurplein. Alternatief is de locatie achter het WTC
Eigen supporters (sta)vak voor de fanatieke aanhang van SC Cambuur
Eigen supportershome met de mogelijkheid van twee ruimtes zoals dit ook bij het stadion van FC Utrecht het geval is
Voldoende opslagmogelijkheid voor spandoeken en andere sfeerartikelen
Voorkeur gaat uit naar een vierkant stadion zonder zgn. tweede ring en met tribunes tot aan het veld
Spelen op echt gras
Goede facilitaire voorzieningen
Kiosken en supportershome bemannen door vrijwilligers
Goede toegang en faciliteiten voor de minder valide supporters
Genoemde punten zijn slechts een eerste indicatie en dienen uiteraard nog nader te worden ingevuld. In de aanloop tot de verbouw/nieuwbouw denken wij een goede bijdrage te kunnen leveren tot verdere uitwerking en realisatie hiervan. Wij hopen dan ook op korte termijn hierover met u van gedachten te kunnen wisselen.
Met hartelijke groet,

Kees Elzinga
Voorzitter Kern van Cambuur

SCC-J

Open brief: Nieuwbouw/verbouw stadion

4 maart hebben wij samen met de Kern van Cambuur en een afvaardiging van de M.I.-side gesproken over onze wensen met betrekking tot het nieuwe stadion van Cambuur.

In een goed gesprek bleek dat alle partijen het erover eens zijn dat alle groepen binnen Cambuur mee dienen te praten over de invulling van ons nieuwe stadion. De Kern van Cambuur heeft per mail van donderdag 5 maart bij de BVO het verzoek neergelegd om op korte termijn met ons om tafel te gaan om onze wensen te bespreken.

De wensen van de Kern van Cambuur, Cambuur Culture en de M.I.-side komen in grote lijnen met elkaar overeen. De volgende aandachtspunten zijn per mail aan de BVO doorgegeven:

http://cambuurculture.nl/wordpress/open-brief-nieuwbouwverbouw-stadion/

Cor

Citaat van: Lore op maart 10, 2015, 10:04:38
Maar dat is dan geen probleem, want dit is niet wat in het nieuwe stadion zou komen.

Klopt, ik geef alleen maar aan dat de middenstand alleen in onmogelijkheden denkt

Lore

Citaat van: Cor op maart 10, 2015, 14:12:24
Klopt, ik geef alleen maar aan dat de middenstand alleen in onmogelijkheden denkt

Ja, ze gaan niet echt met hun tijd mee!