Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Len Cantello

Citaat van: ForzaCambuur1 op september 04, 2013, 21:50:41
hij praatte de aanwezigen bij over de ontwikkelingen rondom een nieuw stadion
Wrs iets van 'volgende week meer nieuws'.......

Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Dokkumer

Niet eerder dan volgend jaar dinsdag :devil

666

Waaaaar blijjjjjft dat stadion, Waar blijft dat stadion, Waar blijft dat stadion, Waar blijft dat stadion, Waaaaaar blijjjjjjft dat stadion, Waar blijft dat stadion, Waar blijft dat stadion, Waar blijft dat stadion....  Ik bedoel dan de berichtgeving  :devil

Of is dit alweer een gepasseerd station
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

PeterTa

Citaat van: 666 op september 10, 2013, 13:29:39
Waaaaar blijjjjjft dat stadion, Waar blijft dat stadion, Waar blijft dat stadion, Waar blijft dat stadion, Waaaaaar blijjjjjjft dat stadion, Waar blijft dat stadion, Waar blijft dat stadion, Waar blijft dat stadion....  Ik bedoel dan de berichtgeving  :devil

Of is dit alweer een gepasseerd station

Een gepasseerd stadion???  :_schater :_schater

666

Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

WouterZz

Concreet plan nieuw stadion Cambuur

Onderkomen moet plaatsbieden aan 11.500 toeschouwers

LEEUWARDEN – Naar verwachting presenteert Cambuur bij de gemeente Leeuwarden binnen een maand een concreet plan voor een nieuw voetbalstadion.

De voorkeur van het bestuur voor de locatie van het nieuwe complex gaat uit naar een plek op of nabij het parkeerterrein van het WTC/Expo, aan de westkant van de stad. Het stadion moet in eerste instantie plaats bieden aan 11.500 toeschouwers, met een mogelijke uitbreiding tot 15.000. Er is voorzichtige hoop dat het in 2016 of 2017 gerealiseerd kan zijn.
Het bestuur van Cambuur is al jaren met de gemeente in gesprek over een nieuwe accommodatie. ,,Na een aantal jaren van goed overleg met wethouders en betrokken ambtenaren hopen we tot iets te komen wat moet leiden tot concrete stadionbouw'', zegt Ype Smid, voorzitter van de raad van commissarissen bij Cambuur. ,,We weten echter nog niet hoeveel vierkante meter ruimte het nieuwe stadion zal krijgen. Daar kan ik me op dit moment nog niet over uitlaten.''
Bij het nieuwe stadion zouden winkels en commerciële ruimtes moeten komen om het rendabel te maken. Cambuur wil dat de gemeente Leeuwarden financieel niet direct betrokken wordt bij de bouw. Ype Smid: ,,Het moet van de marktpartijen komen. We willen wel dat de gemeente het plan stimuleert en voor een goede infrastructuur zorgt.''
De noodzaak van een nieuw stadion is er al veel langer. Die komt in de eredivisie nog duidelijker dan voorheen tot uiting. Een nieuw onderkomen is van belang om Cambuur versneld en structureel gezond te kunnen maken. Omdat de club in het verleden op te grote voet heeft geleefd, heeft Cambuur nu nog een negatief eigen vermogen.
De huidige accommodatie aan het Cambuurplein is sterk verouderd en kampt met ruimtegebrek. De club kan in het huidige onderkomen niet verder doorgroeien. Wim Sleijfer, voormalig voorzitter van de raad van commissarissen bij de Leeuwarder club, was in 2007 de eerste die zich uitsprak over de komst van een nieuw stadion. Toenmalig wethouder Marga Waanders hield de boot af. Zij omschreef het plan destijds als dagdromerij.
In december 2011 gaf Gerald van den Belt aan dat als Cambuur stappen wil maken, een nieuw stadion noodzakelijk is. ,,De economische levensduur is drie jaar, de technische levensduur nog hooguit vijf jaar'', zei Van den Belt destijds in deze krant over het verval van het huidige stadion. ,,Gebeurt er niks, dan ga je een achterhoedegevecht leveren.''
Van den Belt was van 2005 tot 2009 directeur bij FC Zwolle (nu PEC) en nauw betrokken bij de realisatie van het nieuwe IJsseldeltastadion in Zwolle. Dit nieuwe complex heeft een capaciteit van 12.500 toeschouwers. Het oude Oosterenkstadion bood plek aan slechts 6800 fans. Sinds PEC - momenteel lijstaanvoerder in de eredivisie - in het nieuwe stadion speelt, zijn de toeschouwersaantallen flink gestegen.

LC

Lore

Nou gemeentetje: handtekening eronder en actie!

Daddy T.

Citaat van: WouterZz op september 20, 2013, 08:54:42
LEEUWARDEN – Naar verwachting presenteert Cambuur bij de gemeente Leeuwarden binnen een maand een concreet plan voor een nieuw voetbalstadion.

Binnen een maand?  :_schater
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

Locoleeuw

Hoop dat er dan ook een mooie supportershome komt. :ams
Wherever we went and whatever we did.
Only one thing I know for sure.
We had a sick night, bitches!

SCC-J

Citaat van: Locoleeuw op september 20, 2013, 09:27:32
Hoop dat er dan ook een mooie supportershome komt. :ams
Een? hoop op 2 supportershomes / 2 gedeeltes. Hertje trekt nu niet echt bepaald jongeren aan.  :clint

Destroyer

Ben zeker nieuwsgierig naar de plannen. Alleen jammer dat het rechtstreeks achter het WTC komt te liggen waarschijnlijk om de buurt aldaar te ontlasten.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Destroyer

Citaat van: SCC-J op september 20, 2013, 09:34:27
Een? hoop op 2 supportershomes / 2 gedeeltes. Hertje trekt nu niet echt bepaald jongeren aan.  :clint

Meerdere vertrekken zou idd wel beter zijn met bepaalde stylen.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Mp

Ik vind 11.500 (in eerste instantie) wel erg negatief voor een nieuw stadion!

mario

Nog geen nieuws dus.....
Nog geen tekeningen
Nog geen financiële onderbouwing
nog geen standpunt v/d gemeente

Ik begrijp wel dat men achter de schermen keihard werkt om heea voor elkaar te krijgen maar dit artikel in de LC is geen nieuws.....  :rodekaart

drg

Citaat van: Mp op september 20, 2013, 12:08:10
Ik vind 11.500 (in eerste instantie) wel erg negatief voor een nieuw stadion!

Uitbreidbaar naar 15.000, het zit nu elke keer net niet vol maar dat zal langzamerhand wel steeds meer oplopen, ik denk toch niet dat het zo hard zal gaan dat er spontaan 4 a 5 duizend mensen bij komen aanschuiven in een nieuw stadion.
Zou ook niet zo fijn zijn als we in de komende jaren (natuurlijk gebeurd dat niet) weer degraderen dat we dan een te duur stadion hebben om te onderhouden.