Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

mario


Huzumer

Volgens mij is dit een vervolgstap; groen licht voor de business case hopelijk uiterlijk in de weken na de zomervakantie.

Vlampiep

Citaat van: Huzumer op juni 29, 2016, 20:32:01
Volgens mij is dit een vervolgstap; groen licht voor de business case hopelijk uiterlijk in de weken na de zomervakantie.
Met het huidige college en gemeenteraad is een nieuw of verbouwd stadion nog lang niet in zicht. :(

Geelblauwstiens

 l8l
Citaat van: mario op juni 29, 2016, 18:24:43
http://www.cobouw.nl/artikel/1635911-geen-suf-stadje-meer

Voor diegene die spoedig nieuws verwachten...... Helaas  :zucht.
Als we hier de actuele stand van zaken uit moeten opmaken. Nee, in zo'n magazine hou je t natuurlijk vaag. Zou hier maar niet ongerust van worden.

vialli

#5059
Bouwbedrijf Dijkstra-Draaisma het al 2 containers met reclame an de suudkant van de voormalige vuurwerkfabriek van Schuurmans delset.Su ut dan toch...........  |:)

Bolle

Die zijn geplaatst om eventuele nieuwe krakers tegen te houden. Zo zijn ook alle ramen dichtgespijkerd en hangt er nu een camera op het terrein.

Geloof mij: het is helaas nog verre van rond op grondgebied...

vialli

#5061
Citaat van: Bolle op juni 29, 2016, 23:16:05
Die zijn geplaatst om eventuele nieuwe krakers tegen te houden. Zo zijn ook alle ramen dichtgespijkerd en hangt er nu een camera op het terrein.

Geloof mij: het is helaas nog verre van rond op grondgebied...

Maar dat kan die Dijkstra-Draaisma dan toch niks skele as die daar geen belangen hevve?

SCC-J

#5062
Citaat van: vialli op juni 30, 2016, 00:05:49
Maar dat kan die Dijkstra-Draaisma dan toch niks skele as die daar geen belangen hevve?

Het is aannemelijker dat BDD  daar wat containers neerzet voor de bouw van het stadion terwijl het nog niet door de gemeente is.

Bolle

Er hebben al wel gesprekken plaatsgevonden tussen Dijkstra-Draisma en betrokkenen. Kennelijk hebben zij het stuk qua grond, en afspraken hierover, in beheer/ in hun portefeuille.

Het mag duidelijk zijn dat er natuurlijk wel wat speelt en dat onze hoofdsponsor er alles aan doet om de druk er op te houden (zij zullen de bouw voor hun rekening nemen, mocht de kogel door de kerk zijn).

Bernardo


vialli

Stilte Cambuurstadion houdt nog maanden aan

ERWIN BOERS

LEEUWARDENDe business-case voor een nieuw Cambuurstadion bij het WTC is nog altijd niet rond. De presentatie wordt over de zomer heen getild.

Ontwikkelaar Wyckerveste had de plannen afgelopen winter naar buiten willen brengen, maar de uitwerking bleek taaier dan verwacht. Er werd uitstel gevraagd tot eind maart. Ook toen werd er echter geen informatie verstrekt.

Alle betrokken partijen houden inmiddels al meer dan een half jaar radiostilte aan. In de wandelgangen van het stadhuis viel de afgelopen weken te beluisteren dat dit ook de komenden maanden zo blijft.

,,Dat klopt'', bevestigt PvdA-wet

Wethouder: 'De omstandigheden zijn buitengewoon complex'

houder Henk Deinum. ,,Het wordt over de zomer heen getild.'' Hij hoopt wel dat de plannen in september ver genoeg zijn ontwikkeld voor een presentatie.

In de beeldvorming leek het soms dat Wyckerveste en Cambuur al klaar zouden zijn, terwijl de gemeente de plannen nu alleen nog maar hoeft te beoordelen.

Zo is het echter niet, zegt Deinum.

,,De partijen zijn gezamenlijk nog niet uit de business-case.'' Op het gebied van 'grondposities en sanering' moeten nog belangrijke stappen worden gezet, aldus de wethouder.

,,We hadden graag eerder met de plannen naar buiten gewild, maar de omstandigheden zijn buitengewoon complex. We willen geen belangen beschadigen.''

De eventuele verhuizing van Cambuur naar het WTC-gebied is afhankelijk van het onderliggende verdienmodel bij Wyckerveste. Dit leunt mede op de komst van vrijetijdszaken als een bioscoop, horeca en eventuele winkels.

Als grootgrondbezitter in het gebied is de gemeente zelf wel bereid omgrond te verkopen, maar er moet ook worden onderhandeld met andere grondeigenaren. Wyckerveste liet weten nog altijd niets te kunnen melden.

LC

poelie-lwd

Iedereen heeft recht op mijn mening.

Bernardo


Vlampiep

Het is wat ik al eerder zei, met het huidige bestuur en college van Burgemeester en Wethouders komt er geen definitief besluit.

Bernardo

Tja als de business case nog steeds niet rond is hoeft de gemeente ook niets te beslissen.