Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

PePe

We hadden het voordeel van het nieuwe stadion, maar de eerste resultaten waren een nadeel.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Bankzitter op december 21, 2024, 19:57:46
Om even in perspectief te plaatsen... de gemiddelde aantallen toeschouwers dit seizoen.
Met de ere erbij scoren we rond de 13e plaats in het betaald voetbal nu (N.E.C. zit op 12.554)

1   Vitesse Arnhem   15.521
2   SC Cambuur Leeuwarden   12.559
3   De Graafschap   10.674
4   Roda JC   8.061
5   FC Emmen   7.502
6   ADO Den Haag   6.977
7   FC Den Bosch   5.781
8   FC Volendam   5.564
9   MVV Maastricht   5.072
10   VVV-Venlo   4.948
11   Excelsior Rotterdam   3.485
12   FC Eindhoven   2.874
13   Helmond Sport   2.848
14   FC Dordrecht   2.559
15   SC Telstar   2.388
16   TOP Oss   1.962
17   Jong PSV   860
18   Jong Ajax   705
19   Jong AZ   552
20   Jong FC Utrecht   403

Echt geweldig  _O_ _O_ _O_
Henk, held, bedankt

Delfzijl/Cambuur

Alle respect voor dord telstar en excelsior....
Knap hoor.

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op december 22, 2024, 01:09:18
Alle respect voor dord telstar en excelsior....
Knap hoor.
helmond.

Lore

Citaat van: Bankzitter op december 21, 2024, 19:57:46
Om even in perspectief te plaatsen... de gemiddelde aantallen toeschouwers dit seizoen.
Met de ere erbij scoren we rond de 13e plaats in het betaald voetbal nu (N.E.C. zit op 12.554)

2   SC Cambuur Leeuwarden   12.559


Er is begroot op 10.000 heeft De Graaf aangegeven voor het seizoen. Dat betekent dat hier dus een positief resultaat ontstaat. 2.559 x 20  euro x 19 wedstrijden = 972.420 euro. Direct aflossen op de extra gemaakte schulden? Of toch hopen op promotie met een extra spits?

Daarnaast lijkt er behoorlijke waarde te ontstaan bij bepaalde spelers. Daar moet op afgelost worden conform de afspraken met de gemeente. Spelers verkopen onder de miljoen lijkt weinig zinnig, want er gaat te veel naar zaakwaarnemers, spelersfonds en aflossing gemeente.
Maar het is mega belangrijk dat die schulden naar beneden gaan. Het stadion is, logischerwijs, te hoog gefinancierd. Dus om aan te sluiten bij Zwolle en Heracles moeten de schulden omlaag,

Wel prachtig om in deze tijd aan de knoppen te zitten bij Cambuur. Nu wordt echt de toekomst bepaald.

Noordcambuur

Maar er zijn nog heel panden leeg om het stadion.
Gelukkig zit er een scholengemeenschap op de zuidtribune en monden oosttribune een action.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Noordcambuur op december 22, 2024, 14:48:00
Maar er zijn nog heel panden leeg om het stadion.
Gelukkig zit er een scholengemeenschap op de zuidtribune en monden oosttribune een action.

https://lc.nl/economie/Bowling-Leeuwarden-opent-in-april-29317189.html
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Grijskijkert

#12262
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op december 22, 2024, 14:57:29
https://lc.nl/economie/Bowling-Leeuwarden-opent-in-april-29317189.html
Zestien bowlingbanen, poolcentrum, grillbuffet en glowgolf: dit biedt het nieuwe bowlingcentrum in het Kooi Stadion

Ren? Smid ? 19 december 2024, 10:54 ? Economie


Het beloofde bowlingcentrum in het Kooi Stadion opent in april volgend jaar de deuren. Er komen onder meer zestien bowlingbanen, glow in the dark-minigolf en een poolcentrum.

Het centrum beslaat bijna 3000 vierkante meter op de begane grond aan de noordzijde van het stadion tegenover de McDonald?s. Dit gedeelte was lastiger te verhuren, schreef ontwikkelaar Van Wijnen ruim een jaar geleden aan de Leeuwarder gemeenteraad. Met de komst van Bowling Leeuwarden ? dat wordt de naam van het centrum ? is daar verandering in gekomen.

Bowling Leeuwarden wordt omschreven als een vrijetijdscentrum dat alles biedt om een avond door te brengen. Naast de zestien bowlingbanen komen er een grillbuffetrestaurant, een poolcentrum, speelautomaten (F1-racesimulatoren) en minigolf (glow in the dark).

?Uniek voor de stad?
Ondernemer Gert-Jan van Maanen heeft al twee vestigingen van het concept, in Harderwijk en Almere. Laatstgenoemde is met 24 bowlingbanen een van de grootste van Nederland. Aan de website Almerezaken.nl liet Van Maanen twee jaar geleden weten dat het elke dag druk is bij het centrum. ?Zeker sinds we zijn begonnen met glowgolf?, aldus Van Maanen.

De ondernemer zegt woensdag in een persbericht dat ,,een mooie bowling met familie-entertainment? ook bij Leeuwarden hoort. ?De combinatie van activiteiten en de prominente plek op het Elfstedenpark maakt dit concept uniek voor de stad en regio?, vindt hij.

Basic Fit en Man Power huren ook
De ruimtes in het Kooi Stadion worden langzaam meer gevuld. Firda en Action hadden hun intrek al genomen en ook Basic Fit staat al tijden ingetekend als huurder. Ontwikkelaar Van Wijnen bevestigt woensdag de komst van Basic Fit (opent op 1 januari) en meldt daarnaast dat uitzendbureau Man Power (per 31 januari) er ruimte gaat huren.
IN HENK WE TRUST!!!

Galdiano

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op december 22, 2024, 01:09:18
Alle respect voor dord telstar en excelsior....
Knap hoor.

Die hebben het structureel jaar in en jaar uit sportief een stuk beter voor elkaar dan hier in Leeuwarden.
Zoveel poen, maar vaak met een belabberde selectie aankomen.

Ook nu weer een elftal zonder een 9 en een goede 5.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Bankzitter

Is dat zo?

De laatste 5 seizoenen:

Cambuur: 1 (KKD), 1 (KKD),9 (ere), 17 (ere), 13 (KKD)
Excelcior: 7 (KKD).9(KKD), 6(KKD), 15 (ere), 16 (ere)
Dordrecht: 19 (KKD), 20 (KKD), 17(KKD),18(KKD), 4(KKD)

En nu staat het ook nog binnen 7 punten van elkaar... nog niks beslist.

zeewolde

Citaat van: Bankzitter op december 22, 2024, 18:58:51
Is dat zo?

De laatste 5 seizoenen:

Cambuur: 1 (KKD), 1 (KKD),9 (ere), 17 (ere), 13 (KKD)
Excelcior: 7 (KKD).9(KKD), 6(KKD), 15 (ere), 16 (ere)
Dordrecht: 19 (KKD), 20 (KKD), 17(KKD),18(KKD), 4(KKD)

En nu staat het ook nog binnen 7 punten van elkaar... nog niks beslist.
heerlijk als je met duidelijke cijfers onzin kunt tegenspreken :thumbsup

De Gast

Citaat van: Grijskijkert op december 22, 2024, 15:04:32
Zestien bowlingbanen, poolcentrum, grillbuffet en glowgolf: dit biedt het nieuwe bowlingcentrum in het Kooi Stadion

Ren? Smid ? 19 december 2024, 10:54 ? Economie


Het beloofde bowlingcentrum in het Kooi Stadion opent in april volgend jaar de deuren. Er komen onder meer zestien bowlingbanen, glow in the dark-minigolf en een poolcentrum.

Het centrum beslaat bijna 3000 vierkante meter op de begane grond aan de noordzijde van het stadion tegenover de McDonald?s. Dit gedeelte was lastiger te verhuren, schreef ontwikkelaar Van Wijnen ruim een jaar geleden aan de Leeuwarder gemeenteraad. Met de komst van Bowling Leeuwarden ? dat wordt de naam van het centrum ? is daar verandering in gekomen.

Bowling Leeuwarden wordt omschreven als een vrijetijdscentrum dat alles biedt om een avond door te brengen. Naast de zestien bowlingbanen komen er een grillbuffetrestaurant, een poolcentrum, speelautomaten (F1-racesimulatoren) en minigolf (glow in the dark).

?Uniek voor de stad?
Ondernemer Gert-Jan van Maanen heeft al twee vestigingen van het concept, in Harderwijk en Almere. Laatstgenoemde is met 24 bowlingbanen een van de grootste van Nederland. Aan de website Almerezaken.nl liet Van Maanen twee jaar geleden weten dat het elke dag druk is bij het centrum. ?Zeker sinds we zijn begonnen met glowgolf?, aldus Van Maanen.

De ondernemer zegt woensdag in een persbericht dat ,,een mooie bowling met familie-entertainment? ook bij Leeuwarden hoort. ?De combinatie van activiteiten en de prominente plek op het Elfstedenpark maakt dit concept uniek voor de stad en regio?, vindt hij.

Basic Fit en Man Power huren ook
De ruimtes in het Kooi Stadion worden langzaam meer gevuld. Firda en Action hadden hun intrek al genomen en ook Basic Fit staat al tijden ingetekend als huurder. Ontwikkelaar Van Wijnen bevestigt woensdag de komst van Basic Fit (opent op 1 januari) en meldt daarnaast dat uitzendbureau Man Power (per 31 januari) er ruimte gaat huren.

Ik meende dat er ook een Happy Italy zou komen.

Galdiano


Pieter Kooi hoeft deel miljoenenlening niet terug: 'Cambuur moet een bredere volksclub worden'

Leningverstrekker, sponsor, certificaathouder en sparringpartner van de directie. Pieter Kooi heeft bij SC Cambuur alle denkbare petten op. Om invloed is het hem niet te doen, betoogt hij. ,,Het is juist de bedoeling dat de club uiteindelijk zonder mij kan.??

In slechts een jaar tijd is Kooi (40) een cruciale man geworden bij Cambuur. Begin 2024 koopt hij voor een miljoen euro de naamrechten van het nieuwe stadion. Als Cambuur kort daarna zes miljoen tekort komt om het stadion af te bouwen, verstrekt Kooi een lening. In de zomer schiet hij nog eens drie miljoen voor, als Cambuur geld tekortkomt voor de btw op de stadionfactuur. Tussen de bedrijven door schaft hij voor 1,25 miljoen euro aan certificaten aan.


Zoveel in zo?n korte tijd. Dat moet haast wel om geld, invloed of status gaan. Kooi, lichtblauwe polo, jeans en nette schoenen, glimlacht: ,,Dat is wat mensen graag horen, h?.??

Hij legt zijn handen geopend op tafel. ,,Houd toch op. Ik ben niet meer dan een oliemannetje, iemand die de boel in beweging heeft gebracht. Als je zoiets kunt doen voor de mensen en de regio, dan is dat toch gewoon vet mooi? Cambuur is voor mij maatschappelijk ondernemen. Het is niet de Pieter Kooi-show.??

Geldschieters
De drie miljoen voor de btw heeft Kooi inmiddels terug. Hij heeft daardoor nog een lening van zes miljoen uitstaan bij Cambuur. ,,Maar wie heeft eigenlijk gezegd dat ik die zes miljoen volledig terug wil???

Pieter Kooi: 'Het valt niet altijd mee om over te brengen hoe je in de wedstrijd zit'

Kooi legt uit dat hij bereid is de schuld gedeeltelijk kwijt te schelden. De voorwaarde is dat meerdere geldschieters hun schouders onder de club zetten, door certificaten te kopen. Kooi: ,,Stel er komt daardoor twee miljoen binnen. Dan zou ik bereid zijn een miljoen van mijn lening weg te strepen. Bij vier miljoen streep ik dan bijvoorbeeld nog eens een miljoen door.??

Kooi zegt dat bestaande sponsoren en certificaathouders enthousiast zijn. Daarnaast hebben ook nieuwe partijen volgens hem belangstelling. ,,Ik durf wel uit te spreken dat we al twee tot vier miljoen binnen denken te hebben. We willen het liefst nog hoger komen, dus dit is ook een oproep.??

Wat zijn certificaten?
Cambuur heeft zijn aandelen opgesplitst in een economisch deel en zeggenschapsdeel. Het gedeelte zeggenschap ligt bij de Stichting SC Cambuur-Leeuwarden en is niet te koop. Het economische gedeelte van aandelen is wel te koop. Deze zogenoemde certificaten worden sinds 2010 voor duizend euro per stuk verkocht. Iedereen kan ze kopen. Cambuur heeft tot nu toe in totaal voor bijna vijf miljoen euro aan certificaten verkocht. Kooi (1250) en Bert van den Brink (2500) hebben de meeste.

Het is een plan waarin Kooi samen optrekt met de directie van Cambuur. Daarnaast wordt door de club nagedacht over het versneld afwikkelen van het spelersfonds, waar Cambuur een kwart van elke transfersom aan afdraagt. Kooi: ,,Het is aan de directie om dit met de leden van het fonds te bespreken. Dat fonds heeft de club drie jaar geleden helpen promoveren, maar zit voor de verdere ontwikkeling eigenlijk nu wat in de weg.??


Kooi wil dat de schuldenpositie van Cambuur afneemt. ,,Stel: we zouden zes miljoen binnen kunnen halen. Dat zou per jaar ruim zeven ton aan huur en aflossing schelen. Ga eens na wat de club daarmee kan doen.??

Begin oktober nam je contact op met de krant. Je had je gestoord aan een interview met erevoorzitter Ype Smid. Hij was daarin kritisch op jouw rol. Wat stoorde je precies?

,,Het valt niet altijd mee om over te brengen hoe je in de wedstrijd zit. Van mezelf weet ik dat ik helemaal geen dubbele agenda heb richting Cambuur. Alleen had ik nog niet eens de kans gehad om aan te geven hoe ik erin sta en toch werden bepaalde dingen gezegd.??

Je vond dat hij aan je intenties twijfelde?

,,Ach, ik wil het ook niet groter maken dan het is. Ik ben gewoon geenszins uit op macht. Als ik dat had gewild had ik de club wel gekocht.??


Heb je dat weleens overwogen?


,,Een paar jaar geleden heb ik aan de raad van commissarissen gevraagd wat het zou kosten. Elf miljoen, zeiden ze. Nou, tot voor kort had ik er bijna elf miljoen in zitten, toen de btw nog niet was terugbetaald, haha! Nee, gekkigheid. Ik ga de club niet kopen, ik ben niet uit op het stukje invloed. Ik wil geen stoel in de stichting of rvc en ik zeg niet tegen de directie wat ze moeten doen.??

Je zit wel regelmatig rond de tafel met de directie. Wat voor gesprekken zijn dat?

,,De afgelopen tijd hebben we wekelijks wel een contactmomentje. Er gebeurt genoeg, we proberen allebei op onze eigen manier de club te helpen. Ik denk dat ik met mijn adviezen wel van waarde kan zijn voor de mannen van de directie, maar als zij ervoor zouden kiezen een andere afslag te nemen, hebben ze mij daar totaal niet mee.??

Toen je Cambuur begin dit jaar zes miljoen uitleende, stelde je als voorwaarde dat de directie, Ard de Graaf en Harry van der Zee, vijf jaar zou aanblijven. Waarom vond je dat belangrijk?

,,Dat is gewoon een gevoel, ik vertrouw die mannen. Met goede mensen kunnen we met Cambuur de komende jaren echt iets gaan waarmaken. Het is dus belangrijk dat de boel stabiel blijft.??

Op een bierviltje
Kooi laat een foto zien op zijn telefoon. Van een bierviltje, met daarop een bedrag van 2,94 miljoen met eronder drie handtekeningen. Op de grond zijn drie schaduwen te zien. Kooi: ,,Dat zijn Ard, Harry en ik. Zo hebben we afgelopen zomer getekend voor de btw-lening. Het is vooral iets symbolisch, een rechter zou erom lachen. Het geeft weer hoe we met elkaar omgaan, hoe groot het vertrouwen is.??


Een jaar geleden rond deze tijd had je nog geen enkele rol bij Cambuur. Sindsdien ben je steeds meer betrokken geraakt. Waar komt dat vandaan?

,,Ik vind het mooi om alles van dichtbij mee te maken. Cambuur is voor mij een vet avontuur.??

,,Ook ben ik niet van het graaien. Van het m??r, m??r, m?er. Als ik er ooit niet meer ben, wil ik niet bekend staan als die jongen die vooral heel veel centen heeft verdiend. Het spelletje ondernemen, dat vind ik hartstikke leuk. Maar het is toch geweldig als je met de opbrengsten ook anderen kunt helpen? Al die mensen voor wie Cambuur belangrijk is, die gun ik een mooi stadion. En een succesvolle club, want ik wil bij winnaars horen.??

Even later: ,,Soms hoor je dat ik een lot uit de loterij ben voor Cambuur. Ik wil mezelf niet te groot maken, maar misschien is het ook gewoon wel zo.??

Zwart gat
Het ondernemersverhaal van Pieter Kooi is bekend. Het camerabewakingsbedrijf dat hij in 2010 start, groeit uit tot internationale speler met een omzet van 50 miljoen euro. Als Kooi in 2021 besluit te vertrekken als CEO ? de meeste aandelen heeft hij dan al verkocht ? valt hij in een zwart gat.

,,Ik wist een paar maanden niet meer wat voor of achter was. Ik was als het ware mijn plekje op de wereld kwijt.?? Een vriend omschreef het als afkicken. Hij slikt: ,,Dat kwam er denk ik dicht bij. Ik was verslaafd aan het spelletje ondernemen.??

Terugblikkend op de jaren waarin hij Kooi Security vanaf zijn zolderkamer uitbouwde tot miljoenenbedrijf, ziet hij veel parallellen met topsport. ,,In hoe intens je dingen beleeft, hoe vol je in de focus gezeten hebt. De kameraadschap die het oplevert, maar ook de dingen die eronder lijden. Familie, vrienden, zelfs gezondheid.??


Het is dus niet gek dat hij zich zo op zijn plek voelt bij Cambuur. ,,Ik kan me denk ik heel goed verplaatsen in wat sporters doormaken.?? Tijdens de voorbereiding zag hij dat gevoel bevestigd toen hij met de oudere selectiespelers op een sk?tsje voer. ,,Maikel Kieftenbeld en Michael de Leeuw zijn 34 en 38. Ik vroeg ze: ?Ja vrienden, wat gaan jullie doen na je carri?re????

,,Ik wil het niet voor hem invullen, maar als ik De Leeuw de laatste tijd zie lopen. In de basis, uit de basis. Ik voel bijna een beetje alsof hij het gat ziet aankomen waar ik ook in heb gezeten. Ik zou dan graag mijn arm even om hem heen willen leggen en zeggen: joh, ik begrijp je en ik voel je.??

Hoe staat Cambuur er over vijf jaar voor?

,,De schuld die er nu is, is weg of geminimaliseerd. De club heeft een mooi eigen trainingscomplex, speelt eredivisie en er stromen talenten door vanuit de jeugd naar het eerste. En er staat een gedegen organisatie. De club wordt door veel schouders gedragen, meer dan nu.??

Dan is jouw rol tegen die tijd ook veel kleiner dan nu.

Steekt twee duimen omhoog: ,,Helemaal prima. Ik houd mijn stoelen op de tribune altijd aan, maar het is juist de bedoeling dat de club het uiteindelijk zonder mij kan. Cambuur moet een bredere volksclub worden, dat is het project waar we nu aan werken.??


Veel mensen in de voetballerij is het juist te doen om invloed, een plek op het pluche. Jij zegt: het is een goede zaak als ik onbelangrijk word.

,,Dat is precies de reden waarom er zoveel mis gaat, door ego?sme. Toen ik vertrok als CEO bij Kooi vroegen mensen: wat doet dit met je status? Ach, ik ben totaal niet statusgevoelig, sta net als alle anderen in mijn blote kont onder de douche, als ik gevoetbald heb bij Rottevalle. Ik weet echt wel dat ik een bepaalde impact heb gemaakt, maar voor mij is een vrijwilliger echt net zo belangrijk. Dat is wie ik ben.??

Wat ga jij doen op het moment dat Cambuur zonder jou kan?

,,Misschien ga ik dan wel naar Feyenoord, daar heb ik al twaalf jaar een seizoenkaart. Ga ik daar hetzelfde doen als nu bij Cambuur, neem ik Ard de Graaf mee. Spelen we elk seizoen Champions League.??
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Lore

#12268
Mooi verhaal, dank voor het delen

Mooi dat hij zich zo voor ons in wil zetten

Heel fijn om te horen dat het eigenlijk alleen maar gaat over het afbouwen van de schuldpositie. Als dat lukt dan hebben wij echt een fantastische toekomst voor ons

Galdiano

Citaat van: Lore op december 27, 2024, 09:39:44
Mooi verhaal, dank voor het delen

Mooi dat hij zich zo voor ons in wil zetten

Heel fijn om te horen dat het eigenlijk alleen maar gaat over het afbouwen van de schuldpositie. Als dat lukt dan hebben wij echt een fantastische toekomst voor ons

Afbouwen schuldenlast waardoor je dus direct 7 ton extra kan investeren in de selectie.
Daarnaast wordt ook nadrukkelijk een nieuw trainingscomplex benoemd.
Dit laatste is een absolute must als je echt nog meer stappen wil zetten. Zowel voor Cambuur 1 als de jeugd.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets