Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

anderszchristian

Voor de liefhebber, nog meer foto?s op de Facebook van Kooistadion:
https://m.facebook.com/groups/304746119269148/

Stiens

Citaat van: Westerpark op april 18, 2024, 21:45:20
Heel interessant, dank!
Echt fantastisch dat we zo'n toonaangevend duurzaam stadion krijgen. Dat verwacht je inderdaad niet bij zo'n relatief kleine club en al helemaal niet als je nagaat hoe moeizaam de businesscase was. Ook mooi initiatief van de watertaxi. Maar het contractueel verplichten van spelers om met een elektrische auto te komen gaat wel heel ver zeg. Je moet het misschien niet groter maken dan het is maar ik denk wel dat je kunt stellen dat het in ieder geval niet helpend is in onderhandelingen met potenti?le spelers.

Elektrische auto's, elektrische watertaxi's vanuit het centrum. Beide is naar mijn idee op dit moment nog toekomstmuziek maar wel mooi dat er al over na wordt gedacht.

Inferno-058

Klinkt allemaal heel leuk, maar zal wel duur zijn. Net zoals zoveel duurzame oplossingen.

Galdiano

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets


Inferno-058

Citaat van: Bernardo op april 19, 2024, 16:31:13
Uitverkocht.
Lekker handig dat er maar 1 voorstelling is terwijl je weet dat er heel wat animo is

Bernardo

De wedstrijd thuiswedstrijd tegen Helmond Sport is al uitverkocht en er is nog steeds niks bekend of dit de laatste (competitie)wedstrijd in onze huidige stadion is. Wat een hoop onduidelijkheid voor iets wat goed en mooi afgesloten moet worden.

Noordcambuur

Rustig blijven komt binnenkort meer naar buiten.

Galdiano

Heel benieuwd hoe het na afloop gaat van onze laatste thuiswedstrijd tegen Helmond.
Ik kan mij beelden herinneren bij andere clubs dat supporters alles meenamen wat los en vast zat. Van plukken gras tot aan stoelen, en van hekken tot vak aanduidingen. :_schater
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Bernardo

Lening Cambuur wordt verstrekt ondanks dat club niet aan alle voorwaarden voldoet
2024-04-23 18:11


De gemeente Leeuwarden verstrekt de lening van 6 miljoen euro aan Cambuur voor de afbouw van het stadion. Ook al voldoet de club nog niet aan alle gestelde voorwaarden.
Cambuur krijgt deze week een groot deel van de lening van 6 miljoen euro van de gemeente Leeuwarden overgemaakt. Het gaat om een bedrag van 4,5 miljoen euro. De resterende 1,5 miljoen euro wordt later door de gemeente aan Cambuur uitbetaald.

Speelklaar
De gemeente Leeuwarden erkent dat Cambuur nog niet voor de volle honderd procent aan alle voorwaarden voor de lening voldoet. Maar, zo schrijft het college van b en w, als er langer gewacht zou worden met het uitkeren van het geld, dan zou het stadion niet per 1 augustus ?speelklaar? zijn. Het zou in dat geval zeker een halfjaar tot een jaar langer duren voordat de club in het nieuwe stadion terecht zou kunnen. En dat zou weer een extra kostenpost van 1 tot 2 miljoen euro opleveren waarvoor geen dekking is.

De afbouw van het stadion gaat 21,3 miljoen euro kosten. 6 miljoen wordt gedekt met de lening van de gemeente Leeuwarden. Het restant wordt door Cambuur opgebracht door contracten met sponsoren, kopers van skyboxen en andere financiers.

Voorwaarden
?Cambuur heeft voor de financiering afspraken gemaakt met een aantal partijen. Voor het overgrote deel hiervan zijn getekende contracten afgesloten. Voor een beperkt deel zijn nog geen definitieve overeenkomsten gesloten. Hierbij gaat het om de bijdrage van BP, waarvoor een intentieovereenkomst is afgesloten, en om sponsoropbrengsten door verkoop van bijvoorbeeld skyboxen. Deze laatste zijn overeenkomsten die Cambuur pas verwacht te sluiten in de komende maanden. Hoewel hiermee niet helemaal aan de randvoorwaarde wordt voldaan, achten wij het aannemelijk dat die financi?n rond komen?, schrijft het college van b en w.

De gemeenteraad vroeg voorafgaand aan de toestemming voor de lening om te onderzoeken of er versneld afgelost kon worden. Bijvoorbeeld door het inzetten van tv-gelden. De gemeente en Cambuur zijn overeengekomen dat als de club een positief resultaat boekt, 20 procent van dat bedrag gebruikt wordt voor extra aflossing.

LC

Joop

En weer wordt de gemeente voor het blok gezet. Ze kunnen niet anders dan geld geven. Voor wat betreft het te financieren deel door Cambuur bekruipt mij toch heel erg het gevoel dat (onzekere) opbrengsten sterk naar voren worden gehaald. Boekhoudkundig zeer riskant. Of je hebt je opbrengsten voor komende jaren al versnoept, of je kunt geen tegenvallers opvangen

Lore

Citaat van: Joop op april 23, 2024, 22:44:13
En weer wordt de gemeente voor het blok gezet. Ze kunnen niet anders dan geld geven. Voor wat betreft het te financieren deel door Cambuur bekruipt mij toch heel erg het gevoel dat (onzekere) opbrengsten sterk naar voren worden gehaald. Boekhoudkundig zeer riskant. Of je hebt je opbrengsten voor komende jaren al versnoept, of je kunt geen tegenvallers opvangen

Volgens mij valt dat mee. Ze begroten met een bezetting van 10.000 (voor de begroting) en de oude televisiegelden.

En van de skyboxes zijn 15 van de 18 al niet meer beschikbaar.

Westerpark

Citaat van: Lore op april 23, 2024, 22:47:24
Volgens mij valt dat mee. Ze begroten met een bezetting van 10.000 (voor de begroting) en de oude televisiegelden.

En van de skyboxes zijn 15 van de 18 al niet meer beschikbaar.

Is dat echt waar? Dat bericht dat Junction de eerste skybox afnam was recent nog en dan zijn er sindsdien nog 14 aan de man gebracht? Lijkt mij sterk maar zou wel erg mooi zijn.

Westerpark

Citaat van: Bernardo op april 23, 2024, 15:41:42
De wedstrijd thuiswedstrijd tegen Helmond Sport is al uitverkocht en er is nog steeds niks bekend of dit de laatste (competitie)wedstrijd in onze huidige stadion is. Wat een hoop onduidelijkheid voor iets wat goed en mooi afgesloten moet worden.

Theoretisch is playoffs nog mogelijk dus dat geeft ook reden om het nu nog niet als laatste wedstrijd in stadion uit te lichten. Met het nieuwsbericht van leningverstrekking is de stap naar seizoensopening in nieuwe stadion weer een stap dichterbij denk ik. Vrijdag van Dordrecht verliezen en dan zal de communicatie moeten volgen.

Noordcambuur

Citaat van: Lore op april 23, 2024, 22:47:24
Volgens mij valt dat mee. Ze begroten met een bezetting van 10.000 (voor de begroting) en de oude televisiegelden.

En van de skyboxes zijn 15 van de 18 al niet meer beschikbaar.
of dat waar is zou ik nu als het nog kan nog een paar skyboxen maken.