Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuur-Twente

Gestart door Specuveter, oktober 17, 2022, 12:42:34

Vorige topic - Volgende topic

kapseltje

Er wordt minder gecreeerd vergeleken met vorig seizoen, maar er wordt ook minder weggegeven. Het is allemaal wat degelijker; er is minder voorwaartse drang en durf vanuit achteruit. Tol is een behoudende opbouwer en met Doke rechts ernaast en Van der Water daar weer voor, weet je bijna zeker dat je vanuit rechts weinig kunt verwachten vanuit de opbouw. Te weinig voetbal aan de rechterkant. Ik zie liever Sai. Van der Water heeft een prima trap, maar zijn actie/snelheid, in de combinatie en qua balvastheid valt het me tegen.

Het middenveld stond wel degelijk. Weinig weggegeven met Hoedemakers, van Kaam en Paulissen. Wel weer bijzonder dat Hoedemakers, de beste bal onderschepper en voetballer die we hebben, gewisseld werd. Als je ziet dat we tegen Twente amper kansen weggeven, is dat gewoon goed. Tevens spelen deze 3 spelers meestal naar de goeie kleur. Daar hebben we weinig van.

Voorin zit toch echt het probleem denk ik. Uldrikis tot nu toe dramatisch en van der Water valt ook tegen. Mambimbi heeft het lastig, maar daar zit wel potentie in.

Daarnaast mis ik een beetje het drukzetten van vorige seizoenen. Dat ging geregeld helemaal fout, maar vaker goed dan fout. Volle bak er op klappen, beetje bluf erbij en het publiek er achter. Daarvoor speel je toch thuis...

diekhuzen

Mambimbi vind ik zelf enorm zwak tot nu toe.
Heeft geen voorzet en dribbelt zich constant vast. Gebruikt zijn snelheid nauwelijks. Net als Balk erg rommelig en er is totaal geen chemie met Bangura. Hopen dat hij meer gaat brengen en nederlagen is slecht voor het zelfvertrouwen.

Op de flanken hebben wij nauwelijks dreiging. Dat is wel een groot probleem. Vd Water wellicht op de andere kant positioneren? En dan een goede vleugelspeler aantrekken in de winterstop. Sambissa valt niet onverdienstelijk in. Niet alles gaat goed maar is dreigend.

Lastig seizoen, maar wij zijn wel minimaal gelijkwaardig aan 5/6 ploegen. Hopen dat we een goede reeks neerzetten

De Gast

Citaat van: denistel op oktober 24, 2022, 12:47:45
Tuurlijk moeten we 4-3-3 blijven spelen maar wel met de juisten mensen en met een speler
onder de spits want daar komt nou bijna nooit en komt er 1 dan schieten ze niet van afstand.
zet vd water nou maar eens op links want daar kan hij beter de voor zetten geven, balk en
mambimbi komen gewoon klasse en kracht te kort op die positite is mijn mening.op rechs
gewoon een hangende breij die zijn momenten dan moet kiezen en als extra wapen een
goed schot heeft.

Voorheen huurden we nog wel eens topspelers. Tegenwoordig zijn het de kliekjes die hier binnenkomen en wellicht roemloos weer weggaan. Virginia misschien uitgezonderd.

CambuurAmersfoort

Ik ben wel heel blij dat het vanuit de basis goed staat. We hebben maar 18 tegengoals, net zoveel als psv en maar een ploeg of 7 die minder tegen hebben.
Dat is wel de basis en die staat dus goed. Het lijkt mij makkelijker om weer te gaan scoren dan om minder tegen te krijgen.

Ik snap niet dat mensen kunnen zeggen dat er potentie in mambimbi zit. Ik zie daar echt helemaal niks in en stel dan liever een speler van ons op. Ik zou voorin met vd water - boere - breij beginnen. Ik denk dat vd water daar beter tot z'n recht komt en het goede gif van breij kan ik meer waarderen dan het foute gif van balk. Boere heeft in de wedstrijden dat hij speelde echt gesleurd en die gaat wel scoren. Desnoods na een uur Smit erin. Uldrukis maar even tot de winter rust gunnen.

Middenveld lijkt mij ok zo. Zeker zolang Maulun er niet is. Wel is het een heel verdedigend middenveld en dat helpt niet mee als je moet gaan scoren.

Potentie zat in deze club. Hopelijk komt het er de komende weken en vooral de essenti?le weken na de winterstop in 1x uit!
Wij zijn echt niet minder dan de Eagles, Fortuna of NEC en beter dan Emmen en volendam. We hebben wat pech gehad en scoren te weinig.

hobbes

Citaat van: De Gast op oktober 25, 2022, 07:47:26
Voorheen huurden we nog wel eens topspelers. Tegenwoordig zijn het de kliekjes die hier binnenkomen en wellicht roemloos weer weggaan. Virginia misschien uitgezonderd.

In het verleden hadden we mazzel met de huurspelers en nu niet. Rusnak en Ritzmaier hebben het bij ons goed gedaan maar hebben daarna ook geen sprankelende carri?re gehad. Hetzelfde geldt voor bv een Manu.

J.v.G.

Citaat van: hobbes op oktober 25, 2022, 08:59:31
In het verleden hadden we mazzel met de huurspelers en nu niet. Rusnak en Ritzmaier hebben het bij ons goed gedaan maar hebben daarna ook geen sprankelende carri?re gehad. Hetzelfde geldt voor bv een Manu.
Er gaat in de winterstop veel gebeuren reken daar maar op!

Ollie

Citaat van: CambuurAmersfoort op oktober 25, 2022, 08:03:58
Ik ben wel heel blij dat het vanuit de basis goed staat. We hebben maar 18 tegengoals, net zoveel als psv en maar een ploeg of 7 die minder tegen hebben.
Dat is wel de basis en die staat dus goed. Het lijkt mij makkelijker om weer te gaan scoren dan om minder tegen te krijgen.

Ik snap niet dat mensen kunnen zeggen dat er potentie in mambimbi zit. Ik zie daar echt helemaal niks in en stel dan liever een speler van ons op. Ik zou voorin met vd water - boere - breij beginnen. Ik denk dat vd water daar beter tot z'n recht komt en het goede gif van breij kan ik meer waarderen dan het foute gif van balk. Boere heeft in de wedstrijden dat hij speelde echt gesleurd en die gaat wel scoren. Desnoods na een uur Smit erin. Uldrukis maar even tot de winter rust gunnen.

Middenveld lijkt mij ok zo. Zeker zolang Maulun er niet is. Wel is het een heel verdedigend middenveld en dat helpt niet mee als je moet gaan scoren.

Potentie zat in deze club. Hopelijk komt het er de komende weken en vooral de essenti?le weken na de winterstop in 1x uit!
Wij zijn echt niet minder dan de Eagles, Fortuna of NEC en beter dan Emmen en volendam. We hebben wat pech gehad en scoren te weinig.
Realistische analyse. Hier ben ik het volledig mee eens.

hobbes

Citaat van: J.v.G. op oktober 25, 2022, 09:41:45
Er gaat in de winterstop veel gebeuren reken daar maar op!

Ik bedoelde meer dat toen we die spelers huurden het ook nog geen topspelers maar dat daar het kwartje wel goed viel. Puur toeval dus. Je huurt nu een Zwitsers jeugd international, daar zou toch ook potentie in moeten zitten.