Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Silvester van der Water

Gestart door Stiens, juli 01, 2022, 15:07:02

Vorige topic - Volgende topic

Galdiano

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Oud Cambuur

Lang zag het ernaar uit dat Silvester van der Water ondanks zijn vurige vertrekwens tenminste tot aan de winterstop bij SC Cambuur zou blijven, maar daar kwam op de slotdag van de transferperiode ineens verandering in. Al had dat nog heel wat voeten in de aarde.

Weet u het nog, de vrij kansloze nederlaag van SC Cambuur op bezoek bij FC Dordrecht? Die zorgde na afloop van de wedstrijd voor de nodige frustratie. Bij Henk de Jong, die het had over een kinderlijke vertoning, maar ook bij Silvester van der Water. Eenmaal in de catacomben van stadion De Krommedijk aanbeland, sloeg de aanvaller van Cambuur keihard tegen een deur, waarbij zijn schouder uit de kom vloog. Pijnlijk, maar waar. Met een schouderblessure tot gevolg.

Dolblij was Van der Water toen RKC Waalwijk zich op de slotdag van de transferperiode nog in Leeuwarden meldde. De deal die eerst nog leek te klappen, omdat Cambuur een huurconstructie afwees, werd later op de dag nieuw leven ingeblazen. Uiteindelijk kwamen Cambuur en Van der Water overeen het contract te ontbinden, waardoor een overstap naar de eredivisionist er alsnog van leek te komen. Maar dat ene moment in Dordrecht bleek ineens een mogelijke spelbreker te zijn.

Het was de vraag of Van der Water in het zuiden van het land wel door de medische keuring zou komen. Als het oordeel luidde dat hij door de schouderblessure wekenlang niet inzetbaar zou zijn, dan zou er mogelijk een streep door de deal kunnen worden gezet. Maar tot grote opluchting van de vleugelaanvaller uit Blaricum bleek het volgens de dienstdoende arts mee te vallen en kwam het laat op de avond dan toch van de door hem zo vurig gewenste stap omhoog.

?Het is voor beide partijen een mooie oplossing?, laat Lars Lambooij weten. De technisch manager van Cambuur zegt wel enigszins verrast te zijn geweest door de last-minute interesse van RKC Waalwijk, nota bene zijn oude werkgever. ?Ik had niet verwacht dat Silvester nog weg zou gaan. Maar hij had een duidelijke wens om hogerop te gaan voetballen, dus ik begrijp dat hij hiervoor wilde gaan. En daar hebben we dan ook handen en voeten aan gegeven.?

Lambooij kan terugkijken op een vruchtbare transferperiode. Zeventien spelers trokken deze zomer de deur in Leeuwarden achter zich dicht, transfervrij dan wel tegen een (huur)vergoeding. De klapper was natuurlijk Milan Smit, die voor circa ??n miljoen euro naar Go Ahead Eagles vertrok. Daartegenover stond de komst van elf nieuwe spelers. Daarmee ging de wens in vervulling van Henk de Jong, die vorig seizoen vaak zei het met de nalatenschap van Sjors Ultee te moeten stellen.

Mark Diemers en de Ierse spits Jonathan Afolabi waren de laatste inkomende transfers. ?Jonathan stond al langer op de radar bij onze scoutingsafdeling. Hij kan als aanspeelpunt fungeren, heeft snelheid en diepgang en een goed hard schot met zijn linkerbeen. En Mark is natuurlijk een speler van de buitencategorie. Zo eentje waar je niet over twijfelt als de kans voorbijkomt. Gelukkig heeft de liefde voor Cambuur ervoor gezorgd dat hij hier de komende twee seizoenen speelt.?

Met Afolabi en Diemers zijn de meeste posities volgens Lambooij inmiddels wel goed bezet, al wil hij de komende dagen nog een vervanger voor Van der Water aantrekken. Het liefst een linksbenige, creatieve buitenspeler. ?Verder is veel van wat we wilden gelukt?, zegt de technisch manager. ?Maar ik kan natuurlijk pas over een tijdje, als we iedereen goed aan het werk hebben gezien, oordelen of de aanwinsten ook de kwaliteit brengen die we voor ogen hebben.?

Of er geen nieuwe linksback nodig was, aangezien de huidige backs vooralsnog te kort lijken te komen? Of misschien nog een extra centrale verdediger, al was het alleen voor de breedte? Tijd zal het leren. Het is een clich?, maar wel waar. Al is er wel haast geboden in Leeuwarden. De resultaten liegen er niet om: drie nederlagen op rij en, met name de laatste wedstrijd, met voetbal dat te weinig perspectief biedt. En die zestiende plek? Dat is ver verwijderd van de gewenste play-offs.

Voorstopper

Ondertussen bij RKC op het forum  :_schater :_schater :_schater




Teun Seun

Citaat van: Voorstopper op september 03, 2024, 15:21:27
Ondertussen bij RKC op het forum  :_schater :_schater :_schater



Van der Water is blij met zijn keuze voor RKC Waalwijk: ??Ik heb zin om aan de slag te gaan bij RKC Waalwijk. Na een goed en fijn gesprek met de club is het heel helder wat de visie en werkwijze is. Gecombineerd met de geweldige faciliteiten kijk ik er naar uit om bij deze familie club aan de gang te gaan.??

beam


Voorstopper

2 driftkikkers in de voorste linie bij RKC (vd Water en Kramer)....Als dat maar goed komt
Of zou hiermee de eerste degradant al bekend zijn?

Specuveter


Yellow Army

Area 58

Delfzijl/Cambuur