Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Football Manager 2014

Gestart door SCC, november 20, 2013, 11:16:22

Vorige topic - Volgende topic

Collingwood

Ik denk dat ik hem wel weer ga kopen, ja. Vaste prik eigenlijk elk jaar, leuk spel.
Kalmte alleen kan u redden.

SCC

Heb jij ook jaarlijks clubs waarmee je speelt? Hoe geef jij invulling in het spel en met welke frequentie en ideeën speel jij FM?

- Ik begin sowieso met Cambuur. Daarmee verken ik het spel en dat is dan vaak een game die ik blijf aanhouden.
-Daarnaast speel ik ook altijd met Luton Town (league two Engeland). Doel uiteraard om die naar Premier League te loodsen.
- Een spel met een "gevallen" topclub met een mooie geschiedenis. Daar koop ik dan geen spelers, maar wil ik eigen jeugd opleiden. Bijv Liverpool of AC Milan.
- Een carrière waarmee ik werkloos en zonder voetbalachtergrond start. Maar dat houd ik nooit lang vol en dan pak ik vaak Cambuur weer op.

Wel merk ik dat ik, naarmate je ouder wordt, steeds minder lang een carrière volhoud. Zodra het imo onrealistisch wordt, haak ik af. Dus een doelstelling dat het bestuur van Cambuur "eist" dat ik Europees voetbal speel en de verwachtingen daar ook naar zijn, dan ben ik er weer klaar mee.
Herken jij dat ook?

Collingwood

Het verschilt per jaar heel veel met welke clubs ik speel, al doe ik altijd wel een game met Cambuur. Ik vind het vooral leuk om te spelen met subtoppers die door kunnen groeien tot de absolute top (daar kun je de laatste jaren Liverpool en AC Milan ook wel onder scharen denk ik).

Ik vind FM juist leuk om te doen omdat het over het algemeen zo realistisch is (relatief gezien dan). Zelf probeer ik het ook altijd zo realistisch mogelijk te houden door bijvoorbeeld bij Cambuur alleen transfervrije en huurspelers te halen. Na een aantal seizoenen wordt dit inderdaad wel lastiger, en ik houd het vaak niet langer dan drie tot vijf seizoenen vol bij één club.

Door werk en andere hobby's heb ik verder niet zoveel tijd om FM te doen, maar als je één keer bezig bent ben je toch zo weer een paar uren verder...
Kalmte alleen kan u redden.

SCC

FM20 (beta) is uit, al mensen die dit spelen of vanaf 19 nov (release) voornemens zijn dit te gaan spelen?

@Collingwood: grappig om het bericht van 2 jaar terug te lezen. Toen spraken we over Liverpool als zijnde een interessante gevallen topclub: kijk waar die nu staan.
Daarnaast gaf ik aan dat ik altijd met Luton Town speel: die zijn inmiddels na 2 promoties op rij zelfs in de Championship uitgekomen. Kennelijk hadden we een vooruitziende blik.

Ben zeer benieuwd hoe Cambuur in FM20 zal zijn: met de snelheid voorop, zou het een ideale counterploeg zijn (uitwedstrijden), maar ik houd niet van die stijl, dus voor mij niet ideaal. Ga sowieso weer een poging wagen met Cambuur, met als doel om na 1 seizoen al te promoveren en dan met hoofdzakelijk jonge spelers tot een subtopper (Europa league ivm inkomsten) in de Eredivisie uit te groeien.



herr kunkel


Yezz Cambuur al op de Beta!  tip>> even FMRTE binnenhalen, want de selectie info is aardig Peppi en Kokki.../ klopt niet. 
1e wedstrijd tegen Top Oss 3-0 ( helaas niet echte comp schema) >> hatsikidee...

Collingwood

Citaat van: SCC op november 06, 2019, 16:41:56
FM20 (beta) is uit, al mensen die dit spelen of vanaf 19 nov (release) voornemens zijn dit te gaan spelen?

@Collingwood: grappig om het bericht van 2 jaar terug te lezen. Toen spraken we over Liverpool als zijnde een interessante gevallen topclub: kijk waar die nu staan.
Daarnaast gaf ik aan dat ik altijd met Luton Town speel: die zijn inmiddels na 2 promoties op rij zelfs in de Championship uitgekomen. Kennelijk hadden we een vooruitziende blik.

Ben zeer benieuwd hoe Cambuur in FM20 zal zijn: met de snelheid voorop, zou het een ideale counterploeg zijn (uitwedstrijden), maar ik houd niet van die stijl, dus voor mij niet ideaal. Ga sowieso weer een poging wagen met Cambuur, met als doel om na 1 seizoen al te promoveren en dan met hoofdzakelijk jonge spelers tot een subtopper (Europa league ivm inkomsten) in de Eredivisie uit te groeien.

Ik ga het wel weer kopen als de volledige versie uit is, benieuwd welke verbeteringen er weer zijn doorgevoerd. Liverpool valt inderdaad niet echt meer binnen de categorie 'gevallen topclub'. Wat dat betreft misschien nu Manchester United maar pakken.  8P

Citaat van: herr kunkel op november 08, 2019, 10:38:40
Yezz Cambuur al op de Beta!  tip>> even FMRTE binnenhalen, want de selectie info is aardig Peppi en Kokki.../ klopt niet. 
1e wedstrijd tegen Top Oss 3-0 ( helaas niet echte comp schema) >> hatsikidee...

Dat is elk jaar weer zo. Spelers van wie de kwaliteiten of zelfs de posities voor geen meter kloppen. Ik ga altijd eerst even met de editor aan de slag voor ik een game met Cambuur begin.
Kalmte alleen kan u redden.

SCC

We moeten nog minimaal 6 maanden wachten op FM25.
Volledig nieuwe ME. Maar hier heeft men toch wat te gemakkelijk over gedacht, ondanks dat ze al jaren/ seizoenen op de achtergrond hiermee bezig zijn.

Nog mensen die FM op regelmatige basis erbij pakken en interessante carri?res hebben?