Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuur boekt belangrijke zege op concurrent

Gestart door Chipke, april 03, 2013, 22:12:21

Vorige topic - Volgende topic

Chipke

Cambuur heeft op paasmaandag goede zaken gedaan door directe concurrent Go Ahead Eagles te verslaan. Hierdoor herstelde de ploeg zich van de nederlaag die afgelopen vrijdag in Almere werd opgelopen.

De Leeuwarders begonnen niet zo goed aan het duel, wat meteen leidde tot een enorme kans voor de gasten uit Deventer. Leonard Nienhuis wist redding te brengen op een schot van de rappe Jarchinio Antonia. Hierna herpakte de ploeg van het duo Henk de Jong en Jan Bruin zich weer en nam het initiatief, er werden weinig kansen weggegeven in het verdere verloop van de eerste helft. In de twintigste werd de wedstrijd opengebroken. Goed werk van Michiel Hemmen werd uiteindelijk beloond, hij schoot de bal keihard naast doelman Nick Marsman.

Het spelbeeld bleef ook in de tweede helft vrijwel hetzelfde. Cambuur domineerde en bleef overeind. Go Ahead probeerde het wel, maar echte kansen kwamen er niet. Het werd zelfs 2-0 toen Michiel Hemmen na een fout in de achterhoede het overzicht hield en Adnane Tighadouini in stelling bracht. De linksbuiten faalde niet en maakte dit buitenkansje koelbloedig af.

De laatste tien minuten werden de gasten uit Deventer nog even gevaarlijk, maar de goed keepende Leonard Nienhuis wist de nul te houden. Ook de Leeuwarders waren nog een paar keer dicht bij een doelpunt. Verandering in de stand kwam er niet meer en zo blijft Cambuur nog altijd in de strijd om het kampioenschap.

Henk de Jong was na afloop zeer te spreken over de zijn ploeg: "Ik zag een stel gele muizen over het veld heen vliegen die de tegenstander op wilden vreten. Daar houden wij in dit deel van Friesland van".

Clint

#1
Heb een goede wedstrijd weer eens gezien van SCC met als uitblinkers Bijker en Nienhuis. Heerlijk om weer eens een keeper te zien die ook daadwerkelijk ballen pakt. Hoge voorzetten klem en over de grond ook goed. Dit biedt perspectief als ze zo doorgaan.

De tijden dat een wedstrijd van Cambuur een hinderlijke onderbreking was van een gezellig Sodom en Gomorra-avondje, lijkt voorbij. 8)

Goed verslag verder Chipke. Ik zou de volgende keer toch ook effe benoemen dat het op noord heerlijk was in het zonnetje in het T-shirtje, terwijl ze op west zaten te vernikkelen, gheghe. :devil