Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - mugel

#1
Wedstrijden / Re: Jong psv- Cambuur
februari 10, 2025, 21:18:43
Citaat van: Gasgeve op februari 10, 2025, 20:26:27
Mooi om de coaching zo goed te horen.

Teveel coaching vanaf de zijlijn als je het mij vraagt. Laat de spelers in het veld het zelf even uitzoeken tijdens de wedstrijd.
#2
Selectie en Technische staf / Re: Henk de Jong
oktober 10, 2024, 16:04:27
Citaat van: Tanjajeah op oktober 10, 2024, 12:15:19
Voor alle opportunisten die vinden dat 'Henk weg moet'.

Cambuur heeft maar ??n echt probleem: kansen omzetten in goals. Scorend vermogen. De rest is ruis.
Als Cambuur 3 goals meer had gemaakt in de voorgaande wedstrijden had het minimaal 5e gestaan. Zo klein zijn de verschillen.


op basis van de kansen en dus het voetbal (expected points)  had Cambuur nu 3e gestaan:
https://www.gettingbluefingers.com/rankKKD

Dat is een uitzonderlijk groot verschil met de werkelijkheid. Een situatie die je bijna nooit meemaakt. De mening dat Henk 'het niet meer op de rails krijgt' is dus complete bullshit. Scorebordsentiment. Je kunt het technische management hooguit verwijten dat er niet genoeg gescout is op scorend vermogen.

De Hans-Kraaij-theorie. Die zegt: tel het aantal goals van vorig seizoen van de spelers (middenvelders en aanvallers) die je haalt. Ik geloof erin. En de cijfers onderstrepen de theorie.

Pauwels          18 > 0
De Leeuw       28 > 3
Souren           36 > 2
Rolke              25 > 0
Kieftenbelt      29 > 3
Afolabi            13 > 1
Alhaft             32>  6
Diemers          32> 3

(aantal wedstrijden +  doelpunten)
Totaal van alle gehaalde middenvelders en aanvallers vorig seizoen:  18 goals

Smit > 19
Uldiriks >12
Breij     > 9

Totaal vorig seizoen: 40 goals

Eens! Afgelopen jaren vooral kritiek op de verdediging. Dat is nu veel beter, inclusief keeper.
Er zijn verder spelers vervangen of gehaald die dit mogelijk maken.
Het voetbal is ook leuker om te zien. We hadden op basis van statistieken en een klein mazzeltje idd bijna bovenaan kunnen staan.

Maar ergens is er iets mis gegaan bij de invulling van de spits.
Drikus ging al weg, Milan geen verrrassing last-minute.
Afolabi zonder medisch dossier moet dan de verrassing zijn.
Waarom geen backup hiervoor is bijzonder.
#3
In 8 dagen tijd 3 keer winst met 14 voor en 3 tegen en 12 verschillende doelpuntenmakers.
En dan heb ik het nog niet eens over de assists, reddingen enzovoorts..
Wat moet dat wel niet doen met de teamgeest! Hulde aan Henk _O_
Aansluiting met de top is terug. Nu een belangrijke periode.
#4
Citaat van: Dokkumer op maart 19, 2023, 15:45:12
Is het verkloten of gebrek aan middelen om door te groeien?

Nuanceverschil: Het is vooral verkloten van middelen en daarmee gebrek om door te groeien.
Gebrek aan visie zeg maar.

Hoe vaak zijn spelers wel niet bij ons gratis weggelopen terwijl ze eerder een transerbedrag hadden kunnen opleveren..

Tot volgend jaar op de vrijdagavond!  :scc
#5
Selectie en Technische staf / Robbin Ruiter
februari 13, 2023, 21:23:05
Eindelijk weer eens iemand in het elftal van de week, en niet onterecht.

https://www.vi.nl/nieuws/elftal-van-de-week-psv-hofleverancier-ruiter-uitzondering

Dat nog 13 keer graag, en op de trainingen onze aanvallers triggeren!  |:)

#erstaateenkeeperopdegoal
#6
https://www.espn.nl/video/clip/_/id/11546885
Vanaf min 2:30 hoor ik.. 'Jongens die nog niet van een transfer ingeschreven zijn'

Voor wat het waard is, maar dat betekent dat er na of naast Foor nog iemand is vastgelegd toch?

#7
Wedstrijden / Re: Fc Emmen-SC Cambuur
januari 15, 2023, 18:15:36
Ok, Balk voor Breij.
Waar blijven de tactische wissels of het vervangen van de mindere spelers?
#8
Citaat van: michello op januari 15, 2023, 13:22:14
Danny Hoesen is vrij.. Niet mijn favoriet maar het kan maar zo dat Foeke daar achteraan zit.

Locadia en J?rgensen ook..
#9
Wedstrijden / Re: Cambuur-Twente
oktober 23, 2022, 20:09:14
Even een kleine greep uit het spelregelboek van 113 pagina's van de KNVB:

CiteerEen directe vrije schop wordt ook toegekend aan de tegenpartij, indien een speler ??n van de hieronder volgende overtredingen begaat:
? een overtreding m.b.t. hands begaat (dit geldt niet voor de doelverdediger binnen zijn eigen strafschopgebied)
Hands:
Voor het vaststellen van overtredingen m.b.t. hands, is de bovengrens van de arm in lijn met de onderkant van de oksel. Niet elk contact van de hand / arm van een speler met de bal is een overtreding
Het is een overtreding als een speler:
? de bal opzettelijk raakt met zijn hand of arm, bijvoorbeeld door het bewegen van de hand of arm richting de bal
? de bal met hand / arm raakt als deze het lichaam op onnatuurlijke wijze groter maakt. Een speler wordt beschouwd het lichaam op onnatuurlijke wijze groter te hebben gemaakt als de positie van de hand / arm geen gevolg is van, of kan worden gerechtvaardigd door, de beweging van het lichaam van de speler voor die specifieke situatie. Door de hand / arm in een dergelijke positie te hebben, neemt de speler het risico dat de hand / arm geraakt wordt door de bal en dat dit bestraft wordt
Er zijn verschillende omstandigheden waarbij een speler een waarschuwing (lees gele kaart) moet ontvangen wegens onsportief gedrag, zoals wanneer een speler:
? hands maakt en daarmee een veelbelovende aanval be?nvloedt of onderbreekt

In alle opzichten niet helder en interpreteerbaar voor scheidsrechters, VAR, spelers, enz..
En ook nog eens krom: Wel hands beoordelen in het strafschopgebied, maar geen gele kaart en dus geen onderbreking van een veelbelovende aanval.
Maar we geven ze wel een directe scoringskans met een penalty. Snap jij het nog? Misschien als je die andere 112 pagina's gaat lezen, maar ik denk het niet.

Fijne avond en hopelijk kunnen we met al deze regels de komende tijd alsnog punten gaan halen. Aan de inzet lag het vanmiddag niet. Nu het goede voetbal weer terug!
#10
Citaat van: Vlampiep op oktober 09, 2022, 19:35:06
Boere de betere? Hij mag de veters nog niet eens strikken van Roberts.
Gebaseerd op? De emotie van een jaar geleden?
#11
Citaat van: Cambuur Groningen op oktober 09, 2022, 14:27:22
En dan Hoedemakers - van Kaam - Paulissen? Met Paulissen in de rol van Jacobs?

Ik ben voor, maar dan net iets anders. Met de punt naar voren op het middenveld. ofwel 4-2-3-1 ipv 4-1-4-1
Paulissen als nr. 10 zoals zijn rugnummer. Buitenspelers moeten nu teveel mee terug om voorin nog iets te kunnen betekenen.
Backs wordt een concurrentie met Sai, Doke en Bangura, net als de 4 buitenspelers.
Boere op dit moment de betere en vooral actievere spits, maar scoort nog niet.



#12
Wedstrijden / Re: RKC - Cambuur [17-9-22]
september 17, 2022, 23:14:29
Citaat van: papier op september 17, 2022, 22:44:33
Hoe kun je iemand die vol op zn enkel is getrapt z'n 2e geel geven voor een schwalbe? Gewoon niet in orde die vent, niets meer niets minder.

Huh? 2e geel? Schwalbe? Heb je wel dezelfde wedstrijd gekeken?
#13
Wedstrijden / Re: RKC - Cambuur [17-9-22]
september 17, 2022, 22:34:13
En zo zie je maar.. Hoedemakers en Bangura hadden een stap kunnen maken en Cambuur geld kunnen opleveren.
Maar we wilden ze behouden en liever uit hun contract laten lopen. Want onmisbaar voor handhaving dit seizoen enzo.
En zie nu.. Onbedoeld gefrusteerd en schandalige rode kaarten. Het zijn mensen en neem het ze niet kwalijk.
Maar Cambuur kom nou, denk hier even over na. Liefst voordat we weer een divisie lager spelen. Dat vond ik ook 20 jaar gezellig, maar liever niet weer.
#14
Citaat van: mario op augustus 06, 2022, 21:09:01
Kan wel wezen. Ik heb het grootste respect voor Henk maar in zijn spelopvatting zijn gevaar van buitenspelers essentieel. Dan met Milan en Paulissen kan gewoon niet. De onervarenheid van de cv's en en gebrek aan buitenspelers heeft ons dure punten gekost tegen de gedoodverfde nr 18 aan het eind van het seizoen. Als je met 2 spitsen wilt spelen omdat Milan een uitstekende voorbereiding heeft gehad, speel dan 4-4-2.
Wat een k..'t weekend  ;(

Met name de eerste helft was het in veel gevallen al een soort van 4-4-2. Met iets teruggetrokken buitenspelers Smit en Paulissen, en Jacobs vaak als eindstation naast Drikus. Een simpele aanpassing was dan geweest om Milan en Jamie om te wisselen. Jamie mistte veel, waarvan ik dacht wat als Milan daar stond. Maar met 4-3-3 zoals het bedoeld is heb je toch echte buitenspelers nodig. Die hebben we niet, of nog niet fit, of in het geval Sambissa kennelijk elke keer gepasseerd. Tweede helft ander verhaal en met uiteindelijk 3-3-4 had er wel meer ingezeten als de kansen werden benut.
Wat me verder opviel is dat rechts- en linksbuiten helemaal niet wisselden van plek. Normaal gesproken wel een veelgebruikte methode om tegenstander te verrassen.
Bangura oogde wel heel vermoeid het laatste half uur.   
#15
Citaat van: mario op augustus 06, 2022, 21:53:06
Dit vertelt niet het hele verhaal. Deze wedstrijd maar 1 goede uitgespeelde kans door het midden gezien. Deze was in de 2e helft (ok? mss die kans van Paulissen 1e helft dan niet meegeteld). De rest was alleen opportun tegen een tegenstander die enkel nog maar wilde verdedigen omdat ze toch al voor stonden. Uiteindelijk bleven ze zonder veel moeite vrij makkelijk overeind. Voetballend was het gewoon veel te matig, dit baart mij nog de meeste zorgen.

Deels heb je gelijk. Met name eerste helft nog iets meer uitgespeelde kansen gezien, maar met de verkeerde personen als eindstation. Maar inderdaad met opportuun en een hele slechte tegenstander had het tweede helft gekeerd moeten worden. Op basis van eerste helft en tactiek deel ik je zorgen.