Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Breekie

#1
Wedstrijden / Re: Beker
februari 27, 2017, 22:23:39
Is er toevallig ook iemand die een plek over heeft  in de auto die vanuit Leeuwarden donderdag richting Alkmaar gaat? Graag een PM.
#2
Algemeen / Re: Financiën
augustus 15, 2015, 00:09:39
Citaat van: el haj op augustus 15, 2015, 00:03:09
Cambuur heeft de laatste jaren steeds de financiële cijfers bekendgemaakt. Ik ben wel benieuwd hoe we er na twee jaar Eredivisie voor staan, heeft iemand enig idee wanneer de meest recente cijfers bekend worden gemaakt?

Cijfers van voorgaand boekjaar zijn eind oktober bekend gemaakt. Ga er vanuit dat dat dit jaar ook rond die periode zal zijn.
#3
Algemeen / Re: Financiën
december 03, 2014, 15:40:15
Cambuur staat onverwacht hoog in de eredivisie. De promotie in 2013 tilde Cambuur ook technologisch gezien naar een hoger niveau. ,,We kunnen nu investeren. Twee jaar geleden dachten we daar niet aan.''

Het kampioenschap in de eerste divisie was voor Cambuur reden te investeren in technologie, iets waar de club nog maar weinig aan deed. Kort na de promotie schafte Cambuur het videoanalyseprogramma SoccerLAB aan, werden spelers uitgebreid gemonitord en getest, kwam er een voedingsspecialist en werd de krachttraining een stuk professioneler.

,,In de eerste divisie is tienduizend euro heel veel geld'', schetst Cambuur-directeur Gerald van den Belt het kostenplaatje. ,,Maar tegenwoordig kan zo'n potje beschikbaar gesteld worden voor technologische ontwikkelingen. Twee jaar geleden dachten we daar niet aan.'' Volgens Van den Belt draagt technologie bij aan het beter maken van spelers. ,,Het kan net een paar procenten schelen die het verschil maken.''

Met name de videoanalyse is voor Cambuur erg belangrijk. Vorig seizoen hield Carlo Rietdijk (trainer ONB Drachten, red.) zich daarmee bezig en dit jaar is de van PEC Zwolle overgekomen assistent-trainer Arne Slot daarvoor de aangewezen man. Hij trainde in Zwolle de C-junioren en gebruikte daarbij het programma Sportscode Gamebreaker, waar Cambuur inmiddels ook een licentie van heeft gekocht.

Prullenbak

Met Gamebreaker is vrijwel alles te monitoren. Technisch manager Marcel Keizer, die in Van den Belt's kantoor is ingetrokken, pakt zijn iPad erbij. ,,Kijk, hier heb je Michiel Hemmen'', wijst Keizer naar de naam van de spits op het scherm. ,,Je kunt alle momenten terugkijken waarop een voetballer in het spel voorkomt. Looplijnen, meeverdedigen, wanneer hij aan de bal is, schietkansen, noem maar op.''

De videoanalyseprogramma's worden niet alleen gebruikt voor het analyseren van het eigen spel, maar ook tijdens de zoektocht naar nieuwe spelers zet Cambuur deze programma's in. Om een goed beeld van een potentiële versterking te krijgen, bekijkt Keizer ongeveer vier wedstrijden van de betreffende speler. ,,Een dvd'tje van een makelaar of een filmpje van YouTube kun je net zo goed in de prullenbak gooien'', meent Van den Belt. ,,We kijken liever hele wedstrijden van een speler, want die beelden kun je niet manipuleren.''

Beïnvloeden

In vroeger tijden bekeek de hoofdtrainer van Cambuur de wedstrijd drie keer, maakte aantekeningen en spoelde de videoband tijdens de bespreking door naar relevante momenten. Tegenwoordig wordt elke thuis- en uitwedstrijd door Cambuur zelf gefilmd. Arne Slot bekijkt de beelden van de wedstrijd, die al op een USB-stick staan, direct op de laptop. ,,Wij zitten vaak lang in de bus na uitwedstrijden'', vertelt Slot. ,,Op de terugreis kan ik meteen de beelden gaan bewerken.''

Vorig jaar gebeurde dat nog de ochtend na een wedstrijd. ,,Dit werkt rustiger. ,,Videoanalyse is een manier om spelers te beïnvloeden'', doceert Slot. ,,Met magneten op een bord, op het trainingsveld en ook met videobeelden kun je een speler laten zien wat goed en fout gaat.'' Volgens Slot is niet elke voetballer geïnteresseerd in videoanalyse, maar toch zeker wel het merendeel. ,,Laatst – voor zijn blessure – kwam Wout Droste naar mij toe. Hij wilde wat dingetjes weten en was zich er niet van bewust wat hij verkeerd deed. Beelden liegen dan niet, hoe cliché dat ook mag klinken.''

Gevoel

Een speler als Martijn van der Laan, die Cambuur in de zomer verruilde voor FC Groningen, was vorig seizoen niet actief bezig met videoanalyse. Hij zei te voetballen op gevoel en kon zelf inschatten wat hij goed en fout deed. Slot: ,,Er zijn altijd spelers die alles op gevoel doen en die het minder interessant vinden, maar het overgrote deel denkt er veel aan te hebben.''

Naast videoanalist is Slot 'gewoon' een van de assistenten van Henk de Jong, benadrukt hij. ,,Op het veld staan blijft het mooiste wat er is. Videoanalyse is een onderdeel van mijn takenpakket, maar ik wil in principe niet binnen blijven.''

Professionaliseren

Als speler was Slot, die uitkwam voor NAC Breda, Sparta Rotterdam en Zwolle, zeer geïnteresseerd in videoanalyse. ,,Je kunt er veel aan hebben als voetballer. Soms denk je weinig tijd te hebben, maar bij het terugkijken van de beelden blijkt dat anders te zijn. Elke procent die meehelpt om een speler of team beter te maken, is mooi meegenomen.''

Professionaliseren en beter worden staat voorop bij Cambuur. Tegelijkertijd neemt de directie geen onverantwoorde risico's. ,,We zijn als club nog altijd bezig financieel gezond te worden, maar proberen met de tijd mee te gaan'', aldus Van den Belt. ,,Technologie maakt van een matige speler geen wereldster, maar het draagt wel bij aan betere prestaties en daar gaan we voor.''

RENE SMID

Citaat van: el haj op december 03, 2014, 15:12:07
Heeft iemand hier misschien de complete variant van onderstaand bericht? Klinkt wel interessant. :)

#4
Citaat van: AL op april 18, 2014, 14:45:28
Manu doet alles op kracht!

Ben ik niet met je eens.. Manu is beresterk maar heeft daarnaast een uitstekende techniek! Bob heeft snelheid en een goede trap maar vind zijn techniek zeer matig.
#5
Algemeen / Re: Supportersclub Cambuur Culture
februari 13, 2014, 11:11:26
Citaat van: papier op februari 13, 2014, 09:45:11
Misschien een rare gedachte hoor, maar die 2 personen, hoe komen ze er in hemelsnaam achter waar ze zaten en dat ze er waren? Is er naast deze rook dan ook geen vuur? Het is dan natuurlijk de verantwoordelijkheid van FC Twente, en hebben die dan contact opgenomen met Cambuur ofzo?

Ik denk dat er zat mensen zijn die buiten de combi om een wedstrijd bezoeken, ergens is het jammer dat dit altijd onbekend blijft. Zo blijft dat beeld bestaan dat supporters zich nooit kunnen gedragen terwijl dit natuurlijk slechts individuen betreft.

Afgelopen seizoen zaten mijn maten en ik op de thuistribune van Emmen. Toen wij scoorden juichten we gewoon. Dit heeft de aandacht van 2 politieagenten getrokken. Tijdens de wedstrijd hebben zij volgens een van mijn maten foto's van ons gemaakt. Verder niks meer over gehoord maar wel een vreemde gang van zaken. 
#6
Algemeen / Re: Financiën
november 28, 2013, 20:26:02
Citaat van: Lore op november 28, 2013, 16:47:59
Iemand een idee of dit winst voor rentelasten is?

Lijkt mij wel. Anders kun je niet spreken over een positief resultaat. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de jaarrekening. Iemand toevallig in het bezit hiervan?
#7
Wedstrijden / Re: Beker: Cambuur - NAC
oktober 28, 2013, 22:47:34
Waarom vervalt de korting voor SK-houders op de wedstrijddag?!
#8
Wedstrijden / Re: 24-08-2013 PEC Zwolle - Cambuur
augustus 22, 2013, 17:42:11
Citaat van: moodygrunn op augustus 22, 2013, 17:28:08
Wat heb je in gedachten?

Eigenlijk is dit een kwestie voor de supportersvereniging. Maar gezien het feit dat de bvo cc niet erkent als officiele gesprekspartner en de kvc hier onvoldoende voor haar supporters opkomt.. Een handtekeningenactie bij de eerstvolgende thuiswedstrijd?
#9
Wedstrijden / Re: 24-08-2013 PEC Zwolle - Cambuur
augustus 22, 2013, 17:19:33
Citaat van: Ronnie tng op augustus 22, 2013, 15:27:34
En weer staat onze club voor lul!! Hoe lang accepteren we dit nog met z'n allen?  :(

Dit kan zo niet langer. Tijd voor actie!!
#10
Algemeen / Re: Sfeer
augustus 15, 2013, 09:47:32
Citaat van: Nightmarelwd op augustus 15, 2013, 09:17:01
Sfeer creëer je als supporter zelf, daar hebben we geen muziek voor nodig.

Ik heb mij persoonlijk twee keer doodgeërgerd aan de muziekkeuze met het kampioenschap. Vrijdagavond Leeuwarder artiesten en de maandag weer. Bedenkelijk niveau.

:y

Wat mij betreft gooien ze er de wat hardere houseplaten tegenaan!
#11
Selectie en Technische staf / Re: Ype Smid
augustus 08, 2013, 21:20:35
Citaat van: Yellow Army op augustus 08, 2013, 21:13:03
Als gevolg van een positief bedrijfsresultaat dus.

Als gevolg van voldoende kasstromen om leningen mee te kunnen aflossen :)
#12
Selectie en Technische staf / Re: Ype Smid
augustus 08, 2013, 21:11:19
Citaat van: Lore op augustus 08, 2013, 20:45:59
Maar het aflossen van de lening(en) betekent natuurlijk ook dat er een bescheiden positief operationeel resultaat is geboekt!

Nee , dit betekent dat er sprake is van voldoende liquide middelen om te kunnen aflossen.