Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Big Man

#1
Citaat van: AL op januari 29, 2016, 22:24:18
We zoeken een rechtsback en komen met een vm.
We zoeken een spits en komen met een am.
Ik snap het even niet meer.

Henk wil nu nog 2 spelers. Ben benieuwd welke posities dit gaan worden.

Ik stel voor een eigen vlaggenist en een scheidsrechter
#2
Is Ogbeche geen dure jongen omdat hij van buiten de EU komt? Als dat wel het geval is vind ik hem niet zo goed. Eigenlijk vind ik hem een beetje tegen vallen. Wat heeft hij nu effectief gescoord dan? niet veel toch? Barto heeft er meer gemaakt. Michiel Hemmen vind ik een klasse beter dan Barto ondanks het feit dat Barto nu veel gescoord heeft. Probleem voor Hemmen gaat wel worden dat Barto een vriendje is van Henk de Jong en hij daarom weinig kans heeft om ooit weer eerste spits te worden. Ik ben de eerste 4 wedstrijden van het seizoen nog niet vergeten. Toen raakte Barto geen knikker.
#3
Selectie en Technische staf / Re: Elvis Manu
januari 09, 2014, 22:10:18
Cambuur heeft een beperkt budget en dan kun je geen toppers kopen. Geld uitgeven aan een speler die op al op voetballeeftijd zijn en over de top van hun kunnen is ook nooit een succes gebleken. Heel veel clubs die dat in het verleden gedaan hebben zijn alsnog gedegradeerd en vaak daardoor ook in problemen gekomen. De Graafschap is daar wel het beste voorbeeld van. Ik vind het dan goed beleid als je kiest voor jonge gasten met talent. Als club met een klein budget kom je dan uit bij spelers met een "verhaal". Jongens die fantastisch kunnen voetballen maar waar iets aan mankeert. Jonge talentvolle jongens die terugkomen van een blessure of jongens waar het mentaal even mis is gegaan.

Wij moeten niet vergeten dat de nu geprezen en gewilde Anco Jansen ooit speler van Cambuur was en dat zijn contract destijds is ontbonden. Volgens mij ook omdat men twijfelde aan zijn mentale gesteldheid. Jansen was het grootste talent van Zwolle en maakte op 16 jarige leeftijd al zijn debuut in het betaalde voetbal. Een jongen die eerst bij Veendam en nu bij De Graafschap gekneed is tot een spelers die een aanwinst is voor menige eredivisieploeg. Cambuur heeft hem in het verleden laten lopen omdat men niet bij hem in staat was om op de juiste knoppen te drukken.

Anco Jansen is verleden tijd maar Elvis Manu zou weleens de nieuwe Jansen kunnen zijn. Hij kan volgens mij ook fantastisch voetballen maar is niet doorgebroken omdat hij op het mentale vlak een minder goede "prof" is. Als de huidige technische staf nu wel kan wat men destijds bij Jansen niet kon, dan kon het ook weleens een hele sterke zet zijn. Eerlijk is eerlijk ik vind dit beter dan een speler van name die bij wijze van spreken met de rollator op het veld komt.   
#4
Selectie en Technische staf / Re: Michiel Hemmen
januari 05, 2014, 15:04:25
Om ook een duit in het zakje te doen! Met wat ik lees over zijn blessure kwam ik tot de volgende diagnose: "JumperKnee" Volgende info van internet gepikt!

Wat is een springersknie?

Tussen het scheenbeen (onderbeen) en de knieschijf zit de pees van de bovenbeenspier. Die pees houdt de knieschijf op zijn plaats.
Deze 'knieschijfpees' kan geïrriteerd raken. Meestal op de plek waar de pees vastzit aan de onderrand van de knieschijf.

Omdat deze blessure vaak ontstaat door springen noemen we het een 'springersknie'. In de sportwereld gebruikt men de Engelse term: jumpers knee.
Hoe ontstaat een springersknie?

De klachten ontstaan vooral tijdens sporten waarbij veel wordt gesprongen, zoals volleybal en basketbal. Door het vele springen raakt de pees aan de onderrand van de knieschijf overbelast.


Wat zijn de verschijnselen bij een springersknie?

Iemand met een springersknie heeft vaak pijn aan de voorkant van de knie. De pijn komt vooral na het sporten.

Drukken op de knieschijfpees, vlak onder de knieschijf, geeft pijn.

Het been strekken terwijl iemand het onderbeen tegenhoudt, geeft ook pijn.


Hoe gaat het verder bij een spingersknie?

Een springersknie gaat vrijwel altijd vanzelf over. Soms blijven de klachten maanden sluimeren.

Neem contact op met de huisarts als de klachten na vier tot zes weken nog niet zijn verminderd. Soms kan het nodig zijn om een aantal weken nog minder belastend te sporten of zelfs even te stoppen met sport. Als de klachten zijn verminderd, kunt u geleidelijk weer meer gaan sporten. Zorg ervoor dat u niet direct gaat springen als de spieren nog niet warm zijn. Eerst voorzichtig warmlopen en dan pas proberen of het springen weer gaat.
Oefenen kan helpen de conditie van uw spieren weer op te bouwen. De meeste sporters zijn gewend om te trainen en kunnen zelf prima werken aan hun conditie. Soms helpt het als een fysiotherapeut uitlegt hoe u moet oefenen en welke oefeningen het best zijn.


Wat zou bij Michiel de oorzaak zijn?????? Ik denk kunstgras!
#5
Selectie en Technische staf / Re: oebele schokker
december 25, 2013, 11:26:29
Hoorde het volgende maar weet niet of het klopt.

Oebele Schokker en Martijn Barto worden verhuurd aan FC Emmen en Weghorst volgt de omgekeerde route. Weghorst is een grote lange spits die als pinch hitter gebruikt gaat worden. Voetballen schijnt hij niet echt te kunnen maar door zijn grote sterke lichaam is hij lastig te verdedigen. Mocht Cambuur per ongeluk toch degraderen dan komen beide heren voor volgende seizoen weer terug. Jongens als Makrini, Lukoki en Ritzmaier zullen dan sowieso weer vertrokken zijn.
#6
Heerlijke pot maar ik vond het wel jammer om Lukoki meteen MOTM te maken. Eerlijk is eerlijk hij gaf op die bal aan Bakker na geen enkele bal af. Eigenlijk is het gewoon een "blyn hynder" die wel heel hard kan lopen. Ook die goal die Hemmen maakte was geen pass maar gewoon weer voor eigen succes gaan. Ik hoop wel dat hij leert een keer een bal goed af te geven. Ben bang dat de titel MOTM hem zoveel vertrouwen geeft dat hij de komende wedstrijden de bal helemaal niet meer af gaat geven. Nu liep het nog goed af maar dat is geen garantie voor de toekomst. Achteraf gezien heb ik wel van hem genoten. Dat komt vooral door het feit dat er 3-1 wordt gewonnen. Zou het 0-1 zijn gebleven dat had ik - en ik denk meer van ons - hem toch redelijk vervloekt voor zijn egoïsme.
#7
Wedstrijden / Re: SCC - Groningen
augustus 19, 2013, 23:18:48
Waarom noemt LC Hemmen nog een breekijzer; begrijpen die mensen er ook al niks van? Hij is geen breekijzer maar een basisspeler en de nieuwe "Pelle" van de eredivisie. Daar deed hij mij met name aan denken. Cambuur speelde de eerste helft een beetje zoals Feyenoord vorig jaar.  De fysiek sterke spits aanspelen en dan de middenvelders die bijsluiten. Hemmen was niet van de bal af te krijgen en speelde het spelletje ook erg slim. Bij een klein duwtje duikelde hij als een stervende zwaan naar de aarde en kreeg dan een vrije trap mee. Hij deed dat op momenten dat Cambuur even rust nodig had. De gepokt en gemazzelde Harry van der Laan benadrukte die "slimheid" in zijn commentaar nog een keer. 

Waarom de vergelijking met Pelle? Ook dat is een een kolos van een spits die 9 van de 10 duels wint en ook hij beschikt nu niet over de meest gepolijste techniek. Pelle ook is geen Speedy Gonzales maar ook hij is een speler die voor een verdediger 1 meter 95 ellende betekent. Door hun postuur en power zijn jongens als Pelle en Hemmen niet af te stoppen. Die stopper van Groningen heeft zelfs in zijn slaap nog geen grip op Hemmen.

Eigenlijk vind ik Hemmen nog beter dan Pelle. Hij is sneller en wendbaarder en kan in tegenstelling tot Pelle wel wegdraaien. Volgens Gijp bij VI kan Pelle dat niet. Een jongen die nog van toegevoegde waarde voor Cambuur kan zijn. Dit jaar 15 keer scoren en zorgen dat Cambuur mooi in de middenmoot eindigt. Aan het einde het seizoen voor de jackpot prijs verkopen aan een grote club en dan met dat geld zorgen dat Cambuur de komende jaren kan groeien tot een stabiele middenmotor die zelfs meedoet om Europees voetbal.

Het verschil tussen Hemmen en Barto, heel simpel: Hemmen wint 9 van de 10 duels die hij uitvecht: Barto verliest er 9 van de 10. Dan maakt het niet uit of je met 1 of 2 verdedigende middenvelders speelt. Met Hemmen in de spits hebben de Bakker's en Ritzmaier's van deze wereld tijd zat om aan te sluiten; Barto aanspelen levert alleen bal verlies op en hoef je niet bij te sluiten.

Nu zal het jullie verbazen maar ik ben een Hemmen fan! Ik heb overigens niks tegen Barto. Die jongen doet stinkend zijn best en het is niet zijn schuld dat hij wordt opgesteld. Dat verwijt ik de TS. Onzin commentaren als "met Barto komen wij beter aan het voetballen". Ik denk niet dat het gebeurd maar mochten wij aan het eind een paar punten te kort komen dan denk ik terug aan de eerste twee wedstrijden. Daar hebben wij ze laten liggen en dat zal ik dan de TS verwijten. Gelukkig gaat het daar niet van komen, want wij gaan meedoen om Europees voetbal net als Feyenoord vorig jaar!  Dat kan niet anders want Hemmen is beter dan Pelle, Bakker is beter dan Immers en Makrini beter dan Clasie en zo verder! Dit Cambuur is beter dan het Feyenoord van vorig jaar dus wij worden minimaal derde in de competitie of droom ik nu teveel?
#8
Wedstrijden / Re: SCC - Groningen
augustus 18, 2013, 11:57:53
Ja nu weer terug op aarde maar wat een schitterende en vooral belangrijke overwinning gisteravond.

Allereerst was daar Hemmen die maar twee minuten nodig had om het ongelijk van de TS bij de voorgaande wedstrijden aan te tonen! Barto bevestigde in de laatste 40 minuten nogmaals dat het onbegrijpelijk is dat hij de eerste twee wedstrijden in de basis stond. Zelfs als wissel bakt hij er niet veel van. Gisteren werd duidelijk dat wij niet zonder een fitte Hemmen kunnen. Gelukkig zijn er nog 14 dagen om te zorgen voor een goede stand in. We kunnen nu wel de loftrompet blazen over de TS maar het opstellen van Barto in de eerste twee wedstrijden is een grove en schier onbegrijpelijke fout. Mochten wij op het eind een paar punten te kort komen dan hebben wij die in de eerste twee wedstrijden verloren!

Als ik dan nog een minder kan moet noemen dan is dat toch onze keeper. Hij zat er bij een aantal hoge ballen flink naast en bleef vaak gewoon op de lijn staan terwijl hij had moeten komen. Gelukkig werd dat niet noodlottig maar toch.

Nu maar weer even genieten van de samenvatting en de schitterende goals. Vooral die goal van Bakker was van ongelofelijke schoonheid. Wat zal dit pijn doen in Groningen. Gewoon overklast worden door Cambuur en geen enkel excuus hebben. Wat kan je daar toch van genieten en dan vergeet je weer de dingen die minder goed waren!
#9
Wedstrijden / Re: SCC - Groningen
augustus 13, 2013, 23:02:48
Citaat van: sunderland op augustus 13, 2013, 21:44:49
Ben heel benieuwd of Barto in de basis staat .Als dat zo is wil ik ook wel graag de reden weten.Dan moeten ze hem dat hebben beloofd voor de seiz start ,dat weet ik wel zeker

Daar bestaat bij deze TC geen twijfel over, Barto speelt. Ik durf wel te stellen dat hij nog zou spelen ook al zou hij de ballen in eigen doel schieten. Ik begrijp dan ook goed waarom Hemmen niet echt geïnspireerd op het trainingsveld staat voor zover dat het geval is. Je bent zoveel beter dan Barto en hebt dat de afgelopen wedstrijden - en ook vorig seizoen - laten zien maar nog zit je op de bank. Ik zou ook niet meer het vuur uit de schenen lopen; het helpt immers toch niet.  Het zou mij ook niks verbazen als er straks een berichtje komt dat Hemmen de club in de winterstop wil en mag verlaten. Net als met Swinkels. Daar lijkt hij mij ook wel het mannetje voor om dat bij de club aan te kaarten. 
#10
Wedstrijden / Re: SCC - Groningen
augustus 13, 2013, 10:35:19
Het is veel te vroeg maar toch! Hoe groot is ons vertrouwen in Henk de Jong eigenlijk?

Henk zorgde er door wat aanpassingen door te voeren dat SCC kampioen werd. Eén van die aanpassingen was het opstellen van Barto voor de toen geblesseerde Hemmen. Barto maakte een paar belangrijke goals maar eerlijk is eerlijk, Hemmen heeft er aanzienlijk meer gemaakt en die bij Emmen uit waren ook erg belangrijk. Maar goed, Barto was ook belangrijk en was een gewaardeerde basisspeler in het team dat door overwinningen in de laatste 7 wedstrijden zorgde voor het kampioenschap.

Nu hoorde ik op de club dat de invloed van Sandor van der Heide en met name Henk de Jong erg groot is. Het gerucht gaat dat zij ook voor het overgrote deel de opstelling bepalen en dat de invloed van Lodeweges beperkt is. Op zich ook nog wel logisch omdat Lodeweges nieuw is en Henk - en Sandor - de club door en door kennen. Het opstellen van Barto is dan ook meer de keuze van Henk dan van Lodeweges. Henk heeft blind vertrouwen en Barto en is een echte friese stijfkop in de positieve zin van het woord. Hij weet wat hij wil en gaat recht op zijn doel af.  Gevolg is wel dat Henk vriend Barto zal blijven opstellen ook al raakt hij geen knikker. Ook zaterdag zal Barto weer in de basis staan en Hemmen op de bank zitten. De vraag is hoelang mag Henk daarmee doorgaan voordat hij kritiek krijgt? Ik zie Barto namelijk niet meer beter worden en in geen enkele wedstrijd het verschil maken. Hemmen maakt bij mij in de minuten die hij speelde een veel betere indruk dan Barto maar zal als Henk zijn kop volgt tot het einde van het seizoen op de bank zitten en dan zijn wij al gedegradeerd als het zo door gaat.
#11
Bij Fernandez overheerst misschien wel de angst om ook bij Cambuur op de bank te komen. Ja om een vaste basiskracht te worden zal hij toch Hemmen uit de basis moeten spelen. Bij de egels en ook bij Zwolle loopt er niet een spits van dat kaliber rond. Die jongen die Zwolle vorig jaar huurde is terug naar Duitsland.
#12
Citaat van: DC op juli 23, 2013, 14:05:44

Verder las ik op de Twatter balk op de site van LC dat Bakens naar DTC gaat.
Vreemd dat hij bij ons vertrekt onder het mom van fysieke gesteldheid en vervolgens het probeert bij Ross County in Schotland (bikkelvoetbal pur sang) en nu bij DTC aan de slag gaat..
Maar goed, het is graag of niet maar had hem er bij ons wel bij willen hebben.

Tim is misschien wel een realist. Hij is op dit moment niet goed genoeg voor de eredivisie. Als je dat van jezelf weet kun je beter een stapje lager gaat voetballen, hetzij in Scotland; hetzij in de jupiler league. Tim heeft voor dat laatste gekozen om te voorkomen dat hij in de eredivisie aan alle kanten voorbij wordt gelopen en daardoor op de bank of tribune belandt. Anders kan ik het niet uitleggen waarom hij voor een JL club kiest! 
#13
Het gros van de forumleden ziet Barto voor de eredivisie niet zitten. Ik denk ook dat Barto niet het niveau heeft voor de eredivisie, maar ja hij heeft een nieuw contract gekregen en getekend in de periode dat men dacht volgend seizoen in de JL te spelen. Ja natuurlijk als men geweten had dat Cambuur in de eredivisie zou spelen, dan had hij niet zo snel contract aangeboden gekregen. Nu heeft hij een doorlopend contract en contract is contract.

Maar wat voor Barto geldt geldt voor meer spelers in de selectie. Spelers wiens contract doorloopt en daardoor de kans krijgen om op eredivisieniveau te acteren. Jongens die never nooit een contractverlening zou zijn aangeboden als men wist dat men naar de eredivisie zou gaan. Barto vind ik dan nog niet eens de slechtste van het stel.

Waar ik mij wel over verbaas is dat men Barto al afschrijft als derde spits en tribuneklant ten faveure van Cristavao. Ik heb hem zien voetballen maar ben totaal niet onder de indruk; integendeel zelfs. Ik vind hem een hele beperkte speler. Barto is technisch beter en ook de betere voetballer.  Om het maar eens scherp neer te zetten: Henk Bos heeft bij FC Groningen een aantal malen een basisplaats gehad en zat voor de rest op de bank; Cristavao mocht al blij zijn als hij bij de selectie zat! Henk Bos vindt iedereen al niks.

Maar goed laat Cristavao de verrassing van het seizoen worden, de jongen die 15+ goals maakt. De speler waarvan FC Groningen wakker ligt dat ze hem hebben laten gaan. Ik hoop het en ik zal ook voor hem juichen als het lukt, maar ik heb er geen hoge verwachtingen van. Dan kan hij later ook niet tegenvallen. Ik denk dat Barto komend seizoen keurig naast de trainers op het bankje zit en dat Cristavao wat vaker zorgt voor een volle tribune.
#14
Ik ben eerlijk gezegd toch wel een beetje teleurgesteld in de aankopen tot nu toe. Aan het begin van deze transferperiode deden wij allemaal een beetje lacherig over de egels met een JL aankopen, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat wat Cambuur tot op heden heeft aangetrokken dat niveau niet overstijgt!

Bijvoorbeeld Van Brakel. Hij heeft in het verleden dan wel twee jaar bij NEC onder contract gestaan maar nauwelijks gespeeld in die periode (4 wedstrijden in twee jaar). Sindsdien in de JL gespeeld bij Eindhoven en Den Bosch. Lijkt mij meer een JL speler in plaats van een jongen die in de eredivisie mee kan. De Egels trekken Lambooij aan; is Van Brakel beter dan Lambooij? Durf het niet te zeggen maar denk eigenlijk van niet.
#15
Citaat van: Collingwood op juni 23, 2013, 12:08:33
Dat hij de afgelopen twee seizoenen amper heeft gespeeld komt door een ernstige blessure. In het seizoen dat ADO (met Bulykin en Verhoek, etc.) Europees voetbal haalde was Leeuwin 'gewoon' basisspeler.

Van zulk soort jongens moet Cambuur het juist hebben op dit moment: spelers die wel het talent hebben om in de eredivisie te spelen, maar een smetje hebben, en daarom nog niet zijn geslaagd. Dat maakt zulke spelers haalbaar, en gretig om alsnog te slagen.

Kortom, uitstekende aankoop. Als hij zijn niveau weer haalt gaan we aan Leeuwin nog een hoop plezier beleven.

Ieder zijn eigen mening maar als het zo'n topper was dan had ADO hem wel verlengd. Ook daar hebben ze op dit moment geen cent te maken dus iedere goede en goedkope speler is ook daar welkom. Hij zal ook wedstrijdritme missen en omdat weer een beetje te krijgen na een lange blessure duurt vaak maanden in plaats van weken. Hopelijk zit er naast maar ik heb er niet veel vertrouwen in.