Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Bas058

#1
Wedstrijden / Re: RKC - Cambuur [7-12-'13]
december 05, 2013, 10:40:30
Citaat van: GerardFraneker op december 04, 2013, 15:16:19
Beste mensen,
We proberen een busje te regelen voor 8 à 9 personen.
Heeft iemand een busje te huur voor een schappelijke prijs?
Of kent iemand een autoverhuur bedrijf waar het mogelijk is om niet voor de volle prijs een busje te huren?

Alvast bedankt!

Birdaard raad ik je af. Slechte ervaringen mee, alle hoofdsteunen waren er al uitgetikt maar nadat wij het busje terugbrachten hadden wij dit zogenaamd gedaan en omdat er 2 euro uit de tank miste wou de verhuurder dit ook nog hebben.. Wijtsma in dokkum raad ik ej wel aan, prima prijsje en vriendelijke service daar.
Auto pallas is duurder maar dan kun je wel gewoon in Leeuwarden het busje ophalen  :proost
#2
Wedstrijden / Re: SC Cambuur - Feyenoord [03-11-13]
november 03, 2013, 23:18:34
Citaat van: Official-Sphere op november 03, 2013, 22:59:30
Jammer genoeg wel ja, wat zong Noord eigenlijk na de wedstrijd toen de feyenoorders naar het uitvak liepen.
iets met 'Je moeder is een hoer' ?

Janmaat, je moeder is een hoer  ;)
#3
Wedstrijden / Re: 20-10-2013 AZ- SC Cambuur
oktober 11, 2013, 19:59:40
Is er morgen ook verkoop of maandag pas weer?
#4
Algemeen / Re: Supportersclub Cambuur Culture
september 24, 2013, 12:50:36
Citaat van: Cambuur Culture op september 24, 2013, 12:43:28
Statement Supportersclub Cambuur Culture inzake het Friese 'volkslied'

Published on September 24th, 2013 in Nieuws


Maandag 23 september heeft de BVO een bericht uitgebracht waarin wordt aangegeven dat de clubleiding van Cambuur spelers en staf heeft opgedragen respect te tonen voor de traditie van dkv (dertig kilometer verderop) en in het gelid te staan tijdens het spelen van het Friese 'volkslied' te spelen. In een statement roept Supportersclub Cambuur Culture alle Cambuursupporters op geen gehoor te geven aan deze oproep van de BVO.

Menig Cambuur supporter ziet het meewerken aan het clublied en de tradities van dkv als een minachting naar eigen publiek en wenst dan ook dat spelers en staf niet aan deze poppenkast meewerken. De clubleiding heeft kennelijk meer respect voor de tradities van onze rivaal dan voor de gevoelens van haar eigen achterban.

Allereerst heeft de gemiddelde Cambuursupporter bijzonder weinig op met het overdreven Friese nationalisme. De meeste Cambuursupporters voelen zich geen Fries. Ze voelen zich Nederlander. Dit blijkt ook wel uit de veelvuldig in het stadion te horen leus "Leeuwarden Anti Fries", en de diverse anti Friese spandoeken die in het stadion hangen.

Veelal wordt de vergelijking gemaakt met het interlandvoetbal. Voorafgaand aan de wedstrijd ben je toch ook stil als het volkslied van de tegenstander wordt gespeeld? Klopt helemaal! Toch gaat deze vergelijking volledig mank. Ten eerste hebben we het hier over clubvoetbal. In het clubvoetbal is het niet gebruikelijk de wedstrijd te beginnen met het draaien van een volkslied. Zelfs bij clubvoetbal in internationaal verband is dit allesbehalve gebruikelijk. Ten tweede is het Friese 'volkslied' helemaal geen volkslied. Volgens de Dikke van Dale is een volkslied een nationaal lied. Friesland is (gelukkig) geen natie. Het Friese 'volkslied' is niks anders dan folklore. Ten derde, voorafgaand aan een interland wordt altijd het volkslied van beide partijen gespeeld. Zo niet voorafgaand aan de wedstrijden van dkv. De tegenstander wordt geacht eenzijdig respect te tonen voor hun 'volkslied'. Ruimte voor het  'volkslied' of clublied van de tegenstander is er niet.

Daarnaast wordt het Friese 'volkslied' vooral als clublied misbruikt. Assistent-trainer Henk de Jong wist een aantal weken geleden in een interview exact de vinger op de zere plek te leggen. In tegenstelling tot de meeste Cambuursupporters is Henk de Jong op en top Fries. Toch gaf De Jong tijdens dit interview aan voorafgaand aan de derby het Friese 'volkslied' niet mee te zingen. Beter dan Henk de Jong kunnen wij onze problemen met het Friese 'volkslied' niet uitleggen. Wij volstaan dan ook met het volgende letterlijk vertaalde citaat van onze assistent-trainer:

"Wij spelen eind september tegen dkv, maar daar zing ik het Friese volkslied niet. Ik ben een echte Fries, maar dat doe ik niet. Het Friese volkslied is het lied van dkv. Eigenlijk is het van heel Friesland, maar het hoort echt bij dkv. Ik ben trainer van Cambuur. Onze supporters hebben daar helemaal niks mee. Ik ga niet het lied van dkv zingen als ik bij Cambuur trainer ben. Dat doe ik niet. Daar praktiseer ik geen seconde over. Daar kan iedereen kritiek op hebben. Ik hoor bij Cambuur, bij mijn supporters. Ik ga niet mijn supporters kwetsen. Ben je nou hartstikke gek? Dat doe ik niet. De echte Cambuursupporter zou het niet leuk vinden als ik het Friese volkslied zou gaan zingen. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt."

Wij willen graag besluiten met een citaat van voormalig trainer van Cambuur Leo Beenhakker:

"Ik ken maar één volkslied waar we met z'n allen voor moeten gaan staan, het Wilhelmus. Zo'n Fries volkslied is flauwekul, daar zouden we niet aan mee moeten doen. Straks beslist de voorzitter van Roda dat we voortaan voor aanvang van de wedstrijd een ererondje in tanga-slip moeten lopen..."

Supportersclub Cambuur Culture ziet geen enkele aanleiding eenzijdig respect te tonen voor het folkloristische clublied van dkv.  Wij roepen dan ook alle Cambuursupporters op aankomende zondag het Friese 'volkslied' massaal uit te fluiten!

STAND UP FOR THE CULTURE

www.cambuurculture.nl

_O_ Niets aan toe te voegen en laten we massaal dat lied wegfluiten zondag!  :0=
#5
Wedstrijden / Re: 29september: dkv - cambuur
september 05, 2013, 09:47:16
Citaat van: Yellow Army op september 05, 2013, 09:28:20
Pleeg ff een belletje, leg het uit. Dan moet het vast geen probleem zijn lijkt me.

2x gebeld, kom in de wacht te staan en na een paar minuten wordt de verbinding verbroken  :X
Mailtje sturen dan maar  ;(
#6
Wedstrijden / Re: 29september: dkv - cambuur
september 05, 2013, 09:18:32
Ik wil een kaartje halen voor iemand die op dit moment in het buitenland is. Ik heb zijn uitkaart wel alleen hij heeft zijn seizoenkaart bij zich. Als hij een foto van de voor en achterkant maakt en naar mij stuurt en ik laat die vanmiddag zien kan ik dan een kaartje voor hem kopen?   :|
#7
Citaat van: Lwd op augustus 30, 2013, 12:42:15
Verschil tussen DKV en Cambuur is dat zij ondanks een klein tekort, nog een riant eigen vermogen hebben. Cambuur heeft een negatief eigen vermogen.

Maar we zijn dankzij Gerald en Ype en c.s. ontzettend goed op weg. Nieuwbouw stadion is essentieel in deze, om aan de inkomstenkant een grote progressie te boeken.

Er is wel een winst begroot voor dit seizoen, wat al ontzettend knap is met zo'n kleine begroting in de eredivisie.

Om wat sneller te groeien en de financiële positie te verbeteren, maar ook het kapitaal op het veld te vergroten zou een  financiële meevaller ontzettend helpen. Dan denk ik aan een transfer. Hiermee zou een deel geherinvesteerd kunnen worden. Als je kijkt naar spelers die in toekomst transfer kunnen maken, denk ik aan een Bijker, Droste, Hemmen en Bakker. Dit zijn jongens die naar mijn mening een bedrag van enkele tonnen (5/6) waard zijn.

El Makrini ook wel denk ik
#8
Selectie en Technische staf / Re: Michiel Hemmen
augustus 28, 2013, 17:51:01
Citaat van: Jules058 op augustus 28, 2013, 17:41:52
Hij zal tegen Psv ongetwijfeld op de bank beginnen. Barto begint weer basis denk ik.

Waarom dat? Als Hemmen weer zo goed als fit is zal hij gewoon in de basis beginnen neem ik aan..
#9
Selectie en Technische staf / Re: Michiel Hemmen
augustus 27, 2013, 12:46:13
Weet iemand hoe het er nu voor staat met Hemmen? Traint hij nog steeds individueel? Hoop dat hij zaterdag fit genoeg is om te spelen  :)
#10
Wedstrijden / Re: 31-08-2013 PSV - Cambuur
augustus 27, 2013, 12:41:41
Het lijkt alsof ze bij Cambuur zo weinig mogelijk supporters mee willen hebben naar uitwedstrijden. Altijd moeilijk doen en proberen iets te regelen ho maar.. Erger mij hier al jaren aan  :zucht
#11
Wedstrijden / Re: 31-08-2013 PSV - Cambuur
augustus 23, 2013, 18:34:39
Aanwezig  :thumbsup
#12
Citaat van: clint op augustus 16, 2013, 09:53:10
Wij zijn nog geen subtopper.

Nee klopt, daarom zeg ik ook "mocht dit niet lukken dan.." als Cambuur zich als enige zou melden bijvoorbeeld dan zou het goed kunnen dat ie op huurbasis komt
#13
Citaat van: PeterTa op augustus 16, 2013, 08:58:45
Zou die aanvaller dan misschien toch Reza zijn?

Ik heb gehoord dat Reza graag verhuurd wil worden aan een subtopper in Nederland. Dit omdat er bij Standard Luik een roulatie systeem is en hij wil zoveel mogelijk spelen met het oog op het WK volgend jaar. Mocht dit niet lukken dan zou Cambuur zeker een optie worden aangezien onder andere zijn broer en zijn moeder hier nog wonen!
#14
Algemeen / Re: Sfeer
augustus 08, 2013, 10:38:07
Mental gaan  :0=
#15
Wedstrijden / Re: 4 augustus cambuur - NAC
augustus 02, 2013, 11:46:16
Citaat van: Roofvogel op augustus 02, 2013, 11:39:34
Wat is er dan? met Barto heb je gewoon meer voetbal in de ploeg, met Hemmen krijg je toch steeds vrij snel de lange bal. qua afmaken zie ik liever Hemmen en qua voetbal liever Barto

Met Lukoki op de buiten moet Hemmen er naast staan als afmaker. Barto zijn rendement is veel te laag dus benut je Lukoki zijn snelheid niet..